***Helmikuun Helmet 2008*** Vko 7 osa 2

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Kertokaas lahjaideoita mitä ootte ite ostanu muksullenne? meidän piti ostaa plaston se lumiaurarekka mut mun äiti ja isä osti sen sille jo...aattelin ostaa jussipaidan ja jotain muuta mutta mitä?
Meidän poju sai eilen brion puisen ensijunanradan, johon sitten voi lapsen kasvaessa hommata sarjoja (siltoja, tunneleita ym. ym.) =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten te oikein toimitte ruokailussa, ettei ruokaa olisi joka paikassa???[/b] Mietin, että josko vuoraisin koko keittiön kelmulla... :kieh: :kieh:
Ei varmaan voi välttää ettei ruokaa olis joka paikassa, mutta esim. vanha vahakangas syöttötuolin alle niin että on helpompi putsata ruokailun jälkeen...kuin esim. keittiön matolta :D . Tai vaik sanomalehti alle, niin voi vaikka polttaa saunanuunissa...Ruoka-alusta pöydälle olis varmasti myös hyvä, mutta meillä ainakin tuppaa lähtemään pojan mukaan... :whistle:
koirat on tässä erityisen käteviä. Meillä ei todellakaan ole ongelmaa, että syöttötuolin ympäriltä löytyis ruokaa :whistle:
 
Vinja Teilläkö lähdettiin konttaamaan? Paljon onnea uudesta taidosta =)

Ja ilolla ilmoitan, että meilläkin tänään jo kontattiin pidemmän matkaa... eilenkin jo vähän, mutta en uskaltanut vielä hehkuttaa asiaa, mutta tänään on konttaillut enempikin ja sitten opittiin samaan hengenvetoon tuetta istuminen ja itse istumaan pääseminen :D

Täällä kanssa pikku-ukkeli saa välillä hirveitä kiukkukohtauksia ja selkä menee kaarelle sylissä, kun suuttuu... lattialla heittäytyy selälleen ja jyskyttää pyllyään lattiaan.

Ruokailut on tosi sottasta puuhaa ja minä yritän vaan kestää asian, vaikka siivousintoilijana se on kova paikka.
Pikku-ukkeli syö itse ja sen on näköstäkin sitten.... ja tuolla jo aikasemmin mainitsinkin, että välillä syötän, ettei tulisi niin paljon sotkua :ashamed:
Mutta on se niin suloistakin, kun pikku-ukkeli antaumuksella lapioi ruokaa suuhunsa ja välillä lusikka menee korvaan ja silmään ja välillä ruoka lentää seinään.
 
Moikka taas kerran pikaisesti ja pitkästä aikaa :wave:

Mies on ollut viikon talvilomalla ja ollaan oltu sukuloimassa, joten en oo koneellekaan pahemmin ehtinyt. Reissut meni hienosti, ainoastaan imetyksessä mentiin takapakkia, kun neiti sai taas useammin tissiä, vaikka pienimuotoinen vieroitus on käynnissä. No, mut omaan tahtiin...

Kiukuttelua osaa meidänkin neiti todellakin harrastaa! Vetää ittensä ihan lötköksi, kun yrittää vaikka sylistä laittaa lattialle ja hirveä kiukkuitku päälle. Ja huutaa kyllä kuin palosireeni, jos ei esim. haluakaan nukkua vaunuissa, vaikka äiti sitä yrittäisi, kun ollaan kävelyllä. Tänään viimeks naama punaisena ohittelin kirkuvan neidin kanssa naapureita pihalla :whistle:

Synttärilahjaksi ajateltiin neidille ostaa se Brion ensijunarata. Lisäksi oon pyytänyt kummeilta sellaisia pieniä nukenrattaita.

Mä kyllä syötän neidin vielä ihan kokonaan, en oo lusikkaa ruokaan antanut vielä ite työntää. Hirvittää jo ajatuskin siitä sotkusta... Sormipaloja kyllä syö itse.

Ja vielä Äippä70: kiva kuulla sustakin :wave:
 
:wave:


Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
voipi olla että jos nappisilmän kuvta onnistuu niin täti voi laittaa kuvan jopa ikkunaankin... :)
Jos täti laittaa pojan kuvan ikkunaansa mainokseksi niin muistakaa sitten sanoo että haluutte kuvan itsellenne kun poistavat sen ikkunasta... :wave:

...jotain korvausta nääs markkinoinnista... =)
Tuossa kuvaamossa mihin ollaan neidinkin kanssa menossa, laittavat kuvan ikkunaan vaan ja ainoastaan sillä ehdolla että se myös lunastetaan itselle. Käytäntöjä voi tietty olla monenlaisia tässäkin asiassa... =)


 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mietin kun tuolla kysyttiin 1-vuotiaan päivärytmiä, niin kaikilla nukkui yhdet päiväunet :eek:
Meillä nukutaan vielä kahdet, nukkuuko kenelläkään täällä kaksia päiväunia?
Täällä menee useammin kahdet kuin yhdet. Mutta mielelläni jättäisin jo toiset pois. Mutta ei jokapäivä kyllä onnistu mitenkää venyttämään iltaan :/ Meillä menee suunnilleen päivä näin:
8.30-9 herää
11-12.30 nukkumaan, nukkuu korkeintaan 2 tuntia
16-17.00 taas nukkumaan, herätän ennen kuutta jos nukkuu silloin..
yksillä päikkäreillä menty nii yöunille 20-20.30
kaksilla kun mennään nii pahimmillaan menee 23.30 nukkumaan meno :/
Nyt nukahti pikkasen ennen kymmentä ja itekkin ihmettelin kyllä suuresti miten kävi niin kivuttomasti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mietin kun tuolla kysyttiin 1-vuotiaan päivärytmiä, niin kaikilla nukkui yhdet päiväunet :eek:
Meillä nukutaan vielä kahdet, nukkuuko kenelläkään täällä kaksia päiväunia?
Meillä nukkuu kans kahdet :wave: Joulun aikaan nukkui vielä kolmet... :whistle: =)
 
PP kiitti vahakangas vinkistä. Pitäis varmaan ittenikin vuorata siihen :D Liian usein kyl itse syötän,just ton huitomisen takia :ashamed

Päikkärit välillä mennään yksillä ja sit taas toisinaan kaksilla. Riippuu vään ollaanko kotona vai menossa
 
Päikkäreistä meillä tyty on nukkunut yhdet unet reilu kymmenkuisesta-silloin alkoi selvästi siirtyä itsekin yksiin uniin ja kun yötkin oli melkoista hulinata liikaa nukkuneen tytön kanssa niin siirrettiin neiti yksiin uniin. Tyty herää aamuisin yleensä 7.30-8 välillä ja päikkäreille käy vähän päivästä ja menoista riippuen klo 12-12.30 ja nukkuukin sitten pitkään :whistle: eli aina tuonne klo 15-16 välille. Päikkäreiden pituukdeksi tulee lähestulkoon aina tuommoset 3-3½h. :eek: Yöunille on ihan valmis jo kahdeksalta, viimeistään 20.30 on jo unten mailla. =)
 
Meillä poju herää yleensä klo 7-7.30 ja menee nukkumaan klo 12-12.30. Nukkuu 2,5-3 tuntia. Sit illalla laitetaan joskus klo 18 aikoihin vaunuihin ja tehdään pieni lenkki niin, että nukkuu sellaset 30-40 min. Ja sit yöunille klo 21-22, yleisimmin 21.30.(Joulun aikaan nukkui vielä aamupäiväl 30-60min).
 

Yhteistyössä