***Helmikuun Helmet 2008*** Vko 6

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:


Missä Jaffe on? :saint:
Sä vaihdoit tän :eek:
:LOL: :LOL:

...aika näppärällä tuulella... :LOL: Sorge...
ei viestiä voi vaihtaa
|O
Kui ni ei...juurihan mä sen tein... :D :p
Mutta sittenhän mun pitää lukea edestakas tätä palstaa ja en ehdi enää mutta tehdä :eek: Kun tuli jo pyyntö, että menisin katsoon tv:tä :ashamed:
 
Pilvipouta mun äitini tekee usein sellaisen täytekakun mihin tulee väliin banaania ja mangososetta, tai vaihtoehtoisesti sitä Semperin valmista mango-banaanisosetta, ja kermavaahtoa. Päälle sitten rahka-kermavaahtoa ja kookoshiutaleita. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Mitenkäs työssä käyvät, jotka saatte kotihoidontukea, niin menee nuo verotusasiat...vienkö mä töihin sen sivutuloverokortin (vai mikä lienikään...) vai ihan tavallisen..? Mätkästäänkö tosta palkasta siis lisäprosentin mukaan verot...?
Juu, tiedän...selviäis soittamalla :ashamed: ...
Minä hakisin molempia varten uudet muutoskortit...mutta sillon n. 3v taaksepäin, kun ite olin tossa tilanteessa, niin mulla meni niin, että palkasta normaalin mukaan ja kht:stä otettiin sivutulon mukaan...
 
Jooh...neiti on jossain (sisällä joo, ei kuulu mitään..pitäs varmaan mennä kattoo :xmas: ), jannu naapurikadulla, kohta pitäs kotiutua ja 2 vanhinta+ ukko lähti harkkoihin...tuo 8vee innostu lähtä noitten isompien harkkoihin tänään =)
 
Jahans..tuo vakuutusasia. Jos vakuutuksen haluaa niin ottaisin tuon Tapiolan vakuutuksen. Se on kalliimpi mutta se omavastuu menee yhden kerran/hakukerta tai kerran kalenterivuodessa. Eli jos keräät kuitteja ja postitat ne niin omavastuu menee aina kun postitat. Jos haet verkosta niin menee kerran vuodessa. Eli jos ensimmäinen käynti tulee vaikka 15.5.09 ja haet samana päivänä korvaukset verkosta niin sen jälkeen 31.12.09 asti ei mene omavastuuta enää vain tuolloin 15.5.09. Kuitit tulee lähettää tai viedä Tapiolaan korvauksen haun jälkeen. Netistä saa tulostettua osoitelomakkeen. Verkkotunnukset saat maksutta suoraan toimistosta tai sitten tilaat netistä postin kautta haettavaksi.

Tai sitten olisin ilman vakuutusta kokonaan. Siinä tietysti on sitten edessä mahdollinen viikonloppupäivystykseen meno, joka siis ainakin meillä tietää jonottamista 2-5 tuntia. Useiden korvatulehdusten hoitokuluja saa myös kelalta korvauttaa, eli sieltä on mahdollista hakea sairaanlapsenhoitotukea jos lapsi sairastaa joko usean kerran samaa sairautta tai pitkäiaikaissairautta.

Meillä on kokemusta sekä vakuutuksesta että ilman vakuutusta olemisesta enkä kyllä muuta ratkaisevaa eroa löydä kuin sen että hoitoon pääsee ilman jonotteluja myös viikonloppuisin. Rahat saa vakuutuksesta takaisin mutta ne pitää silti löytyä ensin. Onhan se kiva saada ne heti seuraavana päivänä tilille tietysti takaisin, Tapiolassa siis näin. Mutta olen yh:na pystynyt maksamaan tuon tytön lääkärikäynnit kaikki ilman ongelmia vaikkei vakuutusta olekaan ollut.
 
Sydämessäsi olet norsuäiti. Norsuäidit eivät turhia hötkyile - ja hyvä niin. Norsulapsi hakee välillä turvaa emonorsun vatsan alta ja ryntää sitten taas korvat levällään uusiin haasteisiin.

Olen siis norsuäiti :D
 

Yhteistyössä