**Helmikuun Helmet 2008** vko 6 osa 3

Voi Anna :hug: kun noin korkean kuumeen heitti! :( Tuli mieleen että eikö se 1-vuotisrokote ole vielä tehoste sitä samaa tavaraa, mikä on saatu jo 3 kk:n ja 5 kk:n neuvolassa? Voiko se tehostekin vielä heittää noin korkean kuumeen? Muistaakseni 1v3kk neuvolassa saadaan sitten eri rokote, vai muistanko väärin?

Esikoisella oli kuume noin korkealla aikoinaan vauvarokossa. :/ Toivottavasti huomenna on parempi päivä teillä.
 
Kysyin pari pv sitten neuvolasta että pitäiskö tuota rokotusta siirtää, kun seuraavana päivänä sitten pojan synttärit. Neuvolasta sanoivat että ei pitäisi nostaa kuumetta, kun on tehoste... :whistle: Jää sitten nähtäväksi...

Meillä poika kävelee! Tänään kerhossa lähti maailmaa tallustamaan :heart: .

Myös tänään annoin pojalle ensimmäisen kerran maissinaksuja. Ensin viipaloin pieniä paloja, mutta kun näytti uppoavan hyvin... Annoin kokonaisen käteen ja tosi HIENOSTI sen söi. Tänään sitten syönyt vissiin neljä noita naksuja. Olipa helppoa tuo ruuanlaitto kun poika vieressä rouskutti naksua kitisemättä :D . Äippä on täällä kovin ylpeä jälkikasvustaan ja omasta rohkeudestaan (kun uskalsin antaa tuon naksun ;) ).

Älkää mammat nyt vielä maate menkö... *laittaa karusellin pyörimään* :xmas:
 
Voi kurja Anna! :( Meilläkin Hattaralle nousi 1v. -rokotteista (yhdistelmä ja ylimääräisenä otettu pneumokokki) 38,5 asteen kuume, mikä laski yön aikana, kun annoimme nestemäistä Panadolia. Oliko niin, että teillä Adalle ei käy nestemäinen Panadol? Olen käsittänyt, että n. 10%:lle tulisi lievää lämpöilyä (max, 38,5) rokotteiden sivuvaikutuksena, mutta tuo 40 asteen kuume on kyllä hurjan korkea ihan vain rokotteista tulevaksi. :/ Allergisillahan nämä haittavaikutukset voivat olla rankempia, kuten varmaan tiesitkin. Toivottavasti tyttö on kunnossa ja pääsette reissuun ja juhlien viettoon. :hug: Meilläkin on huomenna (ja ylihuomenna) juhlat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Myös tänään annoin pojalle ensimmäisen kerran maissinaksuja.
Täh? :eek: Nyt vasta? Meillä Hattara sai ensimmäisen maissinaksunsa 6,5kk:n ikäisenä. :D Huomenna meillä muuten tarjoillaan synttäreillä pikkuisille vieraille vaniljamaissinaksuja. :p Niin, ja onnea kävelijälle! :flower:

 
Hissukka: Täälläpäin ei ole 1v.3kk neuvolaa normaalioloissa, ja yhdistelmärokotteesta seuraava rokote (MPR) saadaan normaalisti 1,5v. -neuvolassa. Meillä tosin on myös tuo 1v.3kk neuvola Hattaran kasvuseurannan vuoksi, ja saamme tuolloin MPR:n myös. Sovimme tästä järjestelystä terveydenhoitajan kanssa, jottei tarvitse sitten lääkärineuvolassa rokotella. Ihan hyvä näin, koska lähdemme kesäkuussa Lontooseen, ja Briteissä monet ovat jättäneet ottamatta ko. MPR -rokotetta lapsilleen, koska jokin tutkimus väitti sen aiheuttavan autismia. Todella huonoa tsägäähän se olisi, että sieltä jonkin vihurirokon tai sikotaudin saisi, mutta varmassa vara parempi. :)
 
Voi pientä Adaa, toivottavasti on tänään parempi.
Meillekin neuvolatäti kyseli milloin pidetään synttärijuhlat, että onko heti neuvolakäynnin jälkeen..kun/jos rokote tekee kuumetta ja ärtyisyyttä.. Meillä on neuvola ens pe. Ehkä just sen takia pidetäänkin juhlat huomenna, niin ainakin tiietään että jos/kun tyttö kiukuttelee, ei johdu rokotteesta..

Onnea uusien taitojen johdosta kaikille asianosaisille!

Appivanhempikokelaat tulee tänään.. huoh.. Mulla ois kaikenlaista tekemistä:kakun teko, tarjottavien suunnittelu/ostaminen jne. Sit mun pitäis vielä olla sosiaalinen, pärkkele |O

 
Meillä annettiin se rokote viikko sitte ja sanoin tädille että meillä on juhlat tulossa viikonloppuna että onko vaaraa että aiheuttais jotain ja täti kysy että onko edelliset aiheuttanu koska tää on vaan tehoste. Ja koska ei oo aiheuttanu niin annettiin rokote, eikä meille tosiaankaan mitään siitä tullu. Sanohan se täti kuitenki että anna suppo jos alkaa olla kärttynen, samaa mitä aina rokotteen saatua.

Tääl on väsy, ei oo tullu taas nukuttua yöllä ja poika heräs jo ennen puolta seiskaa.. Voi miks aina sillo kun isäsä lähtee töihin.. Huomen varmaa nukkuu taas ysiin kun ois iskä heräämässä sen kanssa... :headwall:
 
Meillä oli tyttö viime yön ekaa kertaa :eek: yön yli hoidossa.. Nyt oon ihan täpinöissäni, kun meen kohta katsoon miten siellä on mennyt =) Se oli tossa puolen kilometrin päässä mun vanhemmilla.. Mies ei malttanut olla laittamatta anopille viestiä puoli kymmenen aikaan vaikka kielsin =) Siellä pieni oli vedellyt hirsiä jo puoli tuntia siihen mennessä -tai näin äiti ainakin viestissä uskotteli. Tissit alkaa oleen FF-kuppia :LOL:
Josko imurois vielä pikaisesti, tänään tulee taas synttärivieraita. Ne on jo kolmas satsi ja huomenna tulee neljäs :whistle: Sit loppuu juhliminen tältä erää.
 
Viikon päästä lauantaina mun olis tarkoitus lähteä vähän viihteelle (siks harjoiteltiin yökyläilyä nyt) ja huomasin just, että tytsyllä on 1-vuotisneuvola ja rokotus kaks päivää sitä ennen.. Toivottavasti ei pukkaa kuumetta tai muuta :| Tähän astiset rokotukset ei ole aiheuttaneet mitään oireita, kop-kop-kop! *koputtaa puuta*
 
:wave: :wave: Annalla :hug: Toivottavasti neiti voi jo paremmin. Meillä oli tosiaan tuota korkeeta kuumetta nedillä, eikä panadoli yksistään laskenut sitä niin annettiin burana supon kans sitä vuorotellen. Meillä neuvola vasta 26 päivä ja synttärit sit 28 päivä niin toivoa on et kuume(jos nousee) ehtii myös laskea. Sain ostettua vihdoin ja viimein puvun neidille. Ostin 80 cm remun kun oli niin hyvässä alessa hintaa jäi vain 25 egeä. Ja tarttu mukaan myös pari uutta lelua jos ne vaikka kiinostais enemmän kuin vanhat :D
 
Huomenta!

Eipä mulla oikeestaan mitään kirjotettavaa ollu. :whistle: Meillä on 10 kk neuvola ens viikolla. :whistle: Onhan toi neiti siis jo 11 kk, mutta sijaisterkka anto vähän myöhäisen ajan, ja sitäkin sitten piti siirtää oksennustaudin takia. Neiti muuten oksensi taas viime yönä. :/
 
Onnea Pilvipoudan kävelijälle! :flower: Hyvä kun naksut kelpasivat, meilläkin ne on molempien muksujen herkkuja.

Rokotteet menee siis nekin vähän erilailla eri neuvoloissa... meillä tämä 1 v rokote on tosiaan pelkkä tehoste aiemmin saadusta.

Piglet :flower: yökyläilystä! Mä en ole vielä saanut aikaiseksi viedä poikaa yökyläilemään... ihmekös tuo, kehtaanko tunnustaa, ettei ole tuo 3 v:kään vielä yökyläillyt. :snotty: Täytyisi kai tosiaan jo viedä... pari kertaa on mummolle tarjottu mutta niinä ajankohtina ei ole sopinut, ja ajoittain tyttö nukkuu yönsä niin levottomasti että silloin ei viitsi viedä kyläilemään ja mummoa valvottamaan. (seliseli...) Nyt on kyllä paremman unen jakson meneillään, joten jos vaikka koittaisi... ehkä sitten rohkaistun poikaakin antamaan yökylään ennen kuin lähtee armeijaan. :LOL:

Kahville... :p
 
Onnea PP kävelijälle ja naksun syöjälle. Minä olen myös aika varovainen antaan mitää tuolle tytölle käteen syötäväksi. Naksuja kyllä on syöty jo pitkään mut kaikkien muiden kanssa oon varovainen. Tyttö on kyllä sellainen et tunkee kaikki kerralla suuhun niin hyvä olla vähän varppeillaan senkin takia. Muorille :hug: nuo oksutaudit on kyllä inhottavia, toivottavasti menee pian ohi!
 
Tyttö taas kotona ja oli nukkunut itkemättä yön :heart: Illalla oli nukahtanut mummun lauluun ja muutaman kerran oli havahtunut hereille yön aikana, mutta kun mummo viereisessä sängyssä oli hiukan yskähtänyt niin toinen oli tyytyväisenä kääntänyt kylkeä ja nukahtanut takaisin :heart: :heart:
Aamulla ne oli heränneet puoli seiskalta ja puuro oli maistunut yhtä huonosti kuin kotonakin, mutta ei ainuttakaan itkunparahdusta ollut päästänyt.
Onneks se kuitenkin oli kädet ojossa, kun menin hakemaan, ettei vallan ollut mua unohtanut =)
Sain siinä sit kans heti helpostusta kiristykseen, kun neiti otti huikat maitoa. Ja nyt se nukkuu omassa sängyssä päikkäreitä. Ah tätä elämän ihanuutta! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä