***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Metu navigaattoreissa oon kuullut eniten kehuttavan tomtomia, ja vissiin yleensä on noita testejä voittanut. Mut on ne hassuja laitteita, aina kun mennään täältä tampereelle/tampereen ohi niin käskee tuolla tuuloksessa kääntyä hämeenlinnaan ja ajaa hämeenlinnan kaupungin läpi, kun se tie mitä ajetaan menee huomattavasti nopeemmin ja helpommin (suoraan) tampereelle :whistle:

Hampaita on toistaseksi helppo katsoa, kysyy pojalta missä hampaat on niin avaa suun :D Siitä sitten vaan laskee: 4 hammasta, 2 puhjennutta poskihammasta ja 1 pullottava etuhammas :D Ja takana liuta huonosti nukuttuja öitä...
 
Hellurei ja hellät tunteet :wave:

Aftoista ollut puhetta, meillä niitä ei ole ollut kellään, onneksi. Sen verran olen kuullut niiden tulosta, että itselleen "vääränlainen" hammastahna aiheuttaa niitä, olikos ne nyt et liian vaahtoava, ehkä :whistle: :D Siis aikuisille, lapsille nyt ei varmaan kovin paljon tahnaa käytetä, mutta saattaahan se pienikin määrä tehdä jos tahna ei sovi lapselle :whistle: :D Metu ko se kyseli rangaistuksista?? Riippu minkä ikäisiin tarvii tehota, mutta jäähypenkki ja omaan huoneeseen laitto toimi. Myös puhumalla hiljaa saa aikaa ihmeitä, olen huomannut et jos korotan ääntä niin lapset huutaa mun äänen yli, sittenkun komennankin hiljaa ja tiukalla äänellä ne hämmentyy ja lopettaa "pelleilyn" :whistle:
Ihme toimintaa eskaritädeiltä jos tässä vaiheessa palavereja vielä pidetään |O Kyllähän se ois pitänyt keskustella jo aikaisemmin jos on jotain mainittavaa :headwall: Mä nousisin kyllä puihin tuossa vaiheessa :whistle: Navigaattoreista vielä sen verran meilläon tom tom ja hyvin on pelittänyt se vaan tosiaan hassusti joskus neuvoojonkun eri reitin varsinkin jos asetuksissa on et kiertää "työmaat" yms. Niin ja hampaita meiltä löytyy 10 ja alas on puhkeemassa 11 ja 12 :D Niin ja ievalla iahna kun hattara osoittaa noin tunteita :heart: Meillä tyttö näyttää kans kun tulee iskä, koululainen ja eskari kotiin, et on ollut ikävä kapuaa syliin ja muiskauttaa suukon :heart:
 
=) Hyvää perjantaita! :wave:

Ollaan paistateltu ulkona ja esikko halusi päällensä "pikimet". Onneksi ruoka-aika tuli pian, että sain tuon neidon pihalta sisälle auringolta suojaan (aurinkorasvattu tosin). Tuo aurinko paahtaa nyt kyl tosi tosi kuumasti! B) Pikkumies tepasteli pitkähihainen paita päällänsä ja pitkät shortsit jalassa.

Miten te puette nämä pienenpienet? Niille kun ei aurinkorasvaa vissiin laiteta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
=) Hyvää perjantaita! :wave:

Ollaan paistateltu ulkona ja esikko halusi päällensä "pikimet". Onneksi ruoka-aika tuli pian, että sain tuon neidon pihalta sisälle auringolta suojaan (aurinkorasvattu tosin). Tuo aurinko paahtaa nyt kyl tosi tosi kuumasti! B) Pikkumies tepasteli pitkähihainen paita päällänsä ja pitkät shortsit jalassa.

Miten te puette nämä pienenpienet? Niille kun ei aurinkorasvaa vissiin laiteta...
No täällä ei ole vielä niin kuuma, päinvastoin, niin kova tuuli, että ihan paksut hanskat pistin pojalle päälle. Jos sunnuntaina on luvatusti yli 20 niin varmaan t-paidan ja ohuet housut tai shortsit pojalle...ja kyllä mä aurinkorasvaa laitan, jos on tarve. Mulla on sellainen 40 suojakerroin sille, apteekista ostettu. En nyt muista mutta oliko se niin että sitä kemiallista suojaa ei sais olla lasten rasvoissa?
 
Mä kävin just tänään ostamassa ihan lapsille tarkoitettua aurinkorasvaa Prismasta. Miksi näille ei vois laittaa aurinkorasvaa? Toi mitä ostin on suojakerroin 50, hajusteeton jne. Sen mä oon kuullu että alle vuotiaille ei sais arskarasvaa laittaa mut näille.. :/

Mä oon tässä tiiraillu pihaa että mitä sille tekis. Jotenkin villiintyny ja rikkakasveja turhan paljon. Aitaa pitää laittaa koska koirat pykäisee pensasaidan läpi naapurille ja portin aion kans rakentaa. Mulla on joku sisäinen nikkarointi-ihminen koska mä fiilistelen puutöistä ja rakastan rautakauppoja :whistle:
 
Voi viudevaude mikä päivä täällä on tänään ollut, se on kesä nyt! :D B) Ja parempaakin luvassa viikonlopuksi-pitää nauttia nyt kun eipä sitä tiedä vaikka kesän kelit olis sit siinä... :whistle: Miehelläkin alkoi tänään lomalomaloma :D menee takas töihin vasta kuukauden päästä, mietittiin mentäiskö huomenna lasten kanssa loman alkajaisiksi Tykkimäkeen kun kelikin hyvä.

Kuuma oli siis tosiaan ja lapsetkin meni ulkona t-paidassa ja capreissa/shortseissa. Rasvattu ei vielä tänään, mut huomenna pitänee vähän sipaista kun tästä vielä lämpenee. Niinhän se on, ettei alle vuoden ikäiselle suositella rasvaa ja senkin jälkeen suositellaan sellasia rasvoja joissa fysikaalinen suoja-noita vaan on vähempi saatavilla. Meillä on hyväksi havaittu apteekista ostettu Vichyn rasva sk 40, siinä on apteekin mukaan sekä fysikaalinen että kemiallinen suoja. Rasvattiin tuolla tytyä jo viime syksynä Kyproksen reissulla vaikka olikin silloin vasta puolivuotias-kyllä mä mieluummin otan vähän kemikaaleja kuin palaneen lapsen, varsinkin kun ihon palaminen lapsena lisää ihosyöpäriskiä huomattavasti. :/

Mutta nyt silityshommiin! :wave:
 
Tänään ollaan oltu koko päivä ihan pihalla :D :D
Sen että neiti kävi tunnin nukkumassa sisällä...nukku aamulla 9.20 asti, niin varmaan sen takia päikkäritkin jäi noin lyhkäseks :/ Nukahti kyllä kuiteski ihan normiaikaan.

Saunassa neito otti ja kaatui selälleen lyöden takarivon lattiaan :'( Oli jarrusukat jalassa, mut siitä huolimatta...lähti oikeen juoksemaan, niin kaatui :snotty: No, vähän aikaa huudatti, mut eikai siinä sit mitään :ashamed: :/

Huomenna vois vähän kaivella neidillekin kesäsempää vaatetta päälle :D :flower:
 

Yhteistyössä