***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hilunen etteks työ just ollu vasta pitkään flunssassa...vai eiks lapset ollu? :/
No oltiin joo koko porukka lähemmäs kuukauden päivät. :/ Silloin ei kyllä ollut kellään kuumetta, mut ihan kauhea yskä ja nuha kaikilla, nyt on kuumetta, mut vaan pojalla yskää. Ikinä ei olla kyllä sairastettu niin paljon kuin viime talvena ja keväänä, mut sama homma on tuntunut olevan vähän jokaisella, mistä lie johtuu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eilen kävin H&M ja olis tehny mieli sieltä isojen puolelta ostaa neidille kaikkee kivaa....ei siellä vauvapuolella ollu oikeen mitään :snotty: :saint: :D
Me ollaan jo isojen puolella. :D Ei siellä vauvapuolella enää koot riitä kun loppuvat 86-senttisiin... :xmas: Mä oon taas kironnut kun siellä olis ikänsä puolesta vielä pienelle kivoja mekkoja, mut ei kantsi ostaa kun eivät kauaa kuitenkaan menis. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eilen kävin H&M ja olis tehny mieli sieltä isojen puolelta ostaa neidille kaikkee kivaa....ei siellä vauvapuolella ollu oikeen mitään :snotty: :saint: :D
Me ollaan jo isojen puolella. :D Ei siellä vauvapuolella enää koot riitä kun loppuvat 86-senttisiin... :xmas: Mä oon taas kironnut kun siellä olis ikänsä puolesta vielä pienelle kivoja mekkoja, mut ei kantsi ostaa kun eivät kauaa kuitenkaan menis. :/
Niin...meille ne 86cm:kii on viel vähän turhan isoja :whistle: :kieh:
Tosin jos ostan nyt, niin alan kyl sitä kokoa ostelee...74-80 on kaapit jo täynnä :D :LOL:
 
Ieva toi koon arvioiminen on kyllä hankalaa noissa ulkovaatteissa kun pitäis melkein vuosi eteenpäin ajatella ja jos väliin tarvii mahtua vaatetta jne. Meillä tosiaan tytyllä nyt 86cm Remu ja neidillä pituutta siis se reilu 83cm, enkä mä ole ollenkaan varma että tuo enää syksyllä mahtuu vaikka vielä tilaa onkin. :/ Meillä molemmille on aina pitänyt ostaa reiluja pukuja jotta niska-haaramitta riittää ja sehän tarkoittaa sit pitkiä puntteja ja hihoja eli ei mitenkään kauniin näköistä... :whistle: Toi Hupan 92cm menee kyllä taatusti syksyn ja aletaan varmaan neidinkin kanssa pikkuhiljaa siirtymään kokonaan kaksiosaisiin kun niissä on enempi pelivaraa pituuden suhteen kuin haalareissa. Mut kyllä mä varmaan ainakin sen 86-senttisen ostaisin, riippuu tietty just valmistajasta ja puvun mallista-mut teillähän ei tainnut olla pitkäselkää, joten sen puoleen ei tarvi isoa ostaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eilen kävin H&M ja olis tehny mieli sieltä isojen puolelta ostaa neidille kaikkee kivaa....ei siellä vauvapuolella ollu oikeen mitään :snotty: :saint: :D
Me ollaan jo isojen puolella. :D Ei siellä vauvapuolella enää koot riitä kun loppuvat 86-senttisiin... :xmas: Mä oon taas kironnut kun siellä olis ikänsä puolesta vielä pienelle kivoja mekkoja, mut ei kantsi ostaa kun eivät kauaa kuitenkaan menis. :/
Niin...meille ne 86cm:kii on viel vähän turhan isoja :whistle: :kieh:
Tosin jos ostan nyt, niin alan kyl sitä kokoa ostelee...74-80 on kaapit jo täynnä :D :LOL:
Ja meillä ne on just sopivia! :D Pikkuhiljaa aletaan siirtymään jo 92-senttisiin... :whistle: Olispas kiva kyllä nähdä teidän ikiliikkujaa, kun ei sitä pituuseroa sit tosiaan viimeksikään juuri livenä kuitenkaan huomannut. =)
 
Juu, ei ole pitkäselkää meillä. On pitkäkoipi. :D Mäkin olen miettinyt kokopuvusta luopumista, mutta ehkä nyt kuitenkin ainakin tämän yhden ostan vielä. Juu, ja 86cm ehdottomasti, mutta POPIssa se saattaa olla jopa 92cm passeli. :/ Kesällähän sitä pukua ei juuri tarvitse, joten joutuu arvioimaan syksyä varten. Kerroinkos muuten, että sain hankittua neidille SuperFit -merkkiset sandaalit (Stokkan kantisalesta, helmis huom! :attn: ). Ostin ne tyttömäiset. :whistle: Koko on 19 ja kasvu-/käyntivaraa on reilu sentti. Mua huvittaa itseni, kun olen nyt alkanut pitämään myös tuommoisista tyttöjutuista. Kaikki ei ole enää niin unisexiä. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Pojalla on se jonathanin puku kokoa 80cm, ja se on kyllä niiiiin iso, että olen 120 % varma, että menee vielä ens keväänä :LOL: mä olen jopa miettiny että onkohan siinä joku kokovirhe...
Ei siinä taida kokovirhettä olla, vaan nuo on oikeasti tosi reiluja. Meillä pojalle mahtuu edelleen niiden 98cm takki, vaikka muuten vaatekoko menee välillä 104-116cm. :whistle: Ostettiin jo uusikin Jonathanin takki keväällä ja se on 104cm ja reilu kun mikä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Kerroinkos muuten, että sain hankittua neidille SuperFit -merkkiset sandaalit (Stokkan kantisalesta, helmis huom! :attn: ). Ostin ne tyttömäiset. :whistle: Koko on 19 ja kasvu-/käyntivaraa on reilu sentti. Mua huvittaa itseni, kun olen nyt alkanut pitämään myös tuommoisista tyttöjutuista. Kaikki ei ole enää niin unisexiä. :xmas:
Ihana miten sirot. :D :heart: Mä löysin alesta eccon koon 22 sandaalit ja menevät vielä, mut voi olla että puolivälissä kesää ostetaan uudet. :whistle: Ja neiti saa nimpparilahjaksi mummilta ja papalta toiset kävelykengät ja niiden pitää olla kokoa 23 että menevät koko kesän, noissa on kasvunvaraa vähän vaille pari senttiä eli reilut, mut turha ostaa pienempiä ja sit taas kuukauden, kahden päästä uusia.

*muoks* Ai niin, mä ajattelin etukäteen että jos tyttö tulee, niin neitiä siitä ei sitten tehdä. :xmas: :LOL: No, ei oikeastaan tarvi tehdä kun on jo olemassaan ja kyllähän sitä on äitikin jo niin lääpällään kaikkiin tyttömäisiin juttuihin ettei tosikaan. :heart: :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meillä on kaksiosainen 86cm vk-asu (NameIt, joten ei ihan sateenpitävä) ja se on sopiva. Tosin R-Tecin 74cm vk-takki on passeli, joten kokoeroja noissakin piisaa. Milloin muuten alkaa välikausialekat? :p
Me ollaan tässä viime vuosina käyty joka vuosi Tampereella sukuloimassa heinäkuussa ja siellä on ainakin silloin ollut ideaparkissa roimat alet ja vielä tavaraakin jäljellä. Kahtena vuonna ollaan nyt ostettu poitsulle sieltä Jonathanin kaksiosainen puku vähän reilulla kolmella kympillä. =)
Jännä juttu että me hyödynnetään tätä samaa alea :D Niillä on ne tasauspäivät muutaman kerran vuodessa ja muistaakseni kesällä ne jossain vaiheessa on. Juhannuksen jälkee taitaa alkaa alet joka paikassa.
 
Meillä on R-tec vk-puku 86 senttinen ja menee viel ens syksynä ainaki. Jonathan on helmis reilua, sano liikkeessä että 80 senttinen vastaa 86 senttistä reimaa. Meilläki poika käytti vielä alkukeväästä 74 senttistä Jonathania hetken, muuten menis vieläki mutta ku puntit loppuu kesken :D
 

Niisku-rouvalle ja perheelle suuren suuret onnittelut :flower:



Ieva :attn: sä tiiät vissiin näistä lastenvaatteista paljon :whistle: Mainitsit tossa että teil on name itin ulkopuku ja ei ole täysin vedenpitävä. Niin meillä on pojalla kans name itin puku, siinä lukee omega mini rainset, niin onko tuo vedenpitävä?? Suihkussa sitä kokeilin niin piti kyllä mutta meniskö toi ihan sadepukuna?? Kun nimestä niin vois päätellä mut en sit tiiä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eilen kävin H&M ja olis tehny mieli sieltä isojen puolelta ostaa neidille kaikkee kivaa....ei siellä vauvapuolella ollu oikeen mitään :snotty: :saint: :D
Me ollaan jo isojen puolella. :D Ei siellä vauvapuolella enää koot riitä kun loppuvat 86-senttisiin... :xmas: Mä oon taas kironnut kun siellä olis ikänsä puolesta vielä pienelle kivoja mekkoja, mut ei kantsi ostaa kun eivät kauaa kuitenkaan menis. :/
Niin...meille ne 86cm:kii on viel vähän turhan isoja :whistle: :kieh:
Tosin jos ostan nyt, niin alan kyl sitä kokoa ostelee...74-80 on kaapit jo täynnä :D :LOL:
Ja meillä ne on just sopivia! :D Pikkuhiljaa aletaan siirtymään jo 92-senttisiin... :whistle: Olispas kiva kyllä nähdä teidän ikiliikkujaa, kun ei sitä pituuseroa sit tosiaan viimeksikään juuri livenä kuitenkaan huomannut. =)
Tää on kyllä jännä juttu, et sillon viimeksiki näillä oli vissiin se 10cm pituuseroa, mut ei se todellakaan niin isolta erolta livenä tuntunut, kuin mitä numeroina!!! :attn: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla oli kriisi, mut se meni... mut nyt mitä lähemmäs mennään, ni iskee PANIIKKI :eek: Oikeesti, minä, 30... |O :xmas:
Mitä mulla on enää elämässä edessä :xmas:
Bingo-illat!!! :LOL: :LOL:

*muoks. Sori :flower: ! Samassa veneessä ollaan, mä tosin istunut jollassa jo kauemmin :wave: :LOL: !
 
Niisku-Rouvan perheelle onnittelut uudesta perheenjäsenestä :flower: :heart:

Olipas vaihteeksi luettavaa :eek: :eek: Kiva, että taas on ollut porukka koolla. Meillä on taas pari yötä mennyt ihan mönkään, poika tuli ensin yskään ja viime yön aikana veti nenu tukkoon ja itkeskeli vähän väliä unissaan mun vieressä :( Mies on mökkeilemässä, palaa vasta lauantai-iltana, joten olen saanut yksin valvoa. Viime yönä en unta ehtinyt saamaan missään välissä, kun keskityin pojan hoitamiseen. Kuumetta ei ole ja koko päivän jäbä jaksoi touhottaa! Nukkuikin vain 10min autossa, ei sen enempää, vaikka yskä on kova ja räkää riittää :/ Pistinkin pojan yöunille jo seitsemältä ja sammui samantien. Lääkitsin ventolinella ja pronaxenilla, jos vaikka saisin itsekin hiukan torkuttua :whistle:

Mä myös odotan alennusmyyntejä, että saisin vk-puvun syksyksi+ensi kevääksi. Varmaan 92cm ois passeli, merkistä riippuen tietty. Eilen oli 1v3kk neuvola ja mitat oli 11780g ja 83,8cm. Pituus yläkäyrällä ja paino suhteessa pituuten hiukan alakäyrällä kuulemma. Pullaposki ja makkarareisi tuo poika on edelleen ja ruokahalua piisaa jopa kipeänäkin =)

Täytyy vielä sanoa, että jokseenkin samansuuntaisia ajatuksia elämästä on mullakin, kuten hilusella :whistle: Ikääkin vasta 25 ja toinen lapsi tuloillaan, mutta silti tuntuu jotenkin siltä, että mitäs sitä seuraavaksi pitäisi tavoitella, kun perusasiat on nyt kunnossa? Tässäkö mun elämä nyt on? Kai tää on jotain yritystä saada kunnianhimoa tyydytettyä ja tuntuu oudota, kun kaikki on nyt hyvin, eikä suuria tavoitteita ole :whistle: Onnellisiahan tässä kai nyt pitäisi osata vaan olla ja nauttia tästä päivästä =)
 
Onnea Niisku-Rouvalle ja perheelle pienestä pojasta :flower: :heart:

Tänne ei isompia kuulukkaan, poju yökylässä mummilassa ny ja lauantaina mennään hakemaan, sattu miulle pikkutyökeikka ja miehen kalareissu samaan aikaan nii nyt saa mummi ja pappakin hetken pientä hoitaa :) Kamala ikävä meinaa olla mut kyl mie pärjään ku pojukin :heart:

Nyt suihkuun ja jos nukkumaan jonku ajan kuluttua, huomenna lähtä kuuden maissa ajeleen pohjoseen =)
 
:wave: Härregyyd kuinka paljon tullut tekstiä. kiva, olipas mukava lueskella pitkästä aikaa teidän tuotoksia :D Meillä käytössä myös liberon housuvaipat eikä oo kertaakaan falskannu. Pampersit on nykyään(toisin oli silloin 7--9 vuotta sitten) todella huonoja meidän tytylle, kakat tulee aina selästä yläkautta pois ja pursuilee pissatkin sieltä ja vaipat menee silleen inhottavaksi ryyniksi. Meillä on myös kiukuttelua ilmassa |O Jos kieltää niin heittäytyy maahan ja alkaa potkia ja huutaa, saattaa käydä nipistämässä kun ei saa tahtoaan läpi :headwall: Helmis oli ihana se talo minkä linkin laitoit, kävin itekkin katselemassa sitä silloin rakennus vaiheessa ja siis muutenkin hain ideoita etuovesta :p :ashamed: :D Aikas kalliita on talot siellä etelässä, täällä reilulla 200 000 erkillä saa uuden okt talon. Niin ja rakentaa paljon alle 200 000 uuden talon :D Hyvä niin :p Niiskulle valtavan paljon onnea poitsun syntymän johdosta :hug: :flower: Monilla on samoja ajatuksia kuin minullakin. Jotenkin "pelottaa" mitä tulevaisuudessa kun tavallaan kaikki asiat on tehty. Koulut käyty, lapset tehty, talo rakennettu ja ikää ei ole vielä 30. Jotenkin tuntuu, että tulevaisuus jopa pelottaa :ashamed: :whistle: No lapset kasvaa ja niiden kanssa voi koko ajan touhuta uusia asioita :p :D Toisaalta haluaisin lähteä vielä opiskeleen, mutta kun pitäis mennä monimuotoiseen, että voi käydä töissä samalla ja täällä niitä ei kovin usein järjestetä. Ieva mä olen kans semmonen, että mulla pitää tulla uusia asioita koko ajan ja haluan jatkuvasti oppia uutta ja kehittää itseäni :whistle: B) Mörriretket on aivan ihania, meillä isommat lapset on käynyt koko tarha ajan niillä ja tykkäävät kovasti :D Mitäs vielä oli, ei muista pitää lähtä selaan sivuja taakseppäin ;) :wave:
 
Aa joo, vaipoista. Meillä on käytössä olleet liberon teippivaipat ja parhaiksi todettu :) Housuvaippojakin on joskus, yleensä säästelen niitä miehelle :D Mut sylissä meillä vaihdetaan ja teippivaipoissa se hyvä puoli ettei kaikkia housuja tartte pois ottaa, houst vaa kinttuun ja vaippa pois ja uus tilalle :)

Hmm, mie en tiiä mille miun pitäs alkaa :D Nuori kun on niin opiskella vielä vois mut mitä. Töihin tekis mieli jo kovasti, mut kuka ottaa vähän työkokemusta omaavan lapsellisen nuoren, toki sitä jotai jo sais mut ku kaikki kun ei kiinnosta :D Ja nyt tosiaan töihin tekis enemmänki mieli ku meillä mies ollu kotona joulusta, ei onneksi tarvi hirveesti katella mitä syö mut kuitenki mitää ylimääräisiä ei ostella..
Mut kaikki ajallaan :D

Mut nyt sinne nukkumaan :whistle:
 

Yhteistyössä