**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Elokuu 2007

31.1.2008

Jahvetti, 4. lapsi, Koks


1.2.2008

Matilda81, K-HKS
Nenny06, 2. lapsi, PKKS
Uksa, 4.lapsi, HYS
Äippä70, 1. lapsi


2.2.2008

LauraN, 1. lapsi
Lumianna, 3. lapsi, Kätilöopisto


3.2.2008

Hedukka, 1. lapsi
Mouse
Tellus1, 1. lapsi, K-HKS


4.2.2008

Cruella DeVille, 2. lapsi, Koks
Goldy, 1. lapsi, TAYS
Hissukka, 2. lapsi, K-HKS
Kevytmelankolia, 4. lapsi, KYS
Kiin, 1. lapsi, SKS
Mirtsu81, 1. lapsi
siruko, 1. lapsi


5.2.2008

Pöhinä, 1. lapsi
Sininen hetki, 1. lapsi, Kätilöopisto
Tarppa, 4. lapsi, KYS


6.2.2008

Evaellen, 1. lapsi, KOS
Hanne-mari, 3. lapsi
Joyeux, 2. lapsi, KYS
Sutska, 1. lapsi

7.2.2008

NelHM, 3. lapsi, KYS
Olivia82, 4. lapsi
Piparjuuri, 1. lapsi
Riikka83, 3. lapsi
Suurperheen äityli, 6. lapsi


8.2.2008

Taikku-74, 2. lapsi
Tuulitukka-74, 2. lapsi, KOS


9.2.2008

Babygirl, 3. lapsi, TAYS
Pessi, PHKS


10.2.2008


Aamuaalto, 2. lapsi, PHKS
Lammiska
Liirah, 1. lapsi
meijuska, 3. lapsi, E-KKS
Meillevauva, 1. lapsi
Pusuapina
Sara-70, 3. lapsi
Shiva, 1. lapsi, Nkl


11.2.2008

Kipsu, 1. lapsi
Odezza, 3. lapsi
pilvipouta, 2. lapsi, K-HKS


12.2.2008

Adrian-80
, 1. lapsi
Anna-Mari82, 2. lapsi, KYS
Jepsu, 2. lapsi, K-pks


13.2.2008

annnas, LKS
Piiju, 1. lapsi, KYS
Tillukas, 1. lapsi, SatKS


14.2.2008

Jijope, 3. lapsi
Marie82, 1. lapsi
Nipsuli, 1. lapsi


15.2.2008

BellaDelaRosa, 2. lapsi
Hulipumpsis, 4. lapsi
Piipi79, 1. lapsi, TYKS
SEE, 1. lapsi, KOKS


16.2.2008

civindal, 1. lapsi, Kätilöopisto
Olivia, 1. lapsi, K-SKS
Tuttemui, 5. lapsi, OYS
Äitsy80, 3. lapsi, Seks


17.2.2008

Tikru71, 1. lapsi



18.2.2008

Puunukke, 5. lapsi, OYS
Rimpe, 4. lapsi



19.2.2008

Melon, 4. lapsi, TYKS
Napsuh87, 1. lapsi
Victoria Crown, 3. lapsi, TYKS



20.2.2008


Ciba, 1. lapsi, Jorvi
HEIDOS, 2. lapsi, Kätilöopisto
miina34, 1.lapsi
Pottu82, 1. lapsi, KYS


21.2.2008

K-M, 2. lapsi
Pikkuveikka, 2. lapsi, Jorvi
pinja79, 2. lapsi, K-SKS
Tyttiliini, 2. lapsi
Zuku, 1. lapsi


22.2.2008

satu1975, 1. lapsi
Terttu77, 2. lapsi, TAYS



23.2.2008


Chili, 1. lapsi
Saanukka, 1. lapsi, OYS
VVG76, 1. lapsi, Naistenklinikka


25.02.2008

Heltu, 3. lapsi, K-HKS
c81, 1. lapsi, KOKS
Pupi, 1. lapsi


26.2.2008

Mamitre, 3. lapsi, TAYS
Minni80, 2. lapsi



27.2.2008


bedluna78, 1.lapsi, Jorvi
Hannipupu, Kätilöopisto
Helmiminttu, 1. lapsi
Kia77, 1. lapsi
Liziska, TYKS



28.2.2008


Laa Laa, 3. lapsi
Pallukka, 2.lapsi
Piipero86, 2. lapsi
Vinja, 2. lapsi, PHKS


29.2.2008

Elodie
heinälato, 2. lapsi


Vielä ilman LA:ta

Amppi, 1. lapsi
Anselmi86, 1. lapsi
Burberrynen, 3. lapsi
Karita87
Keiju84, 2. lapsi
Mari-78, 2. lapsi
Minerva, 2.lapsi
Mymmelis
Ninsko
Pikku-Katti
Pupuvaimo
Skog, 1. lapsi
Toukkahaave, 1. lapsi



Edelliset keskustelut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t783780 kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t806477 heinäkuu

 
Napsuh taisi tossa heinäkuun kuulumisissa mainita että hänellä on pahoinvointi vaan pahentunut. No, sama täällä! Töihin paluu on ollut erittäin vaikeaa kun kaiken lisäksi on ollut niin aamupahoinvointia kuin iltapahoinvointia :eek:, just kävin halailemassa vessapönttöä. Täähän vaan pahentuu!
Ei tosin käynyt mielessä että tää oksentelu ois merkki istukan toiminnasta.. Mutta hyvähän se on, jos näin on tosiaan asian laita.
 
pahoinvointia on täälläki edelleen ja mulla sentäs vkoja 13+1 :kieh: tasan ei käy joululahjat...

istukka erittää sitä raskaushormonia mikä tän pahoinvoinnin aiheuttaa. niin oon kuullu sanottavan et jos on paljo pahoinvointia ni ei niin helposti mee kesken raskaus. sen voimalla tytöt B)
 
Tyttiliini
Joo tuolla minäkin olen itseäni lohdutellut, että pahoinvointi on yleensä merkki siitä että raskaus jatkuu. Kuten tuolla aiemmin mainostin, minulla oli aamulla tiputteluvuotoa ja siitä säikähdin... Viikkoja on nyt 10+2. Mutta yhä etoo ja rintoja aristaa entiseen malliin, ja siitä saa tosiaan lohtua ;) Silti aion huomenna yksityiselle ultraan. Varaa ei olisi millään, mutta en jaksa odottaa np-ultraan, siihen on vielä kaksi viikkoa.

Meidän esikoinen on 2v 3kk, suvun ensimmäinen lapsenlapsi ja kaikkien pikku lellilapsi. Odotan kauhulla, miten hän suhtautuu pikkusisarukseen. Onko kokemuksia? Yrittääkö noin pienet muitta mutkitta tappaa pienet tunkeilijat vai miten se oikein menee? Pojalla on ainakin nyt sellainen vaihe, etten saa esimerkiksi omaa kummityttöä pitää edes sylissä, heti tullaan työntämään pois.
 
Kiva kun päivittelet meidän tietoja ja palstaa! :flower: :flower:

Mulla on alaselkää alkanut jomottaa ihan törkeesti ja flunssa meinaa puskea päälle vängällä.

Typykin saatiin kotiin ja kyllä sitä on pitänyt suukotella ja halailla kun oli niin ikävä. :heart: :heart: Kiva kuitenkin tietää että pärjää yön muuallakin jos tarve tulee.

Huomenna olis neuvolalääkärille aika ja valmiiks jo inhottaa se ronkkiminen vaikka omaksi parhaaksihan ne aina on. Kuitenkin niin epämiellyttäviä juttuja. :/ Lääkäri on onneksi nainen mutta vanha kärttynen sellainen et ei paljon lohduta. :D

Tyttiliini meillä tyttö on 1v2kk kun uusi vauva tulee ja mua kans hirvittää et miten se suhtautuu. Ite kuitenkin niin pieni vielä.
Mun sisko oli tosi mustis kun pikkuveljet syntyi.(4,5v) ja karkaili ja teki temppuja vaikka mitä.
Ja yhen tutun poika oli tokassu vauvasta et viedään roskiin. Nyt taas yhden kaverin tyttö tykkää vauvasta ihan kauheasti ja ei oo yhtään mustis. Jännityksellä odotetaan. Pitää vaan muistaa ettei jää vähemmälle huomiolle.

Nyt pitää mennä "vauvaa" (8kk) taas hoitamaan kun kuuluu olkkarista et mamma mamma...voi tuota pientä ihanuutta. Vai mikä teil on "raja" et onko 8kk vielä vauva? Minusta meijän neiti on jo isotyttö. =)
 
Pikasesti tässä...

Mulla ei oo enää oikeestaan yhtään pahoinvointia, joku pieni öklöhetki saattaa tulla. Väsyttää kyllä ja tissit on edelleen kipeet (kuin kauan ne muuten yleensä on kipeet? loppuun asti vai loppuuko jossain vaiheessa? Mä paraski kysyjä kun en tolta tytöltä tollasta oiretta muista!), että koitan uskoa että kaikki edelleen hyvin :ashamed:

Maanantaina on lääkärineuvola, joskohan siellä kuunneltais sydänääniä! Tänään selvis että mies ei pääse sinne nt-ultraan :( Tosi harmi, ois kyllä halunnu, mutta sano sitten että tuo sitten kuva tullessas niin katellaan siitä!

Saanukka: mulle voi laittaa synnytyssairaalaksi PHKS! Ei tainnukaan montaa olla jotka sinne on menossa, ja ainakin ihan eri aikaa oli. Harmi!

Kovasti tekis jo mieli kertoa tulevalle isollesiskolle, mutta oon päättäny oottaa tota ultraa. Jos siellä kaikki hyvin niin sitten kerrotaan. Aikasemmin olin sitä mieltä että vasta joskus 20 viikolla, kummasti sitä mieli muuttuu :D

Nyt vähän iltapalaa syömään (mulle on ruvennu jo ruokaki maistumaan :whistle: ) ja nukkumaan. Oli tää työnalotus loman jälkeen aika rankkaa!
 
Mä oon ihan väsykatkipoikki |O En jaksa ees mitään nyt kirjottaa. Tulin vaan äkkiä lukasemaan muitten kuuluiset, ihan justiinsa nukkumaan...viikonloppua odotellessa |O :wave:
Onko työnteko oikeesti näin rankkaa :/ :/

Jahvetti 13+5...kohta alkaa jo 15. raskausviikko!!! :heart: :D Ja ensimmäinen kolmannes takana...
 
Np-ultra takana ja kaikki oli loistavasti :heart: . Turvotus oli 1.1 ja viikot vastas menkoista laskettua aikaa, joten laskettu aika pysy samana, eli 7.2. Rauhallinen kaveri oli, hyvin sai mitattuu kaikki ja muutenki esitteli koko "huoneiston" meille, joka suunnasta asukkia kans :) .Istukka on etuseinämässä. Sit sano viel miehelle, että nyt ois hyvä hetki kuvata kameralla videonpätkää, jos sellanen löytyy..arvatkaa vaa mitä töllään tääl koneella nyt koko ajan :whistle: :heart: ? Pieni pulla rakas. Oli kyl parhaimmat laitteet, millä ikinä ketään on mulla ultrattu, siit pysty laskee varpaat ja sometkin! Tampereen keskusäitiysneuvolas oli ainaki v.2002-2005 iha surkeet tohon verrattuna. Nosti vähä tän tuppukylän terveyspalvelujen kurssia!

Olo on hyvin onnellinen nyt! Ja enemmän todelliseksi teki kyllä niiiiin selkee ultraus! Ja viel mahan päältä teki, ku tytöt on np-ultrattu sisäkautta.

Saanukalle kiitos uudesta listasta!


:heart: nelli&pulla 12+5
 
Luin vasta nyt aikasemman ketjun loppuun ja tarttee tulla vielä kommentoimaan =) .

Autodilemmaan. Meillä on perheen koko talvella siis 5hlöä ja ku se audi A4 avant meni lunariin, ni ostettiin BMW 528 touring. Se on ISO! Siis tavan farkku se on, mutta toi audi oli pien tähä verrattuna. Ratissa ku olin ekaa kertaa, oli ku laivan ohjaamossa. Peltiä riittää ja kokoa on joka suuntaan, joten turvallisuus kasvaa kans. Mun mielestä loistava vaihtoehto, jos ei haluu tila-autoa..niiku meitin isäntä, on aika tarkka autojensa suhteen.

Seksiasiaan viel..eile sain, jesh :ashamed: :D :whistle: :p . Aluks alotti sängyssä, että mikä me tytölle nimeks, ku pojalle on iha tosi hyvä keksitty..sit me sitä pohdittiin puol tuntii ja jollai tokasulla sain sen innostuu. Eiköhän tuo eilisen jälkeen taas ala innostuu ;) . Ehkä se pelkää kans jollai tasolla, et satuttaa tmv sen tunteet myllertää, who knows?

En muistakkaa, mistä muusta oli puhetta..Iha lahopää tullu :headwall:

No mut moi taas!!
 
Hitto, että ihminen voi olla kipeä |O :snotty: Joku kurkkutauti puhkesi eilen illalla. Kurkku oli koko yön kun riiviraudalla vedelty enkä saanu kivulta nukuttua silmäystäkään :( Kuume ei onneks ole korkea, reilussa 37 asteessa huitelee. Aamulla ennen lääkäriä torkahdin ja sitten nukuinkin koko iltapäivän ja illan. Nyt on paljon parempi olo :) Ei tuu kyyneleet silmiin joka kerta, kun yskii. Nesteitä olen lipitellyt ja salmiakkia syönyt, kun se jotenkin tuntuu hyvältä kurkussa. Mies teki miulle miun herkkusoppaa, linssikeittoa :p :heart:

Pikkasen hävetti soittaa töihin, että olisin vielä neljännenkin viikon saikulla :ashamed: Mutta minkäs sille mahtaa...

Onneks tää tauti ei kuulemma vaikuta Takun vointiin millään tavalla.
Me ollaan alettu soittamaan Takulle soittorasiaa iltasin miun mahan päällä :heart: Itellekin tulee mukava olo, kun kuuntelee hetken sitä hentoa pimputtelua :D

mimoniandra ja Takku 13+1
 
Onpas paljon pahoinvointia kaikilla; jaksamista. Itselläni ei oo ollenkaan ollut sitä (no ehkä 3kertaa,mutta se on voinu johtua mistä vain).
Tosi väsynyt olen vieläkin, ja vatsa tuntuu nyt jo mun mielestä kauhean isolta ja turvonneelta (toiveajattelua kenties).
Ekaa ultraa odottelen, se on ens viikolla. :)
Ja mää muuten synnytän kättärillä, kun tossa näkyi olevan jotain infousta siitäkin.
 
Täähän onkin hyvä juttu, siis tää uusi ketju. Helpompi pysyä perässä, että missä mennään kun sivuja ei oo niin paljon...
Mulla pahoinvointi vaihtelee päivän mukaan. Onneksi en oo joutunut oksumaan kertaakaan, mutta tarkalla se on ollut. Nyt kuitenkin jo parempi vointi kaiken kaikkiaan ku viikot näin pitkällä.
Sain ystävältäni "kaksosten rattaat". Ovat vanhat mutta toimivat. Oli halvat kun eivät maksaneet mitään... Niitä uskoakseni aion käyttää ulkoillessa. Onhan se hyvä että saa molemmat muksut kyytiin, ei tuu siitä pahaa mieltä. On ne kyllä aika kankeat työntää, mutta jospa niihin tottuis.
Neuvolassa sanoi että pitäisi käydä "lenkkeilemässä" niin että hiki tulee pintaan, jotta pysyisi hyvässä kunnossa raskauden ajan. Ei oo tullut lähdettyä...toki pihalla pyöritään esikoisen kanssa hiekkalaatikko ja keinu säteellä.
Olipa ihanaa kun olin myöskin päivitetty listalle, nyt sitä tuntuu että paremminkin kuuluu tähän porukkaan. Iso kiitos päivittäjälle!
Nyt aamupalalle.

pilvipouta 12+2
 
mä liikuin edellisen raskauden aikana ihan loppuun asti enkä välttämättä aina hiki päässä, aika harvoin oikeestaan koska pitää muistaa noi sykerajat. ja hyvässä kunnossa olin synnytyksessä kun siitä ihan erikseen vielä mainittiin. että kyllä se tasasempikin vauhti riittää, kysehän on vaan siitä että liikkuu eikä jää kotiin makaamaan. lopussa se kävely oli ainaki itellä niin tuskaa et fillari oli ainoo liikuntaväline.
 
Järkytyin tuossa vaakalla käydessäni kun paino oli tippunu 1,2kg. Hui kauhistus. Noh, kai se on normaalia kun ei oikeen oo ruoka maistunu niinkuin normaalisti. Herkut kylläkin mut niihinkin oon yrittäny rajaa vetää.

Liikuminen on nyt kyllä jäänyt vähemmälle kun tuo armas mieheni haluaa aina lähteä tytsyn kans unilenkille ja mä tyhmä jään makaamaan sohvalle. Nyt siinäkin pitää ottaa niskasta kiinni itteään. Mites teillä? Liikutteko paljon? Mua niin harmittaa kun oon laiskistunu niin kauheasti ton alku pahoinvoinnin takia et ei viitti paljo liikkua. :ashamed:

Mulle voi muute laittaa synnäriksi K-pks. Sinne ei taida paljon tunkua tällä palstalla olla. Mut kiva jos joku ilmoittautuu. =)

Rattaista ollaan kans täällä puhuttu. Mies lupasi et elokuun lopussa lähdetään ostamaan sisarrattaat(brion) kun silloin on kuulemma aikaa paremmin. Nyt tiukka työputki. Hintakaan ei ollu paha, vain 399euroa. Oon niistä haaveillu ja päätettiin et otetaan ne niin kaikkein paras. Huutonetistä oon kans kattonu ja jengi maksaa maltaita vanhoista kauhtana rattaista siellä. Järkkyä. 300-400 todella kulahtaneista rattaista niin nou thänks. sillä rahalla ostan uudet. Mut kaikki taaplaa tyylillään. =)

Äitsyllä oli kiva maha jo. Ja onks sulla noin pitkä tukka? aivan ihana. Mul kans aina ollu pitkä mut ei ihan noin pitkää. Nyt vaan hartioiden alapuolelle hiukan. Tuntuu aina lyhenevän. Milloinkahan sitä ite saa aikaseksi laitettua mahansa profiiliin...

jees, pitääpi mennä....

ps. jännittää ihan sikana toi lääkäri iltapäivällä. :|
 
Huomenta =)

Jepsu, jees mulla on pitkä letti. Vuosien kasvatuksen tulos vaikka aina välillä sitä oon lyhentänytkin. Nyt taitaakin olla pisin mitä ikänä on ollut. Nyt vaan kuvaa profiiliiin =)

Samaa mieltä oon vielä Jepsun kans siitä et huuto.netissä käytettyjen hinta joskus hipoo pilviä joten uudet taidetaan mekin ostaa ellei tossa naapurikaupungin lastentarvikeliikkeessä satu olla jotain tosi hyviä käytettyjä hyvällä hinnalla. Pitääpä käydä itekki kattoos noita Brioja kun ei vaikuttanu pahanhintaisilta lainkaan, kiitti vinkistä :D

Mimionandralle pikaista paranemista :hug:

NelHm, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:

Liikunnasta oli juttua, nyt väsymys ja huono olo on saanu jäämään vähemmälle lenkkeilyn vaikka sitä muuten mielellään harrastankin ja aion kyllä sillä saralla taas ryhdistäytyä nyt kun pahoinvointi on edes vähän hellittänyt. Rakas harrastus, ratsastus, on lasten myötä vähentyny myös ja pian ei uskalla edes harkita. Esikon odotuksen aikana tipahdin kerran mutta selvisin säikähdyksellä ja sen jälkeen oon ollut tosi varovainen odotusajan ratsasteluissa. Johonkin jumppaan tekisi mieli mennä syksyn aikana.

Mulle voi laittaa synnytyssairaalaksi Seks =)

Ja nyt aamupalalle, nälkä kurnii melkoisesti :p

äitsy ja pieni 11+2
 
Voi viuhti miten surullinen juttu! Jaksamista!

Ilmottelen itsestäni ekaa kertaa aikoihin! Maanantaina palasin 3 kuukauden sairasloman jälkeen töihin (jalka oli poikki). Aika kamala väsymys on nyt kolmantena päivänä. Siis tästä töihinheräämisestä johtuen...

Mun raskaus on edennyt ilman hurjia pahoinvointeja viikolle 12+4 lomailun merkeissä siis. Maanantaina käytiin NP-ultrassa ja nykerö voimisteli ja huiskutteli kovasti masussa. Kaikki oli hyvin. Ei turvotuksia eikä puuttuvia osia. 6,5 cm oli pää-perämitta ja vastasi viikkoa 13. Kätilö ei kuitenkaan muuttanut laskettua aikaa ja se pysyy samassa eli 10.2. Masu on kasvanut kovasti (kuten kuvasta näin että muillakin...IHANA!) ja työkaveri kysyi että odotanko vauvaa kun masu on noin pyöreä. Sanoin että olen vain lihonut sen liikkumattomuuden takia (joka kyllä osaltaan on totta)... en vielä halua kertoa kenellekään.

JOstain syytä en haluaisi puhua koko raskaudesta kenellekään vieraalle joka ei tiedä. En osaa selittää miksi. En ole saanut edes kerrottua äidilleni (meillä ei kyllä ole mikään loistosuhde). Enkä haluaisi että maha kasvaa pian niin isoksi että kaikki alkaa kyselllä... en tiedä yhtään miksi. Olen kertonut lähimmille ystäville ja miehen vanhemmat tietää ja heidän kanssan puhun asiasta vaivatta. Mutta muille en saa nyt avattua suutani asiasta. JOtenkin se tuntuu vielä niin omalta asialta. En tajua... olen ihan outo. Esikoisen odotuksesta kerrottiin helposti ennen ultraa (nyt en olisi kyllä uskaltanut...)

jaksamista pahoinvoiville... kolmen liikkumattoman kuukauden jälkeen pitäisi alkaa myös käydä lenkillä.... kummasti sitä kaatuu vaan sohvalle...

aamuaalto 12+4
 

Yhteistyössä