Helmikuun hehkeät 2011

kääkkis
Hellu: Täytyy kokeilla, kiitos vinkistä :)

Liikunnasta: Olen harrastanut mun koirien kanssa agilityä 16 vuotta ja raskauksien kohdalla olen harrastellut normaalisti niin pitkään, kun hyvältä on tuntunut. Jossain vaiheessa on kuitenkin selkäkipu iskenyt niin kipeästi, että on pitänyt rajoittaa sitä juoksentelua. Aiemmissa raskauksissa olen käynyt myös vatsatanssissa, mutta nyt mulla oli vuoden paussi. Ajattelin kuitenkin syksyllä aloittaa uudelleen, tekee selälle ihan älyttömän hyvää, vaikkei isolla mahalla pysty kovin täysillä tekemään ( mulla on ollut kummallakin kerralla aivan valtava vauvamaha ja vauvatkin kyllä kookkaita)

Mua kyllä vähän ihmetyttää tää oireiden vähyys...tai siis lievyys. Tänään on ollut kyllä äklötystä, mutta muutenkin vähän huono päivä, niin voi johtua siitäkin. Toivottavasti tuol joku on sit kun neuvolassa katsovat =)
 
Moi!

Mulle voi päivittää iäksi 32 ja synnäri on TAYS. En uskalla ite räplätä tota listaa, kun en oo aiemmin sitä tehny, menis vielä sekasin... :D

Sain tänään ajan varhaisultraan 14.2, jipii! Eka neuvola onkin sitten 18.6 :) Tästä se taas lähtee! Hassua, että nyt kolmatta oottaessa en enää ole yhtä täpinöissäni kuin ennen, hyvä kun edes välillä muistan, et hei mä oon raskaana... On vissiin sen verran tuttua mitä tuleman pitää, vuosi sittenhän olin vasta raskaana tästä tokastani, tuoreesa muistissa on kaikki :) Olo on vaan haikee tietyllä tapaa, tää on sit mun viimenen raskaus... pitää ottaa kaikki ilo irti!

Oireita on ollu tähän mennessä polvien kaamea turvotus, kyykkyynmeno on todella hankalaa! Karkkia ei tee mieli yhtään, eikä muutakaan makeaa, yleensä himoitsen ja syön joka päivä. Nuha myös iski heti edellisten oireiden alettua, vastustuskyky laski sit kuitenkin. Hyvin lievää kuvotusta on ollu nyt 2 päivänä, mutta on mennyt nopeeta ohi. Jännään, vieläkö tulee "pönttö on mun kaveri"-olo, kuten viimeksi kävi :(

 
Noniin nyt olisi sitten varhaisultra varattuna 14.6. Viikkoja olisi silloin 7 että luulisi varmaan sydänäänten näkyvän jos on näkyäkseen. Sitten on riemu irti jos näkyy ja se että mukula on oikeessa paikassa, sen olen päättänyt :) Neuvola aika on sitten ennen juhannusta. Tuntui omituiselta kun terveydenhoitaja soitti ja onnitteli raskaudesta =)
Nyt vain taas odottelemaan. Toivottavasti tämä huono olo helpottaisi mikä on nyt alkanut. Mutta uhkaavasti näyttää siltä että on voimistumaan päin.. Hampaiden pesu aamulla tuskaa kun niin yökkäyttää :( Mutta helpottaa tosiaan jos heti syö vähän kun herää. Olen nyt yrittänyt syödä sitte vähän väliä välipaloja. esim. hedelmiä.

Jos joku kehtaa päivittää tietoni tuonne alkuun niin : oys---23---1
 
Tänään tuli täyteen rv 5, jibbii ;)

Tänään myös alkoi aamulla vaihtelevasti tuntua sellainen kuvottava olo, oksentaako vaiko ei. Koitin sit helpottaa oloa omenalla ja imeskelemällä hedelmäkarkkia. Nestetankkausta harrastin vedellä. Inhottava tunne kun ei tiedä lähteäkö juoksee töissä vessaan vaiko ei. Olisi kiva lähtee yhtäkkiä vaan juoksemaan ja jättää asiakas istuu paikoilleen :LOL:
Töissä tietää vain yksi tästä raskaudesta ja kaveripiirissä tietää 3. Muille kerrotaan sitten jonkun ajan päästä kun asiat "selkiytyvät" :)
 
Minnis7,
minä en ole kertonut töissä vielä kenellekkän mutta muutamalle ystävälle kylläkin. Itse kans tässä mietiskellyt että mitähän sitte jos töissä alkaa oksettamaan.. Vielä kun hoitotyötä teen niin näitä takapuolen pyyhkimisiä saattaa silloin tällöin olla niin varmaan sitten viimestään saattaa yrjö lentää :eek: Pitäisi vielä puoltoista viikkoa kestää niin sitten alkaisi kesäloma B) Sitten kun heinäkuussa menee taksisin töihin niin voisi ehkä esimiehelle jo kertoilla jotain, kun työ sen verran haastavaa ja kaikkeen en välttämättä pysty enää osallistumaan..
 
Äsken paljastin miehelle että meille tulee vauva, Ostin pienen punaisen sydänrasian jonne laitoin sisälle isin kulta tutin ja bodyn missä luki I <3 DAD ja pohjalle lapun jossa luki että raskaana 4+1.. ja kaikki päivämäärät mitä raskauslaskurista sain.

Kyllä oli miehen ilme ihana kun oli ihan että HÄ? kunne löysi lapun ja luki ja kysyi että onko tää oikeesti totta? ja sitten itkettiin =) Mies sai tuon paketin siis myöhästyneeksi synttärilahjaksi.
Itsellä on kans hieman epäuskoinen olo. Mietin juuri että millos sinne neuvolaan pitäs soittaa? varhaisultraa meinasin tilata oman mielenrauhan takia loppukuuksi. Tahdon tietää että siellä oikeasti on jotain.
Niisku ja tikru 4+1
 
Huomenta vaan kaikille :)

Niiskuliini: Kyllä sinne neuvolaan voi soittaa aika pian plussan jälkeen, vaikka heti :) Minä en ole vielä soittanut, kun haluan odotella viikonlopun yli pysyykö Nasu mukana <3

Joko teillä on masuasukille nimi? Millaisia nimiä teillä on? Meillä oli ekassa raskaudessa Smurffi ja toisessa Asukki :) Ja nyt on Nasu <3 En tiedä mistä nuo nimet tulee, mutta heti kun olen plussannut niin aina joku nimi on pälähtänyt mieleen :D

ON: Nyt ei ole enää verta näkynyt *koputan puuta*. Tiedä sitten mitä oli ja toivottavasti ei tule enää säikäyttelemään. Uutena oireena on vessassa ravaaminen...!! Olin jo ehtinyt unohtaa miltä tuntuu olla koko ajan vessan lähellä :D Tänään lähdetään mökille töiden jälkeen ja sitten otan ihan iisisti ja nautin olosta perheen kanssa.

Mami & Nasu 4+5


 
Tervetuloa uudet :flower: On tosiaan ihanaa, kun alkaa porukkaa tulemaan lisää :heart:

niiskuliini Ihanan tavan keksit kertoa miehellesi raskaudesta :heart: :heart:

tytöt0406 Ihanaa ettei vuotoa enää ole =) Ja toivotaan, että pysyykin poissa :heart: Meillä esikoisen oli masussa oleskellessaan Mölli.. Voi että mä jotenkin inhosin sitä nimeä, enkä edes muista mistä se tuli :LOL: Nyt odottelen ultraan asti ja sit keksitään joku vähän kivempi nimi pikkuiselle :D On oikeesti kiva kun ppikkuisella on on joku teko nimi :heart:

Meidänhän ei tästä raskaudesta pitänyt hirveesti alussa huudella, mut kyllähän mä oon kertonut aika monelle :whistle: Mun hyvät ystävät tietää ja eilen kerroin mun äidille. Onhan se meinaa niin, että jos tää kesken menee tai jotain muuta, niin siitä haluan puhua. Mä oon sellainen, et jos joku huolettaa, puhumalla mun olo helpottuu.

(.) Rinnat edelleen kipeenä ja väsyttää, mutta huono-olo alkanut laantumaan. Pidän sitä huonona asiana. Nythän sen pitäis vahvistua, kun aika menee eteenpäin. Taas tämä sama lause, "Ei auta kun odottaa" :/ Anteeksi oikeesti, kun joka viestissä mä tätä mun pelkoa puran :ashamed:

Missah, Sara ja :heart: 5+
 
Meidän pikkunen nimettiin tikruksi sen perusteella että oon ostanut vauvalle jo etukäteen jotain vaatteita ja siellä on myös muutama tikru puku. Joten siitä tuli meidän pikku tikru.

Mun täytyy kylllä vieläkin sanoa että en mä tätä usko vieläkään. Pakko varmaan hakea tänään kasa raskaustesteja ja tehdä niitä niin jos sitä alkais uskomaan :)

Ootteko muut ostellut mitään vauvan tavaroite etukäteen? Mä olin niin höppönä että muutamat alevaatteet on jo ostettuna. Ostin eilen plussan kunniaksi vielä Lamazen helistimet ranteisiin ja semmoset sukat jossa on kans helistimet. En vaan voinut vastustaa niitä.
Meillä on häät kuukauden päästä joten mietin, viittiskö raskautta paljastaa jo siellä. Viikkoja olis sillon kasasssa 8 ja jos sitä ennen kävis varhaisultrassa kun tahdon nähdä että siellä oikeasti on pikkuinen sydän sykkimässä

Niisku ja Tikru 4+2
 
Onnellinen :hug: . Mullakin on ollu noita mahakipuja, eikä ole vuoto vielä alkanut. Mitä nyt tuhruttelee, niin kuin on koko ajan tehny :ashamed: Siks meillä ei ole vielä "työnimeäkään", kun en uskalla vielä ajatella, että meille oikeesti tulis vauva.

Aika monella näyttää olevan ultra 14.6. Hauska sattuma. Mulla on vasta 17.6. *huokaus*.

Kiva toi niiskuliinin lahja miehelle :heart:

muoks. Soitin polille ja kysyin, että enkö pääsis vähän aikaisemmin, kun pelkään että on taas (oireiden perusteella) siellä kohdunkaulan kanavassa ja jos alkaa vuotaa, niin se ei välttämättä lopukaan ja menetän vähintään kohtuni (ellen jopa henkeeni). Sain peruutusajan =) 9.6.
 
Onnellinen & Happihyppy toivotaan, että oireista huolimatta kaikki hyvin!

Olen kertonut tästä raskaudesta vasta siskolleni, jotenkin en ihan yhtä innokkaasti ole kertonut kuin viimeksi. Sattuu kyllä hyvin tuo kesäloma niille viikoille, että voin sitten töihin palattuani kertoa jo jos sattuu massu pullistelemaan. Se on kyllä totta, että keskenmenostakin haluaa kertoa läheisimmilleen jos sellainen sattuu kohdalle, joten varmaan äiti ja parhaat kaveri saa tiedon kanssa lähiaikoina.

Varasin ekan neuvolan maltillisesti vasta kesäkuun loppuun. Mietin vielä sitä ar-ultraa, mies oli vähän sitä mieltä että turha mennä.. Mutta saisi kyllä mielenrauhan.

En ole keksinyt tälle tyypille vielä "työnimeä", jotenkin en ole ihan itse vielä sisäistänyt koko raskausasiaa.

Huomaa, että hormoonit heittää kuperkeikkaa. Kiukuttelen nykyisin kovasti kotona :ashamed: Taitaa meidän 3-vuotiaskin ihmetellä kun äiti vuorotellen itkeskelee ja kiukuttelee. Tuli tippa linssiin tuost niiskuliinin lahjasta miehelleen.. herkistyn kovin helposti.
 
Uusi helmikuinen ilmoittautuisi mukaan! Laskettu aika laskurilla on 3.2.2011, positiivisen raskaustestin tein jo 22.5. Kierto on minulla lyhyempi kuin 28 päivää, joten tod.näk raskaus pari päivää pidemmällä. Kolmas lapsi olisi tuloillaan.
Olen myös varannut tuon alkuraskauden uä:n 15.6. Saan mielenrauhan, kun lähden etelään tässä kuussa, niin ei tarvitse matkalla miettiä onko kaikki hyvin. Pitää sinne asti kärvistellä. Olo ihan ok, paitsi välillä on kuvotusta ja närästystä. Toivon vain ettei pahene, reissu voi muuten mennä penkin alle.
Mä yritän varmaan olla paljastamatta tätä raskautta kenellekään, kunnes itse huomaavat...
 
Tervetuloa neuroni =)

Mää oon kertonu raskaudesta mun siskolle, joka on raskaana, ja kahdelle läheiselle työkaverille. Toinen oli nähnyt unta, että olin raskaana. :D Oli sitte ihan pakko kertoa. Mies on tainnu kertoa veljelleen ja äidilleen. Mää en kerro mun äidille ennen kuin oon käyny ultrassa. Se on sellanen huolehtija ja murehtija, että menettäis yöunensa tän takia.
 
Tervetuloa neuroni!

onnellinen: Toivotaan, että on vain raskauteen liittyviä kipuja. Mulla on ollut ihmeen paljon särkyä ja kipua alavatsassa jahäpyluussa etten ole kunnolla osannut rentoutua, kun ajattelen jos ne onkin merkki huonosta?Mutta niin kauan on toivoa, kun ei ole mennyt kesken :hug:

Kolmannessa raskaudessa tuntuu kaikki oireet lisääntyvän heti alussa, vaikka luulis sen olevan päinvastoin... :)

Minä olen kertonut siskolle ja yhdelle ystävälle. Ensi viikolla olisi yhdet hääjuhlat ja veikkaan et kerron sitä ennen muutamalle ystävälle, koska muuten ei mene mun selitykset läpi tipattomasta linjasta :kieh: Toivoen siis, että kaikki menee hyvin. En ole itse menossa ar-ultraan, mutta aiemmin mulla on sydänäänet kuulunut heti ekalla kerralla niin luotan niiden kuuluvan myös nyt :heart:
 
Hei!! olen ihan uusi täällä ja kait toi rekistöityminen jotenki onnistui :) plussasin tänään,toki vain haamun rfsu:n testillä...testaan vielä huomenna uudestaan mutta jos se plussa totta on niin menisin viikolla 4 ja laskettuaika on 12-14.2.2011. Tulen kertomaan enemmän huomenna sitten! paljon onnea teille muille!!! :flower:
 
Onpas hauskaa, että muillakin on varhaisultra 14.6 :)

Meillä ei oo työnimeä vielä ollenkaan, oon kauheen huono keksimään mitään väkisin ja jos joku "nimi" kolahtaa jossain vaiheessa, niin sitten tulee työnimi, muutoin on vaan masukki.

Onko kellään maha yhtään turvonnut??? Mulla on ja jos yhtään on ryhti kumarassa, niin maha näyttää siltä kuin oisin raskaana pidemmälläkin jo. Karseeta! Mulla on edellisis raskauksissa maha kasvanu suoraa eteenpäin, ei siis yhtään sisään/selänpuolelle ja jouduin äitiyshousut ottaan käyttöön ekassa raskausdessa viikolla 12, tokassa jo vkolla 9-10. samalla systeemillä saan kaivaa ne housuni esiin jo kuukauden päästä :(
 
nepula: Täällä toinen, jolla maha pamahtaa nopeasti esille ja sen jälkeen ollaan aika nopeasti jouduttu kertomaan tutuille. Mut se on kyllä aika rasittavaa, kun ei jää sitä pelivaraa. Ja tuntee kyllä heti alusta lähtien olevansa raskaana :LOL:
 
Tervetuloa uudet helmikuiset =)

Me ei olla kerrottu viel kellekään ja tarkotus onkin vasta eka neuvolan ja ultran jälkeen 6.7 (viikkoja 9+6), kun näkee et kaikki kunnossa. Mulla on kyllä tän raskauden suhten jotenkin niin tyyni ja rauhallinen olo et on itekin ihmetelly, kai se on niin vahva usko ja ajatus että kaikki on niin hyvin kuin olla voi, toivottvasti ei tuu pettymyksiä, mut ihana olla vaan ja nautiskella kaikesta. Tsemppiä keskenmenomenopelon kanssa painiville, itsellä oli myös pelkoa kun toista aloin odottamaan kun juuri aiempi meni kesken heti alussa. Niin ja sittenkin kerrotaan vain lähimmille, muille ootetaan se 12 viikkoa täyteen ainakin.

Täälläkin turvotusta esiintyy, lähinnä tosin jos on syönyt jotain makeaa, karkkeja, suklaata ni maha röllähtää esiin kuin ois jo puolessa välissä menossa, rasittavaa :snotty:

Työnimeä ei vielä ole ilmaantunut, nyt vielä on koon puolesta milloin murunen, hiutale, papu tms. :D

Hipsuli ja murunen 5+2 :heart:
 
kääkkis
Tervetuloa neuroni ja kalaäiti :flower:

Kyseltiin niistä vaatteista että onko valmiina: Meillä on niin hyvä tilanne, että suurinosa tyttöjen vanhoista vaatteista on vielä säästössä =)

Mulla ei näy vielä mitään mahaa, kun on aikas mukava röllykkä valmiina :LOL: Alavatsa on kyllä pinkeä, mutta mitään suurempia turvotuksia ei vielä ole tullut. Tänään loppui kahvin ja vedenjuonti :$ Vähän eilen aavistelinkin että nyt alkaa yökötykset, mutta toivotaan et tälläkertaa ei tarvi oksennella. Hirveä ongelma miettiä taas, että mitä juon... Vettä kun on tottunut juomaan sen 2-3 litraa päivässä, niin apua. Teetä olen lipitellyt ja greippimehua meni lasillinen. Viime raskauden alku piti vedellä limpparilla, koska mikään muu juoma ei mennyt alas.
Meillä on työnimenä Takku, koska itselle tuli mielikuva että tällä tulokkaalla on yhtä paljon tukkaa kuin esikoisella =)

Tsemppiä Onnellinenx5 :hug: Toivotaan että pysyy kyydissä ja kaikki menee hyvin :heart:
 
Onneksi on taas viikonloppu!!! :heart:

Meillä ei ole työnimeä, ehkä siksikin kun on noita viikkoja niin vähän kuitenkin ja samalla epävarma olo et mitä jos ei tulekaan mitään. No sitä ei parane sen enempää ajatella.

Tsemppiä täältäkin Onnellinenx5 :hug:

Vaatetusta oon hankkinut jonkin verran jo ennenkuin tulin raskaaksi ja sitä ennen hankin vaunutkin, ainakin pari-puoltoista vuotta sitten. Kun halvalla sai ja hyvin pidetyt :D
 
Kiitos halauksista!!! Menkkamaiset kivut on loppu eikä verta näy..voihan tää johtua siitä ku on tosiaan jo 4 raskautta vuoden sisällä..voi olla kohtu ihmeissään.. Mulla on vatsa pömpöllään, olen muuten litteä vatsainen mutta se on ny kaukana..aamulla saatan näyttää normaalilta mutta illalla olen jonkun pallon tapaisen nielaissut.... Onneksi tää muoti on näin rentoa...lähden kohta juoksulenkille ja sitte saunaan..yritän ettei paino nousisi niin kamalasti heti alussa ku kuitenkin tulee taas se 20 kiloo lisää..sain juuri painon putoon 56 kiloon ja en halua että se ihan äkkiä on sen 60 kiloo..voimia kaikille ja kivaa viikonloppua!!!
 

Yhteistyössä