*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Samaa ajattelin kuin Adalmis, tosi monella täällä kauheasti huolta, mietittävää ja stressattavaa. Oikein paljon voimia kaikille sitä tarvitseville! :hug: :heart:

Aivan pian alkaa varmasti tulla vauvauutisia, ihanaa!!! Odotan innolla ;)

neitiniiskulle synttärionnittelut :)

Omaan napaan ei mitään erityistä, vointi on tosi hyvä ollut kaikin puolin *koputtaa puuta* ja toivotaan että jatkuu näin. :) Mitään supistuksia ei ole ollut, välillä vähän jotain ihme tuntemuksia masulla, mutta ei muuta.. Silti ihmettelen, että alakerrassa oli jo muutoksia tapahtunut. :) Mut ehkä se on niinku joku täällä sanoikin, ettei ne supistukset aina sitä kerro, että jotain tapahtuis ja vastaavasti jos mitään suppareita ei ole, niin kai silti voi tapahtua... Vauva on liikkunut viime aikoina paaaljon vähemmän kuin esim. 1-2 viikkoa sitten. Liikkeitä tuntuu kyl joka päivä säännöllisesti, mutta huomattavasti vähemmän, ehkä hänellä vaan ei ole enää niin tilaa liikkua siellä...

Mukavaa ja rauhallista viikonloppua kaikille!

~ Merve ja masupoika 36+4
 
Bom
Commanderille pidän peukkuja, että kaikki menisi hyvin ja vauva malttaisi vähän olla mahassa ennen leikkauspäivää.

neitiniiskulle onneksi olkoon!

Unet jää täälläkin vähäisiksi. Tuntuu, että koko ajan olisi jotain pakko tehdä. Pää on täynnä ajatuksia ja muuten hölmöjä unia.

Sain eilen esikoisen kanssa raivattua kotiin uudet P&T rattaat plus muuta sälää. Nyt puuttuu enää hoitopöytäratkaisut makkariin ja kylppäriin. Meillä on niin pieni vessa, että mä en voi sitä käsittää. En uskalla laittaa imukupeilla mitään koreja seinään, jos ne tippuu vauvalle päähään. :confused:

Täytyy nyt mennä katsomaan onko mies nukahtanut tyttäremme huoneeseen, kun ei ole jo 1,5 h kuulunut mitään ääntä. :LOL:

Hyvää viikonloppua!

Bom ja masukki 38+1
 
Nellille tsemppiä,ei kiva noi paineet:hug:

Kokoarviot näyttää tosiaan heittävän kaikilla,neitiniisku,mulle povattiin samaa syntymäpainoa vaikka nyt koneen mukaan oli rv 36+3 2800g,mitenhän ne noita laskee....No totuus näkyy vasta 14.2 tai ainakin lähelle totuutta,kun kattovat kontrollissa painon uudestaan...jos nyt ei tulis ennen,niikun epäilen:)

Täällä alkaa olee vatteet pestynä vauvalle,sänky on kokoomatta,mut turvaistuin on kaivettu esiin,samoin vaununkoppa. Esikolle pitäs tilata se seisomalauta mut en saa aikaseks... Eipä noissa kauhee homma ollu,vaikka tuntu et pyykkiäkin olis ollu hirvee kasa,mut siin ne sivussa meni:)

Miä en tosiaan osta tutteja tms.valmiiks,tarpeen mukaan sitten. Esikoisen jäljiltä on käyttämätön tuttipullo,ja sit ostan korviketta tetran ihan varmuuden vuoksi jos imetyksestä jostain syystä ei tuliskaan mitään. Paketti vaippoja pitää ostaa yövaipoiks,mut ne kerkee vaikka vauvan synnyttyäkin jos nyt niin kävis:) Jännä miten noita tarvikkeita ei stressaa yhtään tällä toisella kierroksella;)

Repa ja säynävä rv37+0
 
Kiitos onnitteluista :)

Repa: niinhän nuo vaihtelee, arviot on aina vaan arvioita :) Lääkärin puheiden mukaan virhemarginaali näissä ultralla tehdyissä mitoissa voi olla jopa 800-1000g suuntaan tai toiseen, varsinkin tuo meidän neuvolan ultralaite on ehkä joku nuijasodan aikainen eikä siis varmaan viimeisen päälle luotettava. Mutta minusta tärkeämpää onkin saada nuo "ääripäät" kiinni, eli todeta vauvan liian hidas kasvu tai puolestaan se jos ipana rupeaa kasvamaan hurjan kokoiseksi, mikä taas tarvii aina synnytystavan uudelleen arvioinnin. Se nyt on sitten ihan sama onko oma vaavi 3,5 vai 4-kiloinen, syntymän jälkeen selviää :)

neitiniisku 36+4
 
Moikka moi taas kaikille!

Täällä olut hiljainen päivä, muutama napakka supistus tullu, mutta eipä sit ihmeempää. Sain Jopa yön nukuttua heräämättä, mitä ihmettelen vieläkin suuresti.

Pakko kysyä teiltä muilta, et miten teidän ruokahalun laita on? Oma on hukkunut johonkin ihan tyystin ja joutuu miltein pakottamaan itsensä syömään, että pieni saisi riittävästi ravintoa.
 
kääkkis
Täällä myös aika hiljaista. Välillä tulee supistuksia ja on vähän tuskainen olo. Ei kuitenkaan mitään synnytykseen viittavaa.
Mulle tuli nyt sitten se flunssa, mikä lapsillakin oli ja toivon, että menee nyt vähän äkkiä ohi. Tänään olenkin vain suosiolla maannut suurinpiirtein koko päivän, vaikka mielellään sitä puuhailisi kaikkea nyt kun vielä pystyy.
Mun ruokahalu on ainakin kasvanut aivan valtavasti :) Voisin syödä jatkuvasti ja ihmettelinkin miten mun paino on laskenut, vaikka olen syönyt enemmän :confused:

Myöhäiset onnittelut Neitiniiskulle :flower:

kääkkis 39+5
 
Bom: Paljonko teillä tulee sisaruksilla ikäeroa? Tuli vaan mieleen, kun samat tuplarattaat meilläkin :)

Ruokahalu: Vaihtelee. Toisena päivänä voisin syödä koko ajan, toisena juoda vaan paljon ja syödä vähän.

Alkuraskaudessa mulla oli hullu himo piimään. No nyt se piimänhimo on tullut takaisin. :D Päivässä menee 0,5- 1 L ja helposti. :D
Mites muilla? Onko teillä pysynyt joku alkuraskauden ruoka-aine himo koko ajan, vai onko tullut takaisin, kuten mulla?

May, 35+0
 
Ruoka-aine himot tässä raskaudessa on mulla ollu/on maito, jogurtit/viilikset, mandariinit, viinirypäleet ja nyt uutena tulokkaana ananasmehu. :D Ja sanottakoon että ennen raskautta ei tullu kaupasta ostettua hedelmiä juuri koskaan. Nyt niitä saa kantaa "pussikaupalla" ja maitoa menee ruokailun yhteydessä helposti litra.. :D

Tein tuossa mustikkapiirakkaa.. nam..:) ja jossai ollu puhetta painosta, mulla tähän mennessä tullu 10kg tasan painoa jos katon ilmoitetusta alkupainosta. Ensimmäisessä neuvolapunnituksesta taas sitte vain 8-9 kg.. :)

Toisinaan täälläki tuntuu että vois vaan koko ajan syödä jotain, toisena päivänä sitte vaan tekeee mmieli juoda ja hyvä jos muistaa/haluaa syödä mitään.. :D + nukkuminenkin on helpottunut (vähentyny vessassa ravaaminen yöllä).

Eilisestä asti on nyt huolettanu tuo perätila. Kovasti tuntuu viihtyvän nyt väärin päin.. Entä jos ei nyt ite hoksaa kääntyä tai se kääntäminen ei onnistu? Eikö viikot ala olla kääntämisen suhteen kohta aika tiukilla vaai? Onko kellään kokemusta? Ainakin nyt tuntuu että pelottaa/hirvittää jos joutuu tai pitää synnyttää väärinpäin.. :(

Tulipas omaanapaa.. sori :eek:

Vanilja ja :heart: 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kävin siellä kokoarviossa, jossa tehtiin siis sisätutkimus ja ultrattiin. Tämänhetkinen kokoarvio on jo 3,6 kg ja lasketun ajan painoarvio 4 kiloa. Sain uuden ajan lasketuksi päiväksi eli 2 viikon päähän, tuolloin katsotaan jos kohdunsuu kypsynyt ja voitaisiin mahdollisesti käynnistää. Tilanne siellä kohdunsuulla ei ollut nyt muuttunut edelliseen lääkärinkäyntiin eikä pää ollut ihan kiinnittynyt. Nyt pitäisi vain malttaa odotella.

Tänään ovat supistukset jo tuntuneet napakammilta ja useammin.

Nimistä ja kummeista
oli aiemmin puhe täällä. Nimiä olen mielessä pyöritellyt, mutta päätöksiä ei ole tehty eikä vielä siis tiedetä kumpi on tulossa. Kummiasiakin on hieman mietinnässä, varmaan ainakin veljeä ja hänen avovaimoaan aiotaan pyytää.

Ruokahalua on valitettavasti vähän liiankin kanssa, varsinkin näin iltaisin :ashamed:

Blue ja pienokainen 38+1
 
Mulla oli alkuraskauden aikana suurin himo maito ja omenat, mandariinit ja muut hedelmät.. saattoi mennä heittämällä päivässä 3L maitoa ja mies parka joutui kantamalla kantamaan maitoa mulle kaupasta, mutta sitten vatsa sanoi työsopimuksen irti laktoosin kanssa ja joutui koko ruokavalion muuttamaan laktoosittomaksi. Omenat sain syksyllä onneksi työkaverin omenapuusta. Maidon himo on vähentynyt, mutta hedelmä himo pysynyt ennallaan.
 
Himoista: Mulla myös hedelmähimo ollut koko raskausajan. Suurin intohimo on Royal Gala-omenat. Meillä menee niitä viikossa melkein viisi kiloa, kun mieskin vetää niitä karppausdieettinsä puitteissa! Ja suolaiset asiat himottaa edelleen; oliivit, salamit, sipsit yms. mutta kaikkea en rd-diagnoosin takia (onneksi) pysty vetämään...Alkuraskaudesta himoitsin useaan otteeseen myös hummusta ja Naan-leipää, mutta se on sittemmin vaimennut. Hummusta on kaapissa nytkin, mutta koska en syö tällä hetkellä leipää, niin en sitten ole keksinyt, minkä kanssa sen vetäisin...

ON: Täällä vietetään unetonta yötä jälleen. Lapsia hirmu ikävä, ei oikein uni tule senkään takia silmään. Näin heidät viimeksi keskiviikkona, kun kävivät mua sairaalassa moikkaamassa ennen mummolaan lähtöä. Ja tulevat kotiin vasta maanantaina, joten vielä pitäisi sinnitellä. Lisäksi mulla on taas jotain tihkumista, yritän tässä saada pääteltyä onko kyseessä lapsivesi vai vetinen valkovuoto...Hirmu paine edelleen alakerrassa, mutta supistuksia on tänään ollut tosi vähän. Aamulla loppui se lääkekuuri, eli nyt saa vauva sitten syntyä, jos lähtee tulemaan :)

Missä muuten on tytöt0406???? Joko synnyttämässä?

Commander ja Pepe 36+3
 
hellurei!

vanilja rose aika paljon sulla alkaa olemaan viikkoja kääntöyritykseen, mikseivät ole jo koittaneet kääntää? muistaakseeni meiän kakkonen käännettiin rv 36 tai 37.

täällä tosiaan porukka alkaa kohta jo hipsiä kohti synnäriä, ihanaa! aika vaan on mennyt todella nopeasti, nyt ollaankin jo yht´äkkiä loppusuoralla.

(.) neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki ok. lääkäri ajat olivat täynnä joten tohtori vasta viiminen päivä mutta ei tässä mikään kiire olekaan. eilen käytiin ikeassa ostoksilla, jos vaikka saisi vauvan huoneen kuntoon jossain vaiheessa =)

painoarviot tosiaan saattaa heittää todella paljon, mm. junioria sanottiin yli neli kiloiseksi, mutta oli 3,4kg. :rolleyes:

voikaahan hyvin!!!
 
Mulla on noita painoarvioita tehty ihan koko ajan. Rv 34+2 oli 2,6 kg, rv 36+2 2,9 kg, menee tismalleen keskellä käyrää, joten sen mukaan pitäisi laskettuna olla siinä 3,5 kg. Jää nähtäväksi. Mutta en nyt hirveesti luota noihin, koska noitten mittausten mukaan meidän kakara kutistuu päästään.

Tänään 37+1, eikä eilisen siivousurakan jälkeen mitään tuntemuksia. Sais alkaa tulla, täällä ollaan valmiina jo :D
 
Moikka!

Ruokahimoista: Alku raskauden aikana tuli syötyä paljon, mut sit tuli närästys ja sen johdosta joutui luopumaan "kaikesta". Hedelmiä tuli syötyä tosi paljon, mut niistäkin alkoi närästää mandariinit ja viinirypäleet. Suklaata söin päivittäin, mut sen lopetin kans, ku siinä on paljon rasvaa, joka yllätys yllätys närästää, samoin karkit. Toisaalta ei tee pahaa lopettaa suklaata ja karkkia ;) Nyt menee maitoa ja voileipäkeksejä :p

Kummit on tiedossa ja kysyttyjä, mut vielä mietin pitäiskö yks lisätä, mutta kenet....
Nimiä on, mut pojalle vaan yks vaihtoehto, olis kiva jos olis useampi :) Etenkin kun poika olis tulossa =)

Täällä kans siivottu hyvällä voinnilla =) Huomenna neuvolaan

T:Sike ja Tuuti (35+1)
 
Himoja ei oo mulla ollu pahemmin, mut mandariinit on kyl maistunu hyvin.. Sit myös välillä päärynät ja banaanit :) mut mandariineja menee se 5 päivässä jos niitä on kaapissa.

Ruokahalu on mulla suurimmaks osaks poissa.. Mutta syön tietysti pienen takia edes jotain. Mutta on myös niitäkin päiviä kun syön "koko ajan". Mutta siis mun koko ajan tarkottaa aamupalaa, ehkä 2 ruokaa ja mahdollisesti joku leipä iltapalaks. Et toikin on ihan normaali ruokamäärä päivälle, kun kuitenkaan ei isoo määrää jaksa ees syödä kerralla:)

Mä sain eilen raahattua miehen lenkille!! Ai että teki hyvää :) 45min noin käppäiltiin, ja kohta lähdetään taas.. Toivotaan että lenkkeily vähän edistäis ;) niin kovin malttamattomia kun ollaan.. Ihan pieniä selkäpolttoja on tullut, mutta ne on kyllä tosi pikkusten menkkakipujen tapasia.. Mutta niitäkin pienemmät on saanu kaikki muutokset aikaa et toivotaan ettei kauheesti yli mee :)
Täällä on kyllä nukuttu viikonloppu oikein hyvin.. Nukun hyvin kun mies on vieressä eikä herää aamulla töihin :) pe menin nukkuun 12 ja heräsin vasta 10 jälkeen ja eilen menin nukkuun vissiin joskus puol 12 ja heräsin 9 mut olisin nukkunu pidempään mut mies kyttäs mua ni en saanu enää unta :D
Nyt vaatetta päälle ja ulos :) Huomenna olis sit taas neuvola, toivottavasti ois vika ;)

Jane & Viltsu 38+5
 
Heipsis!

Himot: Alusta asti on ollu homejuusto, ranskankerma ja kokis. Nuita kaikkia oon nauttinu rajoitetusti. Yrittäny kokiksen juomisen rajoittaa viikonloppuihin ja sit oon tehny kinkkuaurajuustopastaa noin kerran kuussa johon tulee sit ranskankermaaki. Uutena himona on jääpalat :LOL:.Voisin narskutella niitä vaikka kuinka. Kanasalaattia on tehny kans mieli jo pitkään ja mustaherukkamehu on maistunu myöskin.

Ruokahalu: Mullakin vaihtelee. Välillä ei tee mieli mitään ruokaa ja välillä taas vois syödä ihan hirveesti.

VaniljaRose
: Mä yritin neuvolasta kysellä tuosta kääntämisestä kun munkin asukki tuntuu pyörivän vielä ihan ympyrää ja on just niin päin kun sattuu olemaan. Ei se täti oikeen sanonu juuta eikä jaata. Totesi, että 35 viikon jälkeen kuulemma ruvetaan asentoa kattomaan sit tarkemmin. Nyt vauvan pitäisi kuitenkin jo viihtyä pää alaspäin mutta ei tarttis olla vielä laskeutunu/kiinnittyny. Ei kyllä päde muhun kun tuo tosiaan pyörii kuin hyrrä vielä. Saapa nähdä. Ens neuvolakertaa ootellessa :p.

Nimi ja kummit: Nimi ois keskimmäistä (annetaan siis etunimi ja kaksi "toista nimeä") nimeä vailla valmis. Kummeista ollaan puhuttu, mutta tosiaan se jota kaavailtiin ei voi virallinen kummi olla kun ei kuulu kirkkoon. Onneksi on aikaa vielä hetki miettiä.

Minäkin eilen siivoilin siitä huolimatta että viime kerralla kroppa oli ihan rullalla pari päivää. Miehelle sanoin, että hän voisi ottaa siivoukset hoitaakseen, mutta eipä tuo oo niin pakko oli itekseen siivota ennen ku hukutaan pölyyn :p. Konttailin makkarin lattialla ja imuroin pölyjä sängyn alta :D. Ei ehkä kovin fiksua, mutta tällä kertaa ei kyl kroppa laittanu hirveesti vastaan.
Muutenkaan ei sen kummempia tuntemuksia oo ollu. Toisaalta toivonkin että vielä pari viikkoa kaveri jaksais pysytellä sisällä :). Kyllä alkaa vähän jännittää ja välillä tullu kyllä sellanen kauhun tunnekin että mihin ihmeeseen sitä on päänsä pistäny :confused:.

Adalmis ja keijo 35+1
 
kaks plus 5: Varmaankaan sen takia ei oo kääntöä yritetty kun vasta maanantaina huomattiin että on perätilassa.. Tässä nyt tosiaa sitte ootellaan millon saahaan aika sinne oysiin... :( Mitä oon lukenu niin monella ei oo onnistunu näillä viikoilla enään kääntäminen ja tai sitte on tullu jtoai ongelmaa ja jouduttu leikkaukseen.. (napanuora kaulanympärillä tms..) :/ Pelottaa vähän...

Vanilja ja :heart: 37+3
 
Täällä vielä pienessä flunssassa, joka kyllä paranemaan päin. Valvomista lukuunottamatta vointi hyvä ja ensi viikolle sovinkin etten mene neuvolaan lainkaan vaan pääsemme hieman reissailemaan. Appelsiinit maistuvat ja kaikki lämpimät mausteiset ruoat. Tosi ronkeliksi olen tullut raaka-aineiden suhteen...
Tänään tekisi mieli ulos kävelemään rauhassa, joten kunhan saan siivoukset pulkkaan niin sitten ulos!

Ainoska
 
Meinaako joku järjestää muksulleen nimiäiset? Kun meillähän ei mitään ristiäisiä tule, eikä kummeja jne. Onko mimmosta ohjelmaa nimiäisiin tiedossa, tai onko kokemusta nimiäisistä? Ite oon ollut yksissä nimiäisissä 22 vuotta sitten, joten jotain tuoreempaa kokemusta oisin vailla :D
 
Täällä järjestetään nimiäiset kun ei kumpikaan kuuluta kirkkoon. Mitään kokemuksia ei ole, mutta oon ite ajatellut tilaisuuden olevan aika epävirallinen, kakkukahvien tyyliset. Paikalle tulee vain isovanhemmat ja siviilikummit (miehen sisko ja yksi veljistäni).

ON: Maksa-arvot olivat onneksi kunnossa, eli kutina ei johdu hepatoosista. Huh! Mutta ei tämä ole kivaa ollenkaan, jalat olen raapinut ihan verille, nyt ihottuma on alkanut siirtyä pakaroihin ja kylkiin, käsiin ja jo vähän selänkin puolelle. Päivät on ihan ok mutta yöt valvon kun kutiaa niin pirusti. Yritän olla raapimatta ja koko ajan rasvaan apteekin perusrasvoilla. Toivottavasti menisi pian ohi! Huomenna on neuvolalääkäri, täytyy kysyä saisinko syödä yöksi antihistamiinia, jotta saisin nukuttua...

pokemoni & myttynen 35+5
 
Kukkuu! :) Tulin moikkaamaan taas :)

Pokemoni: eikö sulla epäillä PUPP:ia eli raskausihottumaa ollenkaan? PUPP - Odotus - Suomi24

Raskausihottuma eli PUPP - Vauva.infon foorumi

Vähän huonosti löytyy tota tietoa suomeksi. Jotain näiltä palstoiltakin oppii, tuon olen täältä jostain lukenut :)

Kitrus: Meille (jos päästään sinne asti) tulee kummit, vaikka pidetäänkin vain nimiäiset. Järjestetään ihan vaan juhlat (ehkä ruokaa ja kakkukahvit), jonne kutsutaan läheisimmät ja sitten keksitään joku kiva tapa paljastaa nimi :) Eli ihan samanlaiset juhlat kuin ristiäisetkin, mutta ilman kirkollisia toimituksia. En ole kyllä itse ikinä ollut nimiäisissä. Käsittääkseni jossain netissä tai kirjakaupoissa on jotain teoksia ei-kirkollisista juhlista, joista vois löytää vinkkejä.

Toistaiseksi ainakin olen vahvasti paksuna :p Pahoinvointi, selkäkipu, päänsärky, järkyttävät finnit, tissikipu, ummetus ja kaikki mahdolliset oireet löytyy :D Jännitän miten teillä menee, kun helmikuu lähestyy... Voikaa hyvin ja tsemppiä loppumetreille! :heart:

tömpsis ja super 7+5
 
tömpsis: oho, kiitos linkistä! Eipä tätä ihottumaa ole kukaan lääkäri nähnyt, itse vain oletin nopeasti tulleiden raskausarpien aiheuttaneen tulehdusreaktion, joka aiheutti ihottuman, joka levisi (mitä itseasiassa näköjään PUPPissa tapahtuu). Mulla on herkkä iho reagoimaan, yleensä pysyy hyvin terveenä mutta jos jotain ihottumaa tulee, niin se tulee sitten täysillä :/

Täytyy tiedustella lääkäriltä huomenna, vaikka onhan tämä jo mahasta hävinnyt kokonaan ja jaloistakin jo osittain...
 
Heis vaan!

Onpas taas ollut olot. Eilen päivällä tosiaan tuli muutama kunnon suppari ja yöllä sit tuli tunnin verran sellasia suppareita et huh, 7-4min välein tuli supisuksia, mies oli jo valmis lähtöön, kun kyyneleet silmissä makasin kippurassa sängyssä, mutta sitten ne laantui ja sai nukuttua kevyet 11h heräämättä.. Tänään taas tullut muutama kunnon supistus että katsoo nyt mitä yö tuo tullessaan. Flunssa senkuin jatkuu, nyt muutaman päivän paleltanut ihan älyttömästi ja tuntuu että sormet ja varpaat koko ajan jäässä.

rsyttävintä on nyt vain odottaa, vauvaa varten kaikki on kunnossa, sänky laitettu ja hoitopöydällä kaikki odottaa tulokasta.

Devilii ja Möttis 38+4
 
Pikaisesti päivittelen omaa napaa vaan, lueskelen teidän kirjotukset paremmalla ajalla ehkä huomena.

Perjantaina siis menin polille ja mitattiin paineet ja käyrään. Paineet koholla, pissassa proteiinia ja käyrässä vauvan sydänäämet romahti hetkeksi alle 100. Siitä sitten osastolle seurantaan, käyrät 3x/pvä ja verenpaineseuranta. Perjantai meni täydessä vuodelevossa, vessaan ja suihkuun sain nousta mutta ruoka tuotiin huoneeseen. Lauantaina sitten paineet jo vähän laskeneet ja pissakin puhdas eli niiltä osin asiat ok, mutta iltapäivän ja illan käyrissä taas notkahdus sydänäänissä (alhaisimmillaan 90). Tänään sitten vielä olin seurannassa ja kaikki ok, myös käyrät "priimaa" joten passittivat kotiin. Pelottaa kovin, mistä tollaset notkahdukset saattaa johtua. Kaikki kyllä sanoivat, että ei välttämättä vakavaa vaan johtuu todennäkösesti siitä, että napanuora on jäänyt johonkin puristuksiin hetkeksi ja siitä johtuen näin käy. Mutta kova on huoli silti ja sanoivatkin, että aika herkästi saa sitten olla joko neuvolaan tai synnärille yhteydessä jos olossa tulee muutoksia.

Nyt takasin sohvannurkkaan makaamaan, ettei vaan paineet nouse enempää...

nelli & mytty 37+0
 
Ruokahimoista: Alkuraskaudessa mulle maistui vain suolainen ja kaikki makea ällötti... Nyt maistuis melkein sit vaan se makea! :D Mutta koko raskauden aikana ei ole ollut mielitekoja mihinkään erityiseen, välillä on vaan tullut jotain sellaista jota nyt yhtäkkiä alkoi tehdä mieli. :)

Kitrus: Me pidetään nimiäiset, koska ei kuuluta kirkkoon... Just tänään pohdittiinkin niitä nimiäisiä, että millaiset niistä tulee. Luultavasti vähän niin kuin pokemoni kuvaili, kakkukahvien tyyliset. Vieraita vaan olisi tulossa aika paljon, voi olla että joutuu vuokraamaan jonkun tilan, kun meidän kaksioon ei kaikki vieraat mahdu... Voishan siellä ehkä jonkun puheen pitää, kertoa miksi valittiin just se tietty nimi jne. Eilen illalla keksittiin muutes nimi myös tytölle, JOS tältä masupojalta nyt oiskin sit ne värkit sieltä pudonneet matkan varrella jonnekin, hihhih... :D Mä en nimittäin vieläkään suostu ihan 100% uskomaan, että vauva on poika, vaikka ultrassa niin lupailtiin. Eihän ne ultrat koskaan ihan satavarmoja ole. :)

Onko kenellekään teistä pidetty baby showereita? Mulle pidettiin tänään, mikä tuli siis aivan täytenä yllätyksenä! :heart: En oisi ikinä osannut aavistaa että mulle sellaiset pidettäis, vaikka olenkin siitä aina salaa haaveillut. ;) Kuusi kaveria oli mieheni kanssa tästä sopinut, ja hienosti oli mieskin osannut pitää salassa, sanoi vaan aamulla että laita ittes valmiiksi, yhden aikaan lähdetään hänen koulukaverin luo kyläilemään. :D Oli kyllä tosi ihana päivä!

Meidän pieni on ollut tosi hiljainen parin päivän ajan. Tää mamma on ehtinyt jo vähän huolestua. :( Aamut ja illat meuhkaa, mut päivällä saattaa olla ihan hirveän pitkiä aikoja (monen monta tuntia) ettei kuulu yhtään mitään. Eilen mä jo ajattelin, että soitan synnärille, mut sit illasta alkoi möyryämään, niin että otti ihan kipeää. Sama on ollut tänään, viimeks aamusta liikkunut kunnolla, nyt päivän mittaan on tuntunut vain ihan jotain pientä liikettä. Välillä oon vähän kahden vaiheilla että soitanko synnärille ja kysyn, vaiko en soita...

~ Merve ja masupoika 36+6
 

Yhteistyössä