*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Kääkkiksellä myös aika käsillä vauvan tulo :) Ihanaa, kun alkaa vauvoja tulemaan. Nopeesti meni tää aika..

Meilläkin mies jää isyyslomalle heti kun ollaan kotiuduttu ja pitää sen 3 viikkoa.. Ihan mukava että saadaan tutustua vauvaan rauhassa ja harjoitella arkea ja mieskin saa ihan kunnolla viettää heti alkuun vaavin kanssa aikaa :)

Mä taidan tänään vähän pakkailla sairaalakassia:) en mitn kummosta sinne ota mukaan, mut siis vaihtovaatteet, hygienia tuotteita ja siinä se varmaan onkin.. Mies voi sit ostaa mulle ristikkolehden ja tuoda jonkun lehden jos tarviin. Mutta luulen että vaavia ihastelen koko ajan että ei oo aikaa lueskella :D Olis kyllä niin täydellistä jos pikkunen sattuis syntymään viikonloppuna.. :) sais mieskin olla päivät sairaalassa, kun muuten se kerkee tuleen töistä vasta 6 aikoihin eikä sit kerkeekkään kauaa olemaan :( ja halutaan kuitenkin et se isyysloma alotetaan vasta kun ollaan kotona, ni on sitä aikaa sit ihan kunnolla :) kun ei voi tietää että jos yhtäkkiä mulla tai vauvalla tuleekin jotain ja ollaankin vaikka viikko pidempään sairaalassa niin sit se onkin yli viikko pois kotona olo ajasta.. Ja miehen töissä ei onnistu säätämine, et jos se jää niin sit se on sen 3vk eikä voi ilmottaa että hei oonkin tässä viel hetken töissä.. Nohh toivotaan et asiat menee ihan hyvin :)

Jane & Viltsu 39+0 POKS!!! :heart::heart::heart:

Kohtahan pääsee taas päivittelemään syntyneiden listaa ;) :heart:
Nopeasti se aika on näilläkin sivuilla mennyt juttuja lueskellessa ja kirjoitellessa. Ollut mukavaa, kun vertaistukea on löytynyt. Sitten jutut jatkukoonkin tuolla toisella osastolla nyyttien kanssa :)

Meille iski flunssa-aalto. Esikoinen pahiten kipeänä ja seuraavaksi itse. Yöt on menny varsin pitkälle valvoessa, joten ei tule yllärinä tänne ainakaan nuo yövalvomiset vauvan kanssa :saint:

Meillä mies jää kotiin heti vauvan synnyttyä ja on kaksi viikkoa tutustumassa uuteen tulokkaaseen ja auttamassa uuden arjen pyörittämistä tuoreiden isosisarusten kanssa. Myöhemmin voi sitten pitää loput isyyslomat.

Nimistä ollu puhetta niin meillä käytiin kyllä monia keskusteluja sen suhteen :D Nyt ollaan päästy jonkinlaiseen sopuun asiassa, mutta vielä sillä varauksella, että neidin pitää kyllä näyttää myös nimeltään eli tarvittaessa menee vaihtoon, jos tuntuu ettei nimi sovikaan tulokkaalle yhtään...

Suppareita on tullut ja mennyt silloin tällöin, mutta lähtöä ei olla "jouduttu" tekemään. Nyt kun olis sit lupa tulla niin neiti on päättänyt viihtyvänsä yksiössä luultua paremmin =)

Huomenna vaihteeksi neuvola ja pääsee kuuntelemaan tuloksia.

Nyt hakemaan juniori kerhosta ja sitten takaisin kotiin parantelemaan flunssaa. Joskohan lähipäivinä vauva tottelisi isoasisarusta ja tulisi tähän maailmaan, kuten esikoinen mahalle joka ilta juttelee :heart:

Mami ja Nasu 37+6

Neuvolakuulumisia: :)
Painonmuutos/vko: 1000 g (huiii!!!) mut mulle tuli uus terkka + uus vaaka, niin ei voi tietää näyttikö se sit paljon enemmän kun se vanha ois näyttänyt... Nyt tullut yht. 13 kg alusta
Turvotus: +/-
Pissa: puhdas
RR: 133/88
Hb: ei otettu
Sf: 30,5
Tarjonta: rt
Sykkeet: 140

Terkan mukaan vauva on alhaalla, mutta ei ihan laskeutunu vielä ja pääkin liikkuu vähäsen...

Meilläkin mies on flunssassa (yskää, nuhaa ja kuumetta) ja tääl sitä hoivailen kotona. :) Pitää toivoa, ettei itelle tulis kuitenkaan... vie niin voimat. : /

Isyyslomasta: Meillä mies pitää sen myöhemmin, ehkä kesällä tai syksyllä. Lähdetään sit koko perheen voimin käymään miehen kotimaassa lomailemassa. Muuten ei mies sais sit pidettyä lomaa kun on koulua ja työharjoittelua.

Oon kans miettiny, pitäiskö tuo sairaalakassi jo pakata, mutta sit ajattelen että kerkeäähän sen sit vaikka kun lähtö tulee, ellei nyt tule ihan äkkilähtöä. :) Jospa ottais laukun ainakin esille ja heittäis sinne jotain mitä sieltä ei ainakaan saa unohtua (mm. kamera!)

~ Merve ja masupoika 37+1

Asettus täälläkin jo pääalaspäin ja jäis niin kun nyt tää poika on taas kääntyny ihan poikittain ja pää on oikeella puoolella ja jaloilla potkitaan taas toista puolta melkosen kovasti :)

Janekin on jo noin pitkällä TÄÄ ON IHAN hullun nopeeta menny tää aika :) Pitäiskö laittaa sit ihan oma ketju syntyneiden puolella pystyyn kun vaaveja alkaa tulemaan? Olisi kiva jatkaa turinoita :)

Kohta tulee kaveri ja hänen pienen pieni poikavaavi käymään niin saa vähän sisältöä tähän päivään :)

On jotenkin pirun hyvä mieli ollu koko päivän mistä lienee johtuvan :)

Voikaa hyvin ja paksusti :p

Janelle tsemppiä käännösyritykseen. Sulla kyllä on jo viikot niin pitkällä, että taitaa kääntyminen olla melkoisen epätodennäköstä. Mulla kääntöä yritettiin 36+3 ja ei onnistunut kun mytty oli jo niin lantiossa peppunsa kanssa. Kannattaa kyllä varmaan kamera ja hygieniatavarat ottaa matkaan, meilläpäin suunnitellut sektiot ainakin tehdään noin viikkoa ennen laskettua aikaa eli voihan se olla että jos teidän vauva ei käänny niin saat jäädä suoraan sairaalaan ja tekevät sektion esim seuraavana päivänä.

Tänään kävin neuvolassa, kuulumisia:
painonmuutos: +372g/vko (huimaa, sillä aiemmin ollut lähes 1kg/vko. vaaka oli kuitenkin sama, eli loistohomma! Nyt on alusta tullut 17.9kg, mahikset siis pysyä alle 20kg)
paineet: 145/103, toisella mittauksella 145/99
pissa: heikko +
syke: 160
liikkeet: +
sf: 35cm
ja perätilassa yh, mytty oikein punkesi päätään neuvolantädin kättä vasten ettei jää huomaamatta kuinka päin siellä ollaan :D

Tänään tuli aika äitipolille seurantaan, torstaina taas sitten sinne käyrille ja ultraan. Ainakin siihen saakka kotiseurantaa paineiden kanssa ja sit selvii taas enemmän. Mikäli olo pysyy samanlaisena kun nyt niin sektioaikaa ei varmaankaan aikaisteta, mutta jos olo huononee paljonkin niin voi olla että meidän mytty syntyykin jo ensi viikolla.

nelli & mytty 37+2

Neuvolakuulumisia myös täällä..

Paineet:115/81
Painonmuutos +215g/viikko
Pissa puhdas
Hemppaa ei otettu
Vauvan sykkeet 135-140,oli yllättävän rauhallisella päällä:)
Pää on ihan asemissa,mut ei vielä kovin alhaalla/kiinni
Sf 33cm
Turvotus:-

Eipä mitään ihmeitä,sokerimittaukset saan vähentää 2 päivään viikossa mikä on tosi kiva:) Juteltiin sairaalaanlähdöstä jos nyt sattus itellään käynnistymään,mut tuskin ihan näinä päivinä kun ei oo laskeutunutkaan...
Tossa tuli tehtyä lumitöitäkin taas,selkään kyllä ottaa mut muuten vielä jaksaa yllättävän kivasti:)

Repa ja säynävä 37+3

Aurinkoista talvipäivää Helmikuisille!

Ulkona aivan uskomaton ilma ja onko jo kevättä ilmassa? Esikoinenkin jo kysyi: "onko äiti nyt kevättalvi?" Sieltä se hiipii kevät ja kesä! Ja mikä ihaninta vauvan kanssa saa sitä sitten odotella jos kaikki menee tässä hyvin loppuun saakka.

Kaks plus 5: eiköhän ne tallihommatkin ole ihan kuntoilua raskaammasta päästä samoin rattaiden pesu (mikä muuten meillä vielä tekemättä) ; )

Taas ulkoiltu se mitä tarettiin ja illalla kirjastoon lainaamaan lisää luettavaa koko perheelle. Olossa ei muutoksia. Vauva liikkuu harvemmin niinkuin loppuaikaan kuuluu. Meillähän on kiinnittynyt jo niin vatsa aikasta alhaalla, mikä helpottaa liikkumista. Vauvan villamyssy valmistuu pikkuhiljaa ja suunnitelmissa aloittaa esikoiselle villapaita mitä hän toivoo (vaaleanpunainen). Täytyy häntäkin huomioida.

Nimet meillä on valmiina ja mies aloittaa isyysloman vasta kun on laitokselta kotiuduttu, koska täällä pärjäillään nyt ihan hyvin.

Nyt lämmittämään eilistä broilerijuuresvuokaa lounaaksi, jopa venähti meillä syöminen!

Ainoska

Täälläkin oli eilen neuvola (lääkäri). Kaikki ihan kunnossa, käyrillä mennään, pissa puhdas, painoa tullut se 800g/vko mutta kyllä tätä turvotustakin on. Käsiä ei meinaa saada nyrkkiin ja ranteita särkee. Kohdunsuulla ei mitään muutoksia, edelleen paikat kiinni ja täydessä pituudessa, vaikka pehmeinä ollaan oltu jo joulukuun alusta asti. Sain luvan syödä ihottumaan antihistamiinia ja sen ansiosta nukuin viime yönä muutamalla heräyksellä lähes 14 tuntia!! :O Taisi olla vähän univelkaa :D Kutina ei ole helpottanut täysin mutta pahimman terän siitä tuo antihistamiini on vienyt. Alkaa näyttää jo paremmalta :)

Synnytystapa-arviota tai kokoarviota ei ole, kyselin tästä lääkäriltä ja hän katsoi sf-käyrää ja totesi että kun mennään ihan käyrillä, niin ei ole tulossa liian suurta tai pientä vauvaa... Että näin luotettavasti meillä :D

Tuli nyt pelkkää omaanapaa :ashamed:

pokemoni & myttynen 36+0 (poks!)

Hups. Tätä tää raskaus teettää, pää on hatara kun ladonovi :) Pahoitteluni Janelle vääristä tsemppauksista. Käännöstsemppailut piti siis mennä jollekkin muulle (en vaan kuolemaksenikaan muista nyt nimimerkkiä ja taitaa olla teksti tuolla edellisellä sivulla...) :D

Täällä taas kävin kurkkimassa joko joku olisi jakautunut :>. Itse vaan oottelen. Ens maanantaina vasta se neuvolalekuri, jossa katotaan mikä on alakerran tilanne. Luultavasti ei kummosempi. Tota vauvan asentoa/laskeutumista/kiinnittymistä oon mietiskellyt, mutta helpotti kun luin, että on muitakin joilla vauva ei oo vielä rt:ssä tai laskeutunut. Ehkä tosiaan sit ens maanantain jälkeen oon viisaampi tässäkin asiassa. Mietin vaan että mites sit jos vauva on vaan poikittain niin voiko sitä vielä yrittää kääntää sit näillä viikoilla :O.

Adalmis ja keijo 35+3

Ainoska vois lähettää tännekin päin sen auringon! Meilläpäin pyryttänyt lunta koko päivän :p Itseasiassa on jo aika kauan siitä kun on viimeksi ollut mukava aurinkoinen talvipäivä.

Isyysloman mies pitää kokonaan kunhan tuo vaaveli syntyy. Ja jos nyt käy niin hyvin, että siinä vähän ennen laskettua aikaa syntyisi, niin pääsisi poikakin ihastelemaan pikkuista vaikka koko hiihtoloman :D

Hyvä, että Pokemoninkin kutina helpotti! Itsellä myös jonkun verran iho kutissut, mutta onneksi ihan normirasvauksellä pysynyt aisoissa.

Äh, kun en nyt taas osaa muotoilla tätä oikein (tämä räkäisyys vienyt loputkin selväjärkiset ajatukset).... Mutta toisaalta ihanaa, että jotkut jo tietävät vaavin syntymäpäivän. Olisi niin paljon helpompi jotenkin odotella, että tuona päivänä se sitten syntyy =) Jos vain malttaa siihen asti. Hurjaa myös, että Kääkkikselläkin oli jo laskettuaika, itsellä kun siihenkin on vielä 4 viikkoa.

Täällä ainakin kannatetaan tuota omaa ketjua syntyneiden puolelle!

Omissa oloissa ei oikeastaan mitään uutta. Perjantaita odottelen, kun silloin on tuo lääkärineuvola ja katsellaan vaavin kokoakin. Odottelen myös vähän tietoa synnytystapakäynnistä äitiyspolilla, kun ilmeisesti minun sellaiseen pitäisi mennä kun on edellinen syntynyt sektiolla. Pitää varmaan vähän tarmokkaammin kysellä siitä neuvolantätiltä, hän kun ottaa kaiken niin rauhallisesti ja tuntuu välillä unohtavan informoida minua asioista.

Seepia ja Sintti 36+0 Poks!

Heips!

Me juuri saavuimme neuvolasta.. Eipä juuri mitään uutta, sf-mitta pysyi samana, mut painoa oli kyl sit tullut +1200g/4pv (Johan pomppas:O), mut silti kiloja tullut vain 6,5kg koko raskauden aikana. Jotenkintänään turhautunut ja laiska olo, alkaa oleen jo niin kypsä tähän lyllertämiseen ja raskaana olemiseen, haluaisi pian pienen jo syliin. Supistuksia tullut päivittäin, mutta ovat olleet niin lieviä, ettei tahtia haitannut, alkanut vaan tuntumaan siltä et yli mennään että kolina käy. Ja ensi viikolla taasen neuvolaan. Tulipas taas omaan napaa tuijotettua aika lailla, hups!

Tuohan on vallan hyvä idea jatkaa "omalla porukalla" syntyneiden puolella, kun kohta alkaa iloisia uutisia kuulumaan enemmälti..

Devilii ja Möttis 28+6

Pitäiskö sopia kuka pistää pinon pystyyn tuonne synnyttäneiden puolelle vai mennäänkö sillä tyylillä, että kuka ekana saa nyytin kainaloon niin pistää helmiksille pinon? Voishan sen tietty jo valmiiksikin laittaa, jos kerran tällä viikolla niitä nuuskuneniä alkaa tulemaan :)

Niin just. Vaniljarosellehan ne tsempit olikin :D

Olis kyllä mukavaa samalla porukalla jatkaa juttelua syntyneiden puolella. Onko innokkaita pinon päivittäjiä? Itse en ainakaan koe kovin suurta intoa siihen hommaan, eli mielelläni luovutan homman jonkun muun haltuun :D

Moi!

Äitipolilla käyty tänään toistamiseen kokoarviossa. Joulukuun lopullahan kokoarvio oli 2600g & tänään se oli jo 3700g! Typy kiinnittyneenä & kohtu 2cm auki ja kaulaa jäljellä 1-2 cm. Kaikki vuokralaisen suhteen ok, mutta koska näyttää geneettisesti tulevan isokokoinen tapaus, annettiin mulle käynnistyspäivä parin viikon päähän eli 9.2. saapa nähdä miten käy, syntyykö aiemmin. ainakaan tällä hetkellä ei ole mitään tuntemuksia sen suhteen et syntyis aiemmin. Entiseen tapaan pystyn tekemään lumitöitä & lenkkeilemään koiran kans. Edes kevätsiivous ei saanu ku selän kipeäksi.

Ens viikolla taas neuvola, sitä odotellessa.

Wendy + Alivuokralainen 37+0

Täällä sitä ollaan edelleen "kaikki yhes koos" :) Eli ei ole tilanne edennyt, vuodot vähentyneet, mutta toisaalta nyt on uutena tullut selkäsärky ja supistukset jatkuu on/off-meiningillä edelleen. Pääsen vasta kohta käymään synnärillä, tuli vähän lapsenvahtiongelmia, kun meillä myös sairastuttiin ilmeisesti mahatautiin. Lapset valittaa päänsärkyä ja huonoa oloa, ja molemmilla ripuli. Great! Sehän tästä omasta olosta vielä puuttuukin, että saisin mahataudin kaupan päälle...Ei ole tällä hetkellä sellaista oloa, että vauva ois syntymässä, kuten oli viime viikolla, mutta huolestuttaa tuo lapsiveden määrä. Maha tuntuu jotenkin tyhjältä ja "hellältä", esim. vauvan liikkeet vähän sattuu. Pelottaa sitten, että jos se on lapsivettä mikä tihkuu, niin siitähän voi seurata joku tulehdus. Mutta lienee tässä illalla tai yöllä käyn taas tarkistuksessa.

Vaniljaroselle tsemppiä käännökseeen, ottaisin tosiaan kamat mukaan noilla viikoilla, varsinkin kun matkaa on jonkin verran...

Kiitos kaikille taas tsemppauksesta, tehdään sitä sitten vuorotellen.

Ehdottomasti helmiksien lista tarvitaan myös tuonne syntyneiden puolelle! Minä tulen olemaan aika alkupäässä tuota listaa, joten voin ottaa päivityksen hoitaakseni, jos kukaan muu ei sitä ehdi aloittaa. Voisin aloittaa sen. 1.2. ja lisäillä sitten mukaan haluavia aiemmin synnyttäviä jälkikäteen. Oisko ok?

Mutta näillä mennään, jaksamista viimeisille viikoille kanssaodottajat :)

Commander ja Pepe 36+5

Viimeksi muokattu:
Voi täällähän elellään jännittäviä aikoja! kohta niitä vauvoja alkaa putkahdella maamilmaan. :) :heart:
Tsempit Commanderille on/off tilanteeseen ja vaniroselle kääntö yritykseen.
Mäkin voisin liittyä sitten siihen vauva-ketjuun kun se on perustettu :) . Keskosillahan kehityskulkee ns. jäljessä. Kokoajan (kahteen ikävuoteen asti) mietitään kahta ikää: varsinaista kalenteri-ikää ja korjattua ikää (lasketun ajan mukaan). Kehitystä kuitenkin mietitään tuon korjatun iän mukaan. Olisi mukava "vertailla" näitä kehityksiä ja saada tukea normi vauva arkeen. :)

Täällä olisi superhyper hyviä uutisia :D!! Meidän Pikkuinen pääsee kotiin ensi viikolla :heart: !! Sunnuntaina mennään perhehuoneeseen muutamaksi yöksi ja tiistaina saadaan lähteä kotia! :wave: :cool: Lisäksi tänään on kahden kilon juhlat :) Painoa siis 2045g ja pituutta 42cm pipo 30,2cm. Kotiin lähtö mitat sitten myöhemmin. :D

Talventaika ja IsoPikkuinen :heart:

Bom
Voi kun on jännää - monilla tapahtuu/on kohta tapahtumassa. :popcorn:

Talventaika, onneksi olkoon! Ollaan mieheni kanssa tosi iloisia teidän puolesta. :flower:

May85, kysyit paljonko meillä tulee sisaruksilla ikäeroa. 2 vuotta ja 3+ viikkoa. Rattaat ovat edelleen paketissa. Olisi kyllä kiva päästä testaamaan niitä. :rolleyes:

tytöt, voi kuin suloista se on, kun lapset juttelevat mahalle. Meidän 2 v neiti on nyt viikon verran toistanut useita kertoja päivässä (ensimmäisenä kun herää ja viimeisenä asiana kun käy nukkumaan), että kohta sulle tulee pikkuvauva. :D

Ruokahalu on täällä pysynyt ihan normina. Makeeta tekisi mieli iltaa kohti. Himo pysyy kurissa, kun saa kunnon lämpimän ruoan. Kotiruoka on parasta - perunat ja jauhelihakastike. Hedelmät maistuvat, etupäässä Golden -omenat. Mustaherukkamehua menee joka päivä, välillä Jaffa Lime-Greippiä. Pähkinöitä syön monta kertaa viikossa. Se varmaan johtuu mun alhaisesta hemoglobiinin tasosta. Alusta asti olen tykännyt suolaisesta, tomaateista, suolakurkusta, ruisleivästä. Onneksi molemmissa raskauksissa olen säästynyt oksentelulta.

Nimestä ei ole vielä päätetty. Ei jotenkin löydy yhtään hyvää nimeä. Samoin on pulaa kummeista. En itse kuulu kirkkoon, samoin monet minun läheisimmät ystävät. Ei mulla eikä miehelläni ole sisaruksia. Miehen kaverit eivät taas tunnu minusta sopivilta.

Tänään oli neuvola. Täti oli yllättynyt, että saavuin paikalle. Sanoin hänelle, että näin mä sen viime viikolla lupasin. Tälläkin kerralla hän sanoi, että ihan lähipäivinä pitäisi tapahtua ja hän ihmettelisi kovasti jos olen vielä ensi viikolla siellä. Vauva oli nyt "ehkä" kiinnittynyt :confused:, lapsivettä vähän, liikkeitä tuli heti, kun täti laittoi kätensä mahalle. Supistuksen aikana nousi vauvan syke. En itse edes huomannut koko supistusta. Lauantaina niitä kyllä jo tuli niin, että mies sai nopeasti pakattua oman sairaalakassin ja raivattua tavaroita pois tieltä. Kysyin tänään neuvolantätiltä, mikä olisi se supistusten väli, kun mun pitäisi soittaa sairaalaan. Hän oli sitä mieltä, että 15 min, koska synnytyssairaalassa voi olla sulkutilanne. Itse ajattelin jotain 5 min. Hän sanoi, että sitten vauva voi syntyä jo kotiin. Saa sitten nähdä, mitä tulee ja miten toimitaan.

Kaikille voimia ja jaksamista! :wave:

Bom ja masukki 38+5

Viimeksi muokattu:
Voi, miten hyviä uutisia TalvenTaialla! Mahtava juttu, ja se on muutenkin niin ihanan lukea miten ne niin pieninä ja hentoina syntyneet jaksaa vaan hyvällä hoidolla ja sisulla taistella itsensä elämään kiinni.

Mäkin sain eilen ihan mahtavia uutisia, eräs ystävä on viimeinkin rankkojen hedelmöityshoitojen jälkeen raskaana! Tämän ilon kyllä hänelle ja puolisolleen suo, ovat lasta yrittäneet jo useamman vuoden joten toivottavasti kaikki menee nyt hirmuisan hyvin. (ja tämä täällä itkeä tihrustaa kaikista tällaisista mahtavista uutisista, ai mitenniin muka mulla on vähän tunteet pinnassa?!? :D)

Omaan napaan sen verran että yöt on nukkumisen kanssa niin ja näin, polttaa mahaa ja selkää kyllä niin imakasti että. Eilen tajusin että maha on laskeutunu jo aika paljon, tai mies sen hoksasi itseasiassa. Saas nähä miten kauan menee ennenkuin pääsee tositoimiin. Tarttis muuten varmaan alkaa jollain tasolla pakata sitä sairaalakassia...

Nimet on meillä ollu valmiina molemmille jo ennen kuin raskautta oli olemassakaan, saas vaan nähdä, onko vauva sitten niiden nimien oloinen.

Ruokahalu on pysyny suht normina, mitään erityisiä himoja en koe että mulla olis. Karkkia tekee yllättävän vähän mieli, hedelmät on sitten taas sellaisia että niitä pitää aina olla tarjolla.

Muoks, tuohon kääntöjuttuun mulla on sellainen juttu vaan että mun veljen vaimolla on kaikki penskat olleet nurinnarin siellä kohdussa, ensimmäistä yrittivät kääntää moneen otteeseen, onnistumatta. Sitten meidän yksi perhetuttu, joka on vanha kätilö, neuvoi että kannattaa kontata pitkin lattioita niin se vauva kääntyy sitten itsekseen. Näin veljen vaimo toimi sitten joka raskauden loppumetreillä ja kaikki penskat on kääntyneet oikeinpäin. Sanoi kyllä ettei se kamalan mieltäylentävää ole konttailla pitkin lattioita mutta ei myöskään niin kivuliasta kuin ne sairaalan kääntöyritykset. en siis tiedä toimiiko tämä ihan tosissaan, mutta itse varmaan testaisin tätä käytännössä jos mukelo ei olisi oikeinpäin.

Amos 37+2

Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Talventaian kuulumisia! :) Ompa hienoa että pikkunen saavutti 2 kiloa! Ja ihanaa että pääsette kotiin:) vähän mukavampaa päästä viettelemään ihan vaan perheen kesken vauva arkea:)

Commander voi mun puolesta laittaa pinon sillon 1.2 alkavaks :) Ite en usko et jaksaisin päivitellä, onneksi joku jaksaa :)

Taidan taas hetken nukkua kun en saanu unta enää kun mies heräs. Sit oliskin siivouspv edessä :) wippii..

Jane & Viltsu 39+1:heart:

huomenta kaikille mammoille

talventaika: vau mitä uutisia. onnea kovasti.

kaikille stemppiä kääntöyrityksiin ja muihinkin. nyt en muista nimiä.

vauvahan voi kiinnittyä myös vasta synnytyksessä. meillä täällä ei ole enää loppu puolella edes lääkäriä, joka katsoisi kohdunsuun tilanteen. tietenkin jos tarvetta on niin saa. muuten viimeinen lääkäri on 30 viikolla.

isyyslomaa meillä ei tällä kertaa pidetä. mut onneksi tarvittaessa mies pääsee kotiin autteleen. yrittäjänä tämä loma on aivan mahdoton.

täällä nukuttu suhteellisen hyvin. flunssa paheni alkuviikosta ja nyt viime yönä ei yskittänytkään niin paljon ku edellisenä. mullahan tää flunssa tulee aina ennen h hetkeä ja lähtee vasta sitten ku pienokainen maailmassa.

onko kellään tullut limatulppaa? ja jos on niin milloin? mulla vaan yhdessä synnytyksessä tullut. ja se oli päivää aikasemmin ennen kuin neiti syntyi. tosin lääkäri oli ronklannut ja yrittänyt vauhdittaa avautumista.

onko kenelläkään isompia lapsia ( teinit/murkut)? miten he ovat suhtautuneet vauva uutiseen? meeillä ehkä hiukan mustasukkaisuutta havaittavissa ainakin yhdellä.

aapelikaapeli 36+3

Yhteistyössä