*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Terppa :)

Oon kirjotellu tänne muutaman kerran ihan alkuraskauden aikaan. Oon kovasti lukenu, mutta ei vaan oo tullu kirjotettua. Nyt oli sitten jo pakko tulla kirjotteleen kun alkaa jännittä omasta ja muitten puolesta niin villinä.

Commander jos tää nyt yhtään poistais sun huolta.... En asu suomessa ja meillä on täällä ultra joka neuvola käynnillä. Eli oon päässy ultraan noin 13 kertaa. Viimeisen kolmen viikon aikana 3 kertaa ja sattumalta on ollu joka kerralla eri lääkäri. Eka painoarvio oli 2500g ja siitä meni 10 päivää eteenpäin ja seuraava painoarvio olikin 2700g. Siitä meni vajaa viikko kun menin sairaalaan kontrollikäynnille ja siellä taas uus lääkäri ultras, ylläri pylläri mun toukka olikin vajaassa viikossa kasvanu 3300 grammaseks :D Kyllä sitä vähän ihmeteltiin ja sitten se lääkärikin kyllä totesi että paino/kokoarviota on niin monta kun on tekijöitäkin. Kerto vielä että on kaks eri tapaa tehä arvio ja ne heittää toisistaan n. 300-500g. Toivottavasti sulla on kaikki niinku pitääki ja saat vaapun terveenä ja valmiina syliin sitten kun on sen aika :)

Omasta olosta on pakko kirjottaa sen verran että NUKKUMINEN ON IHAN HIRVEETÄ! saa nousta 1,5 h välein vessaan ja sitten näkeekin taas jotain niin sairaita unia ettei mitään jakoo..... Hermot lämpenee kans nollasta sataan sekunnissa :D Voi mies raukkaa...

Millasilta teijän harkkari supparit tuntuu?? Mulla on sellanen kumma tunne kun vatsa kovettuu ja sitten tuntuu että jalat ja kädet menee ihan maitohapoille...ei kyllä mitenkään satu mihinkään, tuntuu vaan epämiellyttävältä. Jotenkin on sellanen olo että tää mötikkä köllöttelee täällä kylpylässään vielä hyvän tovin, vaikka muori kuinka haluis sen pian ulos :D

P + toukka 37+4
 
Mulla on kanssa nukkuminen ollut ihan arsesta jo pitkään, nyt vielä flunssa vie loputkin unimahikset.

Mulla ei harkkareita ole ollut kuin joskus vkolla 20, silloin koko maha kovettui ja oli vähän hankala hengittää. Ja näitä oli ihan muutama.
Nyt on ollut semmoista menkkajomottelua ja samanlaista supistelua kuin menkkojen aikaan (minä ainakin supistelen ihan selvästi menkkojen ekojen päivien aikaan). Ei muuta.
Että en tiijjä sitten, että miten ne ihka oikeet supistukset sitten eroaa noista, ovat varmaan kovempia tai sitten ei.
 
kääkkis
Commanderille jaksamisia :hug: Toivotaan, että tilanne selvenee.

Harkkasupparit kovetti mulla myös vatsan, joka tuntui samalta, kuin olisi ollut tekemässä vatsalihasharjoitusta. Välillä jaloista lähti myös melkein tunto, eli varmaan tuo maitohappo-juttu. Nyt on kyllä tosi harvakseltaan ollut enää niitä, enemmänkin jomotusta ja sitten ihan kireitä supistuksia sekä selkä, että etupuolella.

Mullakin on mieliala nyt taas kohentunut, vaikka lähipiirissä käynyt yhtä sun toista. Päätin vain keskittyä nyt taas itseeni ja omaan vointiini, etten murehdi muiden murheita :) Tänään neuvolassa kävin pyörähtämässä ja ilokseni sain tietää, että vauva on laskeutunut :) Tätä ei aiemmissa raskauksissa ole tapahtunut.
Ihmeemmin ei ole kyllä pissattanut, olen nukkunut siis todella hyvin ja ruokaa menisi kokoajan ( ihmeekseni mun paino oli laskenut tästä huolimatta!!) Toivon nyt vain, että pysyn terveenä sillä meidän tyttöset on flunssassa :(

kääkkis ja "osku" 39+3
 
Nyt on ihan ON; erossa jäi kone miehelle, mutta aina kun jollein koneelle pääsen pitää tulla moikkaamaan ja katsomaan missä mennään:) Nyt ollaan muutama päivä oltu omillamme ja edelleen suhtaudun tähän kaikkeen positiivisesti ja vauvan tuloa esikoisen kanssa kovasti odotetaan. Ihana oli päästä tänne omien ihmisten pariin:)
Edelleen koko ajan supistelee, ensi viikolla neuvolalääkäri, kassellaan missä ollaan menossa. Neuvolan terkka oli sitä mieltä, että kun eskoinen syntyi nopeasti pitää nyt lähteä ambulanssilla synnyttämään, välimatka synnärille on rapeat 90km.
Jännä juttu, poika ei ole kertaakaan kysynyt isäänsä...
Auneliini+Jaakko 34+4
 
Tervehdykset kotisohvalta ja kiitos miljoonasti kannustuksesta ja ihanista sanoista! Onneksi olette olemassa :)

Supistukset saatiin siis (ainakin noin suunnilleen) loppumaan ja pääsin iltapäivällä kotiin. Tosin nytkin supistaa noin 8-10 minuutin välein aika napakasti, ja maitoa valuu toisesta rinnasta ihan solkenaan, joten voi tulla uusi lähtö aika pian. Lapset lähti mummolaan, että päästään tästä miehen kanssa yhdessä sitten äkkiä lähtemään. Hirveä paine on alapäässä ja itsellä sellainen fiilis, että ei tää kyllä kauaa enää kyydissä pysy. Mutta ikinä kun ei voi tietää.

Mieli on jo parempi, kun sain nukuttua ja asiat alkoi selvitä, kun kätilöt ja toinen lääkäri vähän selvensi tuon ekan lääkärin kommentteja. Se suoliasia ei tarkoita muuta kuin sitä, että vauvan ulosteen tuloa pitää sitten synnytyksen jälkeen tarkkailla ja tarvittaessa vähän avittaa, mutta mitään suurempaa huolta sen ei pitäisi aiheuttaa. Lapsiveden määrä oli korjaantunut nesteytyksen yms. avulla, oli tänään siis täysin normaali. Lapsi liikkuu erinomaisesti, käyrät oli aina oikein malliesimerkkejä. Leikkauspäiväksi tuli viikkoa aiottua aikaisempi, eli 4.2. (rv 38+1). Nyt supistukset pyritään pitämään kurissa maanantaihin asti, sen jälkeen leikataan heti, jos synnytys käynnistyy.

Kitrus kysyit insuliinista, lainaan vastaukseni tuolta RD-ketjusta; Osastolla olon aikana katseltiin nyt sitten noita sokeriasioita kohdalleen, ja vaikka mulla ei ole viimeisen kuukauden aikana kuin pari aterian jälkeistä ylitystä, on aterianjälkeiset arvot olleet lähes koko ajan siinä 7 kieppeillä. Sisätautilääkäri ehdotti, että aloitan insuliinit aterioiden yhteydessä. Mieheni kanssa kuitenkin asiasta nyt tässä kotiuduttuani vielä juttelin (hän on siis lääkäri) ja päätettiin, että vedän viikonlopun yli nyt vielä tarkemmalla, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja jos aterianjälkeiset arvot laskee, niin en aloita insuliinia. Kyse on kuitenkin enää korkeintaan 15 päivästä ja mulla todellakin on varaa vähentää hiilareita ruokavaliosta, joten en usko tarvitsevani insuliinia. Mutta pitää miettiä sitten maanantaina asiaa vielä uudestaan, jos ei arvot laske.

Lohduttavaa kuitenkin tietää, että tätä kärvistelyä on jäljellä enää 15 päivää ja viimeistään sitten tämä viimeinen raskaus on ohi. Toisaalta haikeaa, mutta sen verran hankalasti on nyt loppuaika mennyt, että päiviä leikkaukseen lasken kyllä innolla...

Onnellisesti kotiutunut Commander ja Pepe 36+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! =)

Täällähän oli monella jo alkanut tapahtua, jännää=)
Voimia ja jaksamista Commanderille:hug:
Ja tsemppiä Nellille, nyt tosiaan ainakin tiedät millon vauva syntyy:hug:

Ammeesta olitte jutelleet, meillä ajateltiin ostaa cittarista sininen amme, vaikka ei tietoa kumpi on tulossa. Muutenkin sinisellä taitaa olla ylivoima meidän vauvatavaroissa, johtuu siitä kun itse tykkään siitä väristä. Jos tulis tyttö, niin kyllä varmaan silti kävisin jotain vaaleanpunaistakin ostamassa. Tai yks vaaleanpunainen vauvan mekko on jo, pikkusiskon vanha. Saapa nähdä löytyykö sille käyttöä=)

Neuvolakuulumisia tällä viikolla rv 35+1:
Painonmuutos/viikko: 150g (793g) yht. 7kg tähän mennessä
RR: 110/75 (119/76)
Pissa: puhdas
Sf: 35,5cm:O (33cm rv33)
Tarjonta: rt
Sykkeet: 140
Liikkeet: ++

Loppuraskauden ultraan siis päästään tuon sf-mitan takia. Rv 23+0 oli 20cm ja nyt tosiaan jo 35,5cm:O Onko moni siinä käynyt, mietin että mitenkähän hyvin kokoarvio pitää paikkaansa, varmemmin kai kun ulkoisesti tutkimalla? Mahtaakohan sukupuolikaan säilyä enää salaisuutena, jos niin isona näkyy... Vaikka eipä sillä enää tässä loppuvaiheessa ole merkitystä. Uusi sokerirasituskin on edessä ensiviikolla varalta, jos vauva onkin vaikka sen takia kasvanut isoksi. Mutta lääkäri oli kyllä sitä mieltä että vauva kasvaa mulla niin edessä ja sylissä, että varmaan siitä johtuu tuo mahan koko. Ultrassahan se sitten selviää.

Itsellä kyllä tuntuu silti synnytys olevan vielä niin kaukana. Monen monen viikon päässä. Äiti hätäilee kyllä joka välissä, kun itse olen näinä päivinä syntynyt ilman mitään ennakkovaroituksia. Mutta supistuksia on ollut onneksi ihan vaan muutamia kertoja, yöt on vaikeita muuten kipeiden paikkojen takia ja unet jää vähäisiksi, pahaolo ja oksentaminen vaivaa taas enemmän mutta muuten ihan ok. Tsemppiä kaikille näin viimeisille viikoille:)

saraheinä 35+3
 
Kiva kuulla Commanderin kuulumisia!

Omaa napaa: Me käytiin tänään neuvolalääkärissä, kohdunkaulaa jälellä 1cm ja pehmee on, vauva tuntui ihan tuolla alhaalla. Laittoi sitten lähetteen synnärille kun toi kohdunkorkeus on kokoajan ollut pieni ja nyt kun vauva on laskeutunut se oli taas vain 27cm ja epäili, että lapsivettä on vähän. No, vauva voi ihan hyvin ja vettäkin riittämiin, mutta vauva tosiaan on pieni. Päänkoko normaali, samoin reisiluu, mutta muuten vartalon kasvu vastasi viikkoja 33+? kun tänään on 36+1, paino 2400g. Käytiin sydänkäyrässä ja ultrattiin, ens ti on uus sydänkäyrä ja kuun vikapäivä vielä lääkärikontrolli ja jos vauva on edelleen pieni niin käynnistystä harkitaan koska näyttäis siltä, että istukka ei jostain syystä toimita vauvalle tarpeeksi ravintoa ja vartalon kasvu on kärsinyt. Huolta ei ole, mutta pitää seurata sitä että vauva voi vatsassa hyvin. Eli meille olis tulossa hyvin pikkiriikkinen tyttö :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täällä tapahtunu kaikenmoista! Kaikille voimahalit jjotka sitä tarvitsee :hug: !

Hmm. Omaa napaa vaan, ku ahistaa nii paljon..ku kahessa viikossa sf-mitta oli noussut 4 cm ja vauvan syntymäpaino arvio on 4,5 kg!! :( oon ollu ihan mieli maaassa! Ja tietenki se on vaan tullu siittä ku oon syöny nyt niin paljon !! eli oma syyyy! tietenki on tärkeintä että vauva olisi terve ,mutta tuli niin masentava mieli ,että ruveta nyt esikkoTYTTÖä punnaamaan ton kokosena! PRRR.

Onko muilla kokemuksia tollaise synnyttämisestä? Ja miten täytyisi syödä loppuaika ettei se enää nii kauheeeta vauhtia kasvaisi`? Anteeksi varmaan monen mielestä turha tilitys.mutta järkytti omaa mieltä roimasti.
 
Pauliis,paljonkohan sulla oli viikkoja? Nyt pitää muistaa et se on vaan arvio,joka voi heittää isostikkin.... ei välttämättä oo syntyessään noin iso...ja toisekseen luulis et arvioivat toistamiseen ennen synnytystä,et mahtuuko varmasti tulemaan alateitse. Mistä päättelet että olis omista syömisistä kiinni kasvu,oliko sulla raskausdiabetes?

Murunmami,Pikkuinen neitonen kuuluis olevan,ei ainakaan oo sit kova työ pusata:D Mut tietty eihän se oo hyvä jos ei saa ravintoo tarpeeks. Mut asiaa seurataan,joten kaikki varmasti pienellä hyvin:)

Saraheinä,Hyvä on että tarkistavat ultralla,mut voipi olla vauva vaan sellasessa asennossa et antaa nyt isompaa mittaa:)

Commanderilla ei enää pitkää rastia oo edessä...ellei oo jo tosi touhussa. Kuulostaa vähän siltä et pieni on malttamaton;)

Repa ja säynävä 36+6
 
Kamalan huonosti olen jaksanut kirjoitella viime aikoina. Olo on vain ollut niin väsynyt ja heikko, pitää edetä päivä kerrallaan..

Todella paljon voimia commander, varmasti oli rankka käynti sairaalassa, erityisesti kun lääkäri ei osannut itseään paremmin ilmaista. Nyt on sitten määräpäivä tiedossa :) ja hyvä että vauvalla kaikki hyvin. Ja Nellikin tietää jo milloin pikkuista odotella.

Yöt menneet vähän hajanaisiksi. Kahden maissa herään vessaan ja yleensä nukun vielä sinne neljään viiteen mutta siitä se valvoskelu alkaa. Aamulla ihan silmät ristissä ja tuntuu että voisi nukahtaa pystyyn. Ja pojan kanssa pitäisi jaksaa hääräillä kaikenlaista.

Pauliis meillä syntyi esikoinen 4600g kokoisena ja synnytys sujui varsin hyvin eli pääsi ihan alakautta tulemaan. En tietenkään voi mennä sanomaan miten sinulla menee, mutta ei kannata masentua!

Tänään olisi sitten Kättärillä kokoarvio, jännittää vähän.


Harkkasupistuksia
on ollut, näin oletan. Ja ne yleensä tuntuu menkkajomotuksena selänpuolella enemmän. Tuntuu, että vauva painaa jotenkin tosi alas ja käveleminen on vaikeaa.

Nyt taidan mennä vielä pienille unille, koska poika on isovanhemmilla tämän päivän :)

Blue ja pienokainen 38+0 POKS :D
 
Huomenia vaan kaikille!

Meillä oli tänään neuvola päivä, puuh, jotenkin puuduttaa tuo joka viikko siellä juokseminen, seuraavan kerran mennään jo tiistaina käymään :O
Mutta mein kuulumiset rv 38+2:
Painonmuutos/viikko: +700 eli painoa tullut yhteensä vähän päälle 5kg
RR: 114/72
Hb: 121
Pissa: puhdas
Sf: 32
Tarjonta: rt
Sykkeet: 140
Liikkeet: ++

saatiin myös ensimmäinen painoarvio tänään, vatsan päältä tunnusteli ja arvioi että olisi sellinen 3kg luokkaa, mutta ei kuulemma sen isompi, että pienempi kyllä voi olla. Liikkeistä oli huolissaan ja sanotiin että heti pitää soittaa TAYSsiin jos ei tule tarvittavaa liike määrää päivässä, nyt kyllä heräili, kun neukkaritäti tuuppi ja siitä saatiin merkintä ++.

Mutta oli kyllä niin ihanaa nukkua koko yö taas putkeen, menihän sitä 2 edellistä yötä valvoessa.

Devilii ja Möttis 38+2
 
Täällähän eletään jännittäviä aikoja jo!! :) Ihanaa.

Mutta myös voimia kaikille, jotka niitä tarvitsevat!! Ei ole mukava elää "pelossa" tai epätietoisuudessa, että mitä tulee tapahtumaan.

Mulla ei omaan eloon mitään kummempia. Jatkuva väsymys vaan päällä. Rautaa olen syönyt jo varmaan puolesta välistä raskautta, mutta se kun ei vaan ota nouseakseen. No, jos menisi vaikka päikkäreille taas tästä pian.

May, 34+6
 
Commanderille voimia :) sait saman synttäripäivän vauvalle(jos malttaa siihen asti odotella masussa) kun mun anopilla on :D anoppi toivoo kovasti et meiänkin poika syntyis silloin:)

Murunmami vähän mua ny rupes jännään et mitäs jos munkaan istukka ei toimi normaalisti. Kun viikoilla 34 vauvan reisiluu ja päänympärys meni viikoilla 37 ja vauvan masunympärys oli taas alakäyrällä, mut ei sanonu että millä viikoilla mutta siis pienemmillä viikoilla kun 34.. Mutta mulla ei asiaa tarkistettu/tarkisteta uudestaan :O

Täällä saatiin nukuttua vähän jo paremmin viime yö :) jee.. 2 jälkeen heräsin vessaan ja aika nopeesti nukahdin uusiks. sit heräsin ennen 6 kun mies heräs mut nukahdin sen jälkeen kun oli lähteny töihin ja nukuin yli kymmeneen:) ai että on heti paljon parempi olo kun ei ressaa sitä että taaskaan en saanu nukuttua..
Tänään mennään sit viimesen kerran ravintolaan syömään ennen vaavia.. Mennään mun äidin, isäpuolen, 2 siskon ja toisen siskon miehen kanssa, koska siskoilla oli maanantaina synttärit niin sitä käydään siellä vähän juhlistamassa:) Maanantain neuvolaa odotan kovasti, koska haluan kysyä tuosta liian pienestä masunymäpyksestä, että eikö sitä voitais kattoo uusiks niinkun murunmamillakin sitä seurataan..
Mut ei muuta ku hyvää viikonloppua kaikille :)

Jane & Viltsu 38+3
 
Commanderille tsemppiä!

Tänään oli meillä neuvola ja uusi lähete lähti Naikkarille uuteen synnytystapa-arvioon. Viikossa paino noussut 1,4 kiloa ja sf-mitta 2 senttiä, tällä hetkellä 38 eli yläkäyrän yläpuolella mennään. Verenpaineet on olleet nyt koholla neuvolassa parin viikon ajan mutta kotona seurattuna ihan normaalit. Sokerit on pysyneet sallituissa lukemissa. Vähän mietityttää missä on nyt "vika"??? Neuvolantäti meinasi, että koska olen näin hukkapätkä niin ukkeli ei mahdu kasvamaan pituus suunnassa vaan puskee sitten mahaa eteenpäin.
No ensi viikolla sitten taas viisastun kun käyn Naikkarilla vaikka laskettuaika onkin jo lähellä (sitä seuraavalla viikolla)...

Minnis ja Dude 38+2
 
Nellille tsemppiä polikäyntiin, jospa olo saataisiin helpottumaan!

ON: Supistukset vaimeni sopivasti yöksi ja nukuin 14 tuntia!! Kyllä on olo aika mahtava hyvien unien jälkeen, kuten Janekin totesi. Pari kertaa kävin pissalla ja puoli kuuden aikaan luin vähän aikaa kirjaa, kun tuntui että ei enää väsytä, mutta niin se vaan uni voitti uudestaan ja heräsin tuossa 12 aikaan. Nyt on sitten pari supistusta tullut jo sen jälkeen, mutta aika vaisuja kumminkin. Jospa tää siis tästä rauhoittuis.

Vauvojen koot: On se aika ihme, kun tosi moni nyt joutuu stressailemaan vauvansa koosta: joko ollaan liian pieniä tai sitten liian isoja, kuten täällä. Pitäis vissiin osata olla asiaa ajattelematta, mutta vaikeaahan se on. Kuten pummmkinkin sanoi, heitteleehän nuo arviot ihan hurjasti.

Minnis: Onko sulla turvotusta? Mullahan sf-mitta on ollut yläkäyrillä jo jonkun aikaa, mutta siitä ainakin osa johtuu turvotuksesta jota mulla siis pukkaa ihan joka puolelle. Tuo viikon painonnnousu ainakin viittaisi sulla turvotukseen, vaikeaa sitä syömällä on painoa saada noin paljon nousemaan...

Mutta eikun uutta päivää kohti, saa nähdä mitä se tuo tullessaan :)

Commander ja Pepe 36+1
 
Jännä lukea miten nuo mitat vaihtelee niin paljon. Ja miten toisille annetaan painoarvioita ja toisille ei mitään, niin kun mä en oo saanu arvioo painosta tai sitä että mahutaanko tulemaan. Mullakin on ollu jo kolmatta kertaa neuvola käynnillä sf 32 vaikka luulis että se muuttuis suuntaan tai toiseen, mut kun ei niin ei.

May, mulla rupes rauta-arvot nousemaan kun aloin ottaan rautalääkkeen yöllä. Kun en millään saanu päivällä otettua niin et ois ollu maha tyhjänä.

Ja tsemppiä kaikille joilla on kovin rankkaa nyt! :hug:

tytti & juniori 38+3 =)
 
Ny mua ketuttaa ihan urakalla. Eilen oli pissassa proteiinit yhellä plussalla, tänään en saanut vielä vietyä pissinäytettä. Koko aamupäivän ollut huono-olo, päätä särki heti kun sängystä nousin ja vaivaa tuo vauvan pienuus.... Raskausmyrkytys sitten kuitenkin? Turvotus ollu normaalia(sukista jää painaumat) ja paineet ihan ok... Vatsa toimii taas reilummin eikä ruoka maistu. Jotenkin vaivaa ajatus siitä, että vauva on pieni ja voi huonosti ja silti vaan ootellaan :confused:
 
Tervehdys!
Kävin tänään taasen neuvolassa ja kaikki oli ok. Verenpaineet 126/79, hemppa 132, sf 34, syke 130, pissa puhdas. Paino on nyt kuukauden ollu samoissa lukemissa, yhteensä paino on noussu 7,5kg.
Täällä on unettomuutta ilmassa myöskin, joka yö 1:00-3:00 valvon, lueskelen ja hohhoilen. Aika ärsyttävää. Viime yönä sitten poltteli selkää ihan pirusti mutta se sitten onneksi loppui kun kävelin mökissä kiekkaa. Koirien ilmeet oli jotensakin huvittavia kun ravasin eestaas, ne oli sitä mieltä että akka on pimahtanu varmasti kokonaan kun ei makkoo öitänsä. :D
 
Lääkärineuvolassa pyörähdin eilen, kaikki ok. Oma olo ei pettänyt, eli ainakaan ultran perusteella meille ei olis tulossa isoa vauvaa. Tosin mittausta hankaloitti vauvan huono asento, mutta välille 2300-2600 grammaa tuli painoarvioksi tällä hetkellä (rv. 36+2) eikä mulle ainakaan lääkäri sanonut että olisi mitenkään erikoisen pieni? Noilla mitoilla syntymäpainoksi veikkasi n. 3500g, eli jos yks 3936g ipana on jo maailmaan väännetty niin eiköhän se tuokin tule :) Tietenkään noihin mittoihin ei viimeisen päälle luottamista ole, mutta jotain suuntaa sentäs saa. Olis lääkäri mulle tehnyt lähetteen polille tarkempaan painoarvioon jos olisin halunnut, mutta ei mulla ainakaan nyt tunnu tarpeelliselta sinne mennä.. Sf-mitta oli nyt 34cm, hipoen sitä kakkoskäyrää mutta en ole siitäkään huolissaan. Kyllä se sieltä tavalla tai toisella ulos tulee kun aika on :)

Pää oli jo melko alhaalla, mutta pääsee vielä pyörimään ihan vapaasti. Kohdunsuu oli edelleen kallistunut taaksepäin, kiinteä, kiinni ja mitaltaan 2cm, eli sen suhteen ei lupaile jakautumista lähiaikoihin. Ajattelin uskaltaa vielä lähteä viikonlopuksi käymään kotona ensi viikolla (matkaa n.280km), vieläpä paikkakunnalle jossa synnäri lopetettiin muutama vuosi sitten - kai mä sit vaan tykkään elää vaarallisesti :LOL:

Etusivulle voisi päivittää mulle uuden iän, mulla on tänään synttärit ja 27v. tuli täyteen :whistle:

Harkkasupistuksia
tulee jokunen päivässä, vetää mahan ihan kivikovaksi ja kasvoja alkaa kuumottamaan, joskus öisin ne tuntuu myös selän puolella semmoisena poltteena.

Commander ja Nelli olivat saaneet jo yksiönsä vuokrasopimuksen irtisanomisilmoituksen, jännää! :heart:

Jaksuja kaikille, viimeisiä viikkoja viedään!

neitiniisku ja "vau" 36+3
 
Commander77: Ei mitään älytöntä turvotusta ole mutta jonkun verran kyllä. Lähinnä sormissa ja neuvolantäti sanoi et mahassakin on. Sen huomaa siitä kun painaa sormet mahaan niin jää valkoiset jäljet.
Soittivat jo Naikkarilta ja tiistaina on sitten aika sinne (viikkoa ja päivää ennen laskettua aikaa). Saa nähä mitä sanovat :)

Minnis ja Dude
 
Hui että kun monella on kaikenlaista mietittävää ja stressattavaa :|. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :heart:.

Neitiniiskulle hyvää synttäriä :flower:.

Supistuksia: Ei oo vieläkään näkyny :O. Kai niitä sit viimestään tulee kun vauva haluaa ulos vatsasta :p.

Mäkin kävin jälleen neuvolassa tänään kun halusivat sitä asentoa kattoa. Noh, tänään vauva oli pää alaspäin, mutta ei ollu laskeutunu vielä yhtään. Tämän kyllä osasin arvatakin koska se pyörii ihan kuperkeikkaa edelleen tuolla vatsassa. Tutkimuksen teki joku uudempi täti (ei meidän oma) joka halus sit vielä ultrallakin kattoa että onko pää alhaalla ja miten selkä sijoittuu. No yllättäen mä meinasin sit pyörtyä siihen kovalle pedille kun selällään jouduin makaamaan ihan suorana. Koko päivä mennyki sit ihan sumussa ja heikossa olossa :kieh:. 31.1 on sitten lääkäriaika jossa arvioidaan lantiota ja katotaan kohdunsuun tilanne. Saapa nähdä missä asennossa herra silloin mahtaa olla :D.

Mullekin voisi muuten päivittää etusivulle oikean iän. 26 tuli marraskuussa täyteen :).

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Adalmis ja keijo 34+6 (huomenna pokspoks!)
 
Moikka!

Täällähän on tapahtunut paljon :) Jännittävää aikaa...
Commanderille ja kaikille muillekin voimia :)

Täällä tylsä viikonloppu edessä, kun olen yksin. Mies lähti viikonlopuksi urheilemaan.
Tänään alkoi äippäloma :) Yllättävää, että jaksoin olla loppuun asti töissä. Toisaalta hyvä niin, koska kaikki on nyt "pelotellut" että aika kuluu super hitaasti tästä eteenpäin :)

T:Sike ja Tuuti (34+6)
 
Täälläkin harjotussuppareita liikkeellä.. Selkää jomottaa ja masu kovettuu noin tunnin+ välein ja välillä ihan kummasti kasvoja kuumottaa.. Soittelin tuosta neuvolaan aamupäivästä ja sanottii että jos muuttuu kipeiksi tai säännöllisiksi että on ainaki puolen tunnin välein niin soittoa oysiin.. (täältä matkaa n. 150km). Neuvolatäti soitteliki parin tunnin päästä uudestaan että komento takas, käy päivystyksessä tarkastaa tilanne kun vauva on ollu perätilassa maanantaina.
No vähä aikaa sitte tulin tk:sta, vauva on perätilassa jalat ristisssä.. --> lähetettä OYSiin kääntöyritykseen..
Tarkastettiin samalla kans kohdunsuu. Oli pehmentyny, auki 1 cm ja pituutta jälellä 2 cm.

Tässä sitte ootellaan että millon on kääntöyritys/ kääntyykö kaveri ennen sitä.. rasssaa... viikkojaki nyt 37+1.. .. KOvasti möyrii masussa ja tuntuu jopa ilkeeltä alakerrassa.. Muuten kaikki hyvin.

Vanilja ja :Heart: 37+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä