Onnea
Hipsulille tytöstä! :heart: Hih, minäkin eilen naureskelin, kun rakenneultrien aikaan näytti, että enemmistö meidän helmivauvoista olisi poikia, mutta tähän mennessä on syntynyt jo vaikka kuinka monta pientä tyttöä!
Ja vain yksi poika...
Ihanaa lukea
siniziin kuulumisia, ja hienoa että kaikki on hyvin! :heart: Toivottavasti pian saatte pienen tytön kotiin!
Liikkeistä ja liikelaskennasta: Täälläkin vauva liikkuu tosi vähän, ja useasti päivässä saatan huolestua ja joutua tekemään liikelaskentaa. Vauva saatta olla oikeasti monta tuntia hiljaa, vaikka makaisin ihan paikallani. Eli kun joku täällä mainitsi, että terkkari oli sanonut että joka tunti pitäis ainakin se 10 liikettä tuntua. Niin ei kyllä tunnu täällä... Ihan äsken, kun olin syönyt ja menin makaamaan sohvalle, vauva pitkästä aikaa oikein kunnolla möyrysi, sellaisia liikkeitä ei ole kyllä moneen päivään tuntunut, joten oikein nautin kun sain niitä tuntea vaikka vähän kipeää ottikin.
Yleensä on vain sellaista pyllyn pyöritystä ja jalkojen venytystä tai hikkaa. Mähän kävin viime sunnuntaina liikehälytyksellä synnärillä, ja siellä oli kaikki ok (CTG ja ultra) Siellä oli aika tyly lääkäri, jonka mielestä mä ihan selvästi tulin sinne turhaan. Tää lääkäri sanoi, että sikiöllä on tässä vaiheessa raskautta 2-3 aktiivista hetkeä vuorokaudessa. Kello oli n. 20 illalla ja lääkäri kysyi, koska olen viimeksi tuntenut sen 10 liikettä tunnissa, johon vastasin että aamulla klo 11-12 aikaan, johon lääkäri totes että ihan normaalia. Kumpikohan nyt sit mahtaa olla oikeassa, tuo lääkäri vai se terkkari, joka sanoi että joka tunti pitäis tuntea ne 10 liikettä ainakin? Tänäkin aamuna kun heräsin, en tuntenut liikkeitä varmaan puoleen tuntiin, ja säikähdin (ihan niin kuin
happynow kertoi) join vettä ja kävin vessassa, menin takas makuulle ja siitä ehkä n. 15-20 min meni että vauva alkoi liikutella pyllyä, tämäkin vaati sen että minä kämmenillä sitä vähän tunnustelin ja pökkäilin.
~ Merve ja masupoika 37+5