Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Murunmami ja
Happynow onnea teille uusista omista kodeista!
Tuosta tulikin mieleen, että onko täällä muita jotka asustelee pienemmissä kämpissä, yksiöissä tai kaksioissa? Me asustellaan 60 neliön kaksiossa vuokralla, eikä suunnitelmissa ainakaan ihan vielä ole muuttaa isompaan tai ostaa omaa... Varmaan tulevaisuudessa kuitenkin.
Mutta pärjäillään tässä ihan mukavasti nyt ainakin toistaiseksi. Vauvan sänky tulee meidän huoneeseen. Vähän tietysti "harmittaa" kun ei varsinaisesti pääse sisustamaan lastenhuonetta, mutta mutta... ehkä sitten joskus.
Nukkumisasennoista: Musta tuntuu, että yöunet on vaikeutunu huomattavasti kun en enää voi nukkua mahallani, joka ois ns. normaali uniasento. Tai no, ehkä voisinkin vielä nukkua mahallani, mutta en uskalla, pelkään vauvan liiskaantuvan alle... Selällä en osaa nukkua, siispä kyljellä on ainoa vaihtoehto. Mun on pakko pitää tyynyä jalkojen välissä, ja sit yöllä herään monta kertaa siihen kun tyyny on lattialla, sängyn päädyssä tai ties missä... huoh.
Kultatiuku ja
Adalmis Mullakin on ollut vähän samantapaisia "kohtauksia", ei ehkä noin vahvana, mutta tuossa muutama viikko sitten niitä tuli aika usein, usein aamuisin töissä... Alkoi heikottaa ihan hulluna, sydän alkoi hakata ja muutuin työkavereiden mukaan aivan harmaanvalkoiseksi, sitten oli ihan pakko päästä istumaan ettei silmissä sumenis... Sitten kun kohtaus "laukeni", olin aivan kylmästä hiestä märkä. Mittailtiin noiden kohtausten aikana verenpainetta ja verensokeria, mutta kaikki oli ihan ok. Neuvolastakin kysyin, sanoi vain että luultavasti kuuluu tähän raskauteen...?
Rokotusgalluppia: En aio ottaa kyllä mitään rokotuksia raskauden aikana, en edes influenssarokotusta... Viime vuonna otin sen ja sikainfluenssarokotteen, silleensä kai auttoi etten ollut kipeä koko talvena.
Mutta, nyt en kyllä uskalla...
Omaa napaa: Olin jo ehtinyt täyttää ja lähettää kaikki Kela-paperit, kun sain kuulla että työpaikasta mulle maksetaankin vielä 3 ekaa äippälomakuukautta palkkaa... Joten mun piti sitten painella Kelan toimistoon ja onneksi saatiin muutettua sitä hakemusta. Vaihdettiin myös että se äitiysraha lasketaan viimeise 6 kk tulojen perusteella, ei vuoden 2009 tulojen... koska tulot on viimeiseltä 6 kk:delta huomattavasti paremmat. Onneks hoksattiin toikin.
Vielä pitäis palkanlaskijalta saada pari todistusta, mutta ne kerkiää kuulemma myöhemminkin. Nyt sit vaan odotellaan äitiyspakkausta! :heart: Yks juttu harmittaa ihan pirusti, olen sijainen ja saanut nyt olla putkeen töissä tammikuusta lähtien, mutta marraskuussa tuleekin sitten 12 päivän katko, eli olen periaatteessa työttömänä... uusi sijaisuuspätkä alkaa sitten marraskuun lopussa. En sitten kauaa ehdikään olla töissä ennen kuin jään äippälomalle. Kelan mukaan tuo ei vaikuta paljonkaan siihen äitiysrahan määrään, vaikka otankin sen viimeiseltä 6 kk:delta.
Täälläkin on masu alkanut nyt kasvamaan hurjaa vauhtia, on pitänyt käydä shoppailemassa vähän uusia ihania mammavaatteita. :heart: Ja vauvalle olen nyt alkanut ostella kans kaikenlaista... Tänään saatiin aivan ihana pieni paketti tulevalta mummilta, hän oli ostanut pienen laatikollisen Benettonista aivan iiiihania vaatteita, mm. sellaisen toppahaalarin. Se tulikin tosi tarpeeseen, kun se äitiyspakkauksen haalari on niin iso ja menee varmaan vasta seuraavana talvena. Masupojan liikkeet on alkanut tuntua päivä päivältä paremmin, mutta välillä on vähän ns. hiljaisempiakin päiviä, soitin jopa yks päivä neuvolaan kun oli tuntunut niin vähän liikkeitä... Terkka sanoi, että on ihan normaalia vielä näillä viikoilla, pääasia että joka päivä tuntuu jotain. Mietin, kuinkahan hyvin mahtais jo tuntua jos se istukka ois siellä takana niin kuin suurimmalla osalla on.
Onko jollain muulla napa ns. plompsahtanut ulos? Täällä on sellanen ilmiö havaittavissa!
Täällä odotellaan jo kovasti lunta ja pakkasia, ja joulun fiiliksiä... oon niin jouluihminen ja odotan vaan että sais jo ruveta laittamaan joululyhtyjä ja leipomaan pipareita, joulutorttuja jne.
Neuvolalääkäri ois 3 viikon päästä ja silloin saadaan myös hakea vaunut, can't wait!
Tulipas pitkä teksti, mutta en ollutkaan vähään aikaan kirjoitellut.
Kiva, jos joku jaksoi lukea...
~ Merve ja masupoika (Huomenna POKSUU 24+0 :heart