Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Plussaa täälläkin. Täällä ois menossa 5+1 (nettilaskurin mukaan) ja eka lapsi tulossa.. Tissit kasvanu ainakin yhden kuppikoon ja on tosi arat.. välillä vähän nipistelee alavatsaa ja aamu- ja iltapahoinvointia liikkeellä.. toivottavasti pahoinvoinnit menee ohi jossain välissä.. Isäntä hössöttää jo ihan tohkeissaan, eikä malta pysyä housuissaan.. Jospa tuokin tässä ajan saatossa rauhottuisi :LOL:

Ja toivon totisesti että maha-asukki pysyisi matkassa mukana
 
Huomenta.
Täällä ei mitään uutta. Eilen hävisi kaikki raskausoireet taivaan tuuliin. Tähän asti on ollut tosi erilainen olo koko raskauden mutta eilen se hävisi. Sen jälkeen ei ollut alavatsakipuja tai muutakaan.
Toisaalta hyvä että pelää pää paremmin mutta koko ajan pelkään että se oli siinä. Toivottavasti kaikki olis pienellä hyvin vaikka oireetkin hävis. Täällä ei lääkäri suostu tekemään varhaisultraa ennenkuin viikoilla 8-9 joten sinne saakka pitäs odotella. Ei malttais

Niisku ja tikru 6+2
 
Onnellinen x5 :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Haukotus... Mä oon niin väsynyt. Vielä kun neiti herättelee, niin voi ei. Olot vaihtelee ihan hirveesti, tänään olikin heti kun heräsi "yrjöt kurkussa"... :x

Masu on ihan tosi tosi turvoksiin. Ei voi enää farkkuja pitää. Onneks on yhdet mamma caprit viime kesältä. Pakko käyttää niitä. Mahalleen kun maikoilee, niin tuntuu ihan selvästi, et kohtu olis kyllä kasvanut. Kai siellä mun tuurilla sit kaksoset maikoilee, jos siellä nyt ketään on... :LOL: Esikoisen yrityksen aikana toivottiin kaksosia, mut nyt jos tulis, niin olisin aika pulassa.

Mutta mitä kuuluu tytöt0406?????
 
Tääläkin aika oireettomana mennään! Pientä alamahan nippailua ja tosi usein on nälkä. Tietääkö kukaan voiko tässä vaiheessa raskautta mennä huvipuistoon esim. Lintsille? Ei kai siitä pitäisi olla mitään haittaa?

Meillä on ultra 1.7 ja eka neuvola 8.7. Ultraan vielä kaksi viikoa... Miten mä kestän? Takana tosiaan tuulimuna raskaus.

Onnellinenx5 :hug:
 
Missah Kiitos vastauksesta, Mä tietty heti olin huolissani kun kaikki oireet hävis kerrasta. Rintojakaan ei enää koske mutta eiköhän ne sieltä taas ilmesty.
Talventaika Me kysyttiin kerran asiaa linnanmäeltä ja oli laitteita mitä ei suositeltu mut joku muu varmaan tietää paremmin...

Mua hirvittää jo valmiiks kun ultra on muutamaa päivää ennen meidän häitä jos siellä tuleekin tieto että kehitys on pysähtynyt niin voi kurjuus.
Kivaa aloittaa tyhjennys ennen häitä tai häämatkalla. Siinä vaiheessa kyllä matka peruuntuisi. Mutta toivotaan että kaikki olis hyvin. Mä oon vaan luonteeltani semmonen että varaudun aina pahimpaan.
 
Olen todella pahoillani onnellinenx5, voimia sinulle :hug:

Nyt jännittää hurjasti, päivällä pitäisi käydä siellä ultrassa

Eilen piti lähteä töistä aiemmin lepäilemään kun iski niin karmea olo :$ Yölläkin heräsin pahaan oloon ja maha tuntuu melkein koko ajan kipeältä. No ei voi valittaa..
 
Blue76 Varmasti jännittäää =) Mä joudun odottaa viel piiiiitkääään. 30 päivä vasta mulle ultra.

Sitä mun piti kertoilla vielä, et mä eilen tilasin dopplerin... :whistle: Ei tarvii panikoida niinkuin viime raskaudessa... On meinaa tosi inhottavaa, kun eka tuntuu liikkeitä monta päivää ja sit ei tunnu yhtään mitään pariin päivään. Ja huomatkaa siis, et mä olen jo positiivisella mielellä, et tuol kohdussa jotain elämää on :D :D :D Ärsyttää vaan, kun ei yhtään tiedä millä viikoilla mennään. Neuvolahan sai lasketuksi ajaksi tammikuun lopun, ja sen mukaan viikkoja olis jo 8+, mut tiedän ite ettei se oo niin pitkällä vielä.

Nyt aamupalaa ja sit lähdetään neidin kanssa ihastelemaan kolme viikkoa vanhaa vauvaa :heart: :heart:
 
Raskaudenhan pitäs aiheuttaa väsymystä niin minä porskuttelen 6 tunnin unilla kun normaalistikkaan en pärjäis niin vähällä. Aina 12 on pakko mennä nukkumaan vaikka olis tosi virkee olo ja kuudelta ylös. Ihan kummallista. Oireita ei oo minkäänlaisia, paitsi aamulla säikähin vuodon alkavan kun tuntu, että alaselkä on ihan tulessa ja alavatsaa kipristeli. Se meni kuitenkin vartissa ohi joten jospa pieni pysyi mukana. Tänään tulee vielä sellanen täti käymään jota nään vaan noin vuoden tai kahden välein, mutta on silti tosi läheinen. Pakko kertoo siis sille vaan lienökkö tuolla enää väliä kun äiti on kertonu jo kaikille. Sitäkin suuremmalla syyllä pelottaa jos joutuu oman tuskan aikaan vielä muille sitä selittelemään.
10 yötä ultraan! Pakko muuten kysyä tähän väliin sellanen, että millä viikoilla on yleisin tulla keskenmeno? Kun haluaisin jo päästä edes vähän nauttimaan tästä, mutta en vaan uskalla ajatella yhtään, että meille vauva tulis. Minä haluan tämän pelon pois koska ei se varpaillaan olo hyödytä yhtään, kovaa ja korkeelta täältä tullaan silti.

NoBlood ja pikkuinen 5+3
 
Onnellinen x5 Tuntuu todella pahalta sun puolesta :hug: Toivottavasti vastoinkäymiset helpottaisit ja saisit tukea joltakin vaikeissa tilanteissa :heart:

ON: Eilen oli kauhea päivä. Huomasin että tilitykseni oli hävinnyt listalta? Mutta tilanne oli siis seuraavanlainen: Eilen tuli menkkamaiset kivut + kipua oikealla puolella aika rajuna, jatkuvaa huimausta, puutumista ja vuotoa. Yritin saada aikaa omalle lääkärille, mutta toivottivat minut päivystykseen. Illalla sinne päästyäni jouduin heti vuodepaikalle, koska en meinannu pysyä enää pystyssä :ashamed: Siellä sitten tutkittiin kaikkea ja todettiin, että sokeri on liian matalalla, vaikka olen syönyt hyvin. Se selitti huimauksen ja sen kanssa on tultava toimeen. Leukkareita oli myös pissassa, mutta sille en saanut mitään selitystä. Arvioivat virtsatietulehdusta, mutta eivät osanneet varmaksi sanoa, kun ei ole oireita siihen suuntaan. Saattoi leukkarit myös nousta, kun vuodin samalla verta. Puutumisen selitys jäi vähän epäselväksi, mutta vaihtoehdoiksi jäi niskojen lihasten jumiutuminen tai sitten joku vakavampi mikä selviää ehkä myöhemmin.
Mutta sitten tämä tärkein: Ultrassa näkyi oikean muotoinen ja kokoinen toukka, jonka syke oli juuri ruvennut sykkimään :heart: epäselväksi jäi onko toukkia yksi vai kaksi, koska oli jossain näkevinään kaksi sykettä. Mutta se saattoi olla myös joku verenvirtaus...? Mutta kaikki oli siis Nasulla hyvin, oli oikealla paikalla ja vastasi 6+ viikkoa :heart: Kivulle en saanut selitystä, mutta gyne tuumasi, et joskus kasvu saattaa yksinkertaisesti aiheuttaa vaan kipua. Tai sitten minulla vaikuttaa se, että kohtuni on taaksepäin kallistunut, mikä saattaa vähän painaa pahasti.
Eli te joilla vuotaa verta alussa, kuten minulla niin peli ei tosiaan ole vielä menetetty :D

Mami ja Nasu 6+
 
Onnelliselle iso :hug:

NoBlood jos siellä ultrassa sykkeen näät, keskenmenotodennäköisyys putoaa jo rajusti. :) Toki jokin voi mennä pieleen aina loppuun saakka, mut tuo jälkeen on jo paljon paremmat tsänssit.

Missah mulla oli doppler jo ekan raskauden aikana. B) Etuseinämäistukka ja vuotoja pitkin poikin raskautta. Vaikka ravasinkin ultrissa ihan reippaasti, oisin joutunu ravaa vielä enemmän ilman tuota. :D Sitä paitsi tuo iskäkin tahtoi kuunnella vauvan sykettä, muttei päässyt juur koskaan neuvolaan mukaan. Nytkin se on jo ehdotellu, että voidaanko jo koittaa kuunnella. No ehkä ei vielä kuitenkaan. :LOL:

Blue bd

Talventaika ainakin Särkänniemessä on erikseen kyltti niissä laitteissa, joita ei suositella raskaana oleville. :)

Ja Murmelille onnea plussasta! :flower: :D

Meillä aiotaan pitää sinänsä viime aikoina liiankin harvinainen vapaapäivä, joten tänään en lupaa päivystää koneella ihan normaaliin tahtiin. B) Jos vaikka löytys elämää tuolta muualtakin kuin netistä. :D
 
NoBlood: Mun mielestä se yleinen "aikaraja" sille, että voi jo huokaista helpotuksesta on se vk12. Toki mitä pidemmälle tässä alkuajassa pääsee sitä paremmat mahdollisuudet on. Kärppis taiskin sanoa, et jos ekassa ultrassa syke näkyy niin se on jo todella hyvä merkki :)

Oli puhetta noista doplereista, mutta mistä niitä saa? Kahdessa ekassa raskaudessa mulla ei sitä ole ollut, mutta tämä on nyt sen verran poikkeavaa menoa et sellainen on saatava oman mielenrauhan vuoksi :D Saattaa olla et joku teistä on jo maininnutkin aiheesta enemmän, mutta en löytänyt sitä keskustelua äsken :ashamed:

Uusille tervetuloa mukaan ja isot tarrasukat jalkoihin :heart:

Blue76: Sulla on jännät hetket, toivottavasti tulet takaisin hyvien uutisten kera :flower:

TalvenTaika: Ihan kaikkiin laitteisiin eivät ota Lintsillä, mutta jos ei ole niitä merkkejä niin kannattaa kysyä. Itselle tuli vain sellainen tilanne aikoinaan, ettei tehnyt yhtään mieli edes mennä mihinkään vuoristorataan, kun muutenkin tuntui olevan koko ajan pala kurkussa :kieh:
 
Tämä kävi eilen vähä shoppailee.. Piti saada uusia vaatteita ja väriä elämään.. VALKOSET housut ostin.. :LOL: kertaakaa aiemmin en oo ite ostanu itelle valkosia housuja, mutta nyt löyty hyvä malli ja ajattelin että jos ilmat lämpenee niin on semmoset vilposat :) ja sitte mustat samanlaiset... Luulisin mahtuvani näihin jonku aikaa ku on semmonetn pehmyt,joustava,leveä kuminauha vyötärö..:) sitte uus lippalakki, ja pari paitaa.. :)
 
Hei ihan pikaseen tosta dopplerista. Omani tilasin silloin kuuntelevauvaa.fi-sivustolta. :) Mut mä en aio ees koittaa ennen kuin on neuvolassa saatu sydänäänet kuulumaan. Ja kantsii muistaa, et alussa ne voi olla tolla kotilaitteella vaikeammin esiinsaatavissa eli ei paniikkia, jos ei kuulukaan ja viikkoja on vielä vähän. :)
 
Hei mammat!
onnellinenx5 :hug: :hug:

Minä kävin sitten verikokeessa varmistamassa raskauden ja olihan siellä Hcg 888 eli selkeesti raskaana ollaan! Laskin uudelleen noita viikkoja ja voisi olla jo kohta 6viikkokin menossa. Pitänee alkaa soitteleen neuvolaan. :)
 
Onnellinenx5 :hug: :hug:

Täällä oireettomuus jatkuu,olo on normaali. Sain onneksi ultraan ajan joka on ens tiistaina! Tosi hyvä mieli siitä! Mulla nyt ei mitään ihmeempiä sit muuten ole.

jaksamista kaikille tasapuolisesti ja tsemppiä!!!

Ja jos sen salasanan saisin myös.
 
Olen muokannut tuota etusivua nyt vähän oman mielen mukaan, joten kertokaa ihmeessä omia mielipiteitä myös! Kunhan vaan lisäilen sinne mitä mieleen tulee, mut kaikki ideat ei välttämättä ajaudu omaan pääkoppaani :LOL: Kunhan tästä eteenpäin mennään niin sinne voisi lisätä onko tulossa poika vai tyttö jos haluaa paljastaa tai onko sukupuolesta tietty fiilis... Rohkeasti vain mielipiteitä esiin niin saadaan kaikkien näköinen sivu :) Värejä en vielä osaa noihin teksteihin lisätä, mikä ärsyttää suunnattomasti joten jos jollakin on siitä kokemusta niin avatkoon kultaisen arkkunsa ja kertokoon :D
 
Niiskuliini: Onko mitään mahkuja siirtää ultraa hieman myöhemmäksi. En halua maalailla piruja seinille, mutta luojan kiitos meillä oli ekassa raskaudessa ultra heti kun palattiin häämatkalta (eikä siis ennen häitä, kun ei onneksi ollut aikoja) ja kyllähän sitä tippui nopeasti takaisin maan pinnalle. Siitä matka sitten jatkuikin keskeytykseen. Mutta häät ja häämatka olisi menneet aivan pilalle jos oltaisiin käyty ultrassa ennen.

Täällä pahoinvointi on toivottavasti nyt onneksi jo helpottamassa, niin kuin muissakin raskauksissa, joten olen vaan iloinen, että jaksaa jo seistä ja edes vähän siivoilla kämppää välillä.

Mä jo odotan, että maha kasvaa, niin saa hakea kellarista äitiysvaatteet. Muistaakseni siellä on kaikkea kivaa. Talvitakki kyllä puuttuu, mutta sitä tarvitaankin vasta sitten talvella. Nyt keskityn kesävaatteisiin :D

Ja halaukset ja voimia kaikille, jotka niitä tarvitsee :hug:
Ja tervetuloa uusille!
 
:heart: täältä päin hyviä uutisia. Ultrassa löydettiin ihan oikeasta paikasta pikkuinen vauvan alku ja sydän sykki :)
Olen nyt siis tasan rv:llä 7 ja laskettu aika laskelmieni mukaan 4.2.

Suunnaton helpotus. Toivon kaikille muillekin samaa!
 

Yhteistyössä