*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

Happikselle onnea tosi paljon pikkumiehestä:heart:

MUOKS: No niihän olikin tyttö:) Onnea siis tytöstä:flower: toi Kalle hämäs ja jäi mieleen vaan, ni siks kai muisti että poika ois tullu:)

Viimeksi muokattu:
Täällä on onniteltu happihyppyä pojasta, mutta minä olin kyllä lukevinani että tonttutyttö sieltä syntyi..? :) Vai luinko ihan väärin... Joka tapauksessa ihan hirmuisen suuret onnittelut! :heart: Ihanan joululahjan saitte! Ihan liikutuin, tuntuu vaan niin uskomattomalta että helmiksiä alkaa syntyä ja vielä se, että kaikki tähän asti syntyneet voivat hyvin! :heart:

Joulu tuli ja meni, pohdittiin siskon kanssa eilen, että on se jännä että jouluaattoa odottaa ja odottaa, ja sitten se on hujauksessa ohi... jää jotenkin masentava ja haikea olo. Meillä oli ihana joulu koko perheen ja sukulaisten kera; yhdessäoloa, hyvää ruokaa, mieluisia lahjoja ja mukavaa tunnelmaa. :) Ajattelin myös eilen, että olen melkein koko syksyn odottanut joulua, ja sitten että joulun jälkeen voi ruveta odottamaan äitiyslomaa ja vaavin saapumista.. Eli nyt sitä sitten voi odottaa ja pitää ns. seuraavan etappina. :heart:

Omaa napaa ja pakko taas purkaa huolta: Kävin kolmisen viikkoa sitten keskussairaalan päivystyspolilla, kun mulla oli jatkunut muutama päivä sellanen kummallinen kipu vasemmassa nivusessa ja koko nivunen tuntui ihan turvonneelta. Epäilivät laskimotukosta ja koko vasen jalka ja nivunen ultrattiin ja sit otettiin verikokeita. Mitään syytä ei kuitenkaan löytynyt, kaikki oli ok... No, tää kipu on ollut ja pysynyt, ehkä vähän helpottanut, mutta nyt taas tässä parin päivän sisällä alkanut tosi ilkeänä, ja joulusaunassa mun sisko huomasi että mulla on vas. reidessä ja nivusessa kaksi isoa mustelmaa ja monen monta verisuonta tummana esillä koko reidessä. Itse en ole tätä huomannut, kun meillä ei ole kotona sellasta kokovartalopeiliä enkä muutenkaan sinne masun alle enää näe, kun se on jo niin iso. Kipu on tosi paha esim. yön jälkeen kun olen maannut ja nousen ylös, samoin jos istun kauan paikallani... Se kipu ikään kuin säteilee sellasena painon tunteena koko alapäähän ja takapuoleenkin. Päätin, että menen aamulla uudestaan päivystyspolille näyttäytymään. Voisin varmaan mennä vaikka heti, mutta tuntuu ettei tämä mikään ihan hätätapaus ole... vaivaa vaan tietysti mieltä ja miettiihän sitä kaikenlaista. Se vaan että kun kolme viikkoa sitten on ultrattu ja kaikki oli kunnossa, niin mitä ihmettä se sit vois olla...

Tulipa pitkä viesti, täällä mä valvon hiljaisessa kodissa pimeässä ja mietin... ja oli pakko tulla kirjoittamaan tänne. :)

Toivottavasti kaikilla mammoilla oli ihana joulu! :xmas: Ensi vuonna meillä tosiaan sit on jo nämä pikkuiset mukana viettämässä joulua, niin kuin joku jo täällä totesikin.. :)

~ Merve ja masupoika 32+6

Voi, että kun on suloinen tyttö :) onnea happihyppy :heart:

Merve aika kummalliselta kyllä kuulostaa, mutta älä reesaa jos aamulla kuitenkin jo lääkäriin menet niin toivottavasti asia selviää :)

Me saatiin jouluaattona meidän pinnasänky, mutta sänky on vanha ihan hyvä kuntoinen ja aivan ihanaksi maalattu ei varmaan löydy kaupasta sellaista...miehen sisko maalasi sen meille :) MUTTA tajusin kun se kotiin kannettiin ettei siinä ole ollenkaan mitään kohtaa, kuin tietysti alhaalla, mihin sen pohjan voi nostaa... eli sitä ei saa korkeammalla :/ olisiko jotain vinkkejä mitä siihen keksisi että saisi pohjan nostettua ylös? mietin jos siihen jotkut kulmajutut keksisi, mutta en haluaisi siihen mitään ylimääräisiä reikiä tehdä :/

Toka vika yö menossa ja sit vapaat ja lääkäri saa mulle kertoa onko enään kannattavaa tulla töihin... Onko teitä alettu potkia jo niin lujaa, että oikeesti koskee? En edes voi uskoa kuin terävästi poika välillä potkii tonne alakertaan ku tekis mieli huutaa silloin ku potkasee tai siis lyö :D Ja niin kauheita vihlasuja alkaa kans olla et huhuhuhuhh :)

Happynow ja Rocky Balboa 31+4

Happihypylle oikein paljon onnea tonttutytöstä :heart:

Merve: kerrohan sitten mitä lääkäri sanoi.

Happynow: meillä on ihan tosi hellä vauva masussa, liikkeet on enimmäkseen sellaista möyrimistä ja venyttelyä, harvemmin oikein kovaa potkitaan :) Välillä vähän huolestuttaa mutta aina kun olen pysähtynyt kuuntelemaan, niin kyllä siellä masussa on ihan aktiivisesti liikuttu. Olin kuulemma ihan samanlainen mahassa ollessani :D

Huomasin eilen että mullakin on nyt alkanut tihkua maitoa. Liivinsuojia ei ole vielä tarvinnut, mutta huomasin tuoksuvani jossain määrin vauvalle :D Tai sitten se tuoksu vain jäi joululta mun nenääni kun käytiin katsomassa kaverin vauvaa :D
Äitiyspakkauskin saatiin tällä viikolla ja eilen pesin vauvapyykkiä :heart: Tänään saa ne laitettua kaappiin.

Onko muilla ongelmaa puutumisen kanssa? Itse huomaan että öisin ei voi olla kovin kauaa samassa asennossa kun alkaa kädet puutua, vaikka varsinaisesti en niiden päällä makaisikaan.

Äääh huomenna töihin... Onneksi olen kuitenkin lomalla ja huomenna on vain parin tunnin homma töissä, en aio viettää siellä yhtään enempää aikaa kun on pakko ;) Edelleen olo siitä, että myttynen ei mahassa pysy helmikuun loppuun asti, on päällä. Supistelut on onneksi helpottaneet, vaikka niitä tulee aikalailla päivittäin, enimmäkseen iltaisin ja öisin. Kunhan saan ensi viikolla nuo asiat hoidettua töissä, niin sitten voin vaikka olla kotona hommissa suuren osan loppuajasta :)

Oikein ihanaa sunnuntaita kaikille!

pokemoni & myttynen 31+5

Onnea Happis pikkuisesta tytöstä:heart:

Merve,outoo...mula on kans ollu reisissä jomotusta,mut ei mitään tollasta kyllä....ei kai vaarallista kuitenkaan. Hyvä että käyt lääkärissä.

Happynow
,Meillä on aikas väkivaltanen ipana välillä...henki salpaantuu kun oikeen tohon kylkeen hutkaseen tai peppu meinaa tulla nahasta ulos.... Tuohon pinnikseen sanoisin et kyl se varmaan jotain reikää vaatis et saa sen pohjan...että on kanssa tukeva. Reikiähän sitä on noissa normeissakin pinnareissa sen pohjasäädön takia:)

Täällä joulut vietetty hyvällä mielellä ja syöty on. Tänään alan ottamaan rotia takas...huomen aamusta heti neuvola ja voin sanoo et nyt on paino noussu:p:D Sellanen joulupöhö päällä...

Repa ja säynävä 33+1

Voi mitä uutisia täällä olikaan! Lämpimät onnittelut Happihypylle perheineen! :heart: :flower:

Jouluaatto meni tosiaan nopeasti ohi! Ihana joulu on ollut, vaikka enemmän odotellaankin tuota seuraavaa kun voidaan jo puhua meidän lapsista... :D :heart: Talossa on sitten vauva!
Eilinen meni maatessa vain sohvalla ja katsellessa kun mies pelaa lahjapelejä, sekä tietysti lahjaleffoja tuli katsottua urakalla. Ihanan rentouttavaa, mutta...

Oon hieman huolissani. Th ei ollut, kuten taisin kirjoittaakin, mutta itseä nyt pelottaa raskausmyrkytyksen mahdollisuus. Huomasin tässä juuri että nyt ei ole turvotus laskenut enää edes yön aikana kuten yleensä, hetkittäin särkee päätä ja yöllä tuntui kummaa, pistävää kipua tuossa rintojen alla hetken aikaa. Ja kun se verenpaine oli nousussa ja valkuaiset heikosti plussalla, ei voi olla miettimättä....! Kuulisin mielelläni kokemuksia teiltä joilla r-myrkytys on aiemmissa raskauksissa koettu. Lääkärihän tosiaan on jo keskiviikkona, mutta ei tästä huolesta nyt pääse mihinkään...paineet eivät olleet rajalla vielä ja selittyisivät viimeisen parin viikon erittäin huonolla nukkumisellakin, mutta...

Piti kirjoittaa jotain muutakin, mutta nyt lyö kyllä pää niin tyhjää kuin vain voi :confused:

-Huolestunut Ankka & Bebécito 31+0-

Happihypylle ja perheelle todella paljon onnea pienestä!

Pokemoni täällä on ollut myös liikkeiden kanssa samanmoista. Liikkeitä tuntuu kun on paikallaan, mutta ainuttakaan kipeetä potkua ei kyllä ole tuntunut. Melkein päivittäin huolettaa, mutta kai tämä tästä...

Ankka mullahan todettiin pari viikkoa sitten lievä raskausmyrkytys, oireina turvotus ja nousseet verenpaineet sekä valkuaista pissassa. Verenpaineet ei kyllä missään vaiheessa oo ollut rajojen yli, eli aika lailla samanlainen tilanne kun sulla. Sain sairaslomaa ja nyt on hommat tasaantunut, eli vaikka myrkytys olisikin niin ei se sitä tarkota, että se pahaksi menee. Älä siis vielä huolestu liikaa!!

Onneksi on joulu ohi ja arki alkaa taas. Tosin mun arkihan koostuu lepäilystä ja oleilusta, eli ei kovin vaativaa hommaa tiedossa :D

nelli & mytty 33+0 (taas poksuu)

kääkkis
Happihypylle kovasti onnea suloisesta tonttutytöstä :heart:

Ankalle sanoisin samat kuin Nellikin, eli älä turhaan stressaa tuota myrkytystä, koska voi hyvinkin pysyä vain lievänä, aivan kuten itsellänikin oli. Ei muistaakseni mitään pistoja tullut, mutta päänsärkyjä ja turvotusta oli ja lepo kyllä vaikutti positiivisesti oireisiin.

Liikkeistä: Meilläkin on liikkeet rauhoittuneet, koska yhdessä vaiheessa oli vatsa ihan älyttömän hellänä, mutta nyt on lähinnä juuri tuota venyttelyä ( mikä kyllä tuntuu väillä myös alapäässä inhottavalta). Aktiivinen poika on toki edelleen, mutta paljon rauhallisemmat liikkeet. Hienoja "sarvia" nousee mahaan kun oikoo itseään :)

Mervelle tsemppiä :hug: Toivottavasti selviää mikä jalassa on.

Itse kävin viimeviikolla painoarviossa ja poika oli n.2900g ja syntymäpainoarvio n.4 kg, jos tällä käyrällä kasvaa. Samaa kokoluokkaa siis kuin tytötkin :) Kovin paljon yli LA:n eivät katsele, vaan käynnistelevät sitten, ellei sen tienoilla lähde syntymään. On ollut nyt ajoittain kipeitä supistuksia, joten kohdunsuu tarkistettiin myös. Hiukan oli kanava lyhentynyt ja kohdunsuu raollaan, joten jotain pientä olivat aiheuttaneet :) Sokerit ovat pysyneet hyvinä ja sairaalaan tarvitsee mennä sitten seuraavan kerran vasta synnyttämään. Nyt tiivistyy neuvolaseuranta sitten 1 krt/vko :) Olo on muuten tosi hyvä, mitä nyt hermosärkyä on välillä vasemmassa jalassa ja liitoskipuja. Jos saan kunnolla pötköteltyä niin nekin pysyvät poissa. Turvotusta ei ole edelleenkään, vaan sormukset mahtuvat hyvin sormiin.

Hyviä vointeja kaikille :)

kääkkis ja "osku" rv 35+6

Kiitos tsempeistä kaikille! :)

Kävin tk:n päivystyksessä, ja lääkäri siellä oli sitä mieltä ettei vaivani liity synnytykseen ja naistentauteihin, vaan sisätaudeille, ja teki sit lähetteen keskussairaalaan. Mutta menen sinne vasta huomenaamulla, ne eivät ottaneet mua tänään, kun tapaus kuulemma ei ole kiireellinen... Huoh. Lääkäri epäilee edelleen että se vois olla se laskimotukos. Ärsyttävää, jos sitä ei löydykään sitten, niin en saa taaskaan selville mitä muuta se vois olla... ja asia vaivaa mieltä. Ihan sama juttu oli 3 viikkoa sitten. Mietin että jos samalla huomenna kysyisin saikkua lääkäriltä. Vielä ois 2 viikkoa töitä, mutta ois ihana olla jo kotona vaan.

Rupesin äsken pesemään vauvan vaatteita. :heart:

happynow: Täällä vauva potkii kans välillä niin, että kipeää tekee! Välillä tuntuu sellasia tosi teräviä potkuja/nyrkittelyjä jonnekin kohdun takaseinämään/virtsarakkoon, ja se ottaa oikeasti niin kipeää että ihan ääneen vaikeroi. Joskus myös kylkiin tulee tosi rajuja potkuja.

~ Merve ja masupoika 32+6 (huomenna poksuu rv 33 :heart:)

Kiitokset onnitteluista! Kalle-tyttö joutu lastenosastolle, kun ei enää jaksakaan syödä. laitettiin nenä-mahaletku. Bilirubiini on kanssa nousussa, joten luultavasti joutuu sinivalohoitoon. Minä olin tänään eka kertaa jalkeilla ja sain lypsettyä tytölle ruhtinaalliset 2 tippaa maitoa. Taisin lypsää hiukka liian kauan :headwall:. Katotaan, kuinka rinnat on huomenna arat.

Ollaan alettu miettiin Kallelle uutta nimeä, kun se ei oikein sovi tytölle:D. Alkuperäinen nimituumaus tytölle ei oikein tunnu sopivan meidän pirpanalle (Aamu), joten pitää keksiä uusi.

Voikaahan paksusti!
-happis

Onnittelut Happihypylle pikkuisesta! Kerrassaan suloinen tonttutytsy! :heart:

Täällä ei ole kipeitä suppareita edelleenkään ollut. Öisin joskus "jomottaa" mahaa jos vauva on hankalassa asennossa. Tuntuu että välillä pukkaa tosi kipeästi kylkiluihin ja tulee pian mahasta läpi kun niin puskee lujasti.. :) Päivisin ei mitään ongelmaa.. Öisin myös selkä kipuilee, saa nähdä mitä tälle pitää alkaa tekemään kun saadaan vaavi maailmaan. Jotain kuntoutusta kaipaisi, toivottavasti ei tarvi koskaan joutua leikkaamaan tätä selkää, kuulemma pitkään menee toipuessa.. :(

Joulu meni ihanasti läheisten seurassa. Kiltteinä oltiin oltu, lahjoja tuli mukavasti, ruoka oli tosi hyvää ja tunnelma kerrassaan mainio!

Tulevalla viikolla alan sit peseen vauvanvaatteita ja käymään läpi, mitä kaikkea pitää vielä ostaa. Vaatteita tuskin kovinkaan tarvii, niin paljon ollaan saatu ilmatteeks. Turvakaukalo, pinnis ja rattaat on jo, pitäis vaan nekin hakea ja vähän tutustua, miten mikäkin toimii.. Sitten pitäis yrittää paikka etsiä pinnikselle, sen verran on pieni tuo makkari, ettei kovin pysty järjestystä vaihteleen.. Ärrh.. :kieh:

Onnea Happihypylle ja perheelle rintsetsasta =) ihanata <3.

JOulu oli toosi ihana ja mukavia lahjoja tuli. Ruoka ja sukulaisten kanssa yhdessäolo se parasta kylläkin oli, aivan mahtavaa <3. Huomenna töihin, plaah, selkä niin hullun kipeä,mut ei ois enää ku max 9 pvää töitä... =))

Soitin vähän aikaa sitte synnärille, koska vauva pyöriii niin paljon, etten tiä oisko se mahollista näillä viikoilla, pelottaa että esim. napanuora kiertyy kaulan ympärille. siis tuntuu että vauva on ihan poikittain ja sitten on taas toisinpäin poikittain ja perätilassa yhtäkkiä jne...onko muilla vastaavaaa että vauva olisi niin kovin rauhaton`? synnäriltä käskivät seurailla...mutta vaivaa :O?!

HHyviä Vointeja kaikille =)

Pauliina ja Nuppu 33+1

nelli: ihanaa etten ole ainoa jolla liikkeet on "vähentyneet"! Eilen aloin olla taas vähän huolissaan kun oltiin niin vaisuja masussa... Toinen kerta kun ihan tosissaan pysähdyin kuuntelemaan ja tökin mahaa. Meinasi mennä yöunetkin viime yönä, mutta sitten puolen yön jälkeen alettiin taas vähän möyriä ja tänään on venytelty normaalisti.

Merve: toivottavasti asia selviää tänään :)

Viime yönä kun lakkasin murehtimasta liikkeistä, niin levottomat jalat alkoivat vaivaamaan :O En ole koskaan aiemmin kokenut moista, mutta ei vaan jalat pysyneet paikallaan vaan jatkuvasti piti vaihtaa asentoa, ihan kummallista! Onneksi ne jalat rauhoittuivat loppujen lopuksi :D

Sain eilen illalla vielä pienen järjestelypuuskan ja laitoin pinnasängyn meidän sängyn viereen niin, että siitä voi ottaa yhden laidan pois jotta pinniksestä saadaan "sängyn jatke" tarvittaessa. Helpottanee yösyöttöjä :) Eilen ahkeroin vauvanvaatteetkin järjestykseen. Turvaporttikin oltaisiin laitettu paikalleen (meille tulee ehkä koiravieras uutena vuotena ja turvaporttia tarvittaisiin jo silloin) mutta se olikin vääntynyt |O Täytyy käydä palauttamassa se liikkeeseen (onneksi meillä on täällä sama liike josta anoppi sen tilasi meille lahjaksi) ja toivoa että saataisiin korvaava tilalle tällä viikolla.

Nyt on ajatukset alkaneet siirtyä tulevaan vauvaan kun olen puuhaillut vauvatavaroiden kanssa. Vielä pitäisi ihan vähän jaksaa töitä, onneksi voin keskiviikon jälkeen tehdä suuren osan töistä kotona ja oman jaksamisen mukaan.

Hurjaa, että tämä viikko om tämän vuoden viimeinen viikko! :)

pokemoni & myttynen 31+6

Mä myöhästyin nyt Jouluntoivotuksista!

Onnea Happihypylle ja perheelle pienestä suloisesta tytöstä :heart:

Puutumisesta, mä olen huomannu että sohvalla jos makoilee ja nojaa esim. käteen niin puutuu tavallista herkemmin, samoin nukkuessa.

Musta tuntuu, että alan turpoomaan :( Kaikki joulukuvat mitä otettiin, niin olen kasvoista hirmu pyöree :O Karmeen näköstä... Ei se näin livenä niin näy, mutta kuvissa korostuu. Onhan tuota turvotusta tietty ollutkin pikkasen, sormus jättää jälen samoin sukat ja kehräsenluu on välillä vähän hukkunut, mutta muuten en oikeestaan oo huomannu.

Vatsa on iso ja pinkee pallo, välillä tuntuu että pitää käsillä kannatella kun se alkaa painaa jo niin paljon. Vauva liikkuu vielä hirveesti, vaikka joku tossa totesi että alkaa tila loppua ja liikkeet pienentyä, ei vaan täällä. Tuntuu että nahka repee kun tyyppi potkii ja työntää tosi kovin. Tää on joku supervahva vauva, on nimittäin niin ronskit liikkeet :LOL: Alkaa jo jonkun verran kypsyttää tää olo kun tietää että maali häämöttää, en sitte millää malttais oottaa. Tahon nukkua mahallaan ja olla vapaammin. Sais mun puolesta syntyä kyllä aikasempaa :heart: Eilen saatiin turvaistuinkin. Uskalsin ostaa käytetyn kun sukulaiselta sain ja tiedän, että se ei ole ollut kolarissa ja on täysin toimiva. Merkki oli Brio ja on sellanen, missä on se telakka erikseen ja tosi näppärä irrottaa ja kiinnittää se istuinosa, tyytyväinen olen =)

Onnea Happikselle tonttutytöstä! Hurjaa, kuinka isoja lapsemme jo ovat! Tosin meidän vauvelilla on täysi työ päästä edes puoli kiloa teidän vauvelinne syntymäpainon yli laskettunaan... Kyllä kaikki hyvin menee, alku on pienelle hiukan raskas, mutta pikkulisäavulla hän pärjää jo hienosti!

Hirveen paljon onnee sipelle ja happikselle! Ja ihana lukea miten siniziillä ja talventaijalla menee! :flower:

Täällä on ollu hiljasta taas tosi pitkän aikaa ku olin niin väsyny töiden päättymisen jälkeen ettei oo jaksanu kotihommien jälkeen syventyä kirjottelemaan mitään. Jäin vauvalomalle jouluaattona ja on kyllä ihanaa vaan olla.

Täällä supistelee aina välillä ja yhtenä päivänä oli pitkään kestävä menkkamainen kipu. Keskiviikkona taas neuvola. Ja paino noussu siitä 56kg:stä 70 kiloon eli 14 kg... ja hiipumista tuskin on odotettavissa. =) se on juostava sitten taas kunhan pystyy. Nyt jo pienen kävelylenkin päätteeksi on hirmu kivut nivusissa eli ei kai tuolle painon nousulle vaan voi mitään.

tytti & juniori (34+6) :heart:

Onnea happihypylle pikkuisesta prinsessasta! :heart:

Oli oikein kiva joulu, harmi vaan että ei ollut yhtään ylimääräisiä vapaita niin tuntui loppuvan vähän kesken. Mukavia lahjoja tuli ja napa vaan rutisi joulupöydän herkuista, onneksi mun syöpöttely ei kovin pahasti näkynyt tämän päiväisessä neuvolassa :whistle: Mies saa kyllä luvan aloittaa tipattoman heti tammikuun alusta, että on sitten mulla kuski kunhan lähtö tulee =)

Eipä ollut se sf-mittakaan kasvanut edellisestä mittauksesta (silloin hujahti sinne yläkäyrän yläpuolelle), laskeutui nyt siihen hieman keskikäyrän yläpuolelle. Tuskin tekevät sitä painoarviotakaan, luulen että neuvolan ultra riittää antamaan 3 viikon päästä tarvittavasti suuntaa ipanan koosta.

Pitäisi alkaa tekemään ostoslistaa ensi viikolle, mennään Ikeaan ja samalla ostetaan loput vauvatavarat valmiiksi. Pinnasängyn patja, sitteri ja hiusharja tulevat nyt ekaksi mieleen. Niin ja ne imetysliivit ja barbapapa-mobile :D

neitiniisku 32+6

Ihan pakko kommentoida tohon mahallaan nukkumiseen...Tai lähinnä siis että kun toiset haluaisivat taas nukkua mahallaan...Eli mulla ainakin kävi niin esikoisen kanssa, että kun syntyi niin en todellakaan voinut kuvitellakkaan mahallaan nukkumista tissien takia! Siis kun ne ovat maitoa täynnä, niin ei silloin ole mukavaa olla niiden päällä!
Välillä heräsin jopa kyljellään ollessani, kun rinta oli kovettunut möykyksi, kun oli ollut jotenkin puristuksissa. Eli kun pääsee mahasta eroon, niin uskoisin että useimmilla tulee sitten ne tissit tielle. :D

Ja toinen asia...Ja tämän ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, eikä ole suunnattu kenellekkään teistä nyt suoraan. Vaan ihan yleisellä tasolla.
Mua sitten niin ärsyttää, kun ihmiset alkavat jo joskus rv.36 kohdilla miettimään, että mitä voisivat alkaa tekemään sen eteen että vauva alkaisi jo syntymään! Siis voi huh huh. Jos on jaksanut kantaa mahaa jo siihenkin asti, niin ei ne muutamat viikot voi niin kamalia enää olla. Tokihan oma olo ei varmasti ole mikään hehkein ja paras enää siinä vaiheessa, mutta kyllä se vaan niin on, että sille vauvalle paras paikka on olla siellä äidin mahassa. Ja vauva tulee sieltä sitten ulos, kun on itse siihen valmis!! (Eriasia sitten, jos menee yliaikaiseksi, tai on muita ongelmia.)
Ja nyt korostan vielä tähän loppuun, että tämä nyt ei ollut mikään hyökkäys teistä ketään vastaan. Vaan ihan omia ärsytyksiäni puran vaan. Kiitos, olen puhunut. :D

May, 31+2

Happihypylle paljon onnea suloisesta tytöstä :heart: Tosiaan alkaa vauvat jo olla hyvänkokoisia. Pitäisi ihan oikeasti itse alkaa valmistella, mistä sitä tietää jos vauva tuleekin vähän aikaisemmin.. Jotenkin sitä vain on asennoitunut, että yli menee taas.

Täällä sitä vietetään aikaa tuon pojan kanssa, hoito loppui. On alkanut ihan tosissaan jännittää miten esikoinen tulokkaaseen suhtautuu. On ollut aina tosi kiinni minussa ja joudun koko ajan leikkimään hänen kanssaan.. Miten sitten kun tulee vauva joka vie paljon huomiota? Hirvittää millaista huutoa siitä saattaa tulla. Olisiko kellään lohduttavia esimerkkejä.. Vai pitääkö varautua kauheisiin tappeluihin. Nyt vasta olen alkanut miettiä, että olisiko lapset pitänyt hankkia kuitenkin pienemmällä aika välillä (nyt ikäeroa reilu 3,5 vuotta) niin olisivat toisilleen seurana.

Kaikkea sitä tässä odotellessa ehtii miettiä..

Blue ja pienokainen 34+3

Onnea happihypylle tytyöstä!

Kyllä on turvonnut olo joulun jäljiltä, tuli vähän syötyä liikaa. Samariinia ja rennietä täytyi joka yö käydä ottamassa, kun niin korvensi kurkkua. No eiköhän tämä tästä, kun taas palaa vähän kevyempään ruokavalioon.

Hellu ja 34+4 (kai)

Yhteistyössä