Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

kiitos barbamama vinkeistä! tullaan sitten kyselemään lisää kun on ajankohtaista ;) Meillä on jo nyt suunniteltu liinailua paljon, mies ainakin heti ilmoitti että sellainen hankitaan, hän pystyy kantelemaan vauvaa sitten mukanaan mihin vaan ja kädet jää vapaiksi :)
 
Nopsaa vain käyn päivittämässä kuulumisiani..
Hirveistä pahoinvoinneista kärsitään nyt 4 päivää... Onneks tänään ei oo tarvinnu pönttöä käydä halailemassa kuin kerran.. Sunnuntai oli aivan järkyttävä päivä, mikään, edes vesi ei pysynyt sisällä... Eilen kävin päivystyksessä ja sain luvan syödä Stemetil pahoinvointilääkkeitä... Eilen illalla otin siis ensimmäisen ja nyt ihan ok olo siis.. Mutta ei uskalla vielä hurrata.. :LOL:

Tänään olis pitäny lähteä Tampereellekin isännän kanssa kesäloma reissulle, mutta sekin jouduttiin perua tämän pahoinvointi kohtauksen takia...

Sasuma ja taapero 5+4
 
Tömpsis, mulla paisui esikoiselta rinnat kupista DD jonnekin F hujakoille :ashamed: Raskauden aikana ostin E-kuppia ja ympärysmittakin kasvoi 75:stä 80:aan, synnytyksen jälkeen sitten paisui tuonne F-kuppiin jota muistaakseni imetysliivit olivat.
 
Mä en kans kiitos tahtois, et tissit kasvaa enää yhtään. :kieh:

Mutta se riippuu siitä, kuinka paljon lihoo. :snotty: Ja tietty vähän muustakin. Mulla oli raskausajan sama kuppikoko, mutta ympärys kasvoi isommaksi (eli siis kuppikoko siinä samalla myös). Mut sitten imetysliivit onkin aika paljon isommat... Lähtötilanne oli 75 D, imetysliivit tais olla 85 E. ...mut kuten näkyy, tuli noita kilojakin ja sitä myötä tota ympärysmittaa. :snotty:

Joka tapauksessa, mulla kasvoi raskausaikana vielä tosi vähän, oisko kupin verran suurentunu. Sit kun maito nousi, tapahtui ihan yhtäkkinen kasvu. Ei enää samat liivit menneet päälle kuin sairaalaan mennessä. Eikä ne ole valitettavasti sen jälkeenkään menneet... Joten itse ostan tässä raskausaikana sen kokoisia liivejä kuin tuntuu, et sillä hetkellä tarvii. Sit tarvii käydä taas Changessa hakemassa kunnon norsuliivejä imetykseen. :xmas:

Liinailusta: mulla oli lainassa yks liina, mutta ilmeisesti kaikki vauvat ei liinassa viihdy... Tai ainakaan tirppana ei koskaan tykänny siinä olla. Tuliko liian kuuma vai mitä, en tiiä.
 
Kiitokset barbamamalle hyvistä ohjeista! Pitää ruveta asiaa pikku hiljaa harkitsemaan...tavallaan kyllä kiinnostaisi kovasti tuo liinailu, mut sit kun tiedän et meidän aiemmat lapset on viihtynyt parhaiten repussa niin nähtäväksi jää pelaanko varman päälle vai kokeillaanko uutta. :)

Sasuma: toivotaan et menis yökötykset pois lääkkeen myötä. Pahoinvointi verottaa voimia ihan älyttömästi.

Mulla on rintsikat kasvanut yhdellä kuppikoolla D-E imetyksen myötä, ja se on ihan ok. Sen enempää ei tarttiskaan. Mies on ihan onneissaan, kun riipputissit on taas täyteläiset; ainoa vaan ettei saa koskea niihin :LOL: Mut siis tällä hetkellä ollaan vielä samassa koossa kaikesta huolimatta...
 
Heipsis... niin paljon kerenny tulla tekstiä että ei taas muista kuka sano ja mitä :D

Kantoliina löytyy myös täältä...hetken sen kans pelasin,solmimisen lähinnä,mut sit kun sen oppi niin on tosi mukava ja miellyttävä laitos.

Rintojen kasvu varmaan yksilöllistä,en oikee honannu esikon aikana et millon ne nyt sit kasvo,mut ei ne ihan hirveitä kyllä mut toki jonkin verran etenkin imetysaikana. Nyt oon huomannu et ovat pyöristyneet...aika kuiviin imetyt meinaan edellisen imetyksen jäljiltä :ashamed:

Työnimi,elikkäs säynävä on miehensuusta alunperin... keksittiin tolle esikollekkin vaikka mitä nimiä ja edelleen hällä on aika paljon lempinimiä :LOL: Säynävä on jotenkin niin suloisen kuulonen :heart: ja hauska :D

Niin,neuvolassa kävin...pissa puhdas,hemppa 127,paineet 120/81(mulla on aina korkeemmat neuvolassa/lääkärissä mitattuna kuin kotona...siis paljon korkeemmat) pituutta sain puolisenttiä lisää, pyysin mittaamaan kun en oo aikoihin mitannu itteeni. Painoa tullu normiin verrattuna 1,5 kiloo mut kyl sen huomaakin,ihan järe tuvotus Verta kupattiin pariputkiloo,katotaan ne vasta-aineet... sit seuraava kerta oliskin np-ultra. Lääkäristä varotti jo etukäteen et on sit sisään ja ulos tyyppinen,et jos on jotain kysyttävää,niin pitäs tehä se heti kun ovesta astuu sisään,muuten huomaa olevansa ulkona No se olis sit elokuussa se aika.

Pahoinvointi nostanut päätään taas...voikun nyt ei pukkais pahana päälle enää...
Mun onni on se et esikoinen menee tosi aikasin yöunille 18.30 yleensä,pääsen lepuuttamaan loppuillan =)

 
Tere tere! :wave:

Eli siis laskettu aika 2.2.11 ja tänään pyörähti käyntiin 11. viikko! :) Hui miten tuo aika rientää.. Tietoon pikkuinen tuli joskus 4-5.viikon paikkeilla kun oli vielä herneen kokoinen. Nyt oli 2,5cm ultrassa (maanantaina).. :heart: Sydän pamppaili näkyvästi, potki ja sätkytti kovasti ja vilkuttikin. Veti kyllä sanattomaksi nähdä vaavi, varsinkin kun oli niin virkeä ja eloisa.

Parit verikokeet otettiin tosiaan samalla käynnillä, vielä pitäisi seulontaa varten verta käydä antamassa ja pisunäyte viedä. On tässä kyllä pari viikkoa sillekin aikaa.. :whistle:
Lääkäriaika on 28.7.

Pahoinvointia on ollut, muutaman kerran tosin vaan on tarvinnu käydä treffeillä pöntön kanssa, muuten se on vaan semmoista etovaa oloa, ei oikeen mikään maistu aamuisin. Sitä kestää yleensä jonnekin kolmeen asti, jolloin voi alkaa syödä. Sitten tuleekin ilta mohnattua nälkäänsä kaikenmaailman herkkuja!! :headwall: Tissit on kauheen kipeet, varsinki yöllä, kun ovat "vapaina" :D kun en tykkää nukkua vaatteet päällä.. Vihloo ja pistelee myös alavatsaa, tosin ei mitenkään voimakkaasti/jatkuvasti.
Väsyttää niin maan pirusti, lenkkeily tekisi terää mutta energia loppuu siihen kun pääsen töistä ja kävelen kotiovesta sisään. Päiväunet on pakko ottaa, että jaksaa taas aamulla ennen sian pierua herätä. Hyi kamala..

Huolettaa, miten alkaa selkä oikkuilemaan kun painoa alkaa sitten tulemaan. Nimittäin selkärankani 3. alin välilevy on "pullistumassa", ei kuitenkaan ole vielä koskaan poksahtanut, toivotaan että nytkin selkä kestää. Joskus se oikkuilee, jos nostan jotain todella raskasta. Töissä on paljon nostelua, sitä täytyy alkaa välttelemään, ettei katkea koko selkä. Pitää melkein tässä alkuvaiheessa yrittää tehdä selkälihaksia varovasti, jotta saa hieman edes rangalle tukea.. onko kellään mitään semmosia hyviä vinkkejä, ettei mene liian rajuksi?
Tukivyöstä olen myös kuullut ja semmoinen täytyy ehdottomasti hankkia!

Ihanaa odotusaikaa kaikille odottajille ja voimia niille, joilla meni pipariksi.. :heart: :hug:
 
Millainen olotila teillä muilla on repäisykivun jälkeen? Ottaako kipeetä vaan sen kerran ja sit ohi? Kun mulla on nyt alkanut särkemään sen repäisykivun jälkeen ja vähän niin ku masu jännittynyt sen jälkeen. Ja sit ei pysty hetkeen liikkumaan tai mitään...
Todennäköisesti mietin liikaa, mut tää on taas tällainen mitä en aiemmista raskauksista muista :)
 
Kantoliinan minäkin oon aatellut hankkia. Koen kuitenkin tosi tärkeänä vauvan lähellä pitämisen ja sylissä kantaminen käy pidemmän päälle hankalaksi. Täytyy tututstua aiheeseen kun alkaa olla ajankohtainen, eikös niitä saa ihan netistäkin tilattua?

Mulla kanssa on ihan riittävän isot rinnat jo etukäteen (65F) ja kasvaa ei tarvis yhtään. On kyllä ainakin nyt sellaset turpeet/pinkeet, mutta sama kuppikoko vielä. Toivottavasti ei montaa kokoa turpoa.

Työnimi on meillä ihan mun suusta/päästä tullut. Aikalailla samat perustelut kun pokemonilla, onhan meillä lähes sama työnimikin...Mytty on sellanen pieni ja suloinen kasa :D

Mulla on nyt viimenen yövuoro 8 päivän työputkesta, huomena on nukkupäivä ja sit 2 vapaata. Luoja mitä luksusta :D Olo on aika nuutunut näistä töistä ja sit kuumuudesta. Tosi hiostavaa ja ahdistavaa ainakin täällä meidän suunnalla ollut varsinkin tänään, tulispa ukkonen niin helpottais vähän. Tänään ollu vähän kuvottava olo taas mutta väsymyksellä saattaa olla osaa asiaan. Tissit on kipeet ja välillä jotain tuntemuksia mahassa, mutta ei missään nimessä mitään repäisykipuja. Pitäisköhän kohta taas huolestua kun oireet tosi vähäisiä??Onneks perjantaina on neuvola, tosin jos ei siellä sydänääniä kuuntele niin eipä siitä sit mitään hyötyä ole mielen rauhoittamisen kannalta...:(

nelli & mytty 8+4
 
Tytöt se vaihtelee. Joskus sattuu vaan pikkasen ja silloin voi liikkua heti. Mut joskus ottaa niin kovasti, et hetken aikaa pitää seisoa kumarassa (jos on esim. istumasta noussu ja repäsee). Siis kyllä se voi hetken aikaa jäädä sattumaankin. :) Ainakin mulla. Mulla on noi tosin onneks jo vähän helpottaneet. Ainakin hetkellisesti, eihän sitä tiiä, tuleeko vielä takas. :D

Vitsit mua alko kiinnostaa tuo mawok. :D Toi ruskea apina -kuosi ois ihana. :D Ja toiminnoltaan toi ois meillä bueno, kun siinä ois matkasänky sit samalla vauvalle. Tirppana nukkuu omassaan ja meillä on vaunuissa pehmeä koppa. Nukutin kyllä tirpan matkoilla alkuun kopassa, mut mikään paras vaihtoehto se ei ole tosiaankaan.. Joten sinänsä tuo matkasänkyominaisuus vauvankin osalta ois tosi hyvä.

Mut nyt taas Elloksen mattomaailmaan. JUST kun löysin Hobbarilta kivat matot, niitä ei saa kuin elokuun puolivälistä. Vielä pitää oottaa. :xmas: Ja en osaa päättää oisko tuo Elloksen hyvä eteiseen vai ei... On mulla pulmat. :D

Niin ja toukka tulee siitä, kun mun mielestä toukka näytti ultrassa toukalta. Tirppa oli aikoinaan papu, koska se näytti ultrassa ihan pavulta. :D

T. Kärppä ja toukkis
 
Toivottavasti lääkkeet helpottavat sasuman oloa!

Rinnoista vielä, itelläni on jo nyt E-F (75-80) joten ei tarttis ihan kauheesti kasvaa tästä, ainakaan montaa kuppikokoa! Vähän pelottaa myös se rintojen nuupahtaminen sitten imetyksen jälkeen, mutta jos niin tapahtuu, niin sitten niin tapahtuu. Ainakin se on hyvästä syystä :D

Tervetuloa Lulu mukaan :flower: Mä sain hyviä selkäjumppavinkkejä, kun itsellänikin selkä temppuilee todella vähästä. Yksi todella hyvä liike on mennä makaamaan lattialle selällee, laittaa jalat koukkuun ja nostaa lantiota ylös niin että hartiat kuitenkin pysyvät maassa, pitää hetki ja laskea rauhallisesti alas. Toinenhyvä liike on mennä kontilleen maahan ja nostaa vastakkainen käsi ja jalka rauhallisesti ilmaan niin suoraan kun saa ja rauhallisesti palata takaisin. Auttaa jos tekee vaikka muutaman kerran viikossa näitä!

kärppis: samaa mietittiin tyttöjen kanssa, http://www.kantoliinakanava.fi/ sivuilla sanotaan mm. "Oikeaoppinen sammakkoasento tukee lonkkien ja nivelten normaalia kehitystä ja selän pyöreä asento on vauvalle luontainen." Lienee samaa kastia tuon riippusängyn kanssa? Olisi kyllä kiva jos jollain olisi kokemusta mawokista...

tytöt: mulla repäisykivut on vielä todella harvassa, mutta silloin kun ne tulee, niin ne jää muutamaksi sekunniksi tuntumaan ja sitten häviää tyystin.
 
Okei, otetaanpa uusiksi (jos joku huomasi, poistin äskeisen). :D

Eli siis kuuklettelin tuota mawokia ja löysin yhden jälleenmyyjän sivuilta jutun, jossa oli vedetty vähän vastaava kehto pois markkinoilta kahden lapsen kuoleman jälkeen ( http://healthyliving.ocregister.com/2009/12/09/baby-hammock-recalled-after-2-deaths/14093/ ). Mutta siis se ei ollu tuo mawok, vaikka tuo jälleenmyyjä niin eka kertoikin, vaan tuo ambybaby (vai mikä se oli).

Mutta sitä mietin tosta jutusta verrattuna tohon mawokiin, et jos tukehtumisvaara aiheutui siitä, et vauva voi jäädä liian tiukkaan jumiin reunakangasta/patjaa vasten, niin eikö sama koske tuota mawokia? Tai siis eikö noissa kahdessa ole aika samanlainen toimintaperiaate? Toisaalta tuohonkin oli tarjolla jokin korjausvehje, jolla vika saatiin kai korjattua (mikäköhän se oli..).

Niin ja tuommosen löysin myös toiselta sivustolta, jolla kerrottiin tuon kehdon markkinoilta vedosta:

"Safety advocates state that babies are safest in bassinets or cribs with a firm bottom and without extra fabric, padding, or any gaps that a baby could become trapped in. Amby says they will offer a free repair kit in January."

Kävin myös huvikseni etsimässä sen hintaa suomalaisiksi jälleenmyyjiksi ilmotettujen kauppojen sivuilta, mutta sitä ei tunnu olevan myynnissä nyt missään? Miksiköhän? Tai ainakaan nettisivuilta ei löydy...

Mut sit taas, mitä selkäjuttuun tulee, niin ilmeisesti tuo ois kuitenkin siltä osin ihan ok (mitä tässä pikakuuklella hain) ja vois jopa helpottaa refluksivaivaista lasta (olispa ollut tarpeen meidän tirpan kohdalla..).

Ja joo, mä on taas futisleskenä. Ei mitään tekemistä. :D Siis järkevää tekemistä.
 
kärppis: suurin huolenaihe mulla tuli eka siitä, että jos se kiinnitysmekanismi pettää, jossain ohjeessa mainittiin, että pienen vauvan molemmille reunoille voi laittaa esim. pienen pyyhkeen rullalle, jolloin vauva pysyy paikallaan eikä valu toiselle reunalle... Ja samaisissa ohjeissa sanottiin, että siinä ei voi pitää enää vauvaa joka osaa kääntyä. Joten kovin pitkäikäisestä vehkeestä ei ole kysymys...

Mielenkiintoinen vehje mut vaikka vaikuttaa hauskalta ja hyvältä idealta, en tiedä olenko liian varautunut tommosiin uusiin juttuihin :)

...piti vielä sitä sanoa että jotkut ruotsalaiset standardit tuo mawok on kuitenkin läpäissyt turvallisuudessa...
 
Kantoasiaan; Me ostettiin esikolle aikoinaan Manduca -kantoreppu. Joka on siis aivan eriasia, kuin rintareppu! Ja todella paljon ollaan tykätty. Siinä kannetaan vauvaa kasvot itseenpäin ja asento on todella hyvä, meille molemmille.
Nyt kun poika on isompi, niin sen kanssa voi kätevästi kantaa myös selässä; kuin reppuselässä olisi. :) Todella kätevää. :) Eikä siis lainkaan sellainen heppoinen lörpäke, kuin jotkut muut joihin olen törmännyt.

Futisleskenä kans. Onneks noi kisat loppuu pian! :D
 
Pikaisesti täällä taas lukemassa juttuja, tuntuu ettei näin lomalla oikein ole aikaa (töissä kyllä ehtii istua koneella :LOL: )

Pahoittelut Nepulalle :hug:

Rintojen kasvusta, toisin kuin useilla itselläni ei todellakaan ole kovin muhkea rintavarustus normaalisti eikä tuo raskausajan kasvu kovinkaan häirinnyt. Toki pitää pian jo vaihtaa isompiin kokoihin, alkaa ahdistaa. Onneksi imetysajan jälkeen palautuivat "normaaleiksi", saa nähdä miten nyt.

Vauvasänkynä meillä oli esikoisella rottinkinen korityyppinen sänky (jossa useat suvun lapset ovat nukkuneet vauva-aikansa). Mutta lapsonen ei siinä viihtynyt ja nukkui alkuun äitin kainalossa.. Jälleen kerran saa nähdä miten tällä kertaa. Pinniskin meillä oli lainassa siskolta ja nyt se on hänellä käytössä, joten "joudumme" varmaan ostamaan ihan uuden.

(.) vatsakivut edelleen jatkuneet, esikoisesta ei muistaakseni jatkunut näin pitkään. Iltapahoinvointi jatkuu, tuntuu olevan öllötystä enemmän tässä raskaudessa. Helle ei oikein tee hyvää, alkaa heikottaa.

Kai se on taas painuttava petiin, kiva kun on 29 astetta lämmintä sisätiloissa :/

Blue ja pienokainen 9+6
 
Pokemoni mä luulen, et mä saatan olla kans liian epäluuloinen... Ainakin noiden juttujen jälkeen, joita lueskelin. :xmas: Tirppa oppi kääntymään vasta 5-kuisena, mutta silti. Tosin se kasvoi niin kovasti, et oli vähän reilun 2 kk, kun jo siirsin sen pinnikseen äp-kopastakin eli ei sen puolestakaan pitkäikäinen hankinta.

Mut laitanpa tuon yhen saksalaisen kaupan sivuston, jolla itse seikkailin tirpan odotusaikaan. En sit kuitenkaan tilannu, ehkäpä tilaan tällä kertaa. :D

 
No heipä hei!

Taas hirmu kiirettä töissä, joten en ole täällä ehtinyt käydä. Mutta onneksi mulla on hyviä uutisia: saan pitkien neuvottelujen jälkeen järjestelyn kautta palkan 15. päivä, eli ennen loman alkua. Näin ollen pääsemme reissuun eikä tarvitse syödä puuroa loppukuukautta! JEEEE!!

Tuohon kantoliinailuun pakko sanoa, että mua kiinnostaa se ihan älyttömästi, mutta olen kerran nähnyt vauvan tippuvan liinasta (ilmeisesti huonosti sidottu tai jotain) kovalle puulattialle (äiti oli kyykyssä, eli ei tippunut hirmu korkealta, mutta kuitenkin). Säikähdin kyllä niin paljon, että en tiedä uskallanko koskaan liinailla...

Nepula: hirveitä uutisia, otan osaa! Toivottavasti seuraava yritys antaa teille vauvan.

Mulla on pullahtanut maha tässä parin päivän aikana jotenkin esiin, ja tänään sitten eka tuttu arvasi, että olen raskaana. Menin niin häkellyksiin, etten osannut kieltäkään. Ja okei, mieluummin myönnän olevani raskaana kuin sanon lihoneeni :LOL:

Jollakin oli kysymyksiä työterveyshuollosta: Työterveyshuollolla on TÄYSI vaitiolovelvollisuus, joten siellä on turvallista kertoa raskaudesta. Voit myös kertoa koeaika-asiasta ja korostaa, että et halua asian tulevan työnantajan tietoon. Heillä ei ole lupaa kertoa tietojasi eteenpäin.

Täällä aukesi ihan unelmatyöpaikka, enkä tiedä kehtaanko hakea vai en...Jotenkin tuntuisi nololta valehdella haastatteluissa yms. kun sitten puolen vuoden päästä olisi kuitenkin jäämässä äitiyslomalle. Siinä taitaa antaa itsestään aika epäluotettavan kuvan. Toisaalta, haluaisin ihan hirveästi sen paikan...Kehtaisikohan hakea? :LOL:

Nyt unten maille, ilta taas lipsahti näin pitkälle ja aamulla pitäisi jaksaa lähteä töihin...

Ihanan sateen virkistämät Commander ja papunen 8+0
 
tytöt0406 Mä kans mietin, et näinkö olis pissa tulehdus... Ei olis eka kerta ilman niitä normi oireita :kieh:

Kantoliina on aivan huippu keksintö :heart: Meillä ei oo paljon ollut käytössä, mut mitä oon käyttänyt, niin on ollut niin ihana kantaa. Tätä vauvaa tuleekin varmasti kannettua paljon siinä.

Sängyistä Meillä kans kaksikerrosta talossa... Esikoinen nukkui pakkauksen laatikossa kolme kuukautta. Sitä sit raijasin ylös ja alas. Päivät siis nukkui alhaalla siinä. Sen jälkeen neiti nukkunut kaikki päikkärit vaunuissa.... Pitäis vissiin pikku hiljaa opettaa sänkyyn nukkumaan, kun menee sinne päiväkotiinkin. Ja toisekseen noi vaunut alkaa olla jo aika ahtaat. Jos ja kun nyt imetän pidempää, niin tää tyyppi varmasti tulee nukkumaan meidän vieressä yönsä... :whistle: Varsinkin kun ollaan nyt ostamassa uusia patjoja, niin ei tarvii pelätä, et valuu mun alle. Mä ainakin yöllä imettäessä nukahdin esikoisen aikana väkisin. Paitsi sit en enää, ku yks aamu heräsin kun neiti oli ihan mun kainalon alle valunut, kun noi patjat on niin paskat. Oli se vaan niin ihanaa nukkua pieni tuhisija vieressä :heart: :heart:

Mä oon niin raihnainen... Selkää särkee, polveen sattuu ja mahakin kipee. Olis vissiin syytä tehdä tälle painolle edelleenkin jotain, mut en mä oikeesti näillä keleillä jaksa lähtee kävelee :ashamed: Tänään meen vihdoin sinne labraan antaa sen seulonta verikokeen.

Missah ja :heart: 10+4 (me ei nyt millään keksitä vauvalle nimeä :| )
 
Naneni tervetuloa Jospa teillä on tulossa sellainen vuosisadan rakkaustarina =)

Anna31 mahtava työsuhde etu milläs alalla oot? :)

Tömpsis saman voisin kuvitella omasta miehestä :) Miehen työkaveri oli tarjonnut jo auton turvakaukaloa niin mies oli vaan tokassu että aina voit yrittää, mutta vaimoke haluaa kuitenki kaikki uutena :D

Mulle tuli eilen sellainen olo, että lähden päivystykseen ja sanon että kun niin kovasti vihloo, että pelottaa onko kaikki kunnossa vaikka ei mua mitään vihlo :ashamed: sillain vaan pääsis ilmatteeks ultraan, mutta en tiedä alko niin omatuntoa soimata etten kehdannu mennä:/ kaverin kaveri on tehnyt niin jo kahden lapsen kanssa :/

Tisseistä: mulla on jo nyt tissit kasvanu toivottavasti ei liikaa ala kasvamaan mutta se, että niistä on tullut niin täyteläiset niin se ei haittaa pätkän vertaa :LOL:

Kantoliinasta minä hommaan ehdottomasti sellaisen oli niin jotenkin ihana nähdä siskolla sellainen :)

Eilen oli kyllä jotenki ahdistava päivä oli taas raivonpuuskista itkunpuuskiin koko päivä huhhuh ei kivaa olis vaikka oksentamista 24/7 ettei mies joutuis kärsimään mun ailahteluista :(

happynow ja muru 6+4
 
Ah ihanaa, oli vähän viielämpi yö ja sain jopa nukuttua :)

kärppis: se nettisivu? ;)

commander: mahtavaa että asia järjestyi, todella helpottaa sinun puolestakin! :) Ja miksei sitä työpaikkaa voisi hakea, jos pääset eteenpäin hakuprosessissa niin siinä on vielä aikaa miettiä. Ja tuleeko samanlaista työpaikkaa ihan pian vastaan? :) Ainahan se pistää omantunnon päälle kun itse tietää jäävänsä pian pitkälle "lomalle", mutta toisaalta sille vaan ei voi mitään :D

Missah: mä oon lähes himoliikkuja, ja ei oo kyllä tehny mieli mennä mihinkään rehkimään tällä kelillä :/ Sais vähän viilentyä niin jaksaisi tehdä jotain edes...

happynow: mä oon miettiny ihan samaa, varsinkin kun en ite käy(nyt) varhaisultrassa ja välillä iskee hirvee himo nähdä että onko tuolla masussa varmasti asukki... Mut mä oon niin huono valehtelemaan että en ihan oikeasti pystyisi tuohon... Ehkä se vaan on maltettava, kyllä siellä kaikki on kunnossa, meillä molemmilla :heart: Toivottavasti mielialavaihtelut helpottaa pian! Itellä ei onneks oo ollu kummosempia ailahteluja, vähän helpommon herkistyn mutta ei muuta. Toivottavasti ei tulekaan mitään!

pokemoni & myttynen 7+2
 
Pokemoni ainii. :D Pitiks mun sekin vielä kertoa...

Eli kidsroom.de. Siellä on paljon erilaisia kehtoja. :)

Missah meillä loppui vauvan nukkuminen mun vieressä myös siihen, kun yks yö heräsin siihen, et tirppana oli mun käden alla. Nukun ihan liian sikeästi, vaikka patjat onkin hyvät.. Piti muuten tota oireetonta pissatulehdusta munkin sulle ehdottaa. Käväsepä antamassa pissanäyte. :)

Mut nyt pihalle tirppanan kanssa. Ihan mahdoton aamu meillä. Kiivetään koko ajan pöydille ja joka paikkaan eikä auta yhtään, että kerran tuli jo pää eellä alas. Kun ei opi, niin ei opi.
 
Taas pikaiseen, millonkahan mä ehtisin kunnolla käymään ja lukeen kaikkien kuulumisia :ashamed: taitaa olla mahoton tehtävä kun tekstiä tulee päivänkin aikaan niin paljon saati muutamassa päivässä, mut jospa mä pysyn jotenkiun kärryillä =)

Elikkäs tulin vähän korjaileen eilisen tekstini aiheuttamia pieniä väärinkäsityksiä (jotka kyl hyvin pysty ymmärtään niin kirjotukseni perusteella). Eli ei meilläkään joka neuvolakäynnillä ultrata, vaan nyt ekalla, sit ens viikolla lääkärineuvolas, sit on Terveystalolla ja Oys:ssa kunnan tarjoomat ultrat (rakenne ja uus mikä tullu vasta ohjelmaan), sitten käydään ite ehkä 4D:s kun oon haaveillu siitä joka raskauves ja sen jälkeen neuvolas viel ultrataan ainaskin toisella lääkärikäynnillä ja mahdollisesti viel myöhemmin, jos esim. tarkistetaan asento tms. mut useestihan niitä varmasti on, mikäli oon ymmärtäny et muilla paljon vähemmän? Mulle oli kans yllätys kun tänne muutama vuos sitten muutettiin miten monesti näkee pienen ja ihanaahan se on :heart: Luulis sukupuolen selviivän jossain vaihees ;) Niin ton vastaneuvolaohjelmaan tulleen utran vaihtoehto ois olli np-ultra ja veriseulonnat, mut niihin ei haluta ni kattovat sit vain muuten. Ja voihan se olla et ton uuven tilalta poistuu joku ultra, mut senpä näke sitten. Ja paikkakunta on pieni Oulun ympäristökunta, en viiti tarkemmin laittaa niin säilyy pieni anonyymius :LOL:

Ja rakennushommista sen verran, et meille tuli valmistalopaketti ja nyt ite sisältä ollaan muuteltu katto ja lattia yms. muuta pientä ja onhan siinä pihahommia ja muuta, mut lähinnä se mies siellä huhkii ja minä auttelen jaksamiseni mukaan ja nää helteet tosissaan on ollu jotain kauheeta kun tosiaan tuntuu ettei jaksa. Mut onnes pahoinvoinnit ja väsyt on helpotttanu ja olo lähes normaali, niin paremmin kummiskin jaksaa. Ja lapsetkin kun siinä mukana pyörii välillä aina kun ei mummu oo paikalla niin sen mukaan touhuskellaan =)

Tissit on kasvanu täälläkin ja on aivan ihana ku tyhjiin pusseihin on saanu taas eloa, siis niitä voi sanoa taas tisseiks, mä oon ihan innoissani kyllä :D Taijan imettää ny kertaheitolla sen 3 vuotta niin saa nautiskella kunnon ryntäistä vähän pitempään :LOL:

Niin ja kerrottiin nyt ultran jälkeen lapsille ja mun vanhemmille kolmannesta tulokkaasta ja innossaanhan kaikki on, varsinkin vanhempi neiti ei malttas oottaa millon syntyy ja LA sattuu viel lähelle neitin synttäreitä niin jännäystä siinäkin!

Mut nytpä taas hommiin, jospa ilma ois vähän viileneen päin, pakko tunnustaa et ootan jo vähän syksyä.. :whistle:

Hipsuli ja murunen 10+1
 
Hipsuli Mikä loistava idea, mä kans taidan imettää pari vuotta, niin saa vielä pidempää nauttia tisseistä :D Nyt mä ymmärrän niitä, ketkä imettää taaperoita :LOL: :LOL:

Verikokeet otettu... Kerrankin meni silleen kun kuuluisi, eli yks pistos ja se oli siinä. Mulla suonet tuolla syvällä, eli on ollut aika paljon ongelmia verikokeiden ottamisessa.

Mulla alkaa synnytys jo pyöriä mielessä... :x Pelkopolille pakko pyytää lähete. Mua niin ottaa päähän, kun en esikoisen synnytyksen jälkeen päässyt kätilön kanssa puhumaan ja käymään läpi synnytystä. Olis varmaan helpottanut oloa.

Nyt pakko siivota... Tulee miehen sisko perheensä kanssa käymään tänään.

Missah ja :heart: 10+4
 

Yhteistyössä