Helmikuiset 2025

Mulla vähän huoli heräillyt, kun ollut muutaman kerran sellaista verensekaista valkovuotoa, mutta pitää nyt yrittää pitää pää kylmänä 🙄
Moikka!
Ootko pystynyt pitämään pään kylmänä?
Mulla tuli eilen verinen "pyyhkäisy" ja oli vähän kuumeinen olo. Verta ei sit tullutkaan enempää. Mut mun estrogeenilääkitystä vähennettiin maanantaina, niin halusin vahvistuksen siihenkin.

Tänään 8+0 ultrassa kaikki hyvin. Mitat just oikeet. Oli kyllä kiva, ku kätilö puhui hänestä ja jutteli sikiölle...videoitakin sain. Vahva suositus Kauniille odotukselle.

Viikon päästä neuvolan eka (video)käynti.

Kätilön mukaan lapsettomuushoidon lääkkeet saattaa ärsyttää limakalvoja ja siksikin voi olla verenvuotoa. Tätä en tiennyt.
 
Moikka!
Ootko pystynyt pitämään pään kylmänä?
Mulla tuli eilen verinen "pyyhkäisy" ja oli vähän kuumeinen olo. Verta ei sit tullutkaan enempää. Mut mun estrogeenilääkitystä vähennettiin maanantaina, niin halusin vahvistuksen siihenkin.

Tänään 8+0 ultrassa kaikki hyvin. Mitat just oikeet. Oli kyllä kiva, ku kätilö puhui hänestä ja jutteli sikiölle...videoitakin sain. Vahva suositus Kauniille odotukselle.

Viikon päästä neuvolan eka (video)käynti.

Kätilön mukaan lapsettomuushoidon lääkkeet saattaa ärsyttää limakalvoja ja siksikin voi olla verenvuotoa. Tätä en tiennyt.
Hyvä kuulla että kaikki oli ultrassa hyvin! 🥰
Mulla tuli noin neljänä päivänä vähän sitä pinkillä ja rusehtavalla värjäytynyttä valkovuotoa. Sitten aloin käyttämään emätinvoidetta, kun ajattelin että limakalvot on kuivat. Sitten se vuoto loppui, en tiedä auttoiko tuo voide vai oliko vain sattumaa.
 
vierailija
Heipsis!
Tänään oli eka neuvola ja eihän siellä mitään kummaa ollut, kuten ei aiemminkaan. Ultraus ei meinannut onnistua ja mitaksi tuli 24 mm, joka ultran mukaan vastasi 14 vkoa 🤔Täysi mahdottomuus, joten nyt oli jossain vähän vikaa. Syke oli hyvä ja kovin eläväinen otus se siellä oli.

Kaikenlaisia aikoja sitä saikin, että voi ravata vähän väliä jossain. 😁 Perus seulat ja np-ultra ja neuvolaa...

Öttimönkis 9+3
 
Heipsis!
Tänään oli eka neuvola ja eihän siellä mitään kummaa ollut, kuten ei aiemminkaan. Ultraus ei meinannut onnistua ja mitaksi tuli 24 mm, joka ultran mukaan vastasi 14 vkoa 🤔Täysi mahdottomuus, joten nyt oli jossain vähän vikaa. Syke oli hyvä ja kovin eläväinen otus se siellä oli.

Kaikenlaisia aikoja sitä saikin, että voi ravata vähän väliä jossain. 😁 Perus seulat ja np-ultra ja neuvolaa...

Öttimönkis 9+3
Vaikutatko muualla kuin pk-seudulla?Oon just yrittänyt googletella noita seulontoja ja tarvitsen munasolun luovuttajan iän klinikalta ja mietin, että koskakohan?

Mulla nyt torstaina videoneuvola - silloin ei arvatenkaan ultrata.

Eiks toi 24 mm kuulosta ihan ok mitoilta?Mulla oli 15,4 mm 8+0 ja kyllä alkio nyt sen sentin kasvaa viikossa?

Täällä 8+5. Ei pahoinvointia, ei painonnousua, mutta kyllä vatsa on muuttanut muotoaan ja tuntuu. Hajuaisti on edelleen erinomainen ja muisti brakaa, mutta muutoin aika normaali olo.
 
vierailija
Heippa, täällä helmikuisen odottaja. Tarkoitus olisi tulla aktiivisemmin lukemaan ja kommentoimaan, kun olot sallii. Pahoinvointi on aikamoista. Kysynkin sen vuoksi nyt tiiviisti vaan, että onks muilla vatsa sekaisin, onkohan se ns normaali raskausoire etenkin aluksi ja etenkin pahoinvoinnin seurana... Pahimmassa tapauksessa on käytännössä vesiripulia, muttei niin paha ole onneksi ihan joka päivä. Täällä rv8+4.
 
vierailija
Heippa, täällä helmikuisen odottaja. Tarkoitus olisi tulla aktiivisemmin lukemaan ja kommentoimaan, kun olot sallii. Pahoinvointi on aikamoista. Kysynkin sen vuoksi nyt tiiviisti vaan, että onks muilla vatsa sekaisin, onkohan se ns normaali raskausoire etenkin aluksi ja etenkin pahoinvoinnin seurana... Pahimmassa tapauksessa on käytännössä vesiripulia, muttei niin paha ole onneksi ihan joka päivä. Täällä rv8+4.
Moikka!

En oo tänne ennen kommentoinut, mutta nyt täytyy, sillä oon ollu hämmentyny ihan samasta asiasta. Itsellä 8+0 menossa ja ensimmäistä odotan, niin tämä kaikki on mulle lievästi sanottua melko uutta.

Kun aiheesta lukee muiden kokemuksia, niin moni on kyllä laittanut tämän raskauden piikkiin. Kun kysyin asiasta neuvolasta, niin hieman ihmetytti, kun sain vastaukseksi ettei löysä vatsa/ripuli kuulu raskausoireisiin. Koen kuitenkin asian olevan niin, että kun keho kokee niin suuria muutoksia raskaudessa niin miksei vatsakin oireile/reagoisi niihin eri tavoin.

Oon muuten saanu ihan älyttömästi apua Sea-band pahoinvointirannekkeista 6 viikosta alkaen, kun oksensin sillä viikolla lähes päivittäin. Nyt on lähinnä sellainen kesto-krapula, jonka kanssa on vaihdellen myös noi maha-oireet.
 
vierailija
Moikka!

En oo tänne ennen kommentoinut, mutta nyt täytyy, sillä oon ollu hämmentyny ihan samasta asiasta. Itsellä 8+0 menossa ja ensimmäistä odotan, niin tämä kaikki on mulle lievästi sanottua melko uutta.

Kun aiheesta lukee muiden kokemuksia, niin moni on kyllä laittanut tämän raskauden piikkiin. Kun kysyin asiasta neuvolasta, niin hieman ihmetytti, kun sain vastaukseksi ettei löysä vatsa/ripuli kuulu raskausoireisiin. Koen kuitenkin asian olevan niin, että kun keho kokee niin suuria muutoksia raskaudessa niin miksei vatsakin oireile/reagoisi niihin eri tavoin.

Oon muuten saanu ihan älyttömästi apua Sea-band pahoinvointirannekkeista 6 viikosta alkaen, kun oksensin sillä viikolla lähes päivittäin. Nyt on lähinnä sellainen kesto-krapula, jonka kanssa on vaihdellen myös noi maha-oireet.
Korjaus vielä edelliseen että tarkoitus oli sanoa 7 rv oli sitä oksentelua eikä 6. Nyt taas ei ole ollut oksentelua, mutta hoinovointisuutta kuitenkin, mutta myös parempaa oloa ja kiitän tästä myös niitä rannekkeita.
 
vierailija
Moikka!

En oo tänne ennen kommentoinut, mutta nyt täytyy, sillä oon ollu hämmentyny ihan samasta asiasta. Itsellä 8+0 menossa ja ensimmäistä odotan, niin tämä kaikki on mulle lievästi sanottua melko uutta.

Kun aiheesta lukee muiden kokemuksia, niin moni on kyllä laittanut tämän raskauden piikkiin. Kun kysyin asiasta neuvolasta, niin hieman ihmetytti, kun sain vastaukseksi ettei löysä vatsa/ripuli kuulu raskausoireisiin. Koen kuitenkin asian olevan niin, että kun keho kokee niin suuria muutoksia raskaudessa niin miksei vatsakin oireile/reagoisi niihin eri tavoin.

Oon muuten saanu ihan älyttömästi apua Sea-band pahoinvointirannekkeista 6 viikosta alkaen, kun oksensin sillä viikolla lähes päivittäin. Nyt on lähinnä sellainen kesto-krapula, jonka kanssa on vaihdellen myös noi maha-oireet.

Moi,

Kiitos kommentista! Kiva että jollain saman suuntaisia kokemuksia. Pitänee kokeilla noita rannekkeitta. Mulla käytössä myös tuo Xonvea lääke joka on auttanut kyl ihan kivasti. Jos yhdistäisi vielä noihin rannekkeisiin... Jännä kommentti sulla neuvolasta, ihmettelen sitä. Pitänee ens kuussa kysyä omastakin neuvolasta. Toivottavasti ei oo pitkäaikainen vaiva!
 
vierailija
Onko joku tehnyt sen facebookin? Mun ei ehkä sinne tulisi juuri kurkittua, mutta instagramissa on alkujaan lapsettomuushoitoihin tarkotettu tili, ja mietin et sinnehän voisi myös tehdä sellasen ryhmäviestiketjun. Voisi olla helpompi seurata uusia viestejä, jakaa kuvia sun muuta. Käyttääkö täällä muut instagramia tai kiinnostaisiko tuo ylipäätään? Anonyyminäkin sit onnistuu jos tekee tilin sen mukaisesti. :)
 
Onko joku tehnyt sen facebookin? Mun ei ehkä sinne tulisi juuri kurkittua, mutta instagramissa on alkujaan lapsettomuushoitoihin tarkotettu tili, ja mietin et sinnehän voisi myös tehdä sellasen ryhmäviestiketjun. Voisi olla helpompi seurata uusia viestejä, jakaa kuvia sun muuta. Käyttääkö täällä muut instagramia tai kiinnostaisiko tuo ylipäätään? Anonyyminäkin sit onnistuu jos tekee tilin sen mukaisesti. :)
Facebookissa on Helmkuiset2025 ja ite menin muutamaan WhatsApp-ryhmään mukaan. Tein myös nimettömän insta-tilin, mutta sinne tulee päivityksiä aina vaan, kun joku merkkipaalu. Nyt on vaan perus raskausihmettelyä ;).
 
vierailija
Vaikutatko muualla kuin pk-seudulla?Oon just yrittänyt googletella noita seulontoja ja tarvitsen munasolun luovuttajan iän klinikalta ja mietin, että koskakohan?

Mulla nyt torstaina videoneuvola - silloin ei arvatenkaan ultrata.

Eiks toi 24 mm kuulosta ihan ok mitoilta?Mulla oli 15,4 mm 8+0 ja kyllä alkio nyt sen sentin kasvaa viikossa?

Täällä 8+5. Ei pahoinvointia, ei painonnousua, mutta kyllä vatsa on muuttanut muotoaan ja tuntuu. Hajuaisti on edelleen erinomainen ja muisti brakaa, mutta muutoin aika normaali olo.
Neuvolasta meillä sai kaikki ajat seulontoihin eli verikokeeseen ja ultraan. Verikoe on olikoos se 8-12 vkoilla (itellä 10) ja sitten np-ultra 11+4-13+jotain (itsellä 12+4). Niistä sitten lasketaan se riskiluku esim. Downiin. Tähän vaikuttaa synnyttäjän ikä, sukurasitteet yms. :)
Ja en ole pk-seudulla.

Täällä oli jotain keskustelua löysästä vatsasta. Täällä kyllä aivan päinvastoin... hormonithan aiheuttaa ummetusta ja sen päälle vielä rautalääke niin olo on kuin muumimammalla.
 
Hei. Siirryin tammikuisista tänne helmikuisiin. Käytiin tänään ultrassa ja LA siirtyi 2 viikolla. Kerkesi olla yhdet kuukautiset edellisen lapsen ja tämän välillä ja olikin ilmeisesti todella pitkä kierto että ovulaatio ollut vasta noin kp 34 eli tänään ultrassa olikin vain viikot 10+5. Toki vauva näytti hyvin voivalta. Me ei olla vielä päätetty otetaanko NIPT-verikoetta mutta lähete laitettiin varuilta että otan sen sitten kun käyn muissakin verikokeissa jos siltä tuntuu (täällä siis kaikille kuuluu NIPT-tutkimus niin halutessaan).

Toivotaan että raskaus jatkuu ja saadaan pikkuinen helmikuussa 2025.

Voitaisiin tehdä laskettu aika lista päivämäärä järjestyksessä, mones lapsi ja alue mikäli se teille muille sopii.
Ihanaa odotusta kaikille ❤


@Pilvihattara88 ★ LA 5.2. ★ 3. lapsi ★ Tyks
 
Teille tulee siis vain pieni ikäero edelliseen?Onnea odotukseen!

@Pilvihattara88★ LA 5.2. ★ 3. lapsi ★ Tyks
@Chiarina46 ♡ LA 12.2. ♡ 1. lapsi ♡ HUS
Noin 1,5vuotta. Heinäkuinen 2023 ja joulukuinen 2010. Heinäkuista 2023 yritettiin ja toivottiin neljä vuotta ennenkuin raskauduin niin halusimme yrittää seuraava heti. Toki kesti ennenkuin kuukautiset alkoivat mutta sitten kyllä heti raskauduin meidän yllätykseksi ❤
 
vierailija
Osaisiko joku selventää seulontaverikokeiden tulkintaa: voiko pelkästä verikokeesta saada jo jotain selkoa? Koska sen tulokset tulee? Onko siis useamman päivän odotus esimerkiksi. Mulla oli tänään, 10+1, verikoe ja seulontaultra on vasta parin viikon päästä, ja hermoja raastaa - saako tässä mitään tuloksia ennen tuota ultraa? :D eihän niitä yksinään kuulu niin tuijotella, mutta kun kerran verta otettiin, niin ois kiva tietää mitä se kertoo. Jos ymmärrätte.
 

Yhteistyössä