Onko täällä ketään kuka olisi käynyt Pirkanmaan alueella yksityisellä ultrassa? Hinnat kiinnostaa kun olisin halunnut vauvantaille mutta ovat näköjään lomalla
Tampereella Ovumia Fertinovassa kävin 2018, hinnasto löytyy niiden sivuilta, oisko ollut n. 150e? Taitaa olla kuitenkin halvempi mitä esim Terveystalo.Onko täällä ketään kuka olisi käynyt Pirkanmaan alueella yksityisellä ultrassa? Hinnat kiinnostaa kun olisin halunnut vauvantaille mutta ovat näköjään lomalla
Yleisesti otettuna sydänääniä kuunnellaan hyvin harvoin ekalla neuvolakäynnillä. Mulla hoikempanakin ollessani on harvoin saatu dopplerilla s.äänet kuulumaan edes rv 12. Joillakin voi onnistua jo vähän aiemmin. Siinä mielessä mun mielestä on neuvolalta vain järkevää, etteivät ekakäynnillä kuuntele, kun harvoilla sitä saadaan edes kuuluville. Ei tuu sit turhaa stressiä kuulumattomuudesta.Täällä käyty ensikäynnillä nyt neuvolassa. Harmittaa kun oli kesätyöntekijä ja se ilmoitti heti ettei sydänääniä kuunnella sillä käynnillä Olen kuullut että tällä paikkakunnalla on yleensä kuunneltu sydänääniä, sen takia nyt vähän harmittaa että joutuu melkein kuukauden odottamaan nt-ultraan Ois ollu kiva kuulla sydänäänet niin ois saannu ainakin varmuuden että pikkusella edes sydän sykkii
Viikonloppuna käyn sukuloimassa ja tiedän että siellä on kotidopleri. Onko teillä kokemuksia että onko mitään mahdollisuutta semmoisella kuulla mitään näillä viikoilla?
Tänään 8+2
Voi olla ihan hyvä vaan että ei kuunneltu koska mun ymmärtääkseni ja kavereilla ainakin on ollut niin että sydän äänet ei oo vielä kuulunut noilla viikoilla ja se on aiheuttanut ihan turha stressiä ja pelkoa vaikka kaikki onkin ollut hyvin ja seuraavalla kerralla sydän äänet on kuulunut kun on oltu pidemmälläTäällä käyty ensikäynnillä nyt neuvolassa. Harmittaa kun oli kesätyöntekijä ja se ilmoitti heti ettei sydänääniä kuunnella sillä käynnillä Olen kuullut että tällä paikkakunnalla on yleensä kuunneltu sydänääniä, sen takia nyt vähän harmittaa että joutuu melkein kuukauden odottamaan nt-ultraan Ois ollu kiva kuulla sydänäänet niin ois saannu ainakin varmuuden että pikkusella edes sydän sykkii
Viikonloppuna käyn sukuloimassa ja tiedän että siellä on kotidopleri. Onko teillä kokemuksia että onko mitään mahdollisuutta semmoisella kuulla mitään näillä viikoilla?
Tänään 8+2
En tosiaan. En meinaa jaksaa ees tehdä pakollisia kotitöitä. Koiran kanssa löntystelen kerran päivässä parikymmentä minuuttia jos sitäkään (mies käyttää muuten) ja siinä se. Ennen raskautta liikun vähintään kolmesti viikossa niin että tuli hiki.Jaksatteko harrastaa liikuntaa tällä hetkellä? Mä en sitte yhtää.. työpäivän aikana tulee sentäs ulkoiltua,mutta töitten jälkeen oon niin finaalissa jotta pakko päästä nukkuu. Lisäksi pahoinvointi vie voimia niin ettei liikkumisesta tuu mitään.. saa nähdä kun loma alkaa jotta jaksaisko sitte käydä lenkillä taas. Tekee tiukkaa liikkumattomuus,mut nyt ei todellakaan ole voimia urheilla..
Samoin,ennen raskautta hikiliikuntaa useasti viikossa. Nyt jos töiden jälkee on pakko käydä kaupassa tai siivota ni sen jälkee voiki melki ryömiä sänkyyn koko loppupäiväksi.. paino sentäs ei oo alannu nousee,eipä mitää tee mielikään..En tosiaan. En meinaa jaksaa ees tehdä pakollisia kotitöitä. Koiran kanssa löntystelen kerran päivässä parikymmentä minuuttia jos sitäkään (mies käyttää muuten) ja siinä se. Ennen raskautta liikun vähintään kolmesti viikossa niin että tuli hiki.
Töissä tulee liikuttua ja nosteltua hurjasti ja kotona ei sitten jaksais enään mitään mutta koirien takia yritän ainakin joka toinen päivä jaksaa lähteä kävelemään kunnon kävely lenkin... Nopeus vaan vähän laskenutJaksatteko harrastaa liikuntaa tällä hetkellä? Mä en sitte yhtää.. työpäivän aikana tulee sentäs ulkoiltua,mutta töitten jälkeen oon niin finaalissa jotta pakko päästä nukkuu. Lisäksi pahoinvointi vie voimia niin ettei liikkumisesta tuu mitään.. saa nähdä kun loma alkaa jotta jaksaisko sitte käydä lenkillä taas. Tekee tiukkaa liikkumattomuus,mut nyt ei todellakaan ole voimia urheilla..
Jyväskylän Ovumiassa oli 170e kun kävin ti, mutta se saattaa olla tuo 150 plus joku toimistomaksuTampereella Ovumia Fertinovassa kävin 2018, hinnasto löytyy niiden sivuilta, oisko ollut n. 150e? Taitaa olla kuitenkin halvempi mitä esim Terveystalo.
Koska löysit ekan kerran? Mullakin doppleri odottamassa, mut nyt vasta 8+5 meneillään. Jos ens viikolla kokeilisMä oon kotona nyt löytänyt dopplerilla sydänäänet, jotenkin joka kerta se on yhtä onnellinen tunne kun löytää sen jumputuksen
Tänään 10+0
Löysin ensin 9+0, mutta sen jälkeen en viikkoon löytänyt vaikka miten etsin. Sitten 10+0 löytyi pienen etsinnän jälkeen. Mä oon miettinyt että oisko mulla istukka edessä, koska jumputusta saa oikeasti kuunnella korva dopplerissa kiinni. Tosi vaimea ääni, selkeä mutta vaimea. Tai sitten vauva majailee jotenkin takana ja sellaisissa asennoissa ettei kuulu.Koska löysit ekan kerran? Mullakin doppleri odottamassa, mut nyt vasta 8+5 meneillään. Jos ens viikolla kokeilis
täällä ihan sama fiilis. Kun oireita ei oo, niin toivoo et olis. Mut sit kun niitä on, niin toivoo ettei olisi onneks meillä on nyttorstaina vielyksi ultra ennen np-ultraa, niin toivotaan, et siellä saadaan hyviä uutisia.On tää vaan jotenki sekaavaa aikaa ku pelottaa niin onko siellä masussa mitään vai ei. Maanantaina oksensin ja oli rajut oireet, sit oli muutama pv ettei ollu juuri mitään oireita (tissitkään ei mitenkään älyttömän kipeet), ja tänään menkkamaisia mahaoireita..
Mä ainakin ihan ylianalysoin näitä oloja. Ja just toi että joku päivä voi enemmän pahoin, niin sitten kun on helpompi päivä, sitä on ihan huolissaan. Vaikka niinhän se on mennyt aiempienkin kanssa, siis että olit on vaihdellut.On tää vaan jotenki sekaavaa aikaa ku pelottaa niin onko siellä masussa mitään vai ei. Maanantaina oksensin ja oli rajut oireet, sit oli muutama pv ettei ollu juuri mitään oireita (tissitkään ei mitenkään älyttömän kipeet), ja tänään menkkamaisia mahaoireita..
Komppaan ihan täysin!!! Mullaki ultraan se 3-4viikkoa, miten sinne saakka jaksaa odottaaMulla ei missään vaiheessa oo oksennus lentänyt, lievää pahoinvointia ollut aamusin. Rinnat ollut kipeät mutta sekin nyt helpottamassa. Mutta kyllä tämä oireettomuus saa ihmisen sekaisin Millokohan tästä pystyy nauttimaan eikä vaan koko ajan pelkää keskenmenoa.. Seuraavaan ultraan on se 4vkoa vielä kuitenkin että...
8+2