Helmikuiset 2021

Täällä käyty ensikäynnillä nyt neuvolassa. Harmittaa kun oli kesätyöntekijä ja se ilmoitti heti ettei sydänääniä kuunnella sillä käynnillä :( Olen kuullut että tällä paikkakunnalla on yleensä kuunneltu sydänääniä, sen takia nyt vähän harmittaa että joutuu melkein kuukauden odottamaan nt-ultraan :( Ois ollu kiva kuulla sydänäänet niin ois saannu ainakin varmuuden että pikkusella edes sydän sykkii ❤

Viikonloppuna käyn sukuloimassa ja tiedän että siellä on kotidopleri. Onko teillä kokemuksia että onko mitään mahdollisuutta semmoisella kuulla mitään näillä viikoilla? :)

Tänään 8+2
 
Täällä käyty ensikäynnillä nyt neuvolassa. Harmittaa kun oli kesätyöntekijä ja se ilmoitti heti ettei sydänääniä kuunnella sillä käynnillä Olen kuullut että tällä paikkakunnalla on yleensä kuunneltu sydänääniä, sen takia nyt vähän harmittaa että joutuu melkein kuukauden odottamaan nt-ultraan Ois ollu kiva kuulla sydänäänet niin ois saannu ainakin varmuuden että pikkusella edes sydän sykkii

Viikonloppuna käyn sukuloimassa ja tiedän että siellä on kotidopleri. Onko teillä kokemuksia että onko mitään mahdollisuutta semmoisella kuulla mitään näillä viikoilla?

Tänään 8+2
Yleisesti otettuna sydänääniä kuunnellaan hyvin harvoin ekalla neuvolakäynnillä. Mulla hoikempanakin ollessani on harvoin saatu dopplerilla s.äänet kuulumaan edes rv 12. Joillakin voi onnistua jo vähän aiemmin. Siinä mielessä mun mielestä on neuvolalta vain järkevää, etteivät ekakäynnillä kuuntele, kun harvoilla sitä saadaan edes kuuluville. Ei tuu sit turhaa stressiä kuulumattomuudesta.

@Hopeanuoli Olen todella pahoillani menetyksestänne! Voimia!
 
Täällä käyty ensikäynnillä nyt neuvolassa. Harmittaa kun oli kesätyöntekijä ja se ilmoitti heti ettei sydänääniä kuunnella sillä käynnillä Olen kuullut että tällä paikkakunnalla on yleensä kuunneltu sydänääniä, sen takia nyt vähän harmittaa että joutuu melkein kuukauden odottamaan nt-ultraan Ois ollu kiva kuulla sydänäänet niin ois saannu ainakin varmuuden että pikkusella edes sydän sykkii

Viikonloppuna käyn sukuloimassa ja tiedän että siellä on kotidopleri. Onko teillä kokemuksia että onko mitään mahdollisuutta semmoisella kuulla mitään näillä viikoilla?

Tänään 8+2
Voi olla ihan hyvä vaan että ei kuunneltu koska mun ymmärtääkseni ja kavereilla ainakin on ollut niin että sydän äänet ei oo vielä kuulunut noilla viikoilla ja se on aiheuttanut ihan turha stressiä ja pelkoa vaikka kaikki onkin ollut hyvin ja seuraavalla kerralla sydän äänet on kuulunut kun on oltu pidemmällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Jaksatteko harrastaa liikuntaa tällä hetkellä? Mä en sitte yhtää.. työpäivän aikana tulee sentäs ulkoiltua,mutta töitten jälkeen oon niin finaalissa jotta pakko päästä nukkuu. Lisäksi pahoinvointi vie voimia niin ettei liikkumisesta tuu mitään.. saa nähdä kun loma alkaa jotta jaksaisko sitte käydä lenkillä taas. Tekee tiukkaa liikkumattomuus,mut nyt ei todellakaan ole voimia urheilla..
 
Jaksatteko harrastaa liikuntaa tällä hetkellä? Mä en sitte yhtää.. työpäivän aikana tulee sentäs ulkoiltua,mutta töitten jälkeen oon niin finaalissa jotta pakko päästä nukkuu. Lisäksi pahoinvointi vie voimia niin ettei liikkumisesta tuu mitään.. saa nähdä kun loma alkaa jotta jaksaisko sitte käydä lenkillä taas. Tekee tiukkaa liikkumattomuus,mut nyt ei todellakaan ole voimia urheilla..
En tosiaan. En meinaa jaksaa ees tehdä pakollisia kotitöitä. Koiran kanssa löntystelen kerran päivässä parikymmentä minuuttia jos sitäkään (mies käyttää muuten) ja siinä se. Ennen raskautta liikun vähintään kolmesti viikossa niin että tuli hiki.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
En tosiaan. En meinaa jaksaa ees tehdä pakollisia kotitöitä. Koiran kanssa löntystelen kerran päivässä parikymmentä minuuttia jos sitäkään (mies käyttää muuten) ja siinä se. Ennen raskautta liikun vähintään kolmesti viikossa niin että tuli hiki.
Samoin,ennen raskautta hikiliikuntaa useasti viikossa. Nyt jos töiden jälkee on pakko käydä kaupassa tai siivota ni sen jälkee voiki melki ryömiä sänkyyn koko loppupäiväksi.. paino sentäs ei oo alannu nousee,eipä mitää tee mielikään..
 
Jaksatteko harrastaa liikuntaa tällä hetkellä? Mä en sitte yhtää.. työpäivän aikana tulee sentäs ulkoiltua,mutta töitten jälkeen oon niin finaalissa jotta pakko päästä nukkuu. Lisäksi pahoinvointi vie voimia niin ettei liikkumisesta tuu mitään.. saa nähdä kun loma alkaa jotta jaksaisko sitte käydä lenkillä taas. Tekee tiukkaa liikkumattomuus,mut nyt ei todellakaan ole voimia urheilla..
Töissä tulee liikuttua ja nosteltua hurjasti ja kotona ei sitten jaksais enään mitään mutta koirien takia yritän ainakin joka toinen päivä jaksaa lähteä kävelemään kunnon kävely lenkin... Nopeus vaan vähän laskenut :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Koska löysit ekan kerran? Mullakin doppleri odottamassa, mut nyt vasta 8+5 meneillään. Jos ens viikolla kokeilis
Löysin ensin 9+0, mutta sen jälkeen en viikkoon löytänyt vaikka miten etsin. Sitten 10+0 löytyi pienen etsinnän jälkeen. Mä oon miettinyt että oisko mulla istukka edessä, koska jumputusta saa oikeasti kuunnella korva dopplerissa kiinni. Tosi vaimea ääni, selkeä mutta vaimea. Tai sitten vauva majailee jotenkin takana ja sellaisissa asennoissa ettei kuulu.

Esikoisesta löyin 9+4 muistaakseni. Hänestä kuului paljon selkeämmin, ja istukka oli takana.
 
On tää vaan jotenki sekaavaa aikaa ku pelottaa niin onko siellä masussa mitään vai ei. Maanantaina oksensin ja oli rajut oireet, sit oli muutama pv ettei ollu juuri mitään oireita (tissitkään ei mitenkään älyttömän kipeet), ja tänään menkkamaisia mahaoireita..
täällä ihan sama fiilis. Kun oireita ei oo, niin toivoo et olis. Mut sit kun niitä on, niin toivoo ettei olisi :D onneks meillä on nyttorstaina vielyksi ultra ennen np-ultraa, niin toivotaan, et siellä saadaan hyviä uutisia.

mites muuten ootte uskaltanut syödä majoneeseja ravintoloissa? Ootteko suosiolla skipannut vai syönyt?
 
On tää vaan jotenki sekaavaa aikaa ku pelottaa niin onko siellä masussa mitään vai ei. Maanantaina oksensin ja oli rajut oireet, sit oli muutama pv ettei ollu juuri mitään oireita (tissitkään ei mitenkään älyttömän kipeet), ja tänään menkkamaisia mahaoireita..
Mä ainakin ihan ylianalysoin näitä oloja. Ja just toi että joku päivä voi enemmän pahoin, niin sitten kun on helpompi päivä, sitä on ihan huolissaan. Vaikka niinhän se on mennyt aiempienkin kanssa, siis että olit on vaihdellut.
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Mä oon syöny majoneesia kyllä ravintoloissa. En oo jotenkaan ees hoksannu asiaa. Suomessahan raaka kananmuna ei ole vältettävien listalla, jos sitä meinaat? :)

Mä oon niiiin väsynyt, että ärsyttää.
Aamulla väsyttää, päivällä väsyttää, illalla väsyttää, silti en saa kunnolla unta illalla ja yöt menee heräillessä ja sitten taas alkaa alusta. Unet jää johonkin 6-7 tuntiin, ja tarve olis kyllä normaalisti sille 8 tunnille. Mut ei vaan tuu uni eikä riitä aamulla vaikka sais nukkuakin. En tiiä mitä tässä pitäs tehdä. Koko kevät on ollu tällästä, mut nyt raskaana vielä pahentunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Adnilavee
Hei kaikki! Vieläkö sää liittyä joukkoon? Täällä kirjoittelee 37-vuotias toisen lapsen odottaja. Esikoinen syntyi 2017 ja tässä yrityksessä alla on kaksi keskenmenoa. Kaikki raskaudet ovat alkaneet ivf-hoidoista. Nyt mennään viikkoa 8+0 ja ultrassa 7+1 kaikki oli kunnossa.

Esikoisesta oli tuomionpaäivän pahoinvointi, joka loppui kokonaan vasta kun lapsi oli ulkona. Nyt olen päässyt vähemmällä, vaikka oksentelenkin välillä ja paha olo on aamusta iltaan. Ei mitään toivoa että jaksaisin harrastaa liikuntaa. Hyvänä päivänä kykenen just hoitamaan yhden asian, kuten käymään lounaalla tai kampaajalla ja sit loppupäivä meneekin sohvalla... Onneksi olen lomalla vielä heinäkuun loppuun, jospa olo olis edes vähän parempi sen jälkeen!

Mä olis tosi kivassa fb-ryhmässä esikoisesta ja olis kiva taas liittyä sellaiseen!

T. Velmis 8+0
 
Mulla ei missään vaiheessa oo oksennus lentänyt, lievää pahoinvointia ollut aamusin. Rinnat ollut kipeät mutta sekin nyt helpottamassa. Mutta kyllä tämä oireettomuus saa ihmisen sekaisin Millokohan tästä pystyy nauttimaan eikä vaan koko ajan pelkää keskenmenoa.. Seuraavaan ultraan on se 4vkoa vielä kuitenkin että...

8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Missä vaiheessa olette kertoneet raskaudesta muille? Miehen lisäksi yksi ystävä tietää, mutta muille ei uskaltaisi ennen ultraa kertoa. Kuitenkin muutamat juhlat ja mökkireissut sitä ennen tulossa ja mietityttää millaisia syitä juomattomuudelle keksii vai huomaako sittenkään kukaan.
 
Mulla ei missään vaiheessa oo oksennus lentänyt, lievää pahoinvointia ollut aamusin. Rinnat ollut kipeät mutta sekin nyt helpottamassa. Mutta kyllä tämä oireettomuus saa ihmisen sekaisin Millokohan tästä pystyy nauttimaan eikä vaan koko ajan pelkää keskenmenoa.. Seuraavaan ultraan on se 4vkoa vielä kuitenkin että...

8+2
Komppaan ihan täysin!!! Mullaki ultraan se 3-4viikkoa, miten sinne saakka jaksaa odottaa
 
Viime viikonloppuna olo tuntui epävarmalta, että olenko tosiaan raskaana? Takana viime keväänä kkm joka löytyi vasta rv 12 nt-ultrassa jonka kehitys oli lakannut jo noin rv 5, keho kuitenkin jatkoi raskautta, oireita oli tuonne rv 8 asti, jonka jälkeen loppuivat.. No tästä johtuen ostin viime viikon perjantaina digitestin jonka aioin tehdä seuraavana aamuna. No, aamulla ajatus tuntuikin hassulta ja päätinkin jättää testin tekemättä. Nyt viikon ajan oireet vaihdelleet etovasta olosta väsymykseen ja taas ns. lähes normaaliin olotilaan ja ajattelin että teenpäs sittenkin sunnuntaina testin, ensi viikolla olisi torstaina ar-ultra jolloin viikot pitäisi olla 7+1. Laitan kuvan testistä tänne, kyllä se huojensi jotenkin oloa, vaikkakin ei nyt enää niin täysin epävarma olo olekaan.
 

Yhteistyössä