Helmikuiset 2021

Mä liityin jo vaikken ole edes menossa varhaisultraan. Jostain syystä on vahva luotto, että kaikki menee hyvin, mutta sit vaan poistun ryhmästä jos ei menekään.

Tänään viikot 5+6 ja aamulla oli kauhea nälkä, mut en sit saanutkaan aamupalaa kokonaan alas. Vähän tuntuu olevan sellaista etovan olon esiastetta.
Tekis kyl itsekin mieli liittyä, mut viikkoja vasta 4+5 :( Jos tässä malttais vielä hetken odottaa ja tosiaan pääseehän sieltä poistumaan jos huonosti käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Jeppisjee
Tekis kyl itsekin mieli liittyä, mut viikkoja vasta 4+5 Jos tässä malttais vielä hetken odottaa ja tosiaan pääseehän sieltä poistumaan jos huonosti käy.
Tossa salaisessa ryhmässä meitä on vasta 13, joten hyvin mahtuu myöhemminkin mukaan vaikka vielä oottelee rauhassa varmempaa fiilistä. Ollaan vähän ajateltukin että kesän mittaan vasta porukkaa tippuu mukaan. :)
 
Meillä jo neuvolaa varatessa käytiin ravitsemus/vitamiinisuositukset yms läpi. Neuvolaa varten täytetään netissä kaikki mahdolliset esitiedot ja neuvolasta laittavat sitten lähetteen ultraan/verikokeisiin..ei saa siinä aikaa vaan tulee postissa ja kokeissa voi käydä varaamalla itse ajan. Muuten annetaan lähinnä se neuvolakortti, punnitaan, Katotaan verenpaineet yms.. meillä ei neuvolassa kuunnella sydän ääniä ekalla kerralla, koska siinä kohtaa ne ei kaikilla kuulu vielä. Nämähän voi vaihdella paikkakunnittain. Minä katson mahdunko sitten NT-ultran jälkeen vielä ryhmään..en halua ennen sitä tehdä tästä julkista
 
Meillä jo neuvolaa varatessa käytiin ravitsemus/vitamiinisuositukset yms läpi. Neuvolaa varten täytetään netissä kaikki mahdolliset esitiedot ja neuvolasta laittavat sitten lähetteen ultraan/verikokeisiin..ei saa siinä aikaa vaan tulee postissa ja kokeissa voi käydä varaamalla itse ajan. Muuten annetaan lähinnä se neuvolakortti, punnitaan, Katotaan verenpaineet yms.. meillä ei neuvolassa kuunnella sydän ääniä ekalla kerralla, koska siinä kohtaa ne ei kaikilla kuulu vielä. Nämähän voi vaihdella paikkakunnittain. Minä katson mahdunko sitten NT-ultran jälkeen vielä ryhmään..en halua ennen sitä tehdä tästä julkista
Joo miun piti täyttää se esitietolomake, siinä oli just vanhempien ja isovanhempien sairausjuttuja yms.
Vitamiinit kävin jo ostamassa ja lääkäri oli omakantaan jo kirjottanut uudet reseptit migreenilääkkeiden tilalle yms ☺
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Niin ja siis oireita on itsellä aika vähän.. Pahoivointia ei yhtään, nälkä sit puolestaan ihan jäätävä koko ajan. Ja illan turvotus on kyllä kans aikamoista... Johtuuko sit raskaudesta vai kaikesta siitä ruuasta mitä on syöny :D rinnat aika arat, mut oikeestaan sen enempää mitään oireita ei ole.

Kenelle muuten olette tässä vaiheessa kertoneet raskaudesta? Vai tietääkö kukaan? Itsellä paras kaveri sai tietää samantien, ja äidille nyt soitin ultran jälkeen. Muut saa odottaa elokuuhun :D
 
Niin ja siis oireita on itsellä aika vähän.. Pahoivointia ei yhtään, nälkä sit puolestaan ihan jäätävä koko ajan. Ja illan turvotus on kyllä kans aikamoista... Johtuuko sit raskaudesta vai kaikesta siitä ruuasta mitä on syöny rinnat aika arat, mut oikeestaan sen enempää mitään oireita ei ole.

Kenelle muuten olette tässä vaiheessa kertoneet raskaudesta? Vai tietääkö kukaan? Itsellä paras kaveri sai tietää samantien, ja äidille nyt soitin ultran jälkeen. Muut saa odottaa elokuuhun
Mulla tietää vaan äiti ja muille kerron vasta ekan kolmanneksen jälkeen :)

Jos vaan maltan sinne asti :ROFLMAO:
 
Mä haluaisin kertoa heti kaikille mahdollisille, mutta odotetaan nyt ainakin eka ultra ja pyritään kertomaan vasta ekan kolmanneksen jälkeen. Tällä hetkellä tietää vain minä ja mies, esikoiselle kerrotaan ensimmäisenä ennen muita :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Sen verran on aikaa viimeisestä ä-neuvolakäynnistä jotta millä viikoilla se nykyään on uudelleensynnyttäjillä? Kattoin aiemmista äitiyskorteista jotta,eka käynti ollut rv 9 aikana. Onkohan edelleen? Entäs kun varasin varhaisultran ni varasin sen niin,et viikkoja on sillo 7+0. Onkohan hyvä aika?
Millon sitte np-ultra on?
Tosiaan,ihan kun ekaa odottais:D
 
Parsis_
Niin ja siis oireita on itsellä aika vähän.. Pahoivointia ei yhtään, nälkä sit puolestaan ihan jäätävä koko ajan. Ja illan turvotus on kyllä kans aikamoista... Johtuuko sit raskaudesta vai kaikesta siitä ruuasta mitä on syöny rinnat aika arat, mut oikeestaan sen enempää mitään oireita ei ole.

Kenelle muuten olette tässä vaiheessa kertoneet raskaudesta? Vai tietääkö kukaan? Itsellä paras kaveri sai tietää samantien, ja äidille nyt soitin ultran jälkeen. Muut saa odottaa elokuuhun
Me ei olla vielä kerrottu kellekkään, kovasti tekis mieli parhaalle ystävälle kertoa mutta kai täytyy vielä odottaa :D

Täällä on lievää etovaa oloa ollut eilisestä asti, ja aamulla oli lähellä ettei joutunut pönttöä halailla, onneksi helpotti sitten kun sain aamupalan syötyä, teki muuten tiukkaa syöminenkin
 
Sonttuliini
Hei, hyppään mukaan keskusteluun, kävin tänään ultrassa, sikiö vastasi viikkoja 7+2 ja la 2.2.2021, kuten olinkin laskenut. Takana kohdunulkoinen tammikuusda ja siitä pitkä toipuminen. Oli helpotus, kun kuuli, että tällä hetkellä kaikki ainakin on hyvin. Tosin olen kyllä oireistakin huomannut, että jotakin tapahtuu. Väsymys on tajutonta, etova olo päivittäistä ja rinnat todella arat.

Onko teitä alkanut missään vaiheessa vielä 'ahdistamaan' tieto siitä, mikä kaikki voi aiheuttaa lapselle ongelmia. Taisin itse vähän liikaa googlettaa ja alkoi pelottamaan, että olenko jo voinut saada kamalia tuhoja aikaan sikiölle esim. paracetamolilla, jota otin kahtena päivänä migreeniin tai 3+4 juomallani yhdellä oluella tai alkuraskaudessa syödyllä melatoniinilla tai vahingossa syödyllä inkiväärillä. Huoh. Tuntuu, että joka ikinen asia voi aiheuttaa lapselle kehitysviivästymiä tai muita vammoja. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Ja kyllä, pitää pysyä poissa googlesta.
 
Sonttuliini
Sen verran on aikaa viimeisestä ä-neuvolakäynnistä jotta millä viikoilla se nykyään on uudelleensynnyttäjillä? Kattoin aiemmista äitiyskorteista jotta,eka käynti ollut rv 9 aikana. Onkohan edelleen? Entäs kun varasin varhaisultran ni varasin sen niin,et viikkoja on sillo 7+0. Onkohan hyvä aika?
Millon sitte np-ultra on?
Tosiaan,ihan kun ekaa odottais
Kävin tänään varhaisultrassa 7+2 ja näkyi jo vatsankin päältä sydämen syke, tosin katsottiin sisäkauttakin. Uskon, että 7+0 on oikein passeli!
 
Voisin minäkin liittyä mukaan. Tein eilen + testin, mutta viikoista en tiedä yhtään. Oottelen varmaan muutaman viikon ja varaan sen jälkeen neuvolan. Missä ootte käyny varhaisultrissa? Missä edullisin? Mulla on siis nyt kp34 menossa, ja normikierto on ollu 27-28pv. Silti viikkonäytöllinen antoi tänään 1-2, eli ovis ollu ilmeisesti myöhemmin kun yleensä. Ja siis meillä oli tämä kierto " taukokierto", ja ei pitänyt yrittää ollenkaan :LOL:
 
Me ei olla kerrottu kenellekään. Kerrotaan vasta lähimmille nt- ultran jälkeen ( oon jotenkin taikauskoinen) ja sit yleisesti rakenneultran jälkeen. :giggle:

Tänään ollu pahoinvoinnin kannalta kaikkein pahin päivä. Äsken miettisin et oispa vaan joku suoniyhteys mistä joku vois laittaa mulle ruokaa, niin ettei tarttis haistaa tai syödä mitään. :ROFLMAO:

A & pikku a 7+5
 
Sonttuliini
Me kerrottiin lähimmille heti plussan jälkeen. Musta tuntui eka, että olisin halunnut odottaa, mutta sitten mietin tammikuussa kokemaani hyvin epäselvää kohdunulkoista raskautta ja sitä pelkoa ja stressiä mitä se aiheutti ja sitä, miten siitä oli pakko saada puhua jonkun kanssa niin tulin sitten siihen lopputulokseen, että jos keskenmeno tulee, haluan siitä lähimpien ihmisten kanssa kuitenkin jutella :)
 
Me kerrottiin lähimmille heti plussan jälkeen. Musta tuntui eka, että olisin halunnut odottaa, mutta sitten mietin tammikuussa kokemaani hyvin epäselvää kohdunulkoista raskautta ja sitä pelkoa ja stressiä mitä se aiheutti ja sitä, miten siitä oli pakko saada puhua jonkun kanssa niin tulin sitten siihen lopputulokseen, että jos keskenmeno tulee, haluan siitä lähimpien ihmisten kanssa kuitenkin jutella
Me kerrottiin myös viikon sisään plussasta mun perheelle, ja juhannuksena kerrotaan miehen perheelle kun nähdään :) Mulla myös lähimmät ystävät tietää, koska jos nyt menisikin kesken, haluaisin heidän kanssa jutella siitä :)

@Adnilavee Meillä myös varhaisultra huomenna ja jännittää ihan kauheesti!! Mulla tosin huomenna "vasta" 6+1, niin toivon niiiiiiiiin paljon että syke näkyisi jo ja kaikki olisi muutenkin hyvin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Adnilavee
Tervetuloa uusille!

Eka neuvolakäynti täällä on rv 8-10, sillon käydään sukuhistoriaa, omia sairauksia/lääkityksiä jne läpi, edellisiä synnytyksiä jos niitä on, otetaan rr,paino ja saa lähetteen verokokeisiin ja varataan nt-ultra. Joka täällä muistaakseni tehdään 11+0 - 13+6 välillä.

Harrastan kyllä googlailua, mutta useasti jo onnistuneesti raskaana olleena en niin hirveästi osaa ajatella jokaisen pienen teon merkitystä lapsen mahdolliseen kehitysviivästymään tms.

Kerrottu ei oo varsinaisesti kenellekkään, nt ja rakenne ultran jälkeen sit varmaab kerrotaan.

Huomenna varhaisultra viikkojen varmistamisen vuoksi. Pohdin, että onkohan sittenkin vähemmän päiviä mitä ajattelin, karseeta jos joutuu elämään jo kuluneet päivät uusiksi. Jännittää niin kamalasti, mutta taas toisaalta hyvä saada selvyys tähän asiaan. Eipähän sitä tarvitse enää pohtia sitten

Miilu 7+1 (vaiko sitten vähemmän?)
 

Yhteistyössä