Meillä oli ultra viikko sitten. Lääkäri tutki hyvin pitkään sekä vatsan päältä että sisäkautta. Kuten
@Puukiipijä 'llä, meilläkin lapsi liikkui paljon ja niskaturvotusta oli hankala mitata. Loppujen lopuksi kirjattiin lukema 2,8mm (raja-arvo 3mm) ja meitä pyydettiin odottamaan lisätietoja verikokeiden tuloksista. Tulokset tulivat onneksi pian ja niiden perusteella kaikki on hyvin eikä ole aihetta lisätutkimuksille.
Eräs seurattava seikka tosin paljastui verikokeista: minulla ja sikiöllä näyttäisi olevan eri veriryhmät. Vasta-aineita seurataan jatkossa verikokein ja sellaisissa toimenpiteissä, joissa lapsen ja äidin veren sekoittumisen vaaraa on, minulle kuulemma annetaan jonkinlainen rokote. Rokotteella varmistetaan, että mahdollisessa seuraavassa raskaudessa minun kroppani ei kehittäisi täysiä vasta-aineita vauvaa vastaan ja raskaus menisi turvallisesti.
Laskettu aika aikaistui noin viikolla ja siirtyi tammikuun lopulle. En taida kuitenkaan siirtyä tammikuisten ryhmään, kun olen täällä ollut alusta asti.
Rakenneultra on syyskuun puolessa välissä.
Olen käynyt ostamassa yksittäisiä äitiysvaatteita, mm. farkut. Olen mennyt heinäkuun helteet omilla mekoilla, mutta ajatuskin normaalihousuista ahdistaa. Nyt minulla on viikon loma ja sen jälkeen ajattelin kertoa töissä esimiehelle. Vähän jännittää, miten hän asian ottaa.
kyan ja 14+4