***HELMET2008*** ~~VUODEN VIIMEISET KUJEET~~

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
mites teillä muilla nykyään menee tuo nukkumaan käyminen?
Mennään omaan huoneeseen hämärään, sylissä laulut yms, tutin kanssa sänkyyn, peitto päälle ja pois...nukahtaa alle 5 minuutin, joka ilta. Tätä jatkunu jo sieltä 3kk lähtien, joten odotan kuplan puhkeemista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mennään omaan huoneeseen hämärään, sylissä laulut yms, tutin kanssa sänkyyn, peitto päälle ja pois...nukahtaa alle 5 minuutin, jos ilta. Tätä jatkunu jo sieltä 3kk lähtien, joten odotan kuplan puhkeemista :whistle:
"kade"

Tytsy nukahtaa tissille, muuten ei ilta-aikaan onnistu. Päivällä saattaa jäädä höpöttään omiaan sänkyyn ja nukahtaa sit omia aikojaan.
Ennen joulua suunnittelin yötissittelyn jättämistä, mutta samalla suunnitteluasteella ollaan vieläkin :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mennään omaan huoneeseen hämärään, sylissä laulut yms, tutin kanssa sänkyyn, peitto päälle ja pois...nukahtaa alle 5 minuutin, jos ilta. Tätä jatkunu jo sieltä 3kk lähtien, joten odotan kuplan puhkeemista :whistle:
"kade"
Älä oo, meillä on 3 iltahillujaa kyllä talossa :whistle: :whistle: :whistle:
Esikkokii vaikka 21 menis sänkyy ni saattaa viel 23 aikaa hyppää sieltä millo juomaa, millo vessaan, millon on asiaa jne |O :LOL:

Mennään omaan huoneeseen hämärään, sylissä laulut yms, tutin kanssa sänkyyn, peitto päälle ja pois...nukahtaa alle 5 minuutin, joka ilta. Tätä jatkunu jo sieltä 3kk lähtien, joten odotan kuplan puhkeemista :whistle:
Prkules, meilläkin homma meni noin sanotaanko tuohon 9kk:n ikään saakka. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja piglet08:
Ennen joulua suunnittelin yötissittelyn jättämistä, mutta samalla suunnitteluasteella ollaan vieläkin :eek:
Juu, ja minä suunnittelin tutista vieroittamista (kokonaan). Noh, unituti saa jäädä ehkä vaikka kaksivuotiaaksi saakka. :xmas:
tätä on nyt suunniteltu, ööö, 3 kk:tta :ashamed:

Mitä mieltä muuten olette tästä: kun olen pari kertaa yrittänyt nukuttaa ilman tuttia, niin suussa on sitten ollu se unilelu...Mä olen itse sitä mieltä, että mielummin tutti, jos siellä suussa on pakko olla jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mitä mieltä muuten olette tästä: kun olen pari kertaa yrittänyt nukuttaa ilman tuttia, niin suussa on sitten ollu se unilelu...Mä olen itse sitä mieltä, että mielummin tutti, jos siellä suussa on pakko olla jotain.
Meillä ei ole tuttia ollenkaan käytössä (huulessa mansikkaluomi, joka ilmeisesti 5 kk:n iässä alkoi haittaan tutin imemistä ja jäi itsekseen pois), siitä asti tytsy on imenyt keskisormea ja nimetöntä). En tiedä, miten niistä sitten pääsee eroon
:eek:
Samaa mieltä, tutti mielummin suuhun kuin unilelu.

Mä kyllä uskon noihin maitohappobakteereihin. Unohdan vaan aina reseptin kotiin, kun lähden kaupoille ja vanhan pullon jätin etelään. Saahan niitä siis reseptivapaasti, mutta kun meillä on reseptikin, niin saa sitte vakuutuksista takaisin. Tässä kun tropeista kirjottelen, niin muistin, että oon ihan unohtanu juoluhässäkässä d-tipat. Ollaan siirrytty joulun kunniaks keittiön arkiruokapöydästä ruokatilaan, niin ei oo tipat ollu enää käden ulottuvilla.

Maitotuotteita en oo muuta antanu, mutta jouluaatona annoin tavismaitoon tehtyä riisipuuroa.

Hjälmis, paljonko annat yleensä Panadolia? Meille määräs korvalekuri sitä 6 ml 8-kiloselle ja sano, että paketin suositusannokset on liian pieniä, kun on reseptivapaa lääke. Kerran annoin ton 6 ml, mutta tuntu, että neiti tuli ihan hiprakkaan siitä. Kauhee kälätys alko keskellä yötä. :LOL:

Tässä samalla nukuttelen tyttöä ja lasken, kuinka monta kertaa nousee ylös ennen kuin nukahtaa. Äsken oli neljäs kerta....

Ai niin, tilannetietoa: meillä opittiin tänään vasta nouseen itse istuun (tytsy ens lauantaina 11 kk!) ja konttausasento löytyi joulunpyhinä (ei siis vielä konttaa). HIljaa hyvä tulee =)
Sanoisin, että varsin rauhallinen tapaus ja näin ollen luultavasti vähemmän kolhuja tiedossa :flower: =)

Tytsy nukahtaa tissille, muuten ei ilta-aikaan onnistu. Ennen joulua suunnittelin yötissittelyn jättämistä, mutta samalla suunnitteluasteella ollaan vieläkin :eek:
Pitkästä aikaa täällä lueskelemassa ja tähän piti heti tarttua, kun on kuin suoraan mun suusta ;) Eli iltanukutus on kyllä muuttunut myös täällä vaikeammaksi, ennen söi tissiä ja sit nostin hereillä omaan sänkyyn --> nukahti 5 minuutissa. Nyt syödään tissiä, kontataan, kiivetään äidin päälle, hihkutaan ja kiljutaan, kitistään ja taas syödään... Jos omaan sänkyyn hereillä pistää, niin nousee seisomaan alta kahen sekunnin :whistle: Eli nukutan meidän sängyssä ja siirrän sit omaan sänkyyn.

Meillä nukahdetaan niin että hetken kannan poikaa sylissä pimeässä huoneessa ja mölisen jonkun tuutulaulun :LOL: sitten laitan sänkyyn, annan unilelun ja silitän pari kertaa päätä. Lähden huoneesta, joskus harvoin tuo riittää mutta yleensä huutaa perään hetken päästä. Sitten nostan syliin ja hytkyttelen hetken ja laitan takaisin sänkyyn. Yleensä kerran tai pari saan käydä rauhoittelemassa, nukuttamiseen harvemmin menee pidempään kuin 5-10 min. Aika helposti siis meillä. =)

Tutti saa mun puolesta olla vielä, unituttina on vaan kuitenkin. Katsotaan vuoden päästä uudestaan... :D

Piglet :flower: kohta teillä mennään jo kovaa kyytiä! =)

Ai niin, tilannetietoa: meillä opittiin tänään vasta nouseen itse istuun (tytsy ens lauantaina 11 kk!) ja konttausasento löytyi joulunpyhinä (ei siis vielä konttaa). HIljaa hyvä tulee =)
Sanoisin, että varsin rauhallinen tapaus ja näin ollen luultavasti vähemmän kolhuja tiedossa :flower: =)
Joo, puhepuoli on enemmän in tällä hetkellä! *toivoo, ettei tytsy peri isomummunsa puhetaitoja* :LOL: :LOL:

Yhteistyössä