***HELMET 2008***

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Onks sulla Jahvetti joku mukuloista aprillannu!! :D :LOL: Meinasitko edes jäädä kotiin kun supparit alkoi silloin?
No mie menin edellispäivänä käynnistykseen sillo ;) Että jästipää äijä veti sitte 15 minuutilla aprillin puolelle :kieh: :kieh:
Se on just toi maaginen 15minuuttia, kun miestä ootettiin laitokselle ennenku kalvot puhkastiin...ois saanu vähä nopeempi olla :p
 
Luovuttaako teistä kukaan maitoa?
Mulla on nyt alkanut tulemaan maitoa niin paljon, että vauva ei ehdi syödä niin paljon, kun tulee.
Nyt oon pumpannut sitä varastoon, mutta ei jaksaisi kokoajan sitä pakastaa.

Soitin äidinmaitokeskukseen ja huomenna tulee sähköpumppu ja käyn antaa labrassa verinäytteet, niin luovutus alkakoon.
Sedät käy kaksi kertaa viikossa ovelta hakemassa maitolähetyksen.
Tuntuu hyvältä, kun tietää, että maito menee lastenteholle keskosille, koska synnytyksestä vasta reilu viikko.

Saa nähä kuinka kauan rumbaa jaksan, mutta yritän ainaki tehän oman osani hyvän asian puolesta, kun kerta maitoo tulee.
 
On se kela tarkka :LOL:

En mä nyt tiedä onko mitään tulehdusta tulossa mut juilii menkkamaisesti alamahaan eikä ne niitä jälkisuppreita ole. Vuoto ei haise eikä kuumetta ole. Alaselkä kipeä..onkohan joku pissatulehdus tulossa :whistle:
Huomenna tulee neuvolatäti kotikäynnille jo heti aamusta. Täytyy muistaa miehelle sanoo et herättää mut töihin lähties etten joudu suoraan sängystä avaa ovea :D

Mites teijän vauvat nukkuu öisin? Meillä peikko nukkuu vaihtelevasti. viime yönä pääsin vasta yhden aikaan nukkuu ja valvoes meni melkein koko yö. Sitä edellisenä yönä heräs vaan kaks kertaa. Viime yön jäljiltä kunnon pussit silmien alla :LOL:
 
kevytmelankolia: En luovuta, kun ei oo edes omiks tarpeiks... :( Hienoa, että jaksat pumpata keskosvauvoille maitoa.

Täällä oli melko itkuinen yö. Vauvaa varmaankin hermostuttaa lasta, mutta tänään on jo ollut parempi, ja Pemmi onkin nukkunut melkein koko aamun. Syönyt vain välillä. Mä ajattelin lähteä vähän ulos: aion mennä kaupoille ekaa kertaa sitten vauvan syntymän. =) Vettä sataa, mutta satakoon. Ihanaa päästä ihmisten ilmoille! :D

eva & pemmi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Luovuttaako teistä kukaan maitoa?
Mulla on nyt alkanut tulemaan maitoa niin paljon, että vauva ei ehdi syödä niin paljon, kun tulee.
Nyt oon pumpannut sitä varastoon, mutta ei jaksaisi kokoajan sitä pakastaa.

Soitin äidinmaitokeskukseen ja huomenna tulee sähköpumppu ja käyn antaa labrassa verinäytteet, niin luovutus alkakoon.
Sedät käy kaksi kertaa viikossa ovelta hakemassa maitolähetyksen.
Tuntuu hyvältä, kun tietää, että maito menee lastenteholle keskosille, koska synnytyksestä vasta reilu viikko.

Saa nähä kuinka kauan rumbaa jaksan, mutta yritän ainaki tehän oman osani hyvän asian puolesta, kun kerta maitoo tulee.

Mulla kanssa maitoa tulee ihan yli äyräiden. Soitin jo ennen synnytystä äidinmaitokeskukseen ja mulla oli purkit ja systeemit valmiina. Tiesin tähän varautua aikaisemmasta kokemuksesta...olen luovuttanut ennenkin -99 ja -00. Multa tullaan hakemaan huomenna eka erä. Mulla tulee päivässä reilu puolilitraa ylimääräistä.

Äidinmaitokeskuksessa ovat tosi iloisia luovuttajista, jotka ovat vastasynnyttäneet...alle 3viikkoisen vauvan äidinmaito on kultaakin kalliimpaa.

tsemppiä luovutukseen ja siihen pieneen vaivaan , jota hygienian takia väkisin tulee.

Lumianna & tyttö 6pv

 
Cruella Ihan poitsu teillä :heart:

Arthur taistelee mahavaivoja vastaan :'( Meillä on yöt enemmän tai vähemmän menny poikaa hyssytellessä, kun pikkusella on massu niin kipeä :( Kohta on molemmilla vanhemmilla hermot riekaleina |O :headwall: Viime yönä mie valvoin pojan kanssa kolmeen, kunnes herätin miehen avuks. Yhessä hyssyteltiin vuorotellen kuuteen asti, jollon mies soitti äidilleen, että tulis jatkamaan. Ja mie pillitin taas miten paska äiti mie olen, kun en jaksa omaa lasta hoitaa |O
Illalla käytiin apteekissa ostamassa maitohappobakteerijauhetta, jos siitä olis apua. Cuplatonia annetaan myös ilmavaivoihin, jos poika ährää kauheesti eikä pieru tule. Rela-tippoja en uskalla antaa, kun ne on öljypohjasia. Nyt aiotaan kans selvittää olisko korvikkeen merkillä merkitystä nuihin vatsavaivoihin. Mehän ollaan tähän asti ostettu useempaa merkkiä rinnakkain. Viikko kokeillaan jokaista ja katotaan mikä kitisyttää vähiten.
 
Kiin meillä kokeiltiin tuon kolmosen kanssa kaikkea korviketta myös, osin mahavaivojen ja osin pulauttelun takia ja NAN:in jauhe sopi kaikista parhaiten vaikka valmis NAN ei sopinukaan =) Et kannattaa ne jauheet tsekkaa myös samoista merkeistä =) :hug:
 
heips!

Kiin: jaksuja :hug: valvominen on niin pyllystä |O ja teillä vielä jos vauva kipuilee ni kahta hankalampaa :/ meillä peikkis on niin kova syömään et aökuyö menee tissitellessä, useempi tunti siis. mun tissit ei kohta kestä enää, en tiiä onko imuote väärä vai mikä mut nännit ruvella ja kipu kauhee :( maanantaina soitan noille imetysexperteille kun täällä sellasia on, jos ne osais neuvoa. en missään nimessä haluis tän takia imetystä lopettaa. tarkotus olis 6 kk täysimetyksellä jos maito vaan riittää ja tissit kestää. epäilyttää vaan :/

miten teillä muilla vauvojen rytmi on? tuo melkeen päivät nukkuu, välillä herää syömään ja sit alkuyö tosiaan pelkkää tissittelyä. rankkaa ku ite ois kuoleman väsyny just sillo ku imetysrumba alkaa :/ onneks aamulla sain nukkua ku mies heräs pojan kanssa :heart: ja on tuo pieni vaan niin ihana ku vieressä yöllä tuhisee ja välillä kattelee ihmeissään :heart: itke ei muuta kun nälkää eikä masuvaivoja ainakaan vielä oo ilmenny. ootan et päästäis ulkoilee ja pääsis näistä kiloista.
mites muilla toi maha? mulla kauhee pötsi vieläki :x en muista yhtää ekasta et millon lähti. ja koskeeko muilla vielä mahaan, siis jälkisupisteleeko? mulla aika kovastikki välillä. ja eilen tuli aika iso hyytymä kun olin pitempään liikenteessä, kävin kaupungissa. varmaan siitä johtu. muistaakseni niitä isoja hyytymiä ei sais tulla :/ yritin neukkuun soittaa mut siellä ei enää ollu ketään. synnärille en viittiny soitella ku ei mulla sit muuta tullu, kipuja tms eikä hyytymiäkään lisää. välillä vuotoo tulee enempi ja välillä vähempi, normaalia kait seki? hitto ku ei mitään muista tosta ekasta, mulla on kultakalan muisti :kieh:
 
Meillä on tämä vauvan rytmi nyt vielä sellanen, että päivät melkein nukkuu ja sitten tuossa 22 aikaan on enempi hereillä ja yö melkein menee siinä parin tunnin välein tissitellessä ja toisia tuijotellessa.
Vauva tosiaan onneksi itkee vain nälkäänsä, eli aika hiljanen kaveri on.

Eikös vauva vasta siinä 1kk iässä ala ymmärtämään yön ja päivän eron, joten vielä ihan normaalia, että valvoo yön, koska tässä vaiheessahan vauvan tehtävä on saada sitä maitoa tulemaan ja sitä maitohormonia erittyy öisin.
Jotakuinkin noin muistan sen lastenhoitajan sairaalassa puhuneen.
Eli vauvaa ei voi edes tässä vaiheessa opettaa nukkumaan öisin.

Yövalvomiset ei haittaa tälläin, kun mies on vapailla, niin saan päivisin nukkua ja viime yön mies valvoskeli pojan kanssa, niin sain yönkin nukkua.
Mä pumppasin vaan maidot valmiiksi jääkaappiin, niin mies pullosta syötteli.
Miehen työ"päivinä" sitten onkin rankempaa, kun mies tekee yötyötä, niin en oikeen pysty päivisinkään nukkumaan, kun mies nukkuu päivät.

Mutta mitäpä sitä ei jaksaisi... vauva aika on niin lyhyt ja nautin jokahetkestä, vaikka olisin kuinka väsynyt :heart:

Jälkisupistukset on onneksi loppuneet vihdoin ja viimein.

Mulla on paino tippunut vajaassa kahessa viikossa -15kg, mutta silti on edelleen vatsa pömppö.
Edellisistä raskauksista mulla oli vielä ristiäisissäkin iso vatsa, eli noin reilun kuukauden päästä synnytyksestä. Joten en usko, että tämä kahteen kuukauteen mihinkään häviää.

MUlla on toinen rinta tosi kipee ja tekee ihan tuskaa imettää. Rikki se ei ole, mutta tosi arka.
Tuntuu, että ois osa maitotiehyeistä tukossa.
Tuo sähköpumppu ooneksi vähän helpottaa tilannetta, kun voi sitä imutehoa säätää pienemmälle, niin ei satu niin paljon, kuin silloin, kun vauva imee.

Hyytymiä On tullut jonkun verran ja neuvolan täti tulee tiistaina tekeen kotikäynnin, niin sano puhelimessa, että painelee mun mahan.
Sanoi, ettei tarvii huolestua, jos vuoto ei lisäänny ja hyytymät eivät ole jatkuvasti kananmunan kokoa suurempia.
 
kiitos kevytmelankolia vastauksista :flower: meillä aika samanlainen tapaus tää pieni kun teilläkin :heart:
meilläki mies syöttäis yöllä pullosta mut mä en voi olla niin kauan imettämättä ku maito pakkaa tohon toiseen tissiin ja se on niin kivuliasta |O ja tietty se rintatulehduski voi sit tulla ja sitä en kyllä haluis :/
mä en oo ees vaa'assa käyny :whistle:
 
tere,
:flower: teille, joilla tissit noruu. Täällä loppui imetys siihen, kun Pemmille laitettiin lasta: ei yksinkertaisesti löydy asentoa, jossa vauva saisi hyvän asennon imeä. :'( :'( :'( Yritin pumpata maitoa tolla Aventilla, mutta ei heru enää tippaakaan. :'( Vauvaa kun pidän sylissä tai pullosta syöttelen, niin lorottelee hiljalleen muutamia tippoja. Olen käyttänyt nyt maidonkerääjiä, jotta Pemmi saa edes jonkin verran äidinmaitoa. Huonolta näyttää tosiaan... :'( :'( NAN:lla mennään eteenpäin... :( No, pääasia on, että vauva saa ruokaa riittävästi. :heart:

Cruella: Meillä on Pemmiä kutsuttu alusta alkaen Peikkotytöksi. =) On tyssillä niin pitkä ja pörrönen, VAALEA tukka ja muutenkin peikkomainen. :heart: Pemmi ja Pemmukka on myös kutsumanimiä olleet itse asiassa jo raskausajoista lähtien. Virallinen tekonimi oli Helmi, muttei itse kutsuttu vauvaa juuri koskaan Helmiksi.

Paino putosi 10 kiloa reilussa viikossa = synnärillä & muutama päivä kotona. Odottelen kovasti, että päästäis ulos vauvan kanssa kärryttelemään. Ja massu on löysä röllykkä. :xmas: Olihan siinä tosin löysää jo ennestään, muttei noin löysää sentään... B)

Kävikö teillä terkkarit kotona ekalla käynnillä? Meillä kävi ja toi hitosti tuliaisia! :p Saimme semmoisen Pampers-vauvapakkauksen, jossa oli vaikka mitä roipetta, mm. Aventin tuttipullo, body, vaippoja, rasvoja, Fischer Pricen kulho ja lusikka... :whistle: Synnäriltä saatiin Libero-kassi. Saittekos tekin?

Mulla on haava hyvin parantunu: tikit nykästiin pois keskiviikkona ja tänään aattelin saunoa. Saunoa olis tosin saanu jo torstaina, muttei oo jaksanu. Jälkivuoto mulla loppui jo maanantaina, mutta sektion jälkeen se kuulemma loppuukin aiemmin. Jälkisupistuksia tuli vaan imetellessä joskus, muttei ne kovin kivuliaita olleet.

Tää menis nyt laittamaan pyykkejä kuivumaan. :wave:
 
evaellen Meillä tulee tiistaina terkkari käymään kotona.
Libero kassi ja tuo vauvapakkaus saatiin jo synnärillä... eli taitaa olla ihan sama kuin sulla, siinä oli just tuo kulho ja lusikka, body jne...
Niin ja sitten semmonen paperikassi saatiin, missä oli jotain lampaanrasva näyte juttuja nänneihin ja vauvalle jotain öljyä ja voidetta, olikohan joku lansinoh se merkki.




 
Kohta on Jahvettikin täällä. =)
Mites evaellen maito niin yhtäkkiä loppui? Voiko niinkin käydä? :eek: Peukut pystyssä täällä, että jotain tulis kuitenkin, on se pienikin määrä omaa aina hyvästä.

Itse kävin tänään nappulan luona myös (taas,tietenkin). Tulehdusarvot vähän koholla, joten antibiootti meneekin taas suoneen, eikä suuhun. :| Toivottavasti siitä nyt paranis!
Maitoa menee 50ml kerralla jo, ja sain kokeilla imetystäkin!! :) :heart: Siinä oli kyllä äiti vähän hakusessa, mutta ihanaa -ja yllättävää- kyllä poika tajusi homman idean heti. Imi enemmän kun pulloa, vaikkakin loppujen lopuksi selvis ettei mitään ollut vatsaan saanutkaan. :$ Huomenna yritän uudestaan, ja tissit täytenä. Tänään olin kuitenkin pumpannut suht vähän aikaa ennen imetysyritystä..
Sain nostaa pojan myös röyhtäytysasentoon, kun aikaisemmin luulin että vatsan haavaa piti varoa. On se niin ihmeellinen, niin pieni.. :heart: Ihan hassua miten voi ihastua ja hämmästyä näistä niin normaaleista jutuista, mutta kun meillä edetään kuitenkin niin hitaasti kaiken kanssa. :/
Sinne jäi taas, tuijotteli perään kovasti enkä olis halunnut millään jättää. Mieluummin lähden pois, kun pieni nukkuu, ikävää jättää katsomaan perään. :/ Mutta , jos se nyt tuosta jaksaisi parantua niin sais mukaan kotiin. :) Mitään arviota ei olla kyllä saatu.

Ai ja eva, etkö voi pyytää jälkikäteen pampers pakettia? Mä ainakin oisin heti kärkkymässä.. :D Tosin käyn tuolla sairaalassa muutenkin, ehken kotoa lähtis sen takia.. Tai en tiedä.

Minkä takia ne muuten tulee neuvolasta kotiin? Meitä kumpaakin rasittaa se, kun on täti tulossa torstaina. Koti on vielä vähän kesken enkä muutenkaan halua vieraita tänne kovin mielellään. Eikä lapsikaan ole täällä! Ärsyttävää.. Ehkä kuitenkin selvitään..
 
civindal: mun käsityksen mukaan ne tulee neuvolasta kotiin koska vauvaa ei vielä suositella vietäväksi ihmisten ilmoille. mut miks se tätsy teille änkee jos teillä ei oo vauvaakaan siellä :eek: sitä vauvaahan sitä tullaan mittaamaan ja punnitsemaan. tietty se neuvolakortti on niillä ja ne d-tipat saa ja käydään sitä synnytystä läpi mut sen vois varmaan hoitaa muuallakin kun teillä. kannattaa sun kysästä et jos kävis niin päin.

kevytmelankolia: voin joo kuvitella millaset on amberssonit aamulla jos ei imetä :x :D mulla pakkaa heti tohon toiseen tissiin vaikkei välit ookkaan pitkät. tyhjäks peikkis ei sitä saa imettyä, nytteki vuotaa koko ajan enkä saa siihen mitään liivinsuojaakaan kun ei mitkään liivit mahu päälle :kieh:

niin ja tosta maidon loppumisesta, sillon ku esikko oli pieni ja hylkäs tissin ni multa loppu kans maidon tulo vaikka yritin lypsää. ei pelkkä lypsy pitäny sitä maidontuotantoa yllä ku niin usein ei kerinny lypsää kun se ois vaatinu.
 
iltoja,

niin, saatiin siis se pampers-pakkaus, kun terkkari tuli himaan. :xmas:

D-vitamiinitippoja ei täällä saa neuvolasta, vaan ne pitää itte ostaa. :kieh:

Maito juu loppui mulla ainakin, kun ei imetys enää onnistu. Pumpulla en vaan saa tulemaan samalla lailla. Vaikka miten usein yrittäis pumpata, niin ei tuu mitään... Vissiin jotain henkimaailman juttuja, ts. kun ei tunnetta mukana, niin ei heru... :'( Kiin ja Cruella: Minkä ikäisiä teidän pojat oli kun lopetitte imetyksen?

Nyt nukkumaan, :wave:

*muoks* Musta oli kivaa, kun se terkkari tuli himaan! :saint:
 
Terppa,
täälä vakoilen teitä vauvallisia :ashamed: , vaan jospas sitä pääsisi joskus tännekkin puolelle, toivossa on hyvä elää :) .

Mutta siis asiaan täälä meillä kylläs käsittääkseni valita tuleeko terkka kotiin vai meneekö vauvan kanssa neuvolaan...itte oo miettiny jälkimmäistä kun täällä kotona on tuo eläintarha (voishan nuo koirat pistää miehen kanssa töihin) ja myös paikat hieman kesken yläkerran rempan valmistumista odotellessa :headwall: , mutta taas toisaalta oishan se niiiiiin helppoo jos ei vauvan kanssa tartte ihan heti mihkään lähtä, varsinkin kun tuota influenssaa tuntuu olevan liikkeellä niin isoissa kuin pienissäkin :/ ..

Jaksuja teidän arkeen :hug:

-nipsuli rv 39+1-
 
moi moi moi :wave:

ihanaa, sain nukuttua päikkärit =) helpottaa vähän tota univajetta. viime yö meni ehkä vähän paremmin, suunnilleen parin tunnin välein peikkis söi (tolla on eva ihan musta tuuhee tukka :heart: ) ja illalla sain nukuttua tovin ennenku rumba alko. ukkeli heräs, imetystauko, palaan :wave:
 

Yhteistyössä