***HELMET 2008***

Meillä oli vaihteeksi helvetillinen yö viime yönä :kieh: |O :'( Kahestatoista neljään hyssyttelin kitisevää ja itkevää poikaa, syötin kolmesti, vaihettiin vaippaa ja kainalossa pidin nukkumassa, mutta mikään ei auttanu |O Maha vissiin kovalla, kun illalla tuli pariin kertaan ihan kiintee kakka, ei kai sellasta pitäs 5 viikon ikäsen kakka olla? :eek: Neljältä annoin itkien periksi ja herätin miehen hoitamaan poikaa. Mies oli Arthuria vielä pari tuntia hyssytelly ja kuudelta vihdoin saanu poitsun rauhoteltua nukkumaan.

Tein tänään Vuoden Paskin Äiti- teon ja ostin pojalle velliä :ashamed: Annoin sitä maitoon lantrattuna (50/50) ja nyt Arthur nukkuu tyytyväisenä kolmatta tuntia B) Meillä nuo hienot 3-4h syöttövälit on vaihtunu 2h:ksi ja unissankin Arthur kitisee ja ährää. Miusta tuntuu, että nälkä sillä rassukalla on ollu :( Kuitenkaan ei jaksa syödä maitoa kerralla kun max. 150ml. Eka ajattelin ilmavaivoja ja annoin Cuplatonia aina ennen ruokaa, mutta se vaan löi tuon mahan kovalle, eikä kovin paljoa kitinään auttanu. Siksi päädyin tohon velliratkasuun (ja kannan siitä huonoa omaatuntoa, taas kerran :ashamed: )

Miten tähän lastenhoitoon liittyykin niin paljon "hyvä äiti-huono äiti"- asettelua, että äidit on ihan sekasin syyllisyydentunteesta :( "And then You go straight to HELL!" :kieh:
 
Kiin Meillä oli toinen lapsista tuollainen heräilijä ja ei nukkunut päivisinkään.
Sellasia muutaman minuutin pätkiä nukku ja heräili aina joka risahdukseen.
Neuvolassakin sanoivat, että jotkut vauvat vaan heräilee.
No minäpä aloin kans sitä velliä antamaan tuttelin joukossa ja oiskohan poika ollut silloin jotain parin kuukauden ja sen jälkeen nukkui vähän paremmin.
Lohdutukseksi voin sanoa, että nyt 5-vuotiaana nukkuu kuin unelma ja oiskohan hän ollut jotain 3-vuotias kun alkoi nukkumaan ihan "täydellisesti" =)

Tämä uusi tulokas tosiaan heräilee jotakuinkin 3 tunnin välein syömään ja tosiaan nukkuu kuin tukki väliajat.
Eilen jo vähän enempi itki, kun syömistä pyysi. Oppii hänkin jo ääntään käyttämään.

Mä olen antanut yöksi tuttelia, koska tuntuu, että pitää paremmin nälkää ja päivisin syötän rintamaitoa, tissistä ja pullosta.

Mulla imetys on hankalaa, kun on niin isot tissit ja vauva ei meinaa otetta saada nännistä, helpompaa on pumpata ja antaa pullosta.
Silti olen yrittänyt tissiäkin antaa aina, kun on enempi aikaa ja en ole niin väsynyt.

Ja Kiin, älä sinä tunne huonoa omaatuntoa, koska jos vauva voi hyvin ja saa mahansa täyteen, niin miksi kokisit olevasi huono.
Ei se tissi sinusta hyvää äitiä tee... läheisyys ja rakkaus se tärkeintä on!!!

Sinun pitää levätä ja nukkua ja kun sinä voit hyvin, niin vauvakin voi hyvin, annoit sitten velliä tai maitoa :hug:
 
Pakko vielä kirjottaa, kun luin tuon kirjotuksesi muutaman kerran, niin kyllä tuli niin elävästi mieleen tuon toisen lapsemme elämän alkutaipaleet.
Olin kuin zombie ja kävelin päivät ja yöt vauvan kanssa ja välillä taas mies käveli vauva sylissä ja yölläkin ulos lähettiin vaunuissa lykkimään vauvaa... oli se vaan aikaa.
Ymmärrän ihan täysin sinua ja meillekkin se velli oli pelastus, etten joutunut hullujen huoneelle.

 
Kiitos kevytmelankolia sympatiasta ja kokemuksen jakamisesta :hug:
Meillä meni viimeyökin samoissa merkeissä |O Ei auttanu vellit, ei... Arthur oli taas tikkana ylhäällä puoliltaöin kitisemässä ja sitä autuutta jatku kuuteen niinkun toissayönäki. Osaako tuo lapsi perhana kellon jo? :eek: :LOL:
Onneks on viikonloppu niin mies on kaverina.
 
Meillä on ihan sama ralli meneillään kun Kiinin pikkuisella. Kirjoittelen lisää aiheesta, nyt menen äkkiä nukkuman kun saatiin tuo pikku nöpö nukkumaan. Muta kun kello lyä 00, on hän tikkana hereillä, vaikka syöttäisin mitä, niin pirteenä sissinä ollaan ja ährätään masukipuja. Cuplatonia on annettu, ja Rela tippoja. Itsellä aika väsy olo, onneksi tosiaan on vko loppu ja mies kotosalla auttamassa. Pidetään peukkuja, että kaikkea aikansa ja voimia kaikille kanssasisarille! Älkää tunteko huonoa omaatuntoa velleistä ja tutteleista. Minäkin luovutin viimeyönä tunnin rinnasta syöttämisen jälkeen kun neiti hamusi vieläkin rintaa kun pieni linnunpoikanen ja ajattelin josko sieltä ei tulekaan tarpeeksi. Nan nimistä korviketta otin ja annoin 60 milliä, himokkaasti hän sen söi ja nukkui viisi tunia =) saas nähdä mitä tämä yö tuo tullessaan.

 
Meillä täällä rauhallisesti alkanut tämä vauva-arki. Tyty syö ja nukkuu tasaseen. Parin tunnin välein vetelee 80ml maitoa päivisin ja öisin herättelee sen 2-3 krt syömään ja jatkaa uniaan miltei hetimiten. Jännityksellä odottelen että pysyykö tää elo näin rauhallisena suht kokoajan. Tuttelia olen joutunu ajoittain lisänä antamaan kun tuo oma ei oikein riitä aina. En kuitenkaan tunne siitä mitään paineita ja miusta on aivan sama kumpaa saa kunhan tyytyväisenä pysyy. Eilen pe kävi neuvolatäti joka mittas tytyn painon..oli noussu maanantaisesta kotiinlähdöstä sairaalalta jo 170 grammaa..eli kiitettävästi. Ulkoilulupakin irtosi jo eli ensivkolla varmaan aloitellaan ne puuhat.
Hiukan hirvittää kun tuo isäntä ilmotti menevänsä maanantaina jo takas töihin..eli piti tässä vkon isyyslomaa ja pitää toisen sit joskus hamassa tulevaisuudessa..kuinkahan jaksan täällä hoitaa yösyötöt ja aamulla muksujen kouluunlähdöt yms..
Voimia Kiille noihin levottomiin öihin..kyllä ne siitä helpottaa vaikkei se tällähetkellä siltä tuntuiskaan. Älä kanna huonoo omaatuntoa noista imetyshommista.. Ei ne siusta tee sen huonompaa äitiä kun meistä muistakaan vaikka antaisit maitoo tai vellii missä muodossa tahansa..turhaa stressiä ottaa moisesta asiasta kun on tässä elämässä paljon muitakin asioita mistä saapi vielä stressata :hug: :heart:
 
tere mammat! :wave:

Me kotiuduttiin tänään Kättäriltä; synnytyskertomusta voin laitella tuonnempana, kun enemmän aikaa... Vauva on sanoinkuvaamattoman ihana! :heart: :heart: :heart: Täällä harjoitellaan noita syöttöjuttuja myös. :/ Vauva syö suunnilleen neljän tunnin väelein, yöllä vähän tiuhempaankin. Lisämaitoa jouduttiin antamaan jo sairaalassa, ja nyt kun maito alkaa kunnolla nousta (tänään ensimmäiset imetykset kokonaan ilman lisämaitoa! :D ) , pyritään eroon korvikkeista. Tänään on annettu lisämaitoa kahdella imetyksellä, 15ml/ruokailu ja jotenkin sitä sitten miettii, että saako vauva tarpeeksi ravintoa? :/ Kätilö Kättärillä lohdutteli, että vauva kyllä ilmaisee, jos on tyytymätön ja, että jos kakkaa ja pissaa normaalisti, niin kaikki on ruokailun suhteen ok. Mutta ei mahda mitään, että silti mietityttää... :/

Jees, palailen myöhemmin tänne, nyt nukkumaan kun vauvakin nukkuu! :)
 
Helmet hohoi! :wave: Vai pyöriikös täällä ketä helmiä vielä? Kiin, matilda ja kevytmelankolia ainakin... Eiköhän me kohta saada lisää poppoota tänne. =) Kirjoitin alla olevan pätkän tuonne odotusaika -pinoon, ja kopsasin :ashamed: :xmas: sen tänne...

Täällä tosiaan kotiuduttiin eilen ja ihanaa on! :heart: Vauva on käsittämättömän ihana pakkaus; nukkuu ja syö reippaasti ja välillä seurustellaan. Vauva vaikuttaa perustyytyväiseltä vauvalta, ei juurikaan itkeskele. Vaippaa vaihtaessa joskus hermostuu, samoin kuin jos eiole ruoka heti tarjolla kun on nälkä. Ruokailua täällä vähän harjoitellaankin, koska tissittely ei ole kunnolla lähtenyt käyntiin. :( Mulla on pienet ja matalat nännit, joista vauva ei saa otetta. Olen yrittänyt imettää rintakumien kanssa ja toisinaan se onnistuukin, ehkä suurinpiirtein kerran päivässä riittää molemmilla kärsivällisyys pitkään imutteluun kumien kanssa. Nuo pirun kumit ei pysy yhtään paikoillaan!!! :kieh: Onko kellään vinkkiä, miten imetys kumien kanssa sujuisi parhaiten? Kiin? :| Jouduttiin antamaan jo sairaalassa lisämaitoa, ja samoilla linjoilla ollaan edelleen. Olen saanut onneksi pumpattua vauvalle rintamaitoa, ja sitä on pullosta nautiskeltu. :) Alkuun tuntuikin pahalta, kun olin ajatellut, ettei tarvitsisi korvikkeita antaa tai pullosta syötellä. :'( No, mutta en ota näistä mitään paineita; tärkeintä on, että vauva voi hyvin ja saa ruokaa. =)

Synnytys meni ihan hyvin; päästiin leikkausaliin kymmenen maissa, jossa laitettiin spinaalipuudutus. Mies tuli leikkuriin kätilön kanssa, kun puudutus oli laitettu ja oli vierelläni koko leikkauksen ajan. Toimenpide oli melkoisen nopea, sillä vauva syntyi 10.35 ja parkui heti synnyttyään, minkä jälkeen gynekologi näytti vauvaa meille verhon yli. Vauva kapaloitiin ja sain hänet rinnalleni hetkeksi. Tämän jälkeen mies lähti kätilön ja vauvan kanssa punnituksille, ja mut laitettiin kuntoon ja vietiin heräämöön tarkkailuun puolentoista tunnin ajaksi. Vauva oli miehen paidan alla ihokontaktissa, kun olin heräämössä. Sieltä päästyäni oli sanoinkuvaamattoman ihana tunne saada oma vauva rinnalle hamuamaan. :heart: :heart: :heart: Ensimmäiseksi yöksi emme saaneet perhehuonetta, :'( :'( :'( ja täytyy sanoa, että yö oli aika kauhea: olin todella kipeä, ja olo oli jotenkin avuton. halusin, että vauva nukkuu vieressäni, mutta olin huolissani vauvan voinnista ja siitä, onko kaikki hyvin, enkä osannut nukkua yhtään. Mies tuli seitsemän aikaan aamulla, jonka jälkeen uskalsin nukkua hieman. Toiseksi yöksi saatiin onneksi perhehuone, jonka jälkeen alkoi sujua paremmin. Toissayönä sairaalassa tuli jo nukuttua kohtalaisesti ja viime yö täällä kotona nukuttiin todella hyvin kaikki kolme. :heart: Meillä nukutaan perhepedissä. Vauva viihtyy myös omassa sängyssään, mutta valitsimme nyt näin läheisyyden vuoksi: haluamme, että vauva voi aistia meidät lähellään myös nukkuessaan. Oman sängyn aika on sitten myöhemmin... =)

Vieraita kävi sairaalassa pari: miehen isä ja veli, ja mun äiti, sisko ja äidin mies kävivät eilen meillä kotona. Kukkia on tullut hulluna, samoin onnitteluviestejä ja lahjoja. Mummi (mun äiti) toi helmiprinsessalle, jota he ovat kutsuneet Helmi Orvokiksi, pikkuruisen kultaisen helmisormuksen. :heart: =)

Meille tulloo nyt kaverit kylään, joten vi ses igen.
:wave:

eva & pemmi 4vrk :heart: :heart:

ps. Laittelen kuvaa vauvasta tonne kerhon puolelle, kun ehdin... =)
pps. Kiin? Sä et vissiin oo liittyny kerhoon? :/ Laita yv:nä salasanapyyntö, jos haluat mukaan!!!! =)
 
sorry äskeinen omanapainen kirjoitus: luin kyllä nuo teidän kirjoitukset myös ja lähettelen täältä voimahaleja :hug: :hug: kiinille ja matildalle! niin ja huomasinpa nyt, että myös suurperheen äityli on täällä pyörähtänyt. :wave:

nyt kahvinkeittoon, :wave:
 
evaellen Rintakumeista Mä imetän melkein pelkästään rintakumin avulla ja välillä onnistuu ilmankin.

Oletko kastellu sen kumin, ennen nänniin laittoa?

Mä kerron miten mä saan kumin pysymään hyvin nännissä.
Ensin puristelen nännin kovaksi, sen jälkeen kastelen kumin joko rintamaidon tipalla tai vedellä, siis ne reunat.
Sitten työnnän sen kiinni nänniin ja vielä painelen reunoja nänniä vasten ja vielä kun vähän antaa sen lämmetä siinä nänniä vasten, niin pysyy ihan ilman pitelemättä paikoillaan, vaikka vauva imisi kuinka kovasti.

Mä oon kokenut tosi käteväksi nuo rintakumit
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Oletko kastellu sen kumin, ennen nänniin laittoa?
Tätä minäki olisin ehottanu =)
Näin miekin tein. Puristin rinnasta maitotippoja ja "liimasin" kumin rintaan kiinni
:)

Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Kiin? Sä et vissiin oo liittyny kerhoon? :/ Laita yv:nä salasanapyyntö, jos haluat mukaan!!!! =)
Voishan sitä liittyä :)
 
Laitoin tuonne odotuspuolen pinoon, mutta kopioin tänne, hoksasin vasta kirjoitettuani että täällähän evaellen varmaan enemmän pyörii nykyään. =)

Evaellen joku jo tämän laittoikin mutta laita rintakumi paikoilleen kosteana, vaikka vesihanan alla voi kostuttaa. Lisäksi meillä auttoi kun tiristi ennen syöttöä nännistä kumiin valmiiksi pari tippaa maitoa, kun tyttö sai maidon maun/hajun houkuttimeksi niin iski kumiin kiinni kuin kobra Jos tuntuu hankalalta kumin kanssa, niin voithan yrittää ilman, niin että kun vauva on ensin kumin kanssa vähän syönyt ja venyttänyt nänniä niin nappaiset kumin pois ja tarjoat paljaaltaan. Kyllä se siitä, jaksamista vaan =)

*palaa nöyrästi odotuspuolelle*
 
Kysymys? ( Ei uskoisi, että on neljäs lapsi ) :ashamed: Onko teidän muiden vauvoilla ihan älytön imemis vimma?
Siis onhan vauvoilla imemis tarve, mutta tarkoitan sellasta ihan älytöntä.
En muista, että toiset lapset ois tuollaisia ollut.
Vähänkin joku liikahtaa tai kulkee vauvan ohi, niin heti tämä on hamuamassa ilmaa suullaan.
Ja jos vaikka pötkötellään sängyllä on tissin oltava kokoajan suussa. Siitä poika sitten aina vetää parit imasut ja jatkaa uniaaan ja välillä syö taas sellasen puolentunnin session.
Viime yönkin poika nukkui hyvin, mutta ainoastaan tissi suussa.
Kokeilin sitten tuttia ja tutti kelpasi hyvin ja sain minäkin levättyä, kun ei tarvinnut tissiä suussa pitää. =)
Ja ongelman tässä muodostaa se, että kun on muitakin lapsia hoidettavana, niin mulla ei ole mahdollisuus kokoajan olla tissi vauvan suussa.
Onneksi tuo tutti kelpasi :D
 
kevytmelankolia Arthur ei ole mikään tutin lussuuttelija. Nukkumaan mennessä haluaa tutin, mutta päivällä harvemmin. Ja on vielä tarkkakin siitä, millanen tutin pitää olla ;) Anatomisesti muotoiltu, ne lituskat tutit ei kelpaa.

Parina viime päivänä poitsu on ollu sen verran hereillä päivällä, että ollaan päästy seurustelemaan ja juttelemaan. Kovasti "juttelee" takasin, kun jotain höpöttää: muikistelee suutaan ja huitelee käsillään :heart:
"Tiitiäinen, metsäläinen"- biisi on kova sana B) Lauleskellaan sitä iltasin, jos poitsun on vaikee nukahtaa. Se on niin ihana, kun lupsuuttaa tuttia ja kattelee silmät suurina, kun mie laulan :heart: :heart: :heart:
 
heippis,

mies ja vauva nukkuu vierekkäin tuossa ja mä tulin pikapikaa pyörähtelemään tänne. =) Päätä särkee kyllä pirusti |O ; on särkenyt synnytyksestä lähtien, mutta eiköhän tää tästä...

Kiitti tosiaan kumitteluvinkeistä; olen nyt lorautellut Nania kumin pohjille, jolloin Pemmillä on ollut kärsivällisyyttä imeksiä kumin kautta. Mulla ei kyllä tuo kumin liimaus toimi: ei pysy sen paremmin vaikka miten kostuttelisi... :/ No, onnistuupahan edes joskus. :)

Kevytmelankolian imuttelukysymykseen vastaan, että enpä ole mitään erityistä imuvimmaa huomannut. Kyllähän tuo vauva hamuaa, mutta vain nälkäisenä tai joskus unissaan. Tuttia en ole vielä antanut. :)

Meille tulee huomenna terkkari himaan; nappaa multa tikit pois ja tekee ekat neuvolatsekkaukset vauvalle. Saas nähdä mitä saadaan tuliaisiksi. :p

Nyt taidan mennä nukkumaan, jotta jaksaa yöllä heräillä... :wave:

eva & pemmi 6vrk :heart:
 
evaellen Tehtiinkö siulle sektio epiduraalipuudutuksessa? Onko tuo päänsärky jatkuvaa? Joskus päänsärky voi johtua epiduraalista, kun epiduraalitila jää vuotamaan. Se hoidetaan veripaikalla (omaa verta ruiskutetaan "paikaksi" epiduraalitilan seinämään). Sanopa huomenna tuosta särystä terkkarille, kun tulee teille :wave:

Arthurilla oli neuvola tänään. Painoa oli 4860g ja pituutta 54cm, pipo 37cm. Hienosti on kasvanu ja näkö, kuulo, iho kaikki ok :) Hirmusen pissilamminkonki teki näytteeksi hoitopöydälle :p
Lupauduttiin "malliperheeksi" perhevalmennukseen ens viikolla. Hassua... justhan mekin vasta oltiin valmennuksessa ja nyt mennään sitten kertomaan lapsiperheen arjesta :D
 
Huomasinpa minäkin tämän pinon :D
Pikku peikko 5 vrk ikäinen ja hyvin on mennyt. Imettäminen menee kumien kanssa kun peikko ei onnistu saamaan kunnon otetta tissistä, sattuu niin vietävästi. Nyt kumien kanssa imettäminen tosi helppoa.

Mitkäs on muuten kohtutulehduksen oireet? :/

Ja heti lapsilisistä kysymys :D :ashamed:
Kun peikko syntyi ensimmäinen päivä niin tuleeko jo peikon lisät tässä kuussa vai onko ne kelalla niin tarkkoja etteivät maksa niitä 17 tunnin takia??
 
Täällähän tämä olikin! Etsin tätä ketjua tuolta syntyneet-osiosta enkä millään meinannut löytää.. :kieh: Olis voinu taas hiukan ajatella laajemmin kai..

Teillä näyttää kaikilla tuo yövalvominen olevan käynnissä.. Tavallaan olen onnellinen kun saan yöni nukkua, mutta silti.. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että valvoisin ihan mielelläni öisin jos saisin tuon nappulan kotiin täältä sairaalasta. Nytkin istun osaston ulkopuolella käytävässä, koneella (tehdään miehen kanssa henkinen ikä-testejä.. :LOL: )
On ihanaa nähdä, kuinka Valentin alkaa olla "oikea vauva", eli hengityskoneesta kun pääsi ja lamaannuttavat lääkkeet lopetettiin. Nyt se jo syö,paskoo ja pieree. :D Tosin hän ei kyllä vielä oikein tajua tota syömisjuttua, kun on saanut letkusta ruokaa aiemmin. Kuitenkin maitomäärä on onnistuttu lisäämään jo 30ml/krt.
 
civindal Ihanaa, että pikkusen tila on kohentunu :heart: Tiedän miten raastavaa on jättää lapsi sairaalaan, kun ei siellä voi kokoajan olla :'( Toivottavasti pääsette mahdollisimman pian terveenä kotiin :)

mulish Kohtutulehduksen oireita on pahanhajunen vuoto, kuume ja alavatsakipu. Jos nuita oireita on niin pikasesti lääkäriin! :eek: Tulehdus voi tehdä peruuttamatonta tuhoa kohdussa ja sivuelimissä.
En ihan varmaksi sano, mutta muistaakseni lapsilisää aletaan maksaa lapsen syntymää seuraavassa kuussa. Arthur synty joulukuussa niin eka lapsilisä tuli 25.1.

Meiän yöt on alkanu rauhottua. Arthur herää syömään 2-3h välein ja nukahtaa uudestaan suht helposti. Illalla nukkumaan meno on aikamoista kitinää, kun rytmi on pojalla sellanen, että myöhään illalla haluais seurustella
:/ Julmana äitinä olen kuitenkin itsepintaisesti illan viimesen syötön jälkeen (21-24) heijannu ja laulanu uneen, että joku roti pysyis rytmissä. Yölliset vaipanvaihdot olen myös jättäny pois, etten turhaan herättelis puoliunessa olevaa poikaa.

Nyt kuuluu sitteristä kutsu :wave:
 
lueskelin tätä palstaa ja jostain sattui silmään kuplatoni. Anteeksi huonomuistisuuteni, koska valmisteen nimeä en muista, mutta kuplatonille on olemassa huomattavasti parempikin vaihtoehto. Sellainen joka sisältää myös maitohappopakteereja..ja siten edistää myös vauvan vatsan toimintaa, ja tasapainoittaa vatsaa! Käyn nakkaan tänne nimen, kun vain se jostain esiin pulpahtaa...mut apteekista osaavat varmasti neuvoa!

Tosin mulla ei itellä ole tästä kokemusta, mut kaverille olivat apteekista suositelleet, kun vauva itkeskelee yöllä. Sanoneet et jättää d-vitamiini pois, antaa tuota tuotetta muutaman päivän ja aloittaa sitten kun vatsa rauhoittunut d-vitamiini uudestaan.
 
heippa,

kiva kuulla, että teillä civindal menee jo paremmin! :hug: Toivottavasti saatte Valentinin pian kotiin.

Päänsärystä: Se voi tosiaan olla leikkauksen jälkimaininkeja; näin sanoi myös anestesialääkäri synnärillä. Sanoi, että jos muuttuu sietämättömäksi, niin tsekataan juurikin tuolla veripaikalla. Toisaalta päänsärky voi johtua myös jumissa olevista hartioista ja niskoista. :/ Seurailen asiaa... Niin ja sektio tehtiin spinaalipuudutuksessa. :wave:

Meillä oli tänään lonkkakontrolli Lastenklinikalla. Pemmin molemmissa lonkissa huomattiin luksaatiota (lonkan malja ei ole kehittynyt kunnolla, mistä syystä lonkka liukuu pois paikoiltaan) lääkärintarkastuksessa Kätilöopistolla. Aloitettiin lastahoito. Lonkkalastaa joudutaan pitämään yötä päivää kuuden viikon ajan. Kolmen viikon päästä on seurantakäynti, mutta vaikka lonkat olisikin jo muotoutuneet, hoitoa jatketaan kokonaisuudessaan kuuden viikon ajan. Tavallisesti lonkat korjaantuvat kuuden viikon hoidon aikana, eikä homma vaikuta elämään mitenkään jatkossa. Luksaatio on tavallista yleisempää perätilavauvoilla, erityisesti esikoisilla ja tytöillä, ja on myös osittain perinnöllistä. Mulla on ollut myös vauvana lonkkatuki, joten meillä vauvalle kasaantui kaikki mahdolliset "riskitekijät" tämän suhteen. :'( Lohdullista tässä on se, että pahemminkin voisi olla ja kuusi viikkoa on kuitenkin aika lyhyt aika. Vauva ei myöskään kärsi hoidosta, ei koe kipua, vaan sopeutuu lastaan nopeasti. Silti surettaa toisen puolesta. :'( No, mutta tosiaan pahemminkin voisi olla. Ollaan kiitollisia, että vauva on terve ja aivan ihana pakkaus, ja että ylipäätänsä saimme hänet. :heart: :heart:

Meillä käytetään Rela-Dropseja, jotka ovat maitohappobakteereja -> pitäisi auttaa masuvaivoihin ja ennaltaehkäistä muutenkin sairauksia. Niistä ei ainakaan voi haittaa olla. Itse käytän myös edelleen Gefilus-tuotteita.

nyt nukkumaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Ja heti lapsilisistä kysymys :D :ashamed:
Kun peikko syntyi ensimmäinen päivä niin tuleeko jo peikon lisät tässä kuussa vai onko ne kelalla niin tarkkoja etteivät maksa niitä 17 tunnin takia??
Meidän kuopus syntyi 15 minuuttia väärän kuun puolella (1. huhtikuuta), joten ekat lapsilisät tuli vasta toukokuun lopussa... :headwall: :LOL: :LOL: Kela on tarkka :whistle: ;)
 

Yhteistyössä