***HELMET 2008*** viikko 45

Imetystä täälläkin ollaan vähennetty reilusti. Nykyään enää aamu ja ilta maito omista termereistä ;) Mutta nyt pitäisi nekin varmaan jättää, kun ei yhtään tiedä tuleeko mitään. Omasta päätöksestä vähensin imetykset mutta nyt tuntuu vaikealta kokonaan lopettaa. Tämä äiti pitää vielä kiinni niistä parista imetyskerrasta :LOL:

Meillähän oli se unikoulu, joten yömaidot jätettiin kokonaan ja nyt ollaan menty näin pari viikkoa. Yöllä tosin saattaa herätä mutta tutti tyynnyttää tytön heti. En sitten tiedä missä vaiheessa uskaltaisi tuosta tutista luopumaan. No eihän se ole kuin yöllä ja joskus päikkäreillä.

Hapanmaito tuotteita täälläkin ollaan ajateltu alkaa maistelemaan. Pitääkin käydä kaupassa.

Ciba ja päikkäreillä oleva E 8,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Meillevauva kovasti kuulostaa että tytsy tekee hampaita, meillä hyvin samanlaisia oireiluja. :kieh:
No joo, oireet kieltämättä viittais hampaiden puhkeamiseen: korvien ja nenän hieromista, itkuisuutta, kylmä ruoka kelpaa paremmin, kaikkea kannetaan suussa ja omia käsiä purraan.. Että jos ei kohta niitä hampaita ala tulemaan, niin mä oon sit jeesus.



 
Terve!

Tänään käytiin istuin- ja haalariostoksilla. Mukaan tarttui Britax Multi-Tech, jee :D Ja Remun joku, alkoi ahdistaa suunnattomasti kun niitä haalareita katteli kun ei niistä tiennyt että mikähän nyt on paras, ja oli edes joku saatava.
Kokeiltiin 80cm ja 86 cm, ensinmainittu näytti siltä että menee pieneks ennen kun talvi loppuu, oli sen verran justiin, mutta 86:ssa oli keskikeholle niin paljon kangasta että pojan pää meni huppeluksiin. eli otin riskin ja valitsin pienemmän =)

Nyt sitten taitaa tosiaan pojalla olla silmätulehdus, niin yllättävän runsaana tuo rähmiminen alkoi :( Huomenna mentävä johonkin näyttämään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Jollain alko tänään hoitoVAPAA :D
:flower: Mitäs meinaat kaikella vapaa-ajalla tehdä? :LOL:

Mulla alkaa perjantaina. Tänään lueskelin Kelan päätöstä kotihoidontuesta ja sain päivän naurut, esikoistyttö kun täyttää juuri perjantaina 3 v niin ehdin saada isompaa sisaruslisää YHDEN PÄIVÄN. :LOL: Ja ovat sen silti oikein erikseen laskeneet kahteen eri kohtaan. :LOL: Tienaan tässä laskujeni mukaan noin yhden euron, mitähän silläkin tekisi. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Jollain alko tänään hoitoVAPAA :D
:flower: Mitäs meinaat kaikella vapaa-ajalla tehdä? :LOL:

Mulla alkaa perjantaina. Tänään lueskelin Kelan päätöstä kotihoidontuesta ja sain päivän naurut, esikoistyttö kun täyttää juuri perjantaina 3 v niin ehdin saada isompaa sisaruslisää YHDEN PÄIVÄN. :LOL: Ja ovat sen silti oikein erikseen laskeneet kahteen eri kohtaan. :LOL: Tienaan tässä laskujeni mukaan noin yhden euron, mitähän silläkin tekisi. :p
Osta vaikka jotain kivaa itselles :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Kokeiltiin 80cm ja 86 cm, ensinmainittu näytti siltä että menee pieneks ennen kun talvi loppuu, oli sen verran justiin, mutta 86:ssa oli keskikeholle niin paljon kangasta että pojan pää meni huppeluksiin. eli otin riskin ja valitsin pienemmän =)
Olisit nyt ostanu kunnon kasvuvaraa :D :D

Mä harrastan sitä, että esikoisen ulkovaattet on lähes puhki kulutettuja sitten, kun ne olis sopivan kokoisia, kasvuvaraa, kasvuvaraa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä harrastan sitä, että esikoisen ulkovaattet on lähes puhki kulutettuja sitten, kun ne olis sopivan kokoisia, kasvuvaraa, kasvuvaraa. :LOL:
Sama :whistle: Ja ukko valittaa :LOL: :headwall:
Housun lahkeet tolla menee aina kengän kannan alle ja on ihan rispaantuneet :ashamed: :LOL:
 
Huomenia,

hoitovapaa alkaa mulla 15.11. elikkäs vielä ruhtinaalliset 10 päivää äitiyslomalla.

Meillä on tänään 3v hääpäivä :heart: :heart: :heart: Ukko on luvannut viedä mut syömään tuonne Amarilloon. :p Lapset viedään hoitoon hetkeks ja saadaan kaksin nauttia.

Hampaat tai korvat on nyt meillä vaivana.... yöt olleet nyt tajuttoman katkonaisia. viimeyönäkin tunnin välein heräsin itkuun ja sit sai hyssyttää uudelleen uneen. aatelin et kunhan tästä päivä valkenee niin vois lähtee kärrytteleen tuonne neuvolaan niin saavat kattoa korvat. haroo korviaan kokoajan mut kun painelee niin ei mitenkään reagoi....en tiiä...
Nyt nukkuu jo tuolla ulkona kun alko olla niin käränen. ollaanhan me oltu jo enne viittä ylhäällä. |O |O

Oih ja voi, kaikki kummit on alkaneet pommittaa lahjatoiveita synttäreille ja joululle...Tyttö kun täyttää joulukuun alussa 2v. :heart:

Ittekin oon saanu kivan räkätaudin. :/
nokka valuu vettä ja yskittää...yskä on sellasta oikein rohahtavaa...rintaan sattuu kun yskii...
Just join kuumaa mehua ja nyt kun rykii niin lohkeaa oikein inhottavaa limaa/räkää tuolta kurkusta...yäk.

Nyt hommiin....

Jepsu
 
Huomenta!

Vanhempainvapaa päättyy mulla 14.11. ja siitä lähtien olen pari viikkoa vuosilomalla. Mitähän sitä tekis, kun oikein palkallinen lomakin on? :whistle: :LOL:

Jepsulle onnittelut ja paranemisia sekä jaksuja öihin. Meillä nyt pari yötä olleet muuten ok, mutta kun poju on herännyt kunnolla ekan kerran (klo 2 ja klo 3:30), niin ei ole suostunut enää takaisin omaan sänkyynsä vaan tarraa minuun oikein lujaa kiinni ja alkaa lohduton itku jos koitan tuttia antaa ja irtaantua. Oiskohan tämä nyt sitä alkavaa eroahdistusta? Viereeni kun otan, niin pienen hyörinnän jälkeen nukahtaa ja nukkuu levollisesti siinä aamuun :heart: Tosin minä en sitten osaa nukkua, kun poju on siinä vieressä, mutta saanpa ainakin levätä ja olla pomppimatta ylös koko ajan :/

Tänään rapsahti tilille viimeiset vanhempainrahat. Makselin laskut ja lopuilla vähillä mitä jäi, lähden shoppailemaan =) Pojalle niitä talvikenkiä pitäis edelleen metsästää ja isäinpäivälahja pojalta miehelle :whistle:
 
Huomenta!

Onnea hääpäivän johdosta Jepsulle! Viime yönä tyttö heräs vaan kerran, mutta kun itse tuli kukuttua hereillä puoleenyöhön ja herätys oli kuudelta, niin väsyttää |O
Pyhästi päätettiin miehen kanssa taas siinä aamun tunteina, että tänään mennään ajoissa nukkuun, heh, saa nähdä miten käy!
Mulla alkaa kans hoitovapaa lauantaina, eli pääsen "juhlistamaan" viimeistä vanhempainvapaapäivää sinne firman pikkujouluihin perjantaina. =)
 
Mä oon ollu tosi reipas jo nyt. Kävin hampilääkärissä ja samalla sit kaupassa :D

Joo-o, meillä alkaakin olla se aika, kun hoitovapaat alkaa. Onpa menny aika nopeesti! mulla tää vapaa koittaa ens maanantaina, 10.11.

Päivän jatkoja! :flower:

 
Huomenta! Meillä herätty 7.00 ja lapset viety eskariin ja hoitoon. Pikku-ukkeli vetelee ekoja päiväuniaan.
Mun pitäs käyttää aika hyödyksi ja opiskella, mutta plääh, jaksaskohan sitä :D
Mukavaa päivää kaikille, aurinko paistaa ihanasti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Hampaat tai korvat on nyt meillä vaivana.... yöt olleet nyt tajuttoman katkonaisia. viimeyönäkin tunnin välein heräsin itkuun ja sit sai hyssyttää uudelleen uneen. aatelin et kunhan tästä päivä valkenee niin vois lähtee kärrytteleen tuonne neuvolaan niin saavat kattoa korvat. haroo korviaan kokoajan mut kun painelee niin ei mitenkään reagoi....en tiiä...

Jepsu
Vähän sama tilanne, hampaita tulee,korvia harotaan (oikeastaan vaan syödessä), yöllä herätään 10 kertaa kitisemään. Jatkaa kyllä unia tutin saatuaan. Mutta tosin, tätä heräilyä on jatkunut jo pari kk.

Pähkäilen myös tuon lääkäriin menon kans...
 
Moro,

ja onnittelut täältäkin eilisistä eli hääpäivän johdosta Jepsulle ja nimpparisankarille :flower:

Tervetuloa piglet, kiva saada uusia jutustelijoita mukaan :wave:

Mä olen vähän samoilla linjoilla noiden yöimetysten kanssa, että jos lopettais vasta sitten kun imetys muutenkin loppuu... Ei noi max kaks herätystä nyt niin rankkoja oo, kun neiti rauhoittuu ja nukahtaa kuitenkin ihan heti tissille.

Mullakin alko maanantaina vuosiloma, eli palkka juoksee :D En yhtään ees tiiä, paljon sitä rahaa kuun lopussa on tulossa, mut kylläpä sen sitten palkkakuitista näkee.

Ihana ilma kyllä ulkona, aateltiin lähteä Ruissaloon koko perheen voimin ulkoilemaan B)
 
kiitokset onnitteluista! täällä jo vesikielellä oottelen et ukko tulee töistä et päästään syömään :p

Uunissa valmistuu omenapiirakka :p ja tuoksu on ihana täällä koko asunnossa...voi kun olis vaniljakastiketta.

Soitin neuvolaan korvista ja sanoi että kuulostaa ihan hampaiden tekemiselle. sanoi et kun hampaita tekee niin se vaikuttaa myös korviin ja eli tekee sinne painetta ja selälleen kun laittaa niin voi alkaa itkemään. ja niin tekee. panadolia sano et antaa vaan ja seurailee nyt kun ei oo kuumettakaan. jos kuume nousee niin sitten päivystykseen.


Nyt on isommalla kakka housussa :x täytyy mennä pyllypyykille.

Jepsu ja kurniva vatsa :D
 

Yhteistyössä