***Helmet 2008*** viikko 40

VanamoBr :hug: varmasti oli säikäys. M:n tapaus oli vaan siitä ihmeellinen että hän ei oo saanu mitään kolhuja eikä oo ees tippunu mistään. Et todennäköisesti synnytyksessä tullu :/ :'(
Toivottavasti poju on ok ja selvisitte säikäyksellä. Tuo aukile kun on todellakin niin herkkä kohta että. Nyt oon alkanu aattelemaan aikaa taate päin niin M:n aukile pullotti ylöspäin eikä ollu sellanen "lommo" niinku pitäs. Repsukka :heart:
Kuitenkin poju nyt kunnossa ja pillien poisto tammikuussa :) :heart:

Tää joutuu muutes varmaan lopettaa hommat töissä kun ukko sen toisen duunin sai... :/ enää pystyn tekeen vaan silloin tällöin....ei oo autoo tms millä mennä töihin ja lasten hoitoon vieminen maksais ihan törkeesti...joten aion hakea hoitovapaata. :heart:

Olipas kivan näkösia huppa haalareita.

Päikkäreistä M nukkuu aamusta n.2,5h päikkärit ja iltapäivällä jotku puolen tunninn tirsat. ja illalla simahtaa sit 19:30 kieppeillä yöunille... Yliväsyn puolelle kun menee niin alkaa käkättämään ihan sama mitä tekee...silmät on ihan viirullaan ja nauraa vaan.

Tänään olis 60-v synttärit ja kakkua luvassa. :p

Mun pikkuveli ampui eilen hirven vasan :D

No, tässäpä meitin kuulumisia...

Hyvää sunnuntain jatkoa!

Jepsu
 
Huomenta!

Ollaan tytön kanssa kahestan hereillä - miesväki nukkuu vielä. Kohta pitäis pimu varmaan heivata ekoille päikkäreille. Mä luulen, että meillä noin pitkät aamupäiväpäikkärit johtuu osittain siitä, että arkisin pitää nousta klo 7 - 8 välillä, että saadaan esikoinen eskariin vietyä. Kesälomalla neiti saatto nukkua klo 10 asti aamulla ja heti näky päikkäreissä. :p

Mä ajattelin kyllä ottaa vaunut hullareille (jos siis meen), mutta ajattelin mennä Itikseen. Esikoisenkin kanssa taisin käydä Itiksessä hullareilla, kun toi oli noin 1 kk ikäinen. Toi kun nukkuin ihan pienenä parhaiten just kauheessa hulinassa. ;) Ja ajattelin, että saadaan mennä rauhassa, kun mennään vaan tyttöjen kesken aamupäivällä, kun pojat on töissä ja eskarissa. :D 3+1 päivillä käyn harvemmin, täällä idässä kun ei Sokoksia oo. Viime syksynä kävin Hakaniemessä 3 + 1-päivillä, kun satuin just olemaan Paasitornissa vieressä koulutuksessa. Mutta hullareilta täytyy yleensä hakea ainakin Brumbergin suukkoja. :p :p

Ukot heräs, täytyy lopettaa. :D
 
Kivan näkösiä oli nuo Hupan puvut! Mutta ei ne mun mielestä kovin edullisia ollut :whistle: Eilen just ostettiin esikoiselle talveksi jonthanin takki ja housut niin samoissa hinnoissa oli. Ja miksi mä en välttis tuolta uskaltais tilata on se hankaluus että onko sopivan kokosia. Nyt neidille tuli housut 134cm ja takki 122 :whistle: Että en osais kyllä arpoa oikeaa kokoa... Mutta sitten kun ne on teille tullut ni kehukaa kovasti, ehkä joskus uskaltaudun tilaamaan :D

Vanamo onneksi selvisitte säikähdyksellä, kyllä nuo on aina pelottavia tapahtumia :hug: Ihanan huolehtiva isosisko oli =)

Ihan ei päästä tohon pätkäuniporukkaan unet kun on tunnin suunnilleen. Tai 30-60 minuuttia siltä väliltä. Vastaan kuitenkin että niitä nukkuu 3x ja yöunet on n.19.30-06.20. Ton jälkeen joskus vielä torkahtaa, tänään nukku vielä 2 h :eek: =)

Hulluille päiville ei kiinnostusta, pikavisiitin tein 3+1 päiville ja se riitti :D tai no, miehellä sielt oli kiire pois oisin ite viel kyl voinu kiertää mut...

Pitää varmaan ruveta valmistautumaan ulos!
 
Huomenta vaan täältäkin =) Ihana päivä näyttäisi olevan tulossa. Meillä nukutaan ekoja päikkäreitä, Hattara isänsä kainalossa. Miehellä oli ollut kuulemma vielä normaalia kiireisempi päivä ja yö, joten mies taitaa nukkua tänään vähän enemmän kuin tavallisesti. Iltapäivällä ajateltiin mennä Kauppatorille Silakkamarkkinoille. Josko vaikka laittais iltaruoaksi paistettuja silakoita ja muusia. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä luulen, että meillä noin pitkät aamupäiväpäikkärit johtuu osittain siitä, että arkisin pitää nousta klo 7 - 8 välillä, että saadaan esikoinen eskariin vietyä. Kesälomalla neiti saatto nukkua klo 10 asti aamulla ja heti näky päikkäreissä. :p
Meillä ei tuokaan vaikuta, koska noustaan tavallisesti klo 7-8 välillä. Joskus H on nälkäinen jo klo 6-6.30, jolloin annan maidon (ennen seitsemää ei nousta puuronkeittoon :p ) ja jatketaan unia. Tällöin saatetaan nukkua 9-9.30 saakka, mutta silloin nuo aamun päikkärit jääkin pois.

Mäkin harrastan mieluiten Itiksen Stockaa, kun on rauhallisempi ja kokonsa vuoksi myös selkeämpi. Sokkarilla käyn myös lähes poikkeuksetta Hakaniemessä, kun tulee siellä muutenkin pyörittyä viikoittain. Ihana paikka; aina kun olen siellä, niin mietin, miten mukavaa siellä olisi asua edelleen, toisaalta siis. :)


 
Nyt on neiti nukutettu ja pojat on syöny aamupalan. Pitänee ryhtyä perheen kanssa sunnuntain viettoon. B)

Itiksen Stockalla on ainakin vaunujen kanssa helpompaa, kun ei oo kuin kolme kerrosta. ;) :D

Huppa-puvuista innostuin sen verran, että harkitsen, josko tekis keväällä ostosreissun Tallinnaan. Tosta Suomenlahden yli kun pääsee arkisin vissiin parilla kympillä niillä mummojen karaoke-risteilyillä. :LOL: Ukko kyllä sano, että mennään omalla veneellä. Joopa joo, tulis kyllä puvulle aika reippaat hakukustannukset.

Aloin muuten epäillä, että hullareiden kuvasto on pimitetty multa, mutta mies sano, ettei sillä oo kuulemma ees avainta postilaatikkoon. Ja mä taidan olla meillä se, joka pimittää kuvastoja yms. No, en mä nyt vielä oo oikeesti pimittäny, vaikka joskus oon harkinnutkin. Mies kun on meillä se, jolle ei tosiaan tarvii selittää kalliin lampun ostoa - mulle kelpais kyllä Ikeat sun muut. :D Nyt mies on tossa vieressä, että mitä oot pimittäny. Mut savustetaan ulos koneelta - mies istuu vieressä hypyttää koko sohvaa ja kysyy joka toisen pilkun paikasta, että miks sä noin kirjoitit. :LOL:
 
Terve :wave:

Mies lähti neidin kanssa kärryttelemään. Todennäköisesti on nukahtanut saman tien kun ovat päässeet pihan puolelle.

Meillä nukutaan noita pätkäpäikkäreitä. Yleensä 3x30min. Välillä on vaan kahdet lyhyet päikkärit. Yöt menee klo 20-6.30. Ja herätyksiä on öisin. :|

Mäkin kiinnostuin noista Hupan puvuista. Talvihaalari meillä on mutta keväällä voisi ajatella vk-pikua.

Vanamolle halit :hug:
 
Päikkäreistä Meillä Ada nukkui eilen ainoastaan yhdet 1h päikkärit! :eek: Nukkui ne klo 11-12, ja sit valvoi sit iltaan asti. Yritin kyllä nukuttaa päikkäreille 16-17 maissa, mut ei suostunu nukahtamaan... Meni sit jo klo 19 yöunille vaikka yleensä menee vasta klo 20.
Normaalisti meillä nukutaan yöllä 20-n.7.00 ja päikkäreitä aamupäivällä n. 1h ja iltapäivällä n. 30min.
Nyt on kyl viimeaikoina ollu TOSI levottomat yöt.. Ada herää nykyään öisin joku 10 kertaa.. :( Ja sit vielä ku eilen ei nukkunu ku yhet 1h päikkärit niin rupeaa jo huolettamaan että nukkuuko tarpeeksi. Tai siis se huolettaa että nukkuuko tarpeeksi sitä syvää unta mikä olisi kehitykselle tärkeää... Toivottavasti tämä on vain ohimenevä vaihe, ja kohta menisi taas yöt ja päikkärit paremmin!

Hullareista: Olin kyllä ajatellut mennä vaunujen kanssa (ja vieläpä helsingin stokkalle!), mut pitääpä sit vielä miettiä... Jos ottaiski manducan ja siihen jonku piikkivyön, et jos porukka änkee liian lähelle niin tulee piikistä?! :D

Huppa-puvut näytti kyl kivoilta! Mulla kävi jo semmonen mielessä et ois mammaporukalla tehny päivän reissun tallinnaan, mut sit ku katoin aikatauluja niin ne laivat menis niin huonoon aikaan.. Esim viikkarilla ois laiva satamassa vasta klo 21 pintaan, ja sillon meidän pitäis olla jo yöunilla... Mut jos joku on lähdössä niin mä voisin tehä tilauksen! ;) :D

Harrastuksista oli puhetta. Mä oon taas ruvennu ratsastamaan. :) Kävin viime sunnuntaina tokaa kertaa synnytyksen jälk. hepan selässä ja kyllä oli ihanaa! Tänään ois taas tarkotus mennä. Käyn siis aina sunnuntaisin, ja Ada on sit iskän kanssa sen ajan. Hyvin ne oli viime viikolla pärjänny vaikka olin poissa melkeen 3h. :)

Ieva Kiitos saksanhirvi vinkistä. Onkohan sitä kaikissa k-supermarketeissa? Mistään en löytäny sitä tarjousta... Juu ja se on kyl aika hintavaa..! Hain toissapäivänä stokkan herkusta 500 g saksanhirven sisäfilettä hintaan 30?.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kun tuo sivu 22 näyttää kuolleen kokonaan, niin kertokaa vielä että mitä ne Hupan puvut vastaa? Lassieteciä niinkuin joku ehdotti? Onko ne vedenpitäviä? :p
Vedenpitäviä tosiaan ovat, haalareissa alaosan saumat teipattu. Vertailevaa tutkimusta tossa äsken tein, niin hupassa on vedenpitävyys 5,000 mm ja hengittävyys 5,000 g/m2/24h, reiman pienten puvuissa luvut on ihan samat, remulla vedenpitävyys sama ja hengittävyys 6000, lennellä vedenpitävyys myös sama ja hengittävyys 4000-jonathan veti parhaat luvut vedenpitävyys 10 0000 ja hengittävyys saman 5000, tosin niillä on myös myynnissä haalari samalla vedenpitävyydellä. Että kyllä mä tuon perusteella pistäsin tuon hupan samaan luokkaan noiden muiden kanssa. Huonoa noissa on se, että toisin kuin ainaskin remussa ja reimassa, noissa on housuosan sisäsauma-mulle hinta noihin kahteen verrattuna korjaa kyllä tuon puutteen! :D

Kyllä nää mun mielestä varsin edullisia on, riippuu tietysti mihin vertaa. Nyt saatiin molemmille muksuille talveksi puvut halvemmalla kuin mitä yksi remun kaksiosainen puku maksaa-niillä on ale menossa ja ainakin meille tuli puvut halvemmalla mitä netissä ilmoitettu. Mut suurin syy miksi olen itse noihin tykästynyt, on se, että ovat vähän erilaisia-tuntuu että pukujen värit ja leikkaukset pysyy täällä vuodesta toiseen samanlaisina ja samanlaisia pukuja tulee vastaan joka nurkalla. Sithän tuon lopullisesti näkee miten toimivat kun talvi tulee, että ostetaanko vielä kevääksi vai ei, mut kun hinta on tuo niin päätettiin kokeilla! =)

 
Hilunen mä nyt pikaseen vertasin jonathanin takki ja housut vastaan noiden takki ja housu yhdistelmään ja niissä ei juuri eroa ollut. Vauvahaalarissa oli 10? ero (ja postarit mitä onkaan) joten ei kovin iso sekään. Mutta siis muuten voisin kyl tilata mut koko mietityttää, halua päästä sovittamaan ennen ostopäätöstä =)
 
Kävin myös aiemmin vertailemassa ja eihän niillä näin katottuna hinnaneroa paljon ole-puvut oli kuitenkin vähän halvempia mitä netissä ilmoittavat ja silloin kaksiosainen puku verrattuna jonathaniin maksoi kolmisen kymppiä vähemmän. Ja postareita tuli tosiaan meille alle 1,50? per puku. Kato säästö se on pienikin säästö! :LOL: Meillä on pojalla käytössä jonathanin vk-puku ja tosi hyvä puku onkin, mut niin nuo kuin remutkin ynnä muut ovat tosiaan mun mielestä niin samantyylisiä vuodesta toiseen että kiva saada välillä jonkin muun sorttista-vaikken mikään erikoisuudentavoittelija todellakaan ole, kaukana siitä! :LOL: :LOL:

Mun mielestä on kiva, kun on paljon vaihtoehtoja ja tulee uusia, niin löytyy varmasti kaikille sopiva. =)
 
Iltoja ja terkkuja Silakkamarkkinoilta! :wave: Söimme muikkuja (eivät olleet rapsakoita |O ) ja jututimme kunnallisvaaliehdokkaita. :p Hattara sai punaisen vaalipallon. :D Markkinoilta meinimme vielä ystäväpariskunnan kanssa kaffelle ja puustille Cafe Esplanadiin. :p Illalla potkin itseni liikkeelle ja kävin salilla! :xmas: JEE! Eipähän sinne menoa olla tehtykään kuin puoli vuotta... :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Ieva Kiitos saksanhirvi vinkistä. Onkohan sitä kaikissa k-supermarketeissa? Mistään en löytäny sitä tarjousta... Juu ja se on kyl aika hintavaa..! Hain toissapäivänä stokkan herkusta 500 g saksanhirven sisäfilettä hintaan 30?.. :whistle:
Olikohan se sitten vaan tuossa meidän superissa? Nyt kun tuli puheeksi, niin tuolla meidän ostarilla taisi olla jotkut hintahulinat tms. alekkapäivät, joten joka paikassa oli tarjouksia. Olisikohan sitten liittynyt niihin... :/


 
Esikko oppi toissapäivänä käyttämään lasten saksia...nyt on silppuu joka puolella... Esikko silppuaa, äippä kerää ja kuopus yrittää tunkee vaivihkaa kaikki käsiinsä saamat paperinpalat suuhunsa... |O No, siinäpä riittää puuhaa tälle perheelle... :LOL:
 

Yhteistyössä