***Helmet 2008*** Uusi vuosi vol. 3

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Jahvetti, täällä on jäpikkä joka ei syö |O Puuro sekä soppa kyllä menee ja leivän palaset mutta ei sitten oikeaa ruokaa yhtään, puoli purkkia 8kk ruokaa päivässä normin kahen purkin sijasta :/ |O
Minä sain lusikallisen ottamaan suuhun...senkin sylkäsi pois :whistle: |O Joo, että sen vellin on tälle päivää aamulla syöny...kai se sitte kun on nälkä... :whistle:
 
Ai kuinka kiva että muillakin on huonosti syöviä lapsia :). Just oon miettiny että ihan kaiken ruoan syöminen on niin vaikeeta että! Ainoo mikä menee, on riisikakut ja nekin isompina paloina (sormipalat aiheuttaa raivoa..).
Niin ja leipä. Sitäkin vois syödä paljon. Huonompi juttu on se,että esim ruisleipä ei kelpaa vaan sen on oltava sekaleipää..

Maisteltiin taas piimää, 2 teelusikallista annoin. Uppos hyvin =). Katotaan tuleeko millainen reaktio illalla.

Näköjään toi nukkuu sit vaan tunnin aamupäiväpäikkärit.. hetken tässä ehtikin olla pidemmät. Riivattua tässä on vaan se että ei toi nuku toisia päiksyjä. Kuinkahan paljon näiden pitäis nukkua vuorokauden aikana?
 
Tänään aamulla pikkuisäntä sai elämänsä ekat ruisleivän murut... :D Pistin soman rivin pikkupikkupalasia ja aikansa niitä siinä pyöritteli...pari meni suuhun, muutama lattialle...sitten poika turhautui ja otti suoraan suullaan niitä pöydältä... :LOL: Olipa vähän puuhaa ja äiti sai juoda aamukahvinsa ajan kanssa... =)
 
Mä en oo käyttänyt tuolla pojalla ruokalappua ja nyt aloin miettimään että mistä ihmeestä pojalle on tullut leuan alle ihottumaa... Nyt sen hokasin...sama oli esikolla vaikka ruokalappuakin käytin, mutta se kuolasi. Paita kastunut ku poika juonut nokkiksesta maitoo ja siitä tuo ihottuma. Jos paita siis läpimärkä ollu niin oon vaihtanu, mutta en oo huomioinu näköjään tarpeeksi tuota asiaa...jos näyttänyt kuivalta oon jättänyt vaihtamatta.

*lähtee etsimään ekaa kertaa pojalle ruokalappuja...* :whistle: :xmas: :whistle:

...vaik ei tuo ruokalappukaan oo mikään tiivis systeemi... :xmas:
 
Eilen illalla rasvasin pojan Aqualanilla (iho vähän karheana pieniltä alueilta) ja kävi sama mikä mullekkin kun sitä kerran laitoin. Tuli ihan kutisevaa näppylää täyteen koko poika. En tiiä mikä tuossa on sellaista mikä ei mulle ja pojalle käy. Itse kun sitä levitin niin myös omat sormenvälit alkoivat välittömästi kutisemaan... Taidan heittää tuon harakoiden nokittavaksi... |O

Yö meni raapiessa... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Eilen illalla kun ei ruokakaan maistunu, kantoin läppärin keittiönpöydälle ja katottiin tätä repeatilla
http://www.youtube.com/watch?v=EFZg9KmzUF0

Ja meni puurolautanen tyhjäksi ihan tuosta vaan :D
Toi ja Aarne Alligaattori on ihan hittejä meillä :D Poju danssailee vaan sohvan vieressä ku laittaa soimaan :heart:
 
Hapanmaitotuotteita on maisteltu, tai nyt niitä kyllä syödään jo ihan kunnolla. Muuta rektiota ei oo tullu muutakun kakka haisee pahemmalta. Tavallista maitoa oon antanu juotavaksi pieniä määriä ja hyvin kelpaa. Neuvolassa sanoi että nyt vaan maitoa kokeilemaan, ei mitään kiirettä mutta vois jo alottaa. Niin mietin että koskahan sitä vois pikkuhiljaa koittaa jättää tota tuttelia vähemmälle? Ootellaanko sinne lähemmäs 1v? Jostain luin että jos liian aikasin alottaa niin kävis munuaisiin, kuinkas sen sitten huomaa? Ton luin neuvolan jälkeen niin en sieltä voinu kysyä.

Muuten ei meillä ole "syömisongelmia" mutta välillä on vauhti pojalla kova ja huitasee lusikan voimalla... Mutta kun antaa oman lusikan käteen niin taas sujuu :D Itse ei juurikaan yritä syödä, yleensä lusikka on väärinpäin suussa... Ja kaikki kelpaa edelleen, jopa raaka sipuli (löysi lattialta kun tein ruokaa) oli herkkua :whistle:
 
Mie aattelin Vinja alkaa pikkuhiljaa jättää tota Tuttelia pois jo. Meillä toi tavan maito uppoo jo tosi hyvin. Iltapullon oon vielä antanu Tuttelia ja jos päivällä vaatii päikkäreille unipulloa. Tarkotuksena olis että Tutteli ois kokonaan pois kun vuos on täynnä. Meil tulee 11 kk täyteeen parin päivän päästä.

Meillä päätettiin herätä sitte tänää klo 6.18 :headwall: Ja nyt voi sanoa että kun maha ei oo antanu mun nukkua pariin yöhön niin pikkasen kiristi aamulla. Nyt kaikki näyttää paremmalta kun ysin aikaan mentiin molemmat nukkumaan ja vedettiin kolme tuntia unta palloon B)

Meil on muuten keksitty uus leikki.. Jätkä istuu hiljaa verhojen takana ja oottaa että joku tulee sanoo säi-säi-säi :heart: En taida vielä mennä ettimään kun istuu niin hiljaa siellä :LOL:
 
Meillä ei nyt turhakkeita ole oikeastaan ollut, kaikki vähäisetkin sellaisiksi luokiteltavat on oikeastaan isoveljen jäljiltä, kuten tuttipullot. :whistle: Kantoliina menee turhakepinoon varmaan kanssa, ikinä en sen kanssa sujuksi päässyt kummankaan kanssa, kaverille meni ja siellä kovaan käyttöön. :D Sitteri oli pojan kanssa täysin turha ja neidin kanssa ei sitä edes ollut. Manduca on ihan ykkönen varsinkin metsässä, samoin ainun silikoniset lusikat=tytyn ehdottomat lempparit. Mut ei tässä nyt tähän hätään tule muuta mieleen... :/

PP meidän muksuille tulee myös pakkasella kuivia länttejä mm.jalkoihin, rasvataan niitä Decubalilla, samoin kuivia poskia-useampaa rasvaa jo pojan kanssa kokeiltiin, mut tuo tuntuu toimivan meillä parhaiten.

Syömisen kanssa ei onneksi ongelmia ole... :whistle: Pojan kanssa on hankalasta syömisestä kokemusta enemmänkin ja piiitkältä ajalta, joten kiva näin. Tyty syö melkeistä kaiken mikä ei liiku ja tosi isoja määriä. Aika usein tuntuu että syö enemmän kuin tuo isompi. Kädessä pitää kyllä olla jotain tutkiskeltavaa tai menee hermo syömiseen, yleensä natustaakin samaan aikaan kurkkua, leipää tms. Ollaan siirtymässä kovaa vauhtia tavalliseen ruokaan neidin kanssa, tänään vetäsi ison lautasellisen perunaa ja jauhelihakastiketta hyvällä ruokahalulla. :p Purkkiruuatkin on enimmäkseen 12kk purkkeja.

Hapanmaitotuotteet on tytyllä päivittäisessä ruokavaliossa, puurot keitetään tavan maitoon, ruuan kanssa saa raejuustoa ja välipalaksi jugurttia/viiliä. Ainoa mitä ei olla vielä annettu, on maito mukissa, mut sekin laitetaan tänään kokeiluun maistuuko vai ei. :whistle: Puuron seassa on kyllä jäähdykkeenä maitoa saanut. Aika rivakasti ollaan maitotuotteiden antamisessa edetty kun niistä ei ole mitään tullut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Eilen illalla kun ei ruokakaan maistunu, kantoin läppärin keittiönpöydälle ja katottiin tätä repeatilla
http://www.youtube.com/watch?v=EFZg9KmzUF0

Ja meni puurolautanen tyhjäksi ihan tuosta vaan :D
--hei meil oli ihan samat kuviot, tosin ei syödessä mutta kun äitin piti kaunistautua :whistle:

Meidän top3
*Happoradio ;Che guerva
* Paramore; Decode
*Pmmp; Täti Monika
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Eilen illalla kun ei ruokakaan maistunu, kantoin läppärin keittiönpöydälle ja katottiin tätä repeatilla
http://www.youtube.com/watch?v=EFZg9KmzUF0

Ja meni puurolautanen tyhjäksi ihan tuosta vaan :D
Toi ja Aarne Alligaattori on ihan hittejä meillä :D Poju danssailee vaan sohvan vieressä ku laittaa soimaan :heart:
Sama homma täällä :D "pidä meistä huolta konduktoorrrri" :D
 
Täällähän on tullut paljon juttua :) Muistankohan kaikkiin vastailla, mihin piti..KAtotaan :)

Rasvoista: tytöllä on näin kylmemmällä tullut punaisia kuivia kohtia selkään ja jalkoihin, joita oon rasvaillut Erisanin perusrasvalla. Täytyy varmaan siirtyä apoteekkikamoihin, kun tuo ei tunnu tepsivän..Kiitos Hiluselle rasvavinkistä, taidan lompsia apteekkiin decubalia hakemaan :)


Muroja
meillä ei ole vielä maisteltu, leipää kyllä. Hapanmaitotuotteista ollaan kokeiltu raejuustoa ja viiliä, jotka on herkkua. Ollaan aika varovaisesti kokeiltu, kun tytöllä on herkkä masu. On kyllä kiva, kun saa antaa jo maistiaisia melkein kaikesta! Itse en oo turhan tarkka, jos on vähän sokeria tai suolaa..

Syöminen meillä on ollut (ainakin toistaiseksi)sujuvaa. Typy syö kaiken tarjottavan ja vaikka vielä enemmänkin :D

Samalla lusikalla syöttämisestä oon ollut tosi tarkka, en siis anna samasta lusikasta.

Turhakkeita on ollut esim. imetystyyny, matkarattaat (ainakin toistaiseksi), tuttipullot (ei ole koskaan juonut tuttipulloista), aika pinkka vähällä käytöllä olleita vaatteita..Ja varmaan on vielä muutakin turhaa :)

Hyödykkeitä taas on ollut ainakin Manduca ja kantoliinat, lämpömakuupussi, taaperokärry.

mmm...mun tekee mieli mansikkavispipuuroa :p En oo ikinä kokeillut, mutta ehkä nyt kokeilen :)
 
Laittakaas top3 tärkeimmistä/parhaimmista hankinnoista, joita et pois antas...mutta nää sängyt, kaukalot, rattaat jne "oikeesti tarpeelliset" jos jätetään pois =) Lähinnä tällästä "tilpetööriä" tarkotan =)

1. ISO kasa PUKLUharsoja (oli alussa korvaamaton ja pienemmällä määrällä EI ois pärjänny ;) )
2. Kantoliina ja myöhemmin Ergo -aivan loistava
3. Vauvakeinu sisällä

Nää tuli kyllä ekana mieleen ja on eniten siis meillä käytettyjä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
PP meidän muksuille tulee myös pakkasella kuivia länttejä mm.jalkoihin, rasvataan niitä Decubalilla, samoin kuivia poskia-useampaa rasvaa jo pojan kanssa kokeiltiin, mut tuo tuntuu toimivan meillä parhaiten.
Onko Apteekki rasvaa vai mistä? =)
Joo...eikai sitä muualta saa... :whistle: :wave: Et kyllä multa kysyny :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Rasvoista: tytöllä on näin kylmemmällä tullut punaisia kuivia kohtia selkään ja jalkoihin, joita oon rasvaillut Erisanin perusrasvalla. Täytyy varmaan siirtyä apoteekkikamoihin, kun tuo ei tunnu tepsivän..Kiitos Hiluselle rasvavinkistä, taidan lompsia apteekkiin ceridalia hakemaan :)
Eiks Hilunen suositeltu Decubalia? vai oonko mä taas ihan pihalla? :LOL:
 

Yhteistyössä