***Helmet 2008*** Uusi vuosi vol. 3

Meille ei oo nyt hankittu turhakkeita B) :LOL: Kuten jo odotusaikana päätin, että en turhaan nyt hommaa mitään, mitä en oikeesti tarvii, eikä kai ole tullut hommattuakaan =) Koska en kuolemaksenikaan keksi, mikä olis jäänyt ns käyttämättä :eek:
No hyppykiikun käyttöikä jäi lyhyeksi, kun ei neiti viihtynyt ja oppi istumaan, että hommattiin vauvakiikku...no taaperokärryn vois laskea turhakkeeksi, koska neiti oppi kävelemään varhain. No, on tuo pihalla ihan hyvä apu, kun ei kengillä viel kävele =)
 
Huomenta

Turhakkeita sitteri josta kuuluu meren ääniä ja musiikkia+tärinätoiminto,rintapumppu, käsin tuli paremmin,peppupkosteuspyyhkeet, Muumivaipat, Ergoon vauvaosa,no itse Ergokin jäi vähälle käytölle.tuttikuumemittari ( saatiin kylläkin lahjaksi ) puolipotkarit ja kietaisupuserot, itkuhälytin,raskausajan tukivyö,Bumbo,oli liian pieni pojalle

Hyödykkeitä keinuva sitteri,imetysliivit, kylvetystuki, vuokrattava Vaavi-ensisänky,

Lisään vielä..
hyödykkeitä,mutta olis voinut ostaa toisenmallisen tai merkkisen: sivusta laskettava pinnasänky,aivan outo ja hankala mekanismi, kevyemmät vaunut, syöttötuoli( Ikea ),muuten o.k mutta liian kevyt meidän voimamiehelle joka kaataa sitä mennen tullen
 
samalla lusikalla syömisen suhteen olen näiden pienten kanssa tosi tarkka. Nyt isomman kanssa jo vähän höllentänyt...

muroja on saanut ihan tavis riisimuroja koitaa näppärillä ( :D ) sormilla pöydältä ottaa. Suurin osa tais löytyä lattialta... Oon samaa mieltä kun helmis siitä että en ole turhan tarkka onko jossain nyt vähän sokeria tai suolaa. Tosin ranskikset jätin vielä antamatta (esikoinen olis kovasti halunnu pikkuveljelle antaa..) kun ilman suolaa niitä ei kukaan syö ja suolan kanssa en kuitenkaan vielä viittinyt kun olis kuitenkin lähinnä sen suolan siitä päältä nuollut... Onkin varmaan ainut mitä oon tässä nyt jättänyt sen takia antamatta.

Talk-murut :x

1 imukuppilautanen löytyy, mutta oli sisäpuolelta niin omituinen ja monella "kuopalla" et taitaa jäädä käyttämättä...

taittuva syöttötuoli on ollut ahkerasti taitettuna, mutta vaan sen takia että esikoinen kuskaa poikaa ympäri taloa :D Muuten oiskin ihan hyvä syömisen opettelussa mut on vähän turhan matala ite olla siellä, helpompi metsästää heitettäviä tavaroita/ruokaa korkeella tasolla :D

Olikohan siinä kaikki?

Mistä saisi vaippoja mahallaan nukkuvalle pojalle??
;) Poika pitää hyvin huolen että pyykki ei lopu... Pitkään meni hyvin että vaipat ei vuotanu mut nyt on taas alkanu vuotamaan :/ Joka yö, välillä päivällä ja jopa päiväunilla. Ja ei johdu siitä että olis täysi, teippivaipat yleensä jostain välistä ja housuvaipat yläreunasta. Eli semmonen rintaan saakka tuleva vaippa olis aika hyvä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Taivalkosken Myllyn tuotteet ovat perinteinen etelä-pohjalainen Herkkutalkkuna-jauho ja
talkkunapohjaiset TalkMurut sekä marjanmakuinen Rölli-muro.

Kaikilla tuotteilla on Joutsenmerkki ja Sydänliiton merkki: tuotteet on valmistettu kotimaisesta viljasta, ne ovat vähäsuolaisia ja vähärasvaisia sekä lisä- ja säilöntäaineettomia.
Mistä sä näitä tietojas näin nopsaan löydät... :D :wave: Kiitos. Nyt on tuttu minullekin! =) Olen kyllä käynyt Taivalkoskella... :LOL:
Kas kas.. ovelaa että toi T-kosken Mylly sijaitsee Etelä-pohjanmaalla kun oikeestihan T-koski on Pohjois-pohjanmaalla.. Sielläpä minäkin anoppilassa olen aikoja viettänyt.

Hapanmaitotuotteista meillä syöty raejuustoa, viiliä, maitorahkaa (nam!) ja nyt lusikalla maisteltu gefilus-piimää. Välillä rahkan jälkeen on kakka ollu vihertävää ja löysää mutta koska sitä ei ole jatkunut pitkään, olen katsonut sen olevan vain sitä että tuote on uusi juttu..

Meillä tyttö alkoi eilen oikein ajan kanssa yrittää kiivetä tuoliin :eek:. Jupisi tuolissa nukkuvalle koiralle samalla :LOL:

Niin ja anoppi rikkoi vankkureiden jarrut |O. Onneksi noissa on kahdet jarrut, heitettiin aisa toiselle puolelle eikä vankkurit ole usein käytössäkään. Enemmän mä käytän matkiksia.

 
Arki alkoi jooh...kolme koneellista pyykkiä liitosteltu kaappeihin, ja toinen koneellinen jo pyörii taas... keittiön verhot vaihdettu keväisempiin ja kovasti tekis mieli lähteä ostamaan tulppaaneja pöydälle. kevättä rinnassa...juuh...
Mies töissä ja poju nukkuu ulkona. tyttö leikkii nukeillaan ja puhua pälpättää ittekseen. takassa loimuaa tuli. :D ollaan katteltu tässä samalla kun tuohn lähelle nousee älvsby talo. kylläpä nuo miehet on käteviä...

niin ja pihasta lumetkin jo kävin auraamassa.

Pojan korvatulehus alkaa hiukan ilmeisesti helpottaa kun kuuria syödään nyt jo kolmatta päivää. viime yö meni jo ihan hyvin. pari kertaa laitoin tuttia vaan suuhun ja käänsin parempaan asentoon..

Mua soitettiin taas huomiseksi töihin. ihan kivaa välillä mennä...piristää.

Turhakkeita meillä oli imetystyyny, rintapumppu..
paljon käytetty sitteriä ja kaikki tuttipullot on ollu tarpeen.
nokkamukit meillä ei oikein ota kelvatakseen vieläkään...niissä on se tippalukko niin nappula ei osaa imeä siitä ... :whistle:

taaperokärry on ollu kovassa käytössä sekä serkkutytön "kävelykärry" myös.

Tyttö tuli tuohon mun selän taakse leikkimään poneilla ja kyselee että onko sinulla heppa joku hätä? sinäkö olit tulossa?... koitan olla nauramatta kun toinen niin ihanasti itse tuolla leikkii.. :heart: :heart: :heart:

Nyt meen jatkamaan puuhiani,
Jepsu
 
niin ja sormiruokaa olen pojalle antanu. en oo koittanukkaan että itse söisi.
vaalea leipä ja keksit on in. karnevaalikeksit ja muumit.
maissinaksut maistuu välillä.

nyt on alettu vasta syömään isoja purkkeja ruokaa ja herralle ei kelpaa 8kk ruuat vaan pitää olla 1v ruokia. suosikki on lasagnette ja stroganoffihommeli...

maitoa olen koittanu maistattaa ja 20ml on juonu mut enempi ei mee. huh huh. viiliä saa välillä ja ihan hyvin maistuu.

 
Turhakkeita: kävelytuoli (jäi täysin käyttämättä)...apua, eikö muka muuta :eek: No tietty on jotain vaatteita (lähinnä lahjaks saatuja), jotka jääneet käyttämättä.

Manduca ei ole ollut pitkään aikaan käytössä, mutta sillähän on vielä käyttöaikaa jäljellä, joten en myönnä turhakkeeks :saint:

Poika kutsuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuten jo odotusaikana päätin, että en turhaan nyt hommaa mitään, mitä en oikeesti tarvii, eikä kai ole tullut hommattuakaan =)
No, mutta hyvänen aika, eihän sitä voi tietää, mitä tarvitsee. :D ;) Juups, mutta näin jälkikäteen miettien tuntuu, että varustauduin vähintään ydinsotaan enkä lapsentuloon. :LOL: Ainakin jos miettii sitä apteekki- ja kosmetiikkatavaramäärää, mitä tuli hankittua. :p Niin, ja onhan meillä jäänyt käyttämättä tai yhdelle käytölle kyllä hävettävän iso määrä vaatteitakin. :ashamed: Imetystyynykin meillä on; eipä tullut imetystarkoitukseen kovin paljon käytettyä :( , mutta edelleen se on kyllä muussa käytössä. On itse asiassa ollut tosi kovassa, lähes päivittäisessä käytössä. Se on sellainen pitkä ja lötköpötkö tyyny; sisustukseen mätsäävä tottakai. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
hyödykkeitä,mutta olis voinut ostaa toisenmallisen tai merkkisen:
Mua harmittaa edelleen, ettei ostettu sitä Stokken Sleepi -sänkyä. Se on niin hieno ja toimisi jatkossa tavallisena sänkynä. Muita ostoja mä en kyllä vaihtaisi johonkin toiseen. En vaunujakaan, vaikka Bugaboot onkin namskis. :D
 
[quote="Ieva] No, mutta hyvänen aika, eihän sitä voi tietää, mitä tarvitsee. :D ;) Juups, mutta näin jälkikäteen miettien tuntuu, että varustauduin vähintään ydinsotaan enkä lapsentuloon. :LOL: Ainakin jos miettii sitä apteekki- ja kosmetiikkatavaramäärää, mitä tuli hankittua. :p [/quote]

:D :D :LOL:
 
[quote="Ieva] Imetystyynykin meillä on; eipä tullut imetystarkoitukseen kovin paljon käytettyä :( , mutta edelleen se on kyllä muussa käytössä. On itse asiassa ollut tosi kovassa, lähes päivittäisessä käytössä. Se on sellainen pitkä ja lötköpötkö tyyny; sisustukseen mätsäävä tottakai. :D
[/quote]

Meillä oli imetystyyny aika paljon käytössä esikoisen kanssa. Neidin kanssa en juurikaan käyttänyt, mutta on kyllä ollut pitkään lötköpötkönä. Mies oli pahana, kun lainasin sen siskolleni. Ei kuulemma ilman sitä löydä mukavaa asentoa sohvalta. No hyvin toi sohvalla löhöily on kuitenkin näyttänyt luonnistuvan. :LOL:
 
Huomenta...täälläkin heräillään =) .

Kahvia tässä hörpin ja keittiön hellaa lämmitän.

Turhakkeita: kaverilta ostettu itkuhälytin. Ei oo ollu käytössä vielä kertaakaan, mut voihan sitä käyttää vielä vähän myöhemmin... Muita turhakkeita on tuttipullot, poika aloitti juomaan suoraan Ikean vihreestä nokkiksesta. Nyt menee maito jo muistakin nokkiksista ilman venttiiliä. Jokunen vaate jäänyt vaan muutamalle käytölle, itse ostettuja :ashamed: .

Tarpeelliset turhakkeet: isovanhempien antama leikkikehä...muuta ei tuu nyt mieleen.
 
Joo itkuhälytin on jäänyt vähälle käytölle, mutta sillekin varmaan löytyy vielä käyttöä ;)
En siis aio mitään vielä myydä eteenpäin vaan säästän seuraavalle :D Jos mä joskus saisin seuraavan :whistle:

Ilman rintapumppua en olis tullut toimeen, enkä moottorilla toimivaa keinua, se ollu pelastus monina kiukkupäivinä.

Meillä on ihan peruspinnis ja vörkkiny hyvin. Mutta seukille haluaisin papan tekevän uuden, toivottavasti se innostuu. Stokke vaikuttaa hyvältä, mutta en IKINÄ maksais pinniksestä niin paljon |O Mä kyllä luulen, että meidän herra nukkuu vielä lähes vuoden pinniksessä, ennen kuin ostan uuden sängyn. Sen ei missään nimessä tarvi päästä omia aikojaan sängystä pois :kieh: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuten jo odotusaikana päätin, että en turhaan nyt hommaa mitään, mitä en oikeesti tarvii, eikä kai ole tullut hommattuakaan =)
No, mutta hyvänen aika, eihän sitä voi tietää, mitä tarvitsee. :D ;)
Joo mutta mie ostan vasta sitä mukaa, kun tuntuu että tarvii...en varuiksi =) Kaikkea mitä on ostettu, on tarvittu...siis silleen enemmissä määrin, ei niin, et oltas joku ostettu, kun kerran on tarvittu jne :p :D :LOL:
 
Johan on taas tullut juttua ;)

Että voi ärsyttää pieni asia!!! :kieh: Aamulla oli labra. Mutta vasta siinä kun istuin tuoliin, niin sanoivat että olisi pitänyt olla 12h paasto. No tottakai mä olin syönyt aamupalan!! :kieh: Onneksi sain uuden ajan perjantaille.

Neiti päikyillä. Ompa hiljasita. Nykyään tuo neiti on sellainen jalassa roikkuja ja kitisiä. Mä oon nyt ajatellut että toivottavasti se olisi vaan hampaista johtuva juttu.

Hapanmaitotuotteista on ollut puhetta. Meillä ollaan syöty jugurtti (tavallista ja bulgarian), viiliä ja raejuustoa maisteltu ( ei kovin hittituotteita)
Leipää ei olla juurikaan annettu. Ei vaan ole ollut tarvetta. Maissinaksuja sitäkin enemmän.

Mites muuten muilla harjataan hampaita. Tai oikeastaan kuinka hyvin/helposti se sujuu? Meillä kun nyt vasta se ensimmäinen hammas ilmestyi niin alettu harjottelemaan. Paremmin menee kun antaa harjan neidille, niin itse sitten pureskelee sitä.
 
No niin, aamupala syöty, tonnikala-munakokkelia joka kuullostaa ällölle vaan olikn ihan simppa hyvää, mieskin kehu kun söi sitä lounaaks :p

Ciba, ymmärrän ärsytyksen, meinaan oon tänään koko aamun koittanu soittaa terkkariin ja ihan äskön sitten vasta vastattiin..astmalääkettä meinaan tarttisin ja sassiin :/

Meillä ollaan alotettu nyt yöpullosta vierotus ja kolmas yö menossa, toka yö meni ihan hyvin jo mutta nyt toi viime yö eli kolmas kerta ei niin hyvin, 02.20-05.00 oltiin enemmän tai vähemmän valveilla :headwall:

Turhakkeita meillä on ollu; tavan kantoliina ( harmi kun en tilannu manducaa aiksemmin
|O ), osa vaatteista juu, siinäpä ne näin äkkiseltään :eek:

Ehkä turhake; rengasliina kattotaan osaisko sitä ruveta käyttään vaik kauppareissuilla :eek:

Tarpeellisia; Dumbo-suihkussa käytettiin pitkään, sitteri, rintapumppu, matkikset jne..

Eli ton listan mukaan meillä ei muka ois niinkään turhakkeita, heh :D :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuten jo odotusaikana päätin, että en turhaan nyt hommaa mitään, mitä en oikeesti tarvii, eikä kai ole tullut hommattuakaan =)
No, mutta hyvänen aika, eihän sitä voi tietää, mitä tarvitsee. :D ;)
Joo mutta mie ostan vasta sitä mukaa, kun tuntuu että tarvii...en varuiksi =)
Näin mäkin pääsääntöisesti teen, mutta raskaushuumassa ja tässä vauva-aikana on tullut vähän innostuttua. :whistle: :p Onneksi ei ole tullut ostettua mitään isompaa turhaan, vaan nuo kaikki käyttämättä jääneet on olleet tuollaista pikkukamaa. Tosin kertyyhän noista pikkusummistakin iso potti. :snotty:

 

Yhteistyössä