***Helmet 2008*** Uusi vuosi 2009 vol. 4

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kohta pitäs laittaa lasagne uuniin...
Meil on makaronilaatikkoa tänää, jos joku sen tekis vaan :whistle: :LOL:
Meillä syödää tällä viikolla poikien toiveiden mukaan...aikalailla makarooni/jauhelihapainotteista :p
Meil ois tuolla jääkaapissa viel kiinalaisen jämät kun sain eilen kiinalaista :p :LOL: Mut mies oli sitä mieltä että makaronilaatikko tehää :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Huomaa kyl että meil ei oo viel arki astunu taloon.. Pitäisköhän mennä vaihtaa yökkäri pois :ashamed:
Mitä turhia, ei sitä kukaan näe mitä sulla on päällä. Mä kuljeskelen vaan t-paidalla pers vilkkuen :D ja naapurit todellakin näkee ikkunasta sisään

Me oltiin aamulla ulkona vaunuissa vaiks oli se -15astetta.. Emmä oo edes aatellu etteikö ulkona käytäis. Maahan en pistäny, sen verran michelinukko-pukeutuminen oli. Käytiin avoimessa leikkimässä ja nyt koisaa parvekkeella. Katotaan mites tää rytmin muutos menis, parempihan tää olis että nukkuis ainoat päikkärinsä puolenpvän jälkeen eikä aamupvällä.

Ei muuten menny putkeen lounaan antaminen sormiruokana.. :whistle: Muutaman keitetyn porkkanapalasen suostui ottamaan. Broisku oli vissiin liian mautonta ku en ollu maustannu sitä mitenkään.. Mutta mulle kerrottiin että riittävä annos ruokaa per kerta on lapsen nyrkin kokoinen määrä. Mahalaukkuhan on oman nyrkin kokoinen jokaisella, siitä isommat ruokamäärät/annos on periaatteessa ylimääräistä.

Dodii, nyt on sitten käyty lainan korot muuttamassa, pitäiskin laskea paljon sitä säästöä nyt ihan oikeasti tulee kun korkoprosentti putosi reilulla parilla prossalla... :whistle: :D

Jahvetti ei taideta vastikkeen kanssakaan yltää teidän sähkölaskuihin :whistle: :eek: ja vastikkeessahan maksetaan aika paljosta muustakin-taikka siis sähköstä ei varsinaisesti lainkaan, lämmöstä kyllä.

Pilviksellä onkin sitten melkoinen anoppi :eek: repeilin kyllä ihan urakalla potkukelkkajutulle :LOL: vaikka sit ei naurattunut enää yhtään kun mielessäni kuvittelin kolmevuotiaan viilettämässä sillä mäkeä alas... :ashamed:

Tyty on nyt nukkunut pari viime yötä ihmeen hyvin *kopkop*, hampaita on nyt viimein puhjennut ylös etuhampaat ja toinen kulmuri, oliskos sitten tosiaan lisännyt levottomuutta noin paljon entisestään. Yöt kun oli tässä joulusta alkaen tooosi levottomia. Viime yönäkin nukkua posotti kuuteen, otti huikat ja jatkoi unia :eek: onkohan viimeksi nukkunut noin hyvin joskus syksyllä....

Juu ja neiti sitten imi mun hartiaan tollasen fritsun näkösen mustelman... :whistle: :xmas: :LOL: Oltiin eilen tytön kanssa suihkussa ja siinä rauhassa oli sylissä pää mun olkaa vasten-en silloin tajunnu mitään, ihmettelin vaan että mitä se nyt noin rauhassa siinä on. No myöhemmin sit huomasin että mikä ihmeen tumma läntti tossa on... :LOL: Sen verran varmaan tytyllä hampaat kutiaa, että siinä oli kiva olkaa jäystää... Nyt on olo kuin pahasella teinillä :xmas: vaikken kyllä silloinkaan noiden päälle ymmärtänyt alkuunkaan! :LOL:

Pähkin täällä että ostaisko neidille uudet rattaat vai ei... :xmas: Siis pelkät rattaat, olishan ne varmaan yhdistelmiä kevyemmät ja menis pienempään tilaan. Nythän neiti vielä nukkuu rattaissa ulkona, mut kesän korvalla siirtynee sisälle unille, joten sitten rattaat olis pelkässä ulkoilukäytössä. Nyt on mietinnässä Brion Racet ja Britaxin Toddlerit, pähkäileepähkäilee...

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Jahvetti ei taideta vastikkeen kanssakaan yltää teidän sähkölaskuihin :whistle: :eek: ja vastikkeessahan maksetaan aika paljosta muustakin-taikka siis sähköstä ei varsinaisesti lainkaan, lämmöstä kyllä.
Niin en tietty tarkottanu että samoihin, mut esmes just lämmitys/vesi (lämmin) kuuluu teillä siihen eikä sähköön niinkun meillä... =)
Ja neliöt ja nupit yms kaikki vaikuttaa =)

Täällä on ahkerasti pulkkailtu nyt kun vihdoin saatiin tännekin lunta pikkuisen :).
Pakkasrajana olen pitänyt suunnilleen -15, kun avorattailla meilläkin mennään tai pulkalla tms. Päikkärit siis nukuttu sisällä jo pitkään.

Maitoa meillä menee pullosta (korviketta) enää iltapullollinen eli n. 130ml, muuten puurot tavalliseen maitoon ja välkkäriks viili jugurtti tms. ja joskus lisäks piimä mukista (on herkkua :x , tytölle siis, äitille ei kyllä maistu). Ruualla menee vettä, jonka kyllä ajattelin korvata piakkoin tavallisella maidolla ja jättää ton korvikkeen ja iltapullon kokonaan pois.
Leipää meillä maistellaan yleensä näkkärin muodossa aamupuuron jälkeen, että äiti saa rauhassa syödä aamupalan :D. Iso osa päätyy kyllä lattialle.
Ja ne parjatut Talk-murot on neidin suurta herkkua, napsittuna sormiruokana (muuten niitä ei ole kokeiltukaan...).

Ja karies-bakteeria ollaaan koitettu vältellä, mulla nimittäin ihan riittämiin noita reikiä. Suolaa ja sokeriakin ollaan enemmissä määrin vältelty, mutta ei nyt mitenkään hysteerisesti mielestäni. Mutta ranskiksia ei olla kyl vielä maistelt:u, ikä ihan hetkeen maistellakaan :D.

Kuvausten hintoja tässä justiinsa selvittelin. Päädytään varmaan sellaseen mulle ennestään outoon valokuvaajaan, joka nettisivujen perusteella vaikutti hyvältä ja olen kyllä kuullut hyviä kokemuksiakin hänestä. Sitä paitsi on yli puolet halvempi(80 e) kuin tuo toinen valokuvaamo (195e), jota ensin aateltiin. Ja kuvusten sisältö pitäs olla suunnilleen sama...eli sisältää yhden kuvan ja koevedokset.

Hui, Anno miten lähellä sun synnytys alkaa jo olla, kohtahan täällä jo jänskätään sun lähtöä =) . Mukavaa äippälomaa sinne!

Sähkölasku meillä muistaakseni jotain 40 euron luokkaa kuussa (voiko olla noin vähän...?). Tosin rivari, reilu 90 neliötä ja kaukolämmössä.

Ai niin korvikkeesta... meillä menee sitä ehkä desi päivässä. :/ Kun ei uppoa niin ei. Puuroista onneksi saa maitoa, sitä menee 4 dl päivässä, välillä sekoitan ruokiin korviketta ja jugurteista tietty. Tänään annoin purkillisen tavisjugurttia, ei näytä vaivaavan.

Mutta nyt meen :wave:

Yhteistyössä