Täällä on -15 enkä viitsi lähteä lasten kanssa ulos. Kävelylle voisi mennä omasta puolesta, mutta sitten poika paleltuu. Ja itse en kykene enää noin kylmässä oikein vain seisoskelemaan pitkää aikaa. Onneksi tänään pitäisi lauhtua aika paljon iltaa kohti niin pääsee sitten myöhemmin ulos.
Top 3:
1. tutit
2. ruokailuessu
3. bodyn jatkopala
Meillä aika vähälle käytölle jäivät kantoliinat, sitteri (lähinnä kylläkin lainatavaroita) sekä vaatteita (saatuja ja itse hankittuja myös muutama :ashamed: ) Paljon on ollut käytössä rintapumppu. Itse ei onneksi tullut hankittua paljonkaan turhaa. Ja itse asiassa nyt tytölle ei vaatteita lukuunottamatta juuri mitään uutta.
Leipää olemme antaneet jonkin aikaa ja nykyisin sitä menee jo kivoina paloina. Saa olla toisinaan kaivamassa suusta pois, kun se alkaa olla turhan täynnä. Sitten vain siirrytään murujen antamiseen ja sekin kelpaa. Se on tietysti myös hyväksi sorminäppäryydelle. Muroja on käytetty ainoastaan sormiruokana, mutta nuo leivänmurut ovat enemmän suosiossa.
Samaa lusikkaa en ole käyttänyt ja visusti varon sitä. Niin tein kyllä pojankin kanssa, mutta silti oli karies-bakteeri tullut. En tiedä oliko itseltä vai sitten esim. isovanhemmilta. Ja vaikka pojalla on se bakteeri, niin edelleenkään ei tule käytettyä samaa lusikkaa. Se on vain se ajatusmalli juurtunut päähän.
Onko muuten muita helmiä, jotka muuttuvat iltaa kohden vain hyväntuulisemmiksi? Meillä on sellainen tapaus joka on muutenkin aika tyytyväinen, mutta sitten iltapalan jälkeen vasta oikein riemu alkaa. Aiemmin oli helppo viedä sänkyyn, kun illalla alkoi kitinä, mutta nykyisin ei sellaista tule. Eli tyttö on sitten pakko viedä sänkyyn kesken iloisten leikkien (mies ei auta asiaa höpsöttelemässä ja riehaannuttamalla iltaisin), kun kello on jo paljon. No, toistaiseksi tyttö on sitten jäänyt sänkyyn ihan ok joten asia ei mitenkään haittaa, mutta tuntuu vaan että on niin sääli viedä leikkisällä päällä oleva tyttö nukkumaan. Tilanne saattaa hyvin muuttua kunhan siirrytään yksiin päiväuniin ja illallakin ehkä sitten väsyttää enemmän.