***HELMET 2008*** Kesäviikko 35/ pino2

onnittelut täältäkin zukulle!

meikkis on ollu kuumeessa aamun...38 astetta lähennelly ja tyttö oksenti just. voi olla(toivottavasti) vaan ylijuomisesta johtuvaa...joi ennen oksennusta paljon mehua. ja räkätaudit jatkuu. M on saanut toisen hampin alas. :heart: :heart:
mutta kyllä se tästä. tiistaina mennään OYS:siin M:n kontrolliin.
huomenna 6kk nla ja iskä käyttää yksin poikaa kun mun pitäs mennä töihin mutta katotaan nyt miten mun vointi etenee.

Appiukko lupas just eilen ostaa lapsille molemmille uudet toppahaalarit :) kivaa :)

nyt meen...

Jepsu

p.s. mullekin kelpais tuo Johan :p

Me oltiin tytö kanssa esiintymässä länsiautoareenalla :D. Siellä on sellainen poweria parketille-perhetapahtuma ja me siellä tvistattiin. Kahden harjoituskerran kokemuksella B) :ashamed: :whistle:

Ja sain ihan järjettömän hyvän syyn antaa Espoon kaupungille palautetta parkkipaikan liikenteenohjaajista. Ne eivät tehneet työtään! GRRRR!! Sellaisella asiakaspalvelumeinigillä mä oisin saanu omassa työpaikassani potkut. Mä näen niin kirkkaan punaista kun huomaan huonoa asiakaspalvelua :headwall:

Mut joo, meillä nuha kans jatkuu.

Mitäs muuta? Zukulle onnittelut tätiydestä. Ja ainakin Jepsulle paranemisia!

Me lähetään nyt taas operaatiopöydälle vaipanvaihtoon..

Onnea Zuku-tädille :flower:

Täytyykö silmätulehduksesta kärsivä käydä näyttämässä lääkärissä, vai saako apteekista ilman reseptiä jotain? Pojan silmä alkoi rähmimään eilen. Ajateltiin, että se johtuisi vain tuosta runsasta itkemisestä (unikoulu :ashamed: ), mutta kyllä siellä taitaa olla joku tulehdus. Vuotaa vettä ja rähmää. Ei punoita.

Arvatkaas, jäbä taisi nukahtaa tuonne sänkyynsä, sen kuin laitoin sen sinne :eek: :eek: :xmas:

Jepsulle tosiaan paranemisia :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Täytyykö silmätulehduksesta kärsivä käydä näyttämässä lääkärissä, vai saako apteekista ilman reseptiä jotain? Pojan silmä alkoi rähmimään eilen. Ajateltiin, että se johtuisi vain tuosta runsasta itkemisestä (unikoulu :ashamed: ), mutta kyllä siellä taitaa olla joku tulehdus. Vuotaa vettä ja rähmää. Ei punoita.
ei saa ilman reseptiä minun mielestä, mut kannattaa kokeilla ensin kotikonstein parantamista jos ei ihan kauheasti rähmi, eli keität vettä ja sitten kunhan on sen verran jäähtyny ettei enää polta niin otat vettä pumpuliin ja pyyhit silmää ulkoreunasta sisäänpäin

Niin mä vähän ajattelinkin ettei saa ilman reseptiä. Ollaan jo kokeiltu tuota keitettyä vettä.

Onko muilla vaipan vaihtamisen kanssa ongelmia? Se on ihan mahdotonta nykyään, en tiedä mikä siinä poikaa hermostuttaa |O
Jäbällä oli äsken kakat housussa, nostin sen lattialta syliin mennäkseni vaihtamaan. Eikös poika sitten oksentanut mun päälleni. No, mentiin ottamaan vaippa pois, mulla vaatteet ihan yrjössä, taas tavalliset venkoilut ja peetä tippui lattialle :LOL: käytiin pesemässä pylly, enkä saanut vängättyä vaippaa takaisin päälle.
Ajattelin että olkoot sitten hetken aikaa ilman. Kävin pesemässä kädet ja tulin takaisin pojan huoneeseen. Siellä se seisoi (avaamatonta) vaippapakettia vasten ja pissasi lattialle :LOL: :kieh:

no meillä on vaipanvaihto kans vähä kinkkinen homma nykyään ku ei meinaa millään pysyä paikoillaan että saisin teipit kiinni ku koko ajan on meno päällä, en nyt vielä kuitenkaan haluaisi siirtyä housuvaippoihin :/

Nuo hampaat vaivaa ilmeisesti vielä senkin jälkeen kun ne on tullu läpi???

Luojan kiitos Fröbelin palikoiden DVD:stä!!! Tossa tuo itkupilli keinuu ja katsoo niitä onnellisena :eek: Kun ei jaksais koko päivää olla tuolla ulkona ja pukata vaunuja kovassa tuulessa....

Vaippojen vaihto on hankalaa myös meillä! Tytöllä on voimaa kuin pienessä kylässä kun samantien on kääntymässä mahalleen ja jos ei sitä saa tehdä, on kyllä tappelemassa vastaan. Ja meillä on housuvaipat nyt kokeilussa! Meidän tyttö on siis nipinnapin 7kg ja laiha mutta Liberon housuvaipat koko 4 on toimineet. Aiemmin ollaan käytetty vaan pampersia joten mulla oli ennakkoluuloja pitävyyden suhteen. Eivät falskaa vaikka tuntuvatkin reilunkokoisilta,ainakin meillä näin.. Vaippojen vaihto on paljon helpompaa nyt, tyttö voi olla haluamassaa asennossa hoitopöydällä eli mahallaan. Noh, kakat on pari kertaa levinneet vaihdon yhteydessä jalkoihin mutta muuten oon tyytyväinen :)

Vaipanvaihto on oma härdellinsä joo :p Millo revitää kaikki kamat korista mikä on vieressä, millo isketää kädet jalkoväliin kakkavaippaa vaihdettaessa, millo mitäkin :headwall: Meil on uusimpana "kivana" nyt tää jalkovälin rutistelu kun on keksiny että siellä on jotain..

Meil on kokeiltu noita housuvaippoja ja ajatuksissa on seuraavan kerran ostaa niitä paketillinen. Nyt on ollu noita näytejuttuja mitä on tullu mm. Liberopaketista. Meil on jätkä myös alkanu availeen vaippojansa jos on vaan vaippasilteen.. Tosi hyvä taito joo-o :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Pitääkö ne housuvaipat ottaa pois kuten housut vai revitäänkö sivusta auki (kuten uimavaipat ilmeisesti) ????
Revitään sivusta auki.. Vähä aikaa pähkäilin ekalla kertaa että hmmm kuinkas noi kakat saa nyt pois sillee ettei oo joka paikka siinä ittessään :x :D

Hassua miten meillä tosiaan on koko ajan samat ongelmat :attn: Näköjään se lapsen kehitys menee aika samaa rataa kaikilla. Kiva saada täältä aina vinkkejä :wave:
Sanos muuta =) mitenköhän sitä on ennen pärjätty, ennen nettiä :LOL:
Mä soittelisin varmaan neuvolaan joka päivä.

Pitääpäs sitten kokeilla niitä libero-paketista saatuja näytteitä. Ajattelin, että on varmaan isoja, kun poika on pikkuruinen, mutta kokeilemallahan se selviää!
Ne tais olla 7 kilosta alkaen ne vaipat ja 11 kiloon asti jos en väärin muista. Meillä on ainaki pitäny tosi hyvin. Pitää kokeilla seuraavaks Pampersin housuvaippoja kun muutenki käytetää enemmän Pampersia.

Hello :wave:

Onpas täällä ollut hiljaista tänään. Liekö kaikki olleet sunnuntaipuuhissa koko perheen voimin. Käytiin äsken saunassa koko porukka; tyttö teutusi ammeessaan keskilauteella ja mies kylvetti siinä samalla. Tykkää ihan hurjasti polskia niin löylyssä kuin muutenkin ja välillä kun kannuttelee päähän vilpoista vettä, niin ei tule liian kuumakaan. =) Saunan jälkeen sitten pullollinen maitoa ja kanttuvei. Reipas kylpeminen on meillä ainakin takuuvarma keino nopeaan nukahtamiseen. Mites muut; onkos täällä muita saunojahelmiä? :wave:

Vaipan vaihto menee yleensä ihan mukavasti. Joskus pitää tietty yrittää hillua ja kääntyä, mutta tavallisesti laulan jotain samalla kun vaihdan vaippaa tai annan jonkun rätin tai pyyhkeen käsiin touhuttavaksi. Myös puettaessa siis. Aamu- ja iltapesujen jälkeinen rasvaus, vaipanvaihto ja pukeminen sujuu mukavasti kun pesen ensin tytön hampaat ja annan sitten hammasharjan tytölle. Touhuilee harjan kanssa sen aikaa, että saa hoitohommat tehtyä. =) pari kertaa on ehtinyt vaipanvaihdolla "astua" pjaskavaippaan, mutta yleensä menee siis hyvin meillä nämä touhut. :) Pessin pojalla taitaa olla otteet hallussa pienestä pitäen. :LOL: Että seisaallaan pissataan jo puolivuotiaana! :LOL:

En muista yhtään mitä piti kommentoida... :xmas: Nyt iltahommiin! :wave:

Moi kaikki!

Häät juhlittu, ja ihanaa kyllä olikin!! Nautin joka sekunnista, kaikki oli kovin kovin ihanaa!!! :heart: Ei pysty edes sanoin kuvaamaan. En miettinyt lapsia ollenkaan, vaan pystyin nauttimaan juhlista ilman ikävöintiä. IHANAA yksinkertaisesti, ei voi muuta sanoa.
Ruoka oli hyvää, juomakin aikas hyvää ja tanssiakin sai ;)
Alan lueskelee vähä viime sivujen juttuja!

Yhteistyössä