***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Nuuelit ja tonnikalat syöty...aattelin jälkkäriks keittää kahvin, ni meinas paniikki iskee...just 2 kuppii sai laitettuu |O
Toivottavasti ei tuu yllärivieraita :p
Isot pojat edelleenki syömättä. Lhtivät kaupalle puloja viemään eikä kummallakaan luuria tietty mukana :headwall: No syökööt kylmänä...
 
pitäisköhän mun sit jotenkin huolestua vai mitä kun ei toi meijän Kaveri suostu suutaan aukasemaan kun lusikan laittaa huulille :|
Aamulla ei puuroa syöny ni aattelin että käyn kaupassa ja kokeilen sitten myöhemmin niin eipä menny sillonkaan ruoka alas :/
Kyllä sil tissi kelpaa mut ei sit muu.
 
melon, no tuskinpa vain. Eiköhän se ala suu aukenemaan kun hoksii mistä siinä hommassa on kyse. Malttia, kyllä se siitä! Toivotaan näin! :hug:

Meillä on hymykuopat! Molemmissa poskissa. Ja vissiin multa periny, mulla itellä on toisessa poskessa semmonen ihan oikea, ja toisessa semmonen "vähä sinnepäin"-hymiskuoppa =)
 
Tervehdys!
Vai on täällä jo uusia tulossa joillekin.. On tainnu jäädä multa huomaamatta että kelle. Näin kyllä unta, että Jahvetti ois saamassa kaksoset, mutta epäilen vähän pitääkö paikkaansa.. :D

Meillä käännyttiin vihdoin eilen taas, Vallehan käänty sillon joskus aikoja sitten kerran, mut ei sen jälkeen. No eilen se nyt sitte käänty oikeen monta kertaa.

Suu avautuu heti kun lusikka tulee näköpiiriin. On tainnut jo oppia, että siitä tulee ruokaa.

Poika on nukkunut jo yli tunni ( :eek: ), ja pitäis kohta lähteä tapaamaan vähän ihmisiä kaupungille... Tavataan toinen gastroskiiisilapsi äitineen, kivaa! Ei olla pitkään aikaan nähtykään. =) Saas vaan nähdä miten Valle viihtyy sit jos se herää just sopivasti matkan ajaksi. :D
 
Huomenta...eiku päivää! |O Me ollaan sekaisin rytmeissä! Herättiin klo 11. Siis kasilta nostin pojan sängystä rinnalle tai puol ysi mut joka tapauksessa ja se nukkua huiteli klo 11 asti. Sitä se iskän ja siskon puuttuminen päivästä teettää. Nyt jo on päikkäreillä sit taas, eli pikkasen sosetta ja kauheet määrät maitoa ja sit uinahti. Ihme unitauti silläki. Helteet vissiin tehny tehtävänsä. Keksitkö Meillevauva jo tekemistä?? Keksi meillekin. :D :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja melon:
vettä ollaan lusikalla annettu.nyt kun ajattelen se kyllä sitä ottaa ilomielin :D ehkä se ei sitten vaan dikkaa kovin paljoo noista sössöistä.ehkä sitten joskus.Kiitokset teille
:wave:
Kannattaa kokeilla mahollisimman neutralin makusella mössöllä :D Tai vaikka jotaan maitoa tms...siinäki on enempi makua kun vedessä, niin jos tottuis siihi, et lusikasta saa jotain hyvää ;) :D
 
Mie en taas osaa mitään alottaa ku likka nukkuu |O Pitäs pyykkejä viikkaa, vähä järjestellä paikkoja tai vaikka repii noit tapettii, mut tää sohva on niiiin ihq :p :LOL: :LOL:
No, kohta taas ruuanlaittoon ja sit isännyski jo tulee...huoh, turha päivä taas :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja melon:
vettä ollaan lusikalla annettu.nyt kun ajattelen se kyllä sitä ottaa ilomielin :D ehkä se ei sitten vaan dikkaa kovin paljoo noista sössöistä.ehkä sitten joskus.Kiitokset teille
:wave:
Meidän jässikkä pullikoi ruoka-soseita vastaan. Makeat kyllä uppoaa (kehen lie tullut :whistle: ). Kai se niihin kuumiinkin pöperöihin joskus tottuu :)
 
Mulla kans tänään ihan "turha" päivä. En vieläkään jaksa tehä mitään :( Silittämistä ois iso pino, mut ei vaan jaksa tarttua toimeen. Ruokaa varmaan pitäs tehdä, mut ei innosta sekään, vaikka varmaa kannattais jotain syödäkin :/ Kämppä on taas kuin hävityksen kauhistus, kun olin eilisen sängynpohjassa.

Tekis kyllä mieli jotain pikaruokaa :p Hese on jees, mäkkärissä joskus salaattia syön. Harvoin käyn, mies useemminkin. Mut nyt kyllä subi maistuis, se ei oo niin ällörasvaista kuin nuo hesen pöperöt. Täytyy kai silti tyytyä noihin kanan filepihveihi, kun niissä viim. käyttöpv. tänään :/

Saanukka mä annan sen parsakaalin jäädä vähän raemaiseksi jos jää. Pojalle kelpaa aika kökköinenkin sose =) Nyt kun tein viimeksi soseita, niin jätin aika paksuksi tavaraksi muutenkin ja hyvin uppoaa. Ei oo hienokurkku tuo poju ja siistempi syöttää :D
 
täytyy koittaa antaa sitä maitoa sille kun herää.
eilen illalla kun annoin pojalle iltapalaa ei suostunu taas suutaan avaamaan (ite söin kakkua ja sitä katteli että haluu kans) laitoin sit kakkua lähemmäs sen suuta niin heti se sen sit avas ni sain ees yhen kokonaisen lusikallisen ruokaa sen suuhun :D Äidin poika

Joko te ootte rattaisiin siirtyny vai vaunuillako kuljette vielä?Meillä oli tossa tosi hankala vaihde menossa.ei voitu liikkua täältä kämpästä mihkään kun jätkä oli hereillä koska ei suostunu vaunuissa olemaan.koitin sit rattaita mut musta oli ihan liian pieni vielä niihin.Nyt onneks on löytyny meiluinen lelu jota se sit järsii jos sattuu oleen hereillä niin vaunuilukin taas sujuu :)
 
eija mun mielestä näyttäs vesirokon näpyiltä. ja kyllä mun kaverinkin vauva sairasti sen ihan pienenä joten mahdollisesti jokin rokko..epäilen...'

melon ja hulipumpsis kiva kuulla teistäkin! :wave:
nyt pakko mennä...espoosta tulee vieraita....
 
Alkuperäinen kirjoittaja melon:
Joko te ootte rattaisiin siirtyny vai vaunuillako kuljette vielä?
Vaunut edelleen käytössä...yhdistelmät kovalla kopalla siis. Mutta tosi vähän on nyt kuljettu ylipäätään vaunuilla, kun hommattiin Ergo-kantoreppu =) Ei tarvi miettiä viihtyykö vai ei, kun takuulla viihtyy niin kauan kun jaksaa kantaa :LOL: :LOL:
Nukahtaa kyytiin joskus jopa ilman tuttia, mitä EI tapahdu sängyssä tai vaunuissa :whistle:

Btw, se nukkuu vielki :eek: 4h raja meni jo rikki...kävisköhä tökkäsemässä... :whistle:
 
Oli tuo hengissä :LOL: :LOL:
Makkarissa on niiiiiin ihanan viilee ja tuulenvire käy ikkunasta, ettei ihme kun nukuttaa noin makosesti :D
Täytyy sanoa, et mulla on ollu tänään aivan ylihelppo vauva :LOL:
Herättiin siis n.8.00...9.45 meni unille ja siitä asti on nukkua posottanu |O :xmas: :LOL:
 
melon meillä oli emmaljungan ceroxeissa pehmeä kantokassi joka otettiin pois noin 2,5kk iässä,sitten laitoin makuupussin patjaksi.nyt ei oo enää sitäkään aina.poika istuu jo välillä pieniä aikoja rattaissa,ei viihdy makuultaan siellä yhtään silloin kun on hereillä...sylissäkin puskee vaan istumaan,hienosti on selkä suorana...

mä en oo saanu kans mitään aikaseks tänään :ashamed: miehel eka työpäivä 5 lomaviikon jälkeen ja kohta tulee kotio ja tääl pyörremyrsky odottamassa :/ :whistle:

tutit ja pullot oon keittäny sillo kun oon ostanu ne...muuten ei tuu keiteltyy...
 
Tutit on keitetty ennen ekaa käyttökertaa ja noin kerran viikossa keittelen pullotutit ja huvitutit.

Postisetä toi just tuollasen sinisen BB:n lusikan, Nestle näytti olevan lähettäjä. Tiedä sitte mistä hyvästä, ei ollu saatetta mukana.. :D

Nyt pitää nostaa persus ja lähtä laittaa pyykit ennen ruokaa. Tein muuten pasta-broilerivuokaa, tiedoksi :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
pasta-broilerivuokaa, tiedoksi :snotty:
Miten sie teet sen? :D :p
Joo, en oo vielä irtaantunu tästä koneesta :ashamed:

Tässäpäs ohje, kopsasin kaverin blogista, kuulema joku marttojen ohje tms.

muutin siten, että laitoin makarooneiksi Torinon Special Vehnänalkio -pastaa (saa nähä oliko oikea valinta) ja sulatejuusto vajaan paketin Koskenlaskijaa oisko n 200g (tuo 400g tuntuu hurjalta)

*Pasta-broilervuoka*
250 g kauramakaroneja
400 g broilerin fileesuikaleita
8 dl vettä
400 g Mesikämmen sulatejuustoa
(laitoin Koskenlaskijapaketin)
kasvisliemikuutio
mustapippuria

Ruskista suikaleet. Laita voideltuun vuokaan makaronit ja suikaleet.
Sekoita. Kuumenna vesi kiehuvaksi kattilassa, liota siihen sulatejuusto
ja mausteet. Kaada vuokaan. Paista 200 asteessa n. 40-60 minuuttia.

Nyt sitte täytyy tosissaan mennä.
 

Yhteistyössä