***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Huhhuh! kyllä on tosiaan tekstiä taas!
Me käytiin eilen neuvolassa myöskin. Korttiin täti kirjoitti pirteä, ihana ja mukava poika. Hyväkuntoinen.
Ja mitat olivat reilu 6kk ikäsenä siis:
Paino 6350g (2300)
Pituus 63.5cm (45)
Pää 43.5

Aika pieni tuo on, käsittääkseni, ikäisiinsä verrattuna?

Heips!

Ekaksi teille hiukan perjantai-illan viihdettä tältä illalta :whistle: :ashamed: :

Mies lähti töiden jälkeen kalaan ja palaa vasta yöllä. Lähdin ajan kuluksi pojan kanssa puoli viiden paikkeilla pienelle vaunulenkille ja kotipihaan palattuamme meidän molempien ulko-ovien edustalla vaani hyökkääjä-sääsket. Sellaisen minun avatun kämmenen kokoiset ötökät :eek: :x Noita sääskiä on nyt lähiaikoina ollut tässä pihalla silloin tällöin ja ne ovat ihan hulluja, änkeävät sisään kun ovea raottaa tai ulosmennessä koittavat hyökätä päälle. Mies on ne yleensä tappanut tai huitaissut pois. Aiemmin niitä onkin ollut vain yksi kerrallaan....No minä koitin sellaisella parimetrisellä seinälaudan pätkällä huitaista/tappaa niitä ja kiljuen juoksin pitkin pihaa laudan lentäessä aina, kun ötökkä liikahti. Sainkin toisen ötökän väistämään johonkin näkymättömiin ja koitin kiireellä kaapata pojan vaunuista kainaloon ja syöksyä sisään. Mutta...kun sain avaimen oveen, se iljetys hyökkäsi jostain minun päähäni ja poika sylissä kiljuin, kirosin ja juoksin pitkin pihaa :ashamed: :x :x :eek: Poikakin hiukan tietty säikähti mun huutoaja jatkuvia kiljahduksia, joten alahuuli meni rullalle :( Ja se hemmetin ötökkä oli jälleen vartioimassa ovessa :kieh: Soittelin miehelle, että mitä mä nyt teen!! Se naureskeli ja koitti tsempata mua tappamaan ne. Olin ihan karvat pystyssä ja tunsin olevinaan niitä ötököitä joka puolella. En yksinkertaisesti iljennyt yrittää enää ja pistinpä seuraavaksi puhelun äidilleni, joka oli juuri uimareissulle lähdössä. Lähtivät sitten tätini kanssa tulemaan reilut 20km tänne meille ja me pojan kanssa odoteltiin pihalla. Pojalle tuli nälkäkin, mutta hyvinhän se tuossa pihakeinussa söi, maito kun onneksi kulkee mukana :) Pelastuspartio siis saapui ja äitini urheana tappoi raparperinlehdellä nuo ötökät, mutta joutui myös hyökkäyksen kohteeksi, joten kiljuntaa ja kirosanoja riitti häneltäkin :kieh: :eek:

Koko episodi kesti lähes 2h ja nyt olemme pojan kanssa linnoittautuneet sisälle. Enkä tasan aio tuulettaa kämppää tänä iltana, vaikka sisälämpötila on 29,8 ja hikivesi virtaa :whistle:

Btw, asutaan omakotitaloalueella ja pensasaitojen molemmin puolin naapurit grillailivat, joten heillä varmaan hupia riitti mun kustannuksella :ashamed:

pikasesti päivän kuulumiset;
Meillä kävi vieraita ja neiti vierasti ihan törkeesti, myös heidän 10kk poikaansa :eek: . Toinen merkittävä juttu oli kun neiti sai käteensä maissisuikeron niin voi sitä riemua, pikkasen toinen söi tärkeen näkösenä omasta kädestä :wave:

Jep, poikkean viel ennen nukkumaanmenoa vaan nyt pitään puuhastella eväitä yms. kun viikonloppu meneekin jäähallilla harrastuksen parissa :whistle: :)

nipsuli:
Meillä kävi vieraita ja neiti vierasti ihan törkeesti, myös heidän 10kk poikaansa . Toinen merkittävä juttu oli kun neiti sai käteensä maissisuikeron niin voi sitä riemua, pikkasen toinen söi tärkeen näkösenä omasta kädestä
Meillä myös vierastetaan ja nimenomaan silloin eniten, kun kotona käy vieraita. Jos ollaan ite vieraassa paikassa, niin ei niinkään välitä. Koti on näköjään näiden pienten omaa reviiriä, ei sinne kuka tahansa saa tulla ;).

Iltoja :wave:

Jopas oli Kristellellä horror stoori, tuli ihan mieleen Hitckockin linnut... :eek:

Meil on illalt alkanut olemaan kans yhtä horroria,tissille nukahdus ei enään toimikkaan,ei ylipäätänsä mikään. Hoilotin pojalle tänään puol tuntia Topi Sorsaskoskea ( ainoa joka tuntui tehoavan ) mut heti ku meinas nukahtaa alkoi huuto sit mies jatkoi tyyliin oi maamme suomi :LOL: toiset piol tuntia ja sama homma :headwall: päiväl poika sai itkuraivareita jos en ollu kokoajan naaman edessä,huh huh ,kauankohan tätä jatkuu.

Iltaa! :wave:

Täällä taas pitkästä aikaa ja lukemistahan riitti jälleen kiitettävästi! :whistle:

Me ollaan oltu ahkerasti liikkeellä...ympäri Helsinkiä, kävellen ja veneellä. Syöty terasseilla, istuttu torikahvilla, imetetty puistoissa ja vaihdettu vaippaa puun alla. Mahtavia hellepäiviä ollut! Ihanaa!!! On tätä kaivattukin. Tänään tosin onnistuin käräyttää selkäni ja olkapäät...hitto, omaa tyhmyyttäni! :kieh: Mä yritän olla tosi huolellinen, että ei palaisi, mutta joo... |O

Neiti on nukkunut paremmin! =) Ihanaa! Ostin sen Höyhensaari kirjan..vaikuttaa ihan kivalle, en ole vaan kerennyt vielä kunnolla perehtymään.

Muuten täällä samoissa tunnelmissa..ääntä ja sätkimistä riittää. Liikkeelle pitäisi päästä. Uskomaton sopeutuja tämä pieni on..ollaan siis oltu menossa aamusta iltaan ja vaikka sun missä ja miten, ja hän vaan nauraa ja kikattelee, nukkuu kun nukuttaa ja ilmoittelee nälästään kitinällä, mutta tyyntyy heti kun tissi saapuu paikalle. :heart: No, jotain vastapainoa noihin valvottuihin öihin.

Piipero Ihanaa, että Kallella kaikki kunnossa!! =) :heart:

Nyt aletaan katsoo Teho-osasto kun ei eilen keretty. Oltiin illalla vielä ystävien luona syömässä. Heillä on reilu 1kk vanha poika, meidän tuleva kummipoika. :heart: Oli se kyllä pieni ja niin omissa maailmoissaan..ihan sitä on unohtanut jo ne alkuajat. :snotty:

Mukavia aurinkopäiviä kaikille edelleen! :wave:

No nii, suihkua vaille valmiina huomiseen :D ..

kattotaan mitä muistan :whistle:

Omat vaateet
..hmm..rytkyjä ovat, en oo raskinu kans ostaa ittelle mitään vaatetta neidin syntymän jälkeen, miehelle kaks paitaa, ittelle noi feikkiroksit ja pullasudin, siinäpä ne pääpiirteittäin oli :eek:

Puuro maistuu myös meillä, ollaan menty vielä tolla jauhepuurolla, kun on niin helppo valmistaa..on varmaan nuo tavan hiutaleetkin mikrossa. Kaurapuuro kun alotetaan maanantaina niin sitä keitän kattilassa sit että tulee ittekkin syötyä :whistle:

sitten kaivelee muistia...

ei jummi ei muista ei

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hei cruella :attn: :wave: muutes,
mitä kaikkee pitää tehdä jos menee töihin äitityslomalla, kelan kanssa varmaan jotain säätöö mutta mitä :eek: :wave:
Jonkun verranhan saa äitiysloman aikana tienata ettei vaikuta mihinkään:whistle:
*muoks* Siis, että vaatineeko tuo kummempia toimia :/
--siis niin, että pitääkö siitä jotain lippusialappusia täytellä johonkin suuntaan tuumiipi hän :wave:
Hoitovapaan aikana saa tienata niin paljon kuin haluaa, mutta vanhempainvapaalla mun muistaakseni pitää sitten olla osa-aikatyössä ja hakea osittaista vanhempainrahaa. :/ Saatan olla väärässäkin... :/ :/

Vastaan väliin, kun hiiri taas toimii :). Vanhempain vapaalla voi tehdä rajattomasti töitä kun tekee sunnuntaisin, siltä kun ei makseta päivärahaa. Siitä miten kela suhtautuu arkipäivinä työskentelyyn en tiedä tarkemmin. Itse olen tehnyt sunnuntaikeikkaa aikaisemmin poikien äippälomien aikaan. Nyt en vielä ole lähtenyt sorvin ääreen.

--thaks, hitto kun taitaa mennä hankalaks, näin uumailen :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Me käytiin eilen neuvolassa myöskin. Korttiin täti kirjoitti pirteä, ihana ja mukava poika. Hyväkuntoinen.
Paino 6350g (2300)
Pituus 63.5cm (45)
Pää 43.5

Mutta jos omalla käyrällään kasvaa tasaisesti niin ei varmaan syytä huoleen, minkä kokosia ootte itte ollu pienenä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Paino 6350g (2300)
Pituus 63.5cm (45)
Pää 43.5

Mutta jos omalla käyrällään kasvaa tasaisesti niin ei varmaan syytä huoleen, minkä kokosia ootte itte ollu pienenä :wave:
Ja onhan tuo ollu syntyessäänkin pieni =)
Et siihin verrattuna aika samaa tahtia kasvanu mein likan kanssa =) Tai jopa vähän enemmänkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Heips!

Ekaksi teille hiukan perjantai-illan viihdettä tältä illalta :whistle: :ashamed: :

Mies lähti töiden jälkeen kalaan ja palaa vasta yöllä. Lähdin ajan kuluksi pojan kanssa puoli viiden paikkeilla pienelle vaunulenkille ja kotipihaan palattuamme meidän molempien ulko-ovien edustalla vaani hyökkääjä-sääsket. Sellaisen minun avatun kämmenen kokoiset ötökät :eek: :x Noita sääskiä on nyt lähiaikoina ollut tässä pihalla silloin tällöin ja ne ovat ihan hulluja, änkeävät sisään kun ovea raottaa tai ulosmennessä koittavat hyökätä päälle. Mies on ne yleensä tappanut tai huitaissut pois. Aiemmin niitä onkin ollut vain yksi kerrallaan....No minä koitin sellaisella parimetrisellä seinälaudan pätkällä huitaista/tappaa niitä ja kiljuen juoksin pitkin pihaa laudan lentäessä aina, kun ötökkä liikahti. Sainkin toisen ötökän väistämään johonkin näkymättömiin ja koitin kiireellä kaapata pojan vaunuista kainaloon ja syöksyä sisään. Mutta...kun sain avaimen oveen, se iljetys hyökkäsi jostain minun päähäni ja poika sylissä kiljuin, kirosin ja juoksin pitkin pihaa :ashamed: :x :x :eek: Poikakin hiukan tietty säikähti mun huutoaja jatkuvia kiljahduksia, joten alahuuli meni rullalle :( Ja se hemmetin ötökkä oli jälleen vartioimassa ovessa :kieh: Soittelin miehelle, että mitä mä nyt teen!! Se naureskeli ja koitti tsempata mua tappamaan ne. Olin ihan karvat pystyssä ja tunsin olevinaan niitä ötököitä joka puolella. En yksinkertaisesti iljennyt yrittää enää ja pistinpä seuraavaksi puhelun äidilleni, joka oli juuri uimareissulle lähdössä. Lähtivät sitten tätini kanssa tulemaan reilut 20km tänne meille ja me pojan kanssa odoteltiin pihalla. Pojalle tuli nälkäkin, mutta hyvinhän se tuossa pihakeinussa söi, maito kun onneksi kulkee mukana :) Pelastuspartio siis saapui ja äitini urheana tappoi raparperinlehdellä nuo ötökät, mutta joutui myös hyökkäyksen kohteeksi, joten kiljuntaa ja kirosanoja riitti häneltäkin :kieh: :eek:

Koko episodi kesti lähes 2h ja nyt olemme pojan kanssa linnoittautuneet sisälle. Enkä tasan aio tuulettaa kämppää tänä iltana, vaikka sisälämpötila on 29,8 ja hikivesi virtaa :whistle:

Btw, asutaan omakotitaloalueella ja pensasaitojen molemmin puolin naapurit grillailivat, joten heillä varmaan hupia riitti mun kustannuksella :ashamed:
-- :LOL: :LOL: :LOL: , kuulostaa just niin multa, miehelle kans soitan heti jos kriisiä pukkaa. Viimeks huusin sen keittiöön kun uunin takaa kuulu rapinaa ja nousin ite tuolille :whistle: :ashamed: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
nipsuli:
Meillä kävi vieraita ja neiti vierasti ihan törkeesti, myös heidän 10kk poikaansa . Toinen merkittävä juttu oli kun neiti sai käteensä maissisuikeron niin voi sitä riemua, pikkasen toinen söi tärkeen näkösenä omasta kädestä
Meillä myös vierastetaan ja nimenomaan silloin eniten, kun kotona käy vieraita. Jos ollaan ite vieraassa paikassa, niin ei niinkään välitä. Koti on näköjään näiden pienten omaa reviiriä, ei sinne kuka tahansa saa tulla ;).

--tää oli jo pahin vierastus kohtaus, on vierstanu muuallakin mutta tää veti kyllä pohjat :eek: , millonkahan tuo vierastusikä menee ohi :whistle: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Ihmiset nauraa tytölle kun sillä on arskat päässä :whistle:. Oltiin kaupungilla (siis Hgissä..) ja käytiin kauppatorilla. Takas tullessa useempi vastaantulija hihitteli tytölle joka oli rintarepussa. Yksi ulkomaalaispariskunta oli peukutkin pystyssä :eek:
Onneksi tyttö muisti sit keskustella sujuvasti ittensä kanssa :D

:D

Ostin kans reissussa pojalle arskalasit ja tempaisin ihan oranssin väriset :whistle: oli siinä pojalla ihmettelemistä kun maailama pimeni, ekaa kertaa koitettaessa.Pää pyöri ku pöllöllä siinä ihmetellessä :D :heart:

Hyvät naurut irtos täälläki, kiitos Kristelle. :LOL: :LOL: Samoja elukoita lentelee meidänki pihalla.

Maissinaksuja on meilläki maisteltu nyt pari kertaa. Hyvin maistuvat, huuto on hirvee jos naksu lipeää otteesta. :whistle:

Rokote aiheutti illalla pientä kiukuttelua ja likka tuntu tosi lämpöseltä, vaikka mittari ei huimia lukemia antanu, yö meni kuitenki nukkuessa. Pistokohta on vähä punanen, eiköhän tässä olla jo voitonpuolella. ;)

Miehen sisko kävi eilen ja eiköhän tyttö parauttanu kunnon itkut eli vierastamista oli ilmassa. Mutta mitäs toi naamansa heti kättelyssä niin lähelle. :D

Puuroa on syöty eilisestä ja hyvin maittaa.

Piiperolle :hug: Hienoa, että kaikki kunnossa!

Ehdinpäs viimein koneellekin, sellasta hulinaa ollut pari päivää ettei tosikaan...

Ihan ekaksi tytyn kuulumisia eli lääkäri soitti tänään ja kertoi vatsaultran tuloksista. Sanoi että tytyn mahalaukku on suurentunut, mutta syy tähän ei ultrassa selvinnyt. :/ Voi olla että on jo aiemmin epäilty mahaportin ahtauma tai sitten jokin muu. No, laittoi lähetteen Helsinkiin lasten-ja nuorten sairaalaan, joudutaan menemään sinne asti kun Kotkassa ei näin kesäloma-aikaan ole lastenkirurgia. :kieh: Tekevät siellä todennäköisesti varjoaineröntgenin, niin näkevät miten neste mahassa kulkee ja pysähtyykö se johonkin. Lääkäri oli sitä mieltä, että sillä pitäisi sitten kerralla selvitä syy mahan suurentumiseen ja oireiluun. Mietityttäähän tuo, mutta toisaalta on helpottunut olo, että asia alkaa oikeasti selvitä, jos sitten selviäisi hoitokin...Ensi maanantaina siis mennään sinne...

Lähdetään huomenna Tampereelle miehen tädin 5-kymppisille ja mennään luultavasti sieltä Helsinkiin sairaalaan-oli jo alunperin ajatus olla siellä alkuviikko, sitten näkee kun sairaalassa käydään, että tekevätkö samantien jotain, vai laittavatko jonoon vai mitä, pääasia kuitenkin että homma etenee.

On kyllä tosiaan melkoista hässäkkää ollut kun laitettu reissukamoja kasaan ja samalla raivattu kaikki verhot ikkunoista ja kamat pois ikkunoiden edestä. Meille vaihdetaan nimittäin kämppään ikkunat sillä aikaa kun reissussa ollaan, jospa sit ei enää talvella pyöris sukat jalassa... :whistle: :p

Yhteistyössä