***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

Meillevauva: joo, meillä ainakin ollaan niin mammapoikaa että. Mies sanookin olevansa pelkkä statisti. :whistle:

Pessi ja Anno: Meillä on Aamunhyvän minuutti -kaurapuuroa. Yleensä laitan 1 dl hiutaleita, 2 dl vettä ja haudutan pitkään. Vedenkeittimellä kuuma vesi päälle ja sit vaan käyttää lopuks mikrossa. Tulee hyvää ja tasaista. Alas menee meillä ainakin ihan ilman hiutaleiden hienontamista.

Ensin annettiin viikko kaurapuuroa, nyt menee samalla mallilla ohra, ens viikolla ruis.

Ja hedelmäsoseella ollaan täälläkin jatkettu, mahtavasti maistuu. Itku tulee, jos ei tarpeeks nopeesti lusikoi. :heart:

Korvikkeesta: En lähtis puuroo siihen keittämään. Mut voihan sitä käyttää puuron laihentamiseen ja viilentämiseen.

Ai niin, ja jeesus mä oon silmät ristissä. Viime yönnä valvottiin oikeen urakalla. :headwall: :headwall: :headwall:

Mies ei voinu tassutella ku aamulla polttareihin lähtö. POika olis vaan mun kyljessä kiehnännyt. Ja sit meni pissit läpi - pesun ja uuden yökkärin jälkeen jätkä valvo tunnin. |O

Mies palaa vasta huomenna. Mä meen oikeesti yhtä aikaa illalla vauvan kans nukkumaan.

Heip!

:wave: Teretulemast Uska...parempi myöhään ku ei milloinkaan :D

Ippu, hienoa että ei sen isompia sairasteluja sitten tullut ja että pääsit kuitenkin tuulettumaan!!! Ikävältä kuulostaa kyllä tuo morsiamen "kohtalo".. :/

Puuroista meillä menee nyt kaurapuuro (riisillä alotettiin). Tavallisista pikakaura-hiutaleista tekasen mikrossa (ei oo meilläkään tarvinnu ees hienontaa) ja hyvin maistuu. 1 dl vettä ja n. 3 reilua teelusikallista hiutaleita sekaan menee meillä tällä hetkellä. Mä laitan korvikejauhetta valmiin puuron sekaan, meillä kun käytetään tota jauhetta muutenkin.

Libero-pakettikin tuli haettua. Piti sisällään pallon, pienen paketin housuvaippoja ja kosteuspyyhkeitä, siteitä ja kertis ruokalappuja sekä näyteputelin kylpysaippuaa.

Jeps, nyt ruuan laittoon.

Ainiin...nyt se hampi on viimein tullut läpi, tuntuu jo sormeen ja lusikkaan, vaikkei vielä kovin kohollaan ikenestä olekaan. Ei vaikuttanut sitten onneksi mitenkään yöuniin, eikä tuo puhkeaminen oikein muutenkaan mitenkään. Pahimmat kitistelyt osui siihen kun se tuli ikenen alla näkyviin ja ien koholleen siitä kohtaa, mutta vars. puhkeaminen kävi yllättävän kivuttomasti ilmeisesti... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja eija81:
heps! (taas pitkästä aikaa...)
Täytyy tulla tännekin kauhisteleen, käytiin eilen 5kk-neuvolassa Petterin kanssa... meiän uudet ja hianot mitat on 9700g ja 71cm!!! Pliiiiiiis joku kertokaa että teillä on samankokosia, edes lähelle...... Kun mun korvaan toi kuulostaa aika isolta, vaikka Petsku ei MUN MIELESTÄ edes näytä niin hirveen isolta.... Mutta toisaalta ei terkkarikaan mitään sanonu, kehu vaan että hyvin on kasvanu, tissiä vaan lisää ja pikkuhiljaa maistelkaa kiinteitä, me ollaan perunaporkkanaa jo reilu viikko syljeskelty ympäri keittiöö...

Meiän diili siitä että kun kymppi tulee täyteen niin loppuu sylivauvajutut ja aletaan käveleen ei ehkä ihan vielä toteudukkaan.... :LOL:

Mitäs muuta.... ei nyt heti tuu mitään mieleen.... Sori että on näin omanapaista tää mun vähäinen palstailu....
Heips

Kuule ei hätää,meillä poika oli 4 kk neuvolassa 9050 g ja 67.5 cm. Viikon päästä on 5kk neuvola ja ylpeänä odotetaan kympin tulevan täyteen

:D niin ja ihan tissittelyllä mennään. Kiva ,että löytyi toinenkin isäntä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Ja kiitos haleista (Kranttu?), meillä tyttö tykkää kovasti olla isänsä kanssa. En ihmettele, mies vaan on tollanen viilipytty :) Päinvastoin ku mä, joka kyllästyy "turhaan" vinkumiseen (ja minähän en itse turhia vingu.. :whistle: ) helposti. Mua ei toisaalta haittaa vaikka tyttö oliskin isin perskärpänen. Eiks tytöt yleensä ole? Mä olin.. Tytössäon kyllä tosi paljon samoja luonteenpiirteitä ku mulla joten vetoan siihen aina satunnaisesti. Kaksi samanlaista kärsimätöntä |O

Joo,tuntuu kans et pojan samat luonyeenpiirteet kuin mulla ärsyttää eniten ja on se vaan kumma et duunissa kun lapset vinkui ei menny hermot,mutta kun oma ihanuus alkaa kärttyileen ei jaksa niin paljoa,mut johtuiskohan siitä et oman kans on kokopäivän.Hienoa et teillä isäntä jaksaa olla tytrön kanssa. Sympatia
:hug:

Ai niin ,nyt oli sun vuoro olla mun unes,oltiin kirppiksellä. Taidan palstailla liikaa :LOL: kenenkäs vuoro seuraavaksi

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
jep, esim tämmöset , toi on plekojen kunkku, kaunis, harvinasempi ja kallis :eek:

Pakko oli taustalta tulla sanoo moi kun näin ihanainen löytyi! Meillä exän kanssa oli 500litrainen akvaario ja siellä plecoja n.20. Harvinaisempia malleja kaikki. Myös Mustaveitsikala sekä käärmekaloja löytyi kaksi. Ihan ikävä tuli niitä kavereita.
:heart:

AURINKOISTA päivää! :wave: se on kesän ensimmäinen uimarantareissu tehty! Ja onnistuimpa kärtsäämään itteni. :| Kyllä sitä esikolle muisti rasvaa laittaa mut ei tietty ittelle, |O

puuro meillä tehään sauvasekottimella hienonnettuihin hiutaleisiin. Nyt oon heittäny ihan normihiutaleita vähän sekaan jotta tottus, mut on aika herkkis. kaurapuuro menee hienosti, riisi tekee mahan kipiäks, ohraa pitäs laittaa seuraavaks. Puuro on kyllä hyvä ja halpa safka ja ummetus jäi meillä historiaan puurojen myötä! =)

Puuroista, mä teen Eloveenasta ja niitä klimppejähän siinä on. Tyttöä ei kyllä haitannu yhtään. Kyllähän ton jossain vaiheessa pitää syödä muutakin ku hienonhienoa sapuskaa. Nyt ku ukko on lomalla, tekasen ainakin aamuisin pari päivää ihan kahden hengen puuron josta riittää tytöllekin. Sit jossain vaiheessa ku puuro siirtyy iltaan niin varmaan 1 annoksen puuron..
Mä aattelin harjoitella olemaan ainakin joskus pullantuoksuinen äiti, tai sämpyläntuoksuinen. En ees muista milloin oon tehny sämpylöitä (koulussa?) mut huomenna.. :saint:

Käytiin toisen mammakaverin kanssa vähän kävelemässä. Silläkin mies huitelee missä milloinkin niin on kaveri sit koko ajan vaan vauvan kanssa.. Oli kuulemma juuri oikeaan aikaan ku viestittelin.

Joo, tyttö taas (jo kolmatta päivää, ei meillä lasketa.. :whistle: ) känkkäränkkä. Kohta mä revin ne hampaat ulos nii josko loppuis?

liinamari B) jospa sitä yrittäs.. :D oittaalla oltiin. aamupäivästä oli aika rauhallista, mut iltapäivällä alko olee porukkaa ku pipoo. Kiva ranta muuten, tykkään. Päivänvarjo ois kyl ehdoton ton pikkujätkän takia. nyt sai vähän mielikuvitusta käyttää et sai suojattua auringolta. varjopaikkoja ei oikeen oo. Siitä tulikin mieleen et näin yhellä pariskunnalla sellasen "puoliteltan" siellä. jos joku ymmärtää mitä tarkotan, niin mistähän niitä vois saada?? ois aika kähee. :D

meitsi on leikannu ekaa kertaa omaa nurtsia uudella koneella :D huomiseksi jäi hiukan vielä kun pikkumies alkoi olla niin kiukkunen isälleen et huh...

nyt ukon kainaloon...en kerennykkään kauaa olla. hiljasta on kovin muutenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuveikka:
liinamari B) jospa sitä yrittäs.. :D oittaalla oltiin. aamupäivästä oli aika rauhallista, mut iltapäivällä alko olee porukkaa ku pipoo. Kiva ranta muuten, tykkään. Päivänvarjo ois kyl ehdoton ton pikkujätkän takia. nyt sai vähän mielikuvitusta käyttää et sai suojattua auringolta. varjopaikkoja ei oikeen oo. Siitä tulikin mieleen et näin yhellä pariskunnalla sellasen "puoliteltan" siellä. jos joku ymmärtää mitä tarkotan, niin mistähän niitä vois saada?? ois aika kähee. :D

Kuukeloin ton teltan ku en ollu ennen kuullutkaan ja punaiselta ristiltä löytyi 29.50,tosi hyvä idis ja jostai keskustelusta bongasin et Lidl myi viime kesänä kympillä. Toihan olis kiva piknikillekin jos ei tosiaan ole varjoa,nii ja tos teltas on uv suoja

Hengissä ollaan vielä, vaikkakin kiukkuinen edelleen :kieh: Appivanhemmat lähteneet ja poika laitettu unille =) Kämppä oli kuin myrskyn jäljiltä ja miestä ei oo kotona näkynyt aamuysin jälkeen :kieh:

Mä odottelen kovasti myös tuota Libero-pakettia :whistle:

Vai on sitä jossain ollut hellettä tänään, täällä lähinnä sadetta ja synkkää :( Huomiseksi tosin luvattu hieman hienompaa säätä, mutta taitaa huominen päivä mennä siivoillessa, kun en nyt jaksa koko taloa puunata lattiasta kattoon enää tänään |O

Mä en ole vielä antanut kuin maissipuuroa, jonka oon tehnyt maissijauhoista itse (1dl vettä + 1/4dl maissijauhoa). Ensi viikolla aattelin koittaa kaurapuuroa. Tuo meidän poika ei ole kovin ronkeli "klönttien" suhteen, joten aattelin ihan tavallisesta elovenasta tehdä :whistle:

Tähän alakuloiseen mielentilaan vedän tässä irtokarkkeja kaksin käsin :p :kieh:

Onpas täällä hiljasta. Hetken vielä seurailen ja sit oikeesti petiin. Jos vaikka koiraa huomiois pitkästä aikaa.

Täällä on ollu tosi lämpöstä ja aurinkoista. B) Vedettiin vaan jätkän kaa sikeitä suurin osa päivästä eli hukkaan meni paisteet. Siivokin on kamala, mutta tahallaan jätän kaiken miehen siivottavaks huomiseks. Se kun aina käskee mun levätä enemmän. Levätään nyt sit... :p

Laihutus oli jo hyvässä vauhdissa, mutta niin vaan Kristelle minäkin täällä mässään. Vaniljajäätelöä lakritsikastikkeella. :D Verotti toi viime öinen sen verran henkisiä voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mitenköhän tästä pahasta tavasta pääsis eroon?? Ihan hirveissä mitoissa tää mun mässäily nykyisin :eek:
Hyvä kysymys,kaikkea on kokeiltu. Purkkaa jauhanut niin että leukaperät klonksuu,rusinoilla yrittäny korvailla ja dippikasviksilla,mut ei,aitoo tavaraa vaan saatava.

Mä oon niin pettynyt tohon mieheen, kun jätti mut koko päiväksi "viihdyttämään" ja "huolehtimaan" porukoistaan ja lähti pelaamaan nurmisählyä :kieh: :( Ja kas kummaa, kun sieltä peleistä mentiinkin sitten saunomaan ja vähän kaljaakin tietty otettiin jne. :kieh: Lopputuloksena siis kiukkuinen vaimo "yksin" kotona kaiken kaaoksen keskellä. Itteäänpähän saa syyttää, kun en puhu sille huomenna :$ Sanoinkin, ettei tarvii tulla ollenkaan yöksi kotiin ja toivonkin, että se menis jonku kaverinsa luo, että saisin kerrankin nukuttua paremmin, jos vaan poika antaa nukkua :whistle:

Mulle parasta on yrittää tehä elämästä niin mukavaa, ettei lohtumässyä tarvii. Tänä keväänä unenpuute on ollu suurin herkuttelun syy.

Nyt kun on saanu kuukauden päivät nukkua enemmän ja mies on ollu kotona apuna, on ruoka muuttunu terveellisemmäks ja liikunta lisääntyny. Mä oon entinen himoliikkuja, jonka vaan pitäs saada elämä raiteelleen.

Paljon liikkuva ei mässyä niin kaipaa, kun hyvä olo tulee liikunnasta. Ja sit saa syödäkin enemmän. Siihen pyrin minä.

Pikkuveikka plus muut: kuukkeloikaa rantateltta. Mulla on sellainen, en kyl muista mistä sellaisen hankin. Koiratapahtumissa mulla joskus ollu.. Mut täs ainakin yksi linkki:
http://www.open-air.com/SF/pages/tents/hawaii.html

Oiskohan esim Partioaitassa ja vastaavissa? tietty urheiluliikkeet kantsii myös katsastaa..

Kristelle ja muut mässäilijät: tulkaa meille :ashamed:. Mun mies harjoittelee mun kanssa nipottamista (siis että osaa sit olla nipo kun tyttö on isompi) ja muistaa esitelmöidä hiilareiden huonosta vaikutuksesta, mulla on nimittäin joku leivän puutostauti kun voisin mässätä leipää (sekaleipää) vaikka paketillisen.. Meillä ei ole ikinä mitään jädeä, pullaa, karkkia jne. Tai no, joskus hyvin harvoin. Silloin mies on niihin ihan addikti.

Mä ilmoitin ukolle että kunhan on siellä työmatkalla, syön aamiaiseksi keksiä, päivälliseksi pullaa ja iltapalaksi jäätelöä :LOL:. Oikeesti en varmaan pysty siihen.. :x

Mies läksi ostamaan ehkäisyvälineitä. Tarkoittaks tää jotain?
:xmas: :LOL:

Mä oon niin pettynyt tohon mieheen, kun jätti mut koko päiväksi "viihdyttämään" ja "huolehtimaan" porukoistaan ja lähti pelaamaan nurmisählyä :kieh: :( Ja kas kummaa, kun sieltä peleistä mentiinkin sitten saunomaan ja vähän kaljaakin tietty otettiin jne. :kieh: Lopputuloksena siis kiukkuinen vaimo "yksin" kotona kaiken kaaoksen keskellä. Itteäänpähän saa syyttää, kun en puhu sille huomenna :$ Sanoinkin, ettei tarvii tulla ollenkaan yöksi kotiin ja toivonkin, että se menis jonku kaverinsa luo, että saisin kerrankin nukuttua paremmin, jos vaan poika antaa nukkua :whistle:
No voi höh

|O ja viel sen omat vanhemmat,tosi mälsästi tehty. Sen nyt viel jotenki tajuais ettei haluis kattoo sun porukoita...kyllä mäkin olisin tosi iso k... ottas

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
No voi höh

|O ja viel sen omat vanhemmat,tosi mälsästi tehty. Sen nyt viel jotenki tajuais ettei haluis kattoo sun porukoita...kyllä mäkin olisin tosi iso k... ottas
Olihan se etukäteen meillä kaikilla tiedossa, että päivällä mies on pelaamassa, mutta että kellon ympäri ja sitten vielä bilettämään :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Pikkuveikka plus muut: kuukkeloikaa rantateltta. Mulla on sellainen, en kyl muista mistä sellaisen hankin. Koiratapahtumissa mulla joskus ollu.. Mut täs ainakin yksi linkki:
http://www.open-air.com/SF/pages/tents/hawaii.html

Oiskohan esim Partioaitassa ja vastaavissa? tietty urheiluliikkeet kantsii myös katsastaa..

Kristelle ja muut mässäilijät: tulkaa meille :ashamed:. Mun mies harjoittelee mun kanssa nipottamista (siis että osaa sit olla nipo kun tyttö on isompi) ja muistaa esitelmöidä hiilareiden huonosta vaikutuksesta, mulla on nimittäin joku leivän puutostauti kun voisin mässätä leipää (sekaleipää) vaikka paketillisen.. Meillä ei ole ikinä mitään jädeä, pullaa, karkkia jne. Tai no, joskus hyvin harvoin. Silloin mies on niihin ihan addikti.

Mä ilmoitin ukolle että kunhan on siellä työmatkalla, syön aamiaiseksi keksiä, päivälliseksi pullaa ja iltapalaksi jäätelöä :LOL:. Oikeesti en varmaan pysty siihen.. :x

Mies läksi ostamaan ehkäisyvälineitä. Tarkoittaks tää jotain?
:xmas: :LOL:
Kuulostaapa hyvältä sun syömissuunnitelmat :LOL: juu leipä on päivän vitsaus. Ooon huomannu et jos en viitti tehdä kunnon ruokaa päivällä leipää menee kasapäin,no iltasin kans :ashamed: raskausainana sitä tuli syötyä terveellisemmin,pitäis siis aina olla raskaana :LOL: :LOL:

Jaahas jaahas,tänään et taida palstailla kun hetekka heiluu :D

Yhteistyössä