*** Helmet 2008 *** kesäjutut

Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Pakko tuulettaa, että meillä on nyt oltu kaksi päivää ilman vaippaa (myös kauppa- ja kyläilyreissut) ja yhtään vahinkoa ei ole sattunut :D. Öisin siis toki vielä vaippa on, mutta päikkäreillä ei ole ollut. Ehkäpä tämä tästä lähtee rullaamaan. Tosi paljon on pissausvälit nyt pidentyneet ja vastaavasti sitten kerralla tulee enemmän. Pitäisi vaan saada metsästettyä pisut joskus pyttyynkin, kun joka paikassa ei aina ole mahdollista päästä potalle. Mutta toistaiseksi pytylle ei olla saalista saatu.
Hienoahienoa! :D :flower: Mä nappasin kans itseäni niskasta kiinni ja päätin että nyt alkoi opettelu tytyn tahtiin-neiti onkin nyt sitten kulkenut ilman vaippaa välillä myös sisällä. Parit pissit on saatu pottaan, mut lattialle lirkkoja on eksynyt sit enempi. Mut eipä tuo mitään, kun nyt saisi pikkuhiljaa neidille sitä oivallusta aikaiseksi että mitä sieltä haaroista oikein lirisee! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?
Kyllä mie nyt ihan täyspäisesti meen...aattelin et katotaan tilannetta uudelleen vuoden päästä syksyllä, kun tuo mein kolmonen lähtee kouluun =) Nythän mulla on melkeen lomaa tää koko loppuvuosi ja sitte jos ens kesäksi jäis taas hoitovapaalle...joku 3-4kk:n putki.... =)
Mä meinaan kans pitää hoitovapaata sen lopun mikä jäljelle jää kun mun äidin vuorotteluvapaa vuoden päästä syyskuussa loppuu. Taikka sit pidetään miehen kanssa puokkiin, katotaan sitä sit lähempänä. Sen jälkeen se oliskin sit päiväkodin vuoro meidänkin lapsille... :whistle: Pitää kyl sit varmaan miettiä jos toinen meistä alkais sit tekemään lyhennettyä työaikaa ainakin joksikin aikaa-mut sinnehän on vielä aikaa...
Etenki sit tuolla kun koulut alkaa, niin se on ihan kätsy juttu =) Monasti vaan miettiny, et miten se meilläki töissä toteutettas...
Tota kouluun menoa oonkin jostain syystä viime aikoina mietiskellyt, vaikka siihen aikaa vielä on kummankin kohdalla. Mietityttää vaan, että jos ollaan siinäkin kohtaa vuorotöissä kun lapset menee kouluun ja ollaan vaikka molemmat iltavuorossa, niin mihin nuo lapset silloin koulun jälkeen menee? Vai onko ne vaan silloin kotona yksikseen-siis onhan meillä nuo isovanhemmat tiiviistä mukana, mut mietityttää silti... :whistle: :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ajattelin myös Liberon pupumerkit lykätä huomenna postiin. Yhden vaippapaketin, jos vielä hakis, niin saisi tilattua sen pyjaman. Oli musta ihan söötti. =)
Mullakin tossa keittiön tasolla kuori odottaa että saisi postilootaan vietyä :D ja meinasin minäkin sen pyjaman tilata, vielä kun neidille mahtuu. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?
Kyllä mie nyt ihan täyspäisesti meen...aattelin et katotaan tilannetta uudelleen vuoden päästä syksyllä, kun tuo mein kolmonen lähtee kouluun =) Nythän mulla on melkeen lomaa tää koko loppuvuosi ja sitte jos ens kesäksi jäis taas hoitovapaalle...joku 3-4kk:n putki.... =)
Mä meinaan kans pitää hoitovapaata sen lopun mikä jäljelle jää kun mun äidin vuorotteluvapaa vuoden päästä syyskuussa loppuu. Taikka sit pidetään miehen kanssa puokkiin, katotaan sitä sit lähempänä. Sen jälkeen se oliskin sit päiväkodin vuoro meidänkin lapsille... :whistle: Pitää kyl sit varmaan miettiä jos toinen meistä alkais sit tekemään lyhennettyä työaikaa ainakin joksikin aikaa-mut sinnehän on vielä aikaa...
Etenki sit tuolla kun koulut alkaa, niin se on ihan kätsy juttu =) Monasti vaan miettiny, et miten se meilläki töissä toteutettas...
Tota kouluun menoa oonkin jostain syystä viime aikoina mietiskellyt, vaikka siihen aikaa vielä on kummankin kohdalla. Mietityttää vaan, että jos ollaan siinäkin kohtaa vuorotöissä kun lapset menee kouluun ja ollaan vaikka molemmat iltavuorossa, niin mihin nuo lapset silloin koulun jälkeen menee? Vai onko ne vaan silloin kotona yksikseen-siis onhan meillä nuo isovanhemmat tiiviistä mukana, mut mietityttää silti... :whistle: :xmas:
Sepä se :/ :/
Tuossa tilanteessa isovanhempien tuki ja apu on korvaamaton. En mie ainakaan jättäs näitä koko illaks päikseen tänne :whistle:
 
Meillä neiti menee kyllä heti potalle istumaan, kun vähänkään sanaa "potta" mainittee, mut istuu siinä tasan 2sek, ei yhtään kauempaa vaikka kuin yrittäs ja olis viihdykettä...no, ehkä ennen kouluun menoa :whistle:
Eipä pojillakaan ole alotettu kun vasta siinä 2v...joten en ota paniikkia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?
Kyllä mie nyt ihan täyspäisesti meen...aattelin et katotaan tilannetta uudelleen vuoden päästä syksyllä, kun tuo mein kolmonen lähtee kouluun =) Nythän mulla on melkeen lomaa tää koko loppuvuosi ja sitte jos ens kesäksi jäis taas hoitovapaalle...joku 3-4kk:n putki.... =)
Mä meinaan kans pitää hoitovapaata sen lopun mikä jäljelle jää kun mun äidin vuorotteluvapaa vuoden päästä syyskuussa loppuu. Taikka sit pidetään miehen kanssa puokkiin, katotaan sitä sit lähempänä. Sen jälkeen se oliskin sit päiväkodin vuoro meidänkin lapsille... :whistle: Pitää kyl sit varmaan miettiä jos toinen meistä alkais sit tekemään lyhennettyä työaikaa ainakin joksikin aikaa-mut sinnehän on vielä aikaa...
Etenki sit tuolla kun koulut alkaa, niin se on ihan kätsy juttu =) Monasti vaan miettiny, et miten se meilläki töissä toteutettas...
Tota kouluun menoa oonkin jostain syystä viime aikoina mietiskellyt, vaikka siihen aikaa vielä on kummankin kohdalla. Mietityttää vaan, että jos ollaan siinäkin kohtaa vuorotöissä kun lapset menee kouluun ja ollaan vaikka molemmat iltavuorossa, niin mihin nuo lapset silloin koulun jälkeen menee? Vai onko ne vaan silloin kotona yksikseen-siis onhan meillä nuo isovanhemmat tiiviistä mukana, mut mietityttää silti... :whistle: :xmas:
Sepä se :/ :/
Tuossa tilanteessa isovanhempien tuki ja apu on korvaamaton. En mie ainakaan jättäs näitä koko illaks päikseen tänne :whistle:
Toivon mukaan isovanhemmat pysyy kunnossa, niin heistä on apua lasten kanssa jatkossakin. Aika tyhjän päälle kyllä jää pieni koululainen, kun eihän kaikilla ole isovanhempia tai muita apuna-päiväkoti-iässä on aina paikka jos vanhemmat töissä, mut kun lapsi lähtee kouluun niin ei olekaan enää mitään. :eek: Ja aikas pieni tuommonen ala-asteikäinen kuitenkin on itsekseen iltoja pärjäämään. :/ Kaikenlaista sitä on alkanut lasten myötä miettimäänkin...
 
Onnittelut Mirtsu :flower:

Meillä tyttö on viime aikoina taas kieltäytynyt edes istumasta potalle. Eikä sitä nyt tule kovin usein sitten yritettyäkään. Iltaisin saa kyllä aikaan pissoja suihkun lattialle ja eilen tuli kivat kakatkin :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?
Kyllä mie nyt ihan täyspäisesti meen...aattelin et katotaan tilannetta uudelleen vuoden päästä syksyllä, kun tuo mein kolmonen lähtee kouluun =) Nythän mulla on melkeen lomaa tää koko loppuvuosi ja sitte jos ens kesäksi jäis taas hoitovapaalle...joku 3-4kk:n putki.... =)
Mä meinaan kans pitää hoitovapaata sen lopun mikä jäljelle jää kun mun äidin vuorotteluvapaa vuoden päästä syyskuussa loppuu. Taikka sit pidetään miehen kanssa puokkiin, katotaan sitä sit lähempänä. Sen jälkeen se oliskin sit päiväkodin vuoro meidänkin lapsille... :whistle: Pitää kyl sit varmaan miettiä jos toinen meistä alkais sit tekemään lyhennettyä työaikaa ainakin joksikin aikaa-mut sinnehän on vielä aikaa...
Etenki sit tuolla kun koulut alkaa, niin se on ihan kätsy juttu =) Monasti vaan miettiny, et miten se meilläki töissä toteutettas...
Tota kouluun menoa oonkin jostain syystä viime aikoina mietiskellyt, vaikka siihen aikaa vielä on kummankin kohdalla. Mietityttää vaan, että jos ollaan siinäkin kohtaa vuorotöissä kun lapset menee kouluun ja ollaan vaikka molemmat iltavuorossa, niin mihin nuo lapset silloin koulun jälkeen menee? Vai onko ne vaan silloin kotona yksikseen-siis onhan meillä nuo isovanhemmat tiiviistä mukana, mut mietityttää silti... :whistle: :xmas:
Sepä se :/ :/
Tuossa tilanteessa isovanhempien tuki ja apu on korvaamaton. En mie ainakaan jättäs näitä koko illaks päikseen tänne :whistle:
Toivon mukaan isovanhemmat pysyy kunnossa, niin heistä on apua lasten kanssa jatkossakin. Aika tyhjän päälle kyllä jää pieni koululainen, kun eihän kaikilla ole isovanhempia tai muita apuna-päiväkoti-iässä on aina paikka jos vanhemmat töissä, mut kun lapsi lähtee kouluun niin ei olekaan enää mitään. :eek: Ja aikas pieni tuommonen ala-asteikäinen kuitenkin on itsekseen iltoja pärjäämään. :/ Kaikenlaista sitä on alkanut lasten myötä miettimäänkin...
Tää on niin totta. Onneks ei oo tollasta tilannetta eikä toivon mukaan tule :/ Mut paljonhan niitä on, joilla se on totta.
Meillä on just yks tuttu, kellä sit isovanhemmat tulee aina koulun jälkeen lasten kanssa, vaikkei ihan iltaan asti joutuskaan olemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Toivon mukaan isovanhemmat pysyy kunnossa, niin heistä on apua lasten kanssa jatkossakin. Aika tyhjän päälle kyllä jää pieni koululainen, kun eihän kaikilla ole isovanhempia tai muita apuna-päiväkoti-iässä on aina paikka jos vanhemmat töissä, mut kun lapsi lähtee kouluun niin ei olekaan enää mitään. :eek: Ja aikas pieni tuommonen ala-asteikäinen kuitenkin on itsekseen iltoja pärjäämään. :/ Kaikenlaista sitä on alkanut lasten myötä miettimäänkin...
Ei ole helppo tilanne vuorotyöläisillä. Normaalitöissä olevien lapsilla ei tietysti tule koko illan yksinoloja, mutta onhan ekaluokkalainen aika pieni olemaan useaa tuntiakin yksin. Mutta saa sitten nähdä mikä tilanne meilläkin joskus tulevaisuudessa on. Vielä en ole ruvennut liikaa miettimään, vaikka pikkuisen tulee kyllä silmäiltyä, esim. että mitä iltapäivätoimintaa täällä järjestetään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä neiti menee kyllä heti potalle istumaan, kun vähänkään sanaa "potta" mainittee, mut istuu siinä tasan 2sek, ei yhtään kauempaa vaikka kuin yrittäs ja olis viihdykettä...no, ehkä ennen kouluun menoa :whistle:
Eipä pojillakaan ole alotettu kun vasta siinä 2v...joten en ota paniikkia :D
Meillä tyty malttaa istua siinä hetken jos on viihdykettä, mut ei pitkään tuokaan. :whistle: Joko lähtee siitä menemään tai sit alkaa pottajumppa ylös-alas-ylös-alas. :D Eipä meilläkään kiirettä, kunhan rauhassa totutellaan ja opetellaan. =) Pojan kanssakin homma kävi ihan yks kaks, ei sinä kesänä suostunut istumaan potalla ollenkaan ja pissi ulkona ja sisällä minne sattuu jos kulki ilman vaippaa-sit kun tuli syksy, niin alkoikin tosta vaan tehdä kaikki pissit pottaan ja se oli sit sillä selvä. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Toivon mukaan isovanhemmat pysyy kunnossa, niin heistä on apua lasten kanssa jatkossakin. Aika tyhjän päälle kyllä jää pieni koululainen, kun eihän kaikilla ole isovanhempia tai muita apuna-päiväkoti-iässä on aina paikka jos vanhemmat töissä, mut kun lapsi lähtee kouluun niin ei olekaan enää mitään. :eek: Ja aikas pieni tuommonen ala-asteikäinen kuitenkin on itsekseen iltoja pärjäämään. :/ Kaikenlaista sitä on alkanut lasten myötä miettimäänkin...
Ei ole helppo tilanne vuorotyöläisillä. Normaalitöissä olevien lapsilla ei tietysti tule koko illan yksinoloja, mutta onhan ekaluokkalainen aika pieni olemaan useaa tuntiakin yksin. Mutta saa sitten nähdä mikä tilanne meilläkin joskus tulevaisuudessa on. Vielä en ole ruvennut liikaa miettimään, vaikka pikkuisen tulee kyllä silmäiltyä, esim. että mitä iltapäivätoimintaa täällä järjestetään.
Eipä ole tosiaan tullut tämmöistäkään aiemmin ajateltua-ja kyllä mä uskon että asiat järjestyy sitten pienten koululaistenkin kanssa, onneksi tosiaan on nuo isovanhemmat jotka osallistuu mielellään. =) :heart:
 
Pottailu on meillä vielä erittäin satunnaista, ei siinä kauaa jaksa istua. Siinä vaiheessa sitten kun itsellä (siis lapsella :D ) on kiinnostus asiaan niin ruvetaan ahkerammin harjoittelemaan.

Osittaiselle hoitovapaalle oon jäämässä myös syksyllä. Siis kun esikoinen aloittaa koulun. Tosin ei taida kauheasti auttaa pojan hoitopäivien lyhenemisessä, mä kun en voi mitään 9-15 päivää tehdä niin katotaan millasia vuoroja tulee. Toki varmasti pääsee vähän aikasemmin hakemaan, mut jos itellä loppuu sit just päikkäriaikaan... Katsotaan, selviää tässä heinäkuun aikana miten menee. Sitten selviää myös esikoisen iltapäiväkerhon tarve, paikka on nyt varattu jokapäivälle max 5h. Vaihdetaan sitten kun mun vuorot selviää että onko max 3h vai vain osan viikosta. Kuitenkin yritetään että ei kauheasti joutuis olemaan vielä yksin kotona, onneksi vaan toisella on vuorotyö.

Tuolla ois kans muutama libero-merkki odottamassa lähetystä, saa nähdä saako noilla mitään järkevää ostettua vai jääkö käyttämättä...
 
Katotaan pääseekö liberomerkit perille, neiti lähti yksin kauppaan ostamaan merkkiä ja laittamaan kuorta postiin :D

Kuinka monella on liesisuoja? Me ostettiin se emman liesisuoja ja vaikutti tosi hyvältä. Muuten onkin tosi hyvä (sulkee jopa viereisen kulmakaapinkin :LOL: ) mut poika on oppinut avaamaan sen salvan ite :eek: Vielä ei saa nostettua sitä kyllä ylös onneksi. Pitää kehittää tuplalukko siihen ettei pääse nappuloita vääntelee ja saa sormia poltettua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Kuinka monella on liesisuoja? Me ostettiin se emman liesisuoja ja vaikutti tosi hyvältä. Muuten onkin tosi hyvä (sulkee jopa viereisen kulmakaapinkin :LOL: ) mut poika on oppinut avaamaan sen salvan ite :eek: Vielä ei saa nostettua sitä kyllä ylös onneksi. Pitää kehittää tuplalukko siihen ettei pääse nappuloita vääntelee ja saa sormia poltettua.
Ei ole ja ukon mielestä ei ees tarvita, mie olen toistamieltä :whistle: Monasti on ollu hellanlevyt päällä kun neiti on yksin keittiössä säätäny :kieh: :kieh:
Luultavasti viel jonain päivänä käyn hakemassa...ei oo vaan saanu aikaseks.

Tosin ei meillä ton kolmosen kaan kanssa ollu ja toi sama hella oli sillonki...

Sillon ku eka ja kakkonen oli pieniä, ni mis asunnossa asuttiin, ni siel oli sellanen hella, missä sai napista laitettua lapsilukkoon ne kaikki nappulat, et vaikka käänteli, niin ei tapahtun mitään...oli siis hellassa kiinteenä. Se jos mikä oli kätsy :flower:
Olivat edelliset asukkaat (3 lapsinen perhe) sen siihen hommanu.
 
Mie kävin TAAS tutustumassa töihin :D Pomo ihmetteli, et onko mulla tosiaan niiiiin ikävä, et kerta viikkoon pitää siellä hyppää :p :xmas: :LOL:
Jooh...olin reilun 5min ollu ja kattelin sitä touhua ja sanoin, et en mie taijakaan tulla :xmas: :LOL: :LOL: No, onneks ne kuitenki ihan mielissään oon kun meen takasi...hyvillä mielillä siis menen :whistle: ;) :LOL:
Piti joo siis verokortti käydä viemässä, etteivät napsase 60% veroa lomarahoista....tuli meinaa palkanlaskijalta aamulla tekstiviesti, et noin meinas käydä :whistle: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei siin mitään, mut mie menetän Kotka-lisän, jos ei sille tuu 10 työpäivää/kk |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall:
Yrittää saada siirrettyy tota viikolla eteenpäin :whistle:
Selvitettiin tänään tuota asiaa ja *jiiiiihaaaaa* 1.6.2009 on tullu voimaan laki, että enää ei ole tota 10 päivän rajaa!!! JES!!!! :D :D :D
Miehellä olis viel 3 viikkoa kesälomaa, sitten muutamaksi viikoksi töihin ja taas lomaillaan 3vko...mikäs tän mukavampaa :D :D :D Melkeen koko loppuvuoden jompi kumpi on kotona :p
Saadaanpa kunnolla hommia tehtyä ja muuta....tilillä se tosin näkyy, mut....pienellähän tässä on koko ajan pärjätty :xmas: :D
 
Jahvetti hyvä että ilmottivat tosta verokortista, ois ollu muuten aika ikävä ylläri... No, teillä on sitten miehellä lomailua, onhan se ihan kiva vaikka varmasti kyllä rahavaroissa sen huomaa :/ Mut kiva että ootte ite kuitenkin siihen tyytyväisiä ja pärjäätte =)
 
Saas nähdä saadaanko muutama mansikka tänä vuonna omasta penkistä... Mies on tänään taas kykkiny tuolla ja laitellu mansikoita (jotain rönsyjä tms. minen tiiä...) ja hienohan siitä tuli sinne salaattien, tillin (vai oliko persilja...)avomaakurkkujen ja valkosipulin viereen. Satoa odotellessa :p Ens vuonna sit kuulemma lisää...
 
Liesisuojaa ei ole, ja lapsi laittelee mielellään levyt ja uunin päälle. Eipähän tule unohdettua mitään hellan päälle ja tulee tarkisteltua levyjä entistä useammin. Tänään teimme pitsaa ja olin lykkäämässä tuotosta uuniin, niin kah, huomasin, että uunihan ei olekaan enää päällä. lapsonen oli sitten päättänyt, että uunia ei lämmitetä. :xmas:
 
Ieva hui, ton takia meille tuli liesisuoja (esikoisella ei tarvinnu) kun nappulat oli liian kiinnostavia! Ja mies kun säilyttää puurokattilaa aina hellalla (minä siirrän aina kun huomaan sen tiskipöydälle) niin mielummin liesisuoja tämmöselle tulipalopelkoselle äidille :whistle:
 
Meillä on liesisuoja ....tosin pakkauksessaan kaapissa :ashamed: On pitänyt tuhat kertaa se asentaa, mutta on jäänyt varmaan sen takia asentamatta, kun se ei sovi vaan vaatisi jotain kommervenkkejä :/ Se on myös Emma-merkkinen, mutta mein hellassa ei ole sivureunoissa sellaisia ulokkeita, mihin sen sais kiinni. Ja poju hoksasi muutama päivä sitten, että hellannuppejahan voi väännellä :eek: Kielletty tietysti on, mutta...
 

Yhteistyössä