*** Helmet 2008 *** kesäjutut

Mihinkähän joudumme vielä kesän kanssa, kun ei ole oikein mitään aikatauluja. Tyttö on nukkunut nyt jo kahtena aamuna 9.30 asti. Poika heräsi eilen klo 9 ja tänään myös 9.30 :eek: Nukkumaanmeno on sitten myös sitä myötä hieman venynyt ja molemmat rauhoittuivat tänään joskus vähän ennen kymmentä (iltasatu loppui ehkä 21.15). Huoneesta kuului vain kivat riehumisen äänet, mutta hiljenivät sitten pikkuhiljaa. En tiedä yhtään mitä siellä tapahtui, mutta jotain omaa kivaa noilla kahdella jo on.
 
:wave:

Välillä täälläkin, niin on puuhaa ollut, että ei ole paljon konetta aukastu. Oon maalannut olkkarin seiniä parina päivänä, vielä vähän kun sutis niin ne olis laitettu ja vois siirtyä meidän makkariin-jos sen jälkeen sais sit viimein listatkin kiinni. :whistle: Muutenkin tää viikko on yhtä hässäkkää, joka päivälle on jotain pakollista ohjelmaa ja päälle vähän järjestelyjä kun lauantaina juhlitaan miehen 3-kymppisiä. B)

Nukuttamisesta sen verran, että esikoisen kanssa päätettiin ettei nukuteta, eikä nukutettu-poika oli alusta asti hyvä nukkumaan, eikä mitään vaivoja ollut ja oppi opettamatta nukahtamaan omaan sänkyynsä. Ajateltiin sitten että neidin kanssa sama homma, mut tyty päättikin sit vähän toisin... :whistle: Refluksin takia nukkumaan käyminen oli yhtä vääntöä ja nukahti pitkään joko syliin, viereen tai tassutellen ja aikaa meni joka ilta ainakin tunti. Mut ihmekös tuo, kun oli huono olla. :snotty: Sit kun saatiin tytylle lääkitys ja tiedettiin varmuudella että oireet kurissa, alettiin opettaa neitiä nukahtamaan itsekseen. Eihän tuo alkuun samaa mieltä ollut, kun oli tottunut siihen että vieressä ollaan, mut aika nopeasti oppi siihen ettei maailma lopu vaikka itsekseen nukahtaisikin. Vietiin siis vaan tyttö sänkyyn ja siliteltiin hetki, toivoteltiin hyvät yöt ja poistuttiin huoneesta. Huutoahan siitä seurasi, aluksi käytiin kumoamassa kertaa monta kunnes nukahti, muutama ilta kun tätä tehtiin, niin tytylle riitti varmistukseksi se, että huikattiin oven raosta "nyt nukkumaan, hyvää yötä". Saattaa edelleen varmistaa että ollaan paikalla heittämällä tutin lattialle kun tietää että se tullaan nostamaan, mut kerta tätä riittää ja nukahtaa kun on nähnyt ettei hävitä mihinkään. Useimmiten kyllä nukahtaa tätä nykyä samantien kun sänkyyn vie ja huudot on jääneet.

Joo, mut en siis itsekään varsin helpon ja hyvin nukkuvan esikoisen jälkeen ymmärtänyt miksi lapsia pitää nukuttaa, mut tyty onneksi opetti äitiään tässäkin asiassa. =) Tsemppiä ievalle nukutuspuuhiin, kyllä se siitä ajastaan. :hug:
 
Täällä nukutetaan lapsi. Oppi tietty vauvana tissille nukahtaan, sitte ku pullo tuli kuvioihin nii juotiin iltapullo meidän sängyssä ja nukahti siihen. Mut sit ku pullo jätettiin pois poika alettiin nukuttaan omaan sänkyyn ja riitti että vieressä makoilee. Eilen kun oli muuta touhua niin vein vaan pojan sänkyyn ja sieltä ei kuulunu pihaustakaan, eli nukahti ihan omillaan :D Joten tänä iltana yritetään ihan samaa :xmas:

Ja me ollaan päästy nyt yksiin päikkäreihin niin luulen että sekin jo auttaa yöunille rauhottuun =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
helmmiiiiis???????????? :attn:
:wave: Kuorsaamassa jo tuohon aikaan :saint:
Mä olen ollut jostain syystä kovin väsyny noin viikon ajan, ja en ole jaksanut täällä olla - ainakaan enää kymmenen jälkeen kun te taas jaksatte. Ja mieskin on varannu konetta sen talon piirtämiseen. Ja kun vielä sattu yks murheellinen juttu meidän suvussa, niin hiljaiseksi vetää :( Nytkin kovasti haluttais vetäytyä peiton alle murjottaan, mutta poika on vahvasti eri mieltä. Ja pitäs hinkata ja puunata kun vuokraemäntä tulee huomenna esittelemään asuntoa mahdollisille uusille asukkaille ja mieskin tulee vasta myöhään kotiin :x

Vali vali vali :x

Hieno ieppuska, että sait puvun :flower: Otitko punaisen :p

Nukuttamisesta: joo meillä nukutetaan...eipä ole ennen tarvinu |O Nyt jo varmaan noin kuukauden ajan mennyt näin. Hirveetä äitin ja isin pompottelua :headwall:
 
On näköjään tytylle puhjennut alas poskihammas. Ihmekös onkin ollut lähinnä veemäinen, just sellainen ärsyttävä joka kiukuttelee olemattomista ja hutkii kavereita.. |O
Yöuniin ei ole ihmeemmin taas vaikuttanut eikä tällä kertaa ollut nuhaakaan **koputtaa puuta**

Olis sitten tossa lähipikkupäiväkodissa yksi paikka vapaana syksyllä.. Ja mun hoitovapaa loppuu vasta vuoden alussa |O . Olis niin ihanteellinen: muuttaa lähemmäs meidän kotia syksyllä (siksi sinne vapautuukin paikka..) ja ois tosiaan pikkuinen päiväkoti. Noh,laitan silti hakemuksen vetämään tammikuulle ja pidän sormet ja varpaat ristissä.. Jos voisin niin menisin vaikka toisaalle töihin syksyksi,laittaisin tytön päiväkotiin ja palaisin omaan vakkariduuniin sitten sovitusti tammikuussa. Mutta eipä taida hoitovapaan peruutus onnistua..edes tolleen.

Nukuttamisesta ollu puhetta. MÄ en ole vielä valmis luopumaan tutista enkä iltamaitopullosta. Niillä homma menee niin hyvin. Tosin kyllähän toi eräällä tavalla itekseen nukahtaa olkkarin lattialle/sohvalle. Just nyt oon tyytyväinen siihen että tyttö nukkuu melkeinpä paremmin omassa huoneessaan. Seuraavaksi vois vaihtaa isojen sänkyyn ja sit tutti ja pullo pois.
Meillä ei näytä haittaavan pikkutirsat illalla, yöunille menee klo 21-22 välillä. Viime päivinä on nimittäin yllättäen simahtanu joskus klo 18 aikaan vajaaksi tunniksi. Sen verran tehty kaikkea.. Normipäikkärit kestää meillä päivällä sen tunnin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hieno ieppuska, että sait puvun :flower: Otitko punaisen :p
Otin tummansinisen. :p
Mä voin sitten ostaa sen perintönä :D
Hyvähyvä! Uskoisin sen vapautuvan syksyksi 2010. :xmas:
Kuulostaa hyvältä, todennäköisesti juuri silloin sopiva, ellei jopa vielä iso :LOL:
 

Yhteistyössä