Meillä onneks on vaihtelua ihan tarpeeksi töissä, vaikka ollaankin auki vaan virka-aikana. Mä oon niin viimeisen päälle juhlapyhäihminen; tykkään juhlistaa vappua, uuttavuotta, itsenäisyyspäivää, pääsiäistä jne. joulun ohella, joten se tuossa miehen vuorotyössä on kurjaa, että kaikkia juhlapyhiä ei voida yhdessä viettää. Kun taas ei viitsi olla kaikkia pyhiä pois vaihtamassakaan. Mutta pääasiahan on, että voipi tehdä itselleen mieluista työtä ja mieluisia työvuoroja. =)Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:Mä kyllä tykkään vuorotöistä =) saa arkivapaita ja vaihtelua työhön, kun aamut, illat ja viikonloput kuitenkin poikkeaa toisistaan. Ainoa on noi juhlapyhät, olkoonkin, että niiden lisistä saattaa tulla useampi satanen palkkaan lisää-toisaalta taas meillä melkein ainoa pyhä jolla on merkitystä on joulu ja tähän asti ollaan saatu vapaaksi ne mitä ollaan haluttukin. Mut en kyllä tosiaan alkaisi tätä hommaa pelkällä peruspalkalla tekemään, sen verran persiistä se on... Ja mä olen kait jotenkin tähän kasvanut, kun mun vanhemmatkin on ollut vuorotöissä silloin kun ollaan veljen kanssa oltu pieniä.Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Mäkään en kyllä vaihtais virka-aikoja vuorotyöhön, edes lisien perässä. On meidänkin alalla paikkoja, jossa voisi tehdä vuorotyötä, mutta ne ei ole mua varten. Mies tekee työtä, jossa on haittalisät ilta-, yö- ja pyhävuoroista ja se riittää meille. Vaikka toisaalta, palkka on tehtäviin nähden ihan onneton meillä kummallakin... |OAlkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Just sen takiamietyydnki pienempään palkkaan ihan suosiolla :/ =)Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:Mut jos tätä hommaa pitäis päivätyönä ja peruspalkkana tehdä, niin palkkakin olis sen mukanen. Mun samassa ammatissa oleva kaveri vaihto just päivätyöt vuorotöihin ja palkka nousi kuussa lisien ansiosta kertarysäyksellä monta sataa euroa. Mutta toisaalta, jotta noita lisiä saisi, tarkottaa se just öitä, iltoja, viikonloppuja ja juhlapyhiä töissä, kun muut on automaattisesti vapaalla...
Mun palkallamoni ei edestöihin lähtis Vaikka on niitätoki huonompipalkkaempiakin hommia
Tästä tulikin mieleeni: kuinka monta välikausipukua ja talvipukua lapsellenne aiotte hankkia?Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Neiti tavii 2-osasen vettäpitävän vk-puvun, samoin 6v. 9v tavii pelkän takin.
Neiti tarvii toppahaalarin toisen plus pipot ja hanskat.......teinvähänkartotusta
Huoh...
Meillä myös aika samanlainen, rauhallinen tapaus =) Ja aina siitä saa kuullakin, kun jossain liikumme, että "onpas hän rauhallinen".Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Niin ne lapset ovat tosiaan erilaisia. Meillä onnistuu oikeastaan mihin tahansa meneminen lapsen kanssa kaksin. Lapsi kyllä menee paljon ja touhuaa, mutta useimmiten tottelee, jos kieltää, tykkää istua myös jonkin aikaa rattaissa ja katsella menininkiä. Rattaat eivät tosin saa olla kauaa paikoillaan. Ihanan rauhallista on kuitenkin tuo meno; aika harvoin esim. loukkaa itseään, kun kiipeää ja laskeutuu sekä kulkee niin harkiten.
Meillä on molemmilla lapsilla välikauteen kolme pukua, kaikki vedenpitäviä. Molemmille on ostettu vk-haalarit mummilaan kun sinne hoitoon menevät ja sitten pojalla on kotona kaksi kaksiosaista pukua ja neidillä kaksiosainen ja haalari. Siistimmät ns.kauppatakit pitäis vielä molemmille ostaa, mutta ei ole vielä tullut mieleisiä vastaan.Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:Tästä tulikin mieleeni: kuinka monta välikausipukua ja talvipukua lapsellenne aiotte hankkia?
Olen tässä pähkäillyt, että mikä olisi riittävä määrä, mutta ettei kuitenkaan olisi kovasti turhia vaatteita...Tällä hetkellä syksyä varten on kaksi haalaria ja yksi 2-osainen puku, mikään näistä ei kyllä ole vedenpitävä :/ Talveksi on kaksi talvihaalaria.
Tätä ei kyllä koskaan kuulla kummastakaan meidän lapsesta! Että on siinä rauhallisuudessa hyvätkin puolensa, kun muistan verkkis miten pähkäilit kun teidän pojalla ei ollut kiire liikkumaan. =) On nimittäin eräänkin kerran käynyt isomman kanssa mielessä, ettei haittaisi alkuunkaan vaikka olisi edes himpun rauhallisempi-vaikka on tuo kaikessa vilkkaudessaankin aika ihana. :heart: Ainakin silloin kun oma hermo kestää!Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:Meillä myös aika samanlainen, rauhallinen tapaus =) Ja aina siitä saa kuullakin, kun jossain liikumme, että "onpas hän rauhallinen".Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Niin ne lapset ovat tosiaan erilaisia. Meillä onnistuu oikeastaan mihin tahansa meneminen lapsen kanssa kaksin. Lapsi kyllä menee paljon ja touhuaa, mutta useimmiten tottelee, jos kieltää, tykkää istua myös jonkin aikaa rattaissa ja katsella menininkiä. Rattaat eivät tosin saa olla kauaa paikoillaan. Ihanan rauhallista on kuitenkin tuo meno; aika harvoin esim. loukkaa itseään, kun kiipeää ja laskeutuu sekä kulkee niin harkiten.
Jos neiti jatkaisi kotona (jamiten ollaan poikien kanssamenty)niin 2 pukua/asua per kausi oon pitäny tälleen pienellä...muttanyt kun neiti tahaankin menee ja sielläulkoillaan aivan säälläkuin säällä,niin aattelin sen kolmannenkin hommata....Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:Olen tässä pähkäillyt, että mikä olisi riittävä määrä, mutta ettei kuitenkaan olisi kovasti turhia vaatteita....
Meillänauretaan aina tyyliin,ettäompas ehtiväinen....jamoni luuleetuon vauhdin ja ketteryyden takia vanhemmaksikuin onkaan....vaikka kooltansaei mikään isoole... |OAlkuperäinen kirjoittaja hilunen:Tätä ei kyllä koskaan kuulla kummastakaan meidän lapsesta! Että on siinä rauhallisuudessa hyvätkin puolensa, kun muistan verkkis miten pähkäilit kun teidän pojalla ei ollut kiire liikkumaan. =) On nimittäin eräänkin kerran käynyt isomman kanssa mielessä, ettei haittaisi alkuunkaan vaikka olisi edes himpun rauhallisempi-vaikka on tuo kaikessa vilkkaudessaankin aika ihana. :heart: Ainakin silloin kun oma hermo kestää!Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:Meillä myös aika samanlainen, rauhallinen tapaus =) Ja aina siitä saa kuullakin, kun jossain liikumme, että "onpas hän rauhallinen".Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Niin ne lapset ovat tosiaan erilaisia. Meillä onnistuu oikeastaan mihin tahansa meneminen lapsen kanssa kaksin. Lapsi kyllä menee paljon ja touhuaa, mutta useimmiten tottelee, jos kieltää, tykkää istua myös jonkin aikaa rattaissa ja katsella menininkiä. Rattaat eivät tosin saa olla kauaa paikoillaan. Ihanan rauhallista on kuitenkin tuo meno; aika harvoin esim. loukkaa itseään, kun kiipeää ja laskeutuu sekä kulkee niin harkiten.
Vau :flower:Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Dodiii...neuvolassa käyty. Kylläpä tuli äipälle lämmin ku kaksi muksua saivat rokotuksensa. Pikkumies oli ihan hyvin kasvanut 10,8kg ja 82cm.
Samalla kävin taas kaartamassa t-talon kautta. Mukaan tarttui 116 senttinen vk-haalari esikolle. Maksoi ihan 5 erkkii ja on joku suprafill... Tarkoittaneeko tuo suprafill jotain? Onko erittäin imukyinen tai jotain?
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:mut ei mun kauaa tarvii töitä tehäkkään enää
Onnea :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Siis näinmieoon ymmärtäny =)Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:Vai heei, tarkottaako se sitä että enää ei voi lisätä koodeja mutta täydet keräilyt voi tietty lunastaa =)