Hellansuojus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Noh, eipä aiemmin tullut mieleen hankkia, kun lapsi ei kauheasti nappuloihin ole koskenut. Joskus pari kertaa parivuotisen ikänsä aikana ja keittiössä jos teen ruokaa, niin olen koko ajan vierellä ja kattilat joissa keitän vettä laitan taaimmaisiin, ettei voi vahingossakaan kaatua tai lapsi ylettyä.

Noh, oltiin katsomassa salkkareita ja menin sen jälkeen keittiöön. Totesin, "oho, taisin jättää uunin päälle, mutta hei, enhän mä käyttänyt uunia vaan paistinpannua". Sitten katsoin hellalle, jossa tyhjä paistinpannu edelleen liedellä (öljyä paistinpannulla kun en ehtinyt pestä) ja vatkauskulho unohduksissa jäänyt hellalle. No vatkauskulho oli jo sen verran vajonnut alaspäin, että reikähän siinä oli ja koko levy täynnä valkoista nestemäistä muovia ja keittiö haisee. No omapahan oli vikani, kun olin kulhon siihen jättänyt, mutta vaikka kulhoa ei olisi ollut, niin olisi tainnut tulipalo olla jos olisin vaikka kauppaan mennyt, kun kaikki levyt oli käännetty päälle ja lisäksi uuni. Aika mukavan kuuma oli keittiössä.

Eli mistäs saisin hyvän hellansuojan. Meillä sellainen "vanhanaikainen" eikä mikään induktio. nappulat edessä, jotka pitäisi saada piiloon tai jotenkin.

Mikä olisi kätevä ja mistä?

Nappulat irti.
Meillä kaks ekaa ei koskenu nappeihin mut tää kolmas on sen luokan täystuho että on joutunu hankkimaan liesisuojaa ja turvaporttia..
Tori.fi tai huutis vois olla hyviä paikkoja kattella suojia

Prismasta saa. Meillä on liesisuojan lisäksi hellassa itessään lapsilukko, eli levyt ei lämpee vaikka nappuloita vääntäis. Pidetään se aina päällä paitsi tietty jos tehdään ruokaa. Liesisuoja estää kuitenkin ettei vedä kattiloita päälleen.

Yhteistyössä