En voi ymmärtää yletöntä mässäilyä ja herkkujen ahmimista, varsinkaan aikuisilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hei haloo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olisin vienyt esim. juustokakun tai omenapiirakkaa ja jäätelöä, jälkkäriä vähän yleisempään makupalettiin :) Itsekin tykkään juustoista mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät piittaa.

Muuten en oikein osaa kommentoida, suku on pahin. En olis ehkä jaksanut tulla palstalle avautumaan aiheesta, kun täällä vastaanotto ei koskaan ole sitä mitä aloittaja toivoo..

No en minä noita ap:n tuomisia luokittele herkuiksi, herkut ovat nimenomaan shipsit ja karkit ja muut naposteltavat. Täytettävät herkkusienet on ruokaa ja kuohari nyt ei lapsille kuulu ja harva siitä tykkää, samoin juustot. Itse voin kyllä juustoja joitakin syödä, mutta hyvin vähän.

Jos sulle ap sanotaan et mennään makkara/olut linjalla, niin mitä hittoa sä ostelet sinne kuohareita, juustoja ja viinirypäleitä?:xmas: Ihan kuin tahallaan olisit tuon tehnyt, moni ei kuule tuollaisista välitä!! Olisit vienyt vaikka coleslawta, vartaita ja erikois oluita?
Ja todellakin muksuille mässyä jos kerran sitä pyydettiin!!

Alkuperäinen kirjoittaja lisäks;28504351:
Juustopöytä on muuten niin kalorinen että kyllä se taitaa ennemmin näkyä vyötäröllä kun irtokarkkipussin syöminen kymmeneen pekkaan ;)

Tiesitkö että juuri sokeri kertyy vyötärölle eikä rasva ja protsku? Mikään ei ainakaan mua lihota yhtä hyvin kuin irtokarkit (=pelkkää sokeria). Sitä paitsi juustoa ei kukaan pysty mitään hillittömiä määriä syömään kun on niin täyttävää. Irtokarkkia taas pystyin aikoinaan vetämään lähes kilon yhden illan aikana...

Nimimerkillä yli puoli kiloa viikossa rasvaista juustoa syövä hoikka karppaaja

• Tykkää
Reactions: Halikatti
Miehen sisko sanoi siis, että he hoitavat oluet ja makkarat, että tuokaa _herkkuja_ mukananne. Minun käsityksen mukaan juurikin juustot ovat herkkuja, sillä ei niitä nyt päivittäin syödä. Mutta olis pitänyt arvata, ettei tuolle perheelle kelpaa... En tiedä, he ovat _herkku_perseitä ja minä nyt kuulemma kermaperse.

Ja lapsille viinirypäleet ja suolakeksit ovat ihan riittävästi naposteltavaa yhdeksi illaksi, kun kerran jäätelötkin isäntäväki tarjosi.

[QUOTE="Aloittaja";28504851]Miehen sisko sanoi siis, että he hoitavat oluet ja makkarat, että tuokaa _herkkuja_ mukananne. Minun käsityksen mukaan juurikin juustot ovat herkkuja, sillä ei niitä nyt päivittäin syödä. Mutta olis pitänyt arvata, ettei tuolle perheelle kelpaa... En tiedä, he ovat _herkku_perseitä ja minä nyt kuulemma kermaperse.

Ja lapsille viinirypäleet ja suolakeksit ovat ihan riittävästi naposteltavaa yhdeksi illaksi, kun kerran jäätelötkin isäntäväki tarjosi.[/QUOTE]

Mäkin lasken juustot ja viinirypäleet kermaperseilyksi, herkut on taas jotain muuta..

Jokanen tavallaan, emäntä kuulostaa töykeältä mutta kyllä sinustakin vainuaa tietynlaisen "kermaperse" asenteen.. "meidän muksut fiksut ja filmaattiset ja muiden muksut jäkätijäkätijäkäti".

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Teit ihan oikein. On tosi junttia valittaa toisten tuomisista, varsinkin kun nuohan olivat herkkuja. Ja kun kerran heillä itselläänkin oli jo vaikka mitä mässättävää järkyttävät kasat, niin en ymmärrä tuollaista käytöstä.

[QUOTE="vieras";28504872]Mäkin lasken juustot ja viinirypäleet kermaperseilyksi, herkut on taas jotain muuta..

Jokanen tavallaan, emäntä kuulostaa töykeältä mutta kyllä sinustakin vainuaa tietynlaisen "kermaperse" asenteen.. "meidän muksut fiksut ja filmaattiset ja muiden muksut jäkätijäkätijäkäti".[/QUOTE]

Emäntä luultavasti osaa seuraavalla kerralla kirjoittaa vaikka kauppalistan tai ostaa itse ne Lauantai-pussit lapsille ja mässysetit aikuisille. Jos tarvitsee/haluaa jotain välttämättä sinne pöytään niin ei kannata laskea muiden varaan.

Itse jos järjestän nyyttäreitä, niin sitä parempi mitä enemmän erilaisia juttuja ihmiset tuo.

Olisin ap sun asemassasi kyllä pahana siitä, että tuomiset eivät kelvanneet. Itsellä ei kävisi pienessä mielessäkään narista vieraiden tuomisista, ei selän takana eikä varsinkaan päin naamaa.

Mutta kyllä tuosta sun tekstistäsi tulee sellainen kuva, että on tässä kiistassa vakka kantensa valinnut. :/ Miehen sisko järjestää juhlat, ja siskolle ei kelpaa sun tuomiset eikä sulle isäntäpariskunnan tarjoamiset EIKÄ se, miten he juhlassa herkkunsa syövät. Sanalla sanoen moitit heidän makua ja vihjailet siihen suuntaan, että alkaa jo herkkupreferenssit näkyäkin. Se ei ole heidän asiansa arvostella vieraiden tuomisia eikä sun osasi vieraana arvostella ja katsoa nenänvartta pitkin isäntäpariskunnan tapoja.

Eli ap: sun käsityksesi hyvästä ruuasta ei tee susta kermapersettä, mutta sun asenteesi kylläkin. Peiliin katsomisen paikka on teillä kaikilla.

Olisin ap sun asemassasi kyllä pahana siitä, että tuomiset eivät kelvanneet. Itsellä ei kävisi pienessä mielessäkään narista vieraiden tuomisista, ei selän takana eikä varsinkaan päin naamaa.

Mutta kyllä tuosta sun tekstistäsi tulee sellainen kuva, että on tässä kiistassa vakka kantensa valinnut. :/ Miehen sisko järjestää juhlat, ja siskolle ei kelpaa sun tuomiset eikä sulle isäntäpariskunnan tarjoamiset EIKÄ se, miten he juhlassa herkkunsa syövät. Sanalla sanoen moitit heidän makua ja vihjailet siihen suuntaan, että alkaa jo herkkupreferenssit näkyäkin. Se ei ole heidän asiansa arvostella vieraiden tuomisia eikä sun osasi vieraana arvostella ja katsoa nenänvartta pitkin isäntäpariskunnan tapoja.

Eli ap: sun käsityksesi hyvästä ruuasta ei tee susta kermapersettä, mutta sun asenteesi kylläkin. Peiliin katsomisen paikka on teillä kaikilla.

Hyvin kiteytetty.

Tiesitkö että juuri sokeri kertyy vyötärölle eikä rasva ja protsku? Mikään ei ainakaan mua lihota yhtä hyvin kuin irtokarkit (=pelkkää sokeria). Sitä paitsi juustoa ei kukaan pysty mitään hillittömiä määriä syömään kun on niin täyttävää. Irtokarkkia taas pystyin aikoinaan vetämään lähes kilon yhden illan aikana...

Nimimerkillä yli puoli kiloa viikossa rasvaista juustoa syövä hoikka karppaaja

tota noin, en kyllä haluais sun verisuonias nähdä..

[QUOTE="vieras";28504965]tota noin, en kyllä haluais sun verisuonias nähdä..[/QUOTE]

Toisesta addiktiosta toiseen :D mut miten olis oikeesti terveellinen ruokavalio? mut jaajuu, kun siinä ei maistu RASVA eikä SOKERI :/

Itse oisin käsittänyt herkut jonain makeana. Kakkua, piirasta, hedelmiä, marjoja tms. Joka tarjotaan jälkiruokana. Toisaalta isäntäväki lupasi ruoaksi vain makkaraa ja olutta, joten mielestäni salaatti ym. Ei ollu vikatikki, mieluusti olisin pöytään laittanut. Juustotarjotin on ehkä pelottava jos ei ole koskaan kokeillut, mutta nytkin lapsillakin oli loistava tilaisuus maistella jotain uuttakin.

(itte tutustuin juustoihin aika tuoreeltaan ja lempparia on punaposki-piltti, valkohomejuusto ja merisuolattu keksi) :D notta kutsukaa vaan nyt nyyttäreihin niin saatta taivasteltavaa tänne :rolleyes:

Jos nyt unohdetaan se, että musta on tosi epäkohteliasta kommentoida kenenkään tuomisia tuohon sävyyn niin oon kyllä sitä mieltä, että "herkut" on jotain makeaa jälkkäriä eikä juustoja. Makkara on ainakin niin tuhtia että kuka semmosen rasvapläjäyksen jälkeen pystyy vielä rasvaisia tuhteja juustoja vetää? Suolakeksitkään ei oo oikein lasten juttu juuri tuon suolan takia. Salaatti oli mun mielestä kiva lisä mutta kyllä mäkin oisin juustojen sijaan syönyt vaikka jotain itsetehtyä piirakkaa tms. Ja jos emäntä karkkia ehdottomasti halusi, ois ostanut pussillisen ainakin itse niin sitä olis sitten ollut. Tai sanonut jollekin vieraista, että tuokaa karkkia (eikä tuokaa herkkuja, koska toisen herkku ei ole sitä välttämättä muille).

Ymmärrän herkuilla jotain makeaa. Suolakeksit, juustot ja skumppa ei kyllä lukeudu "herkkuihin". Mutta onko aloituksessa nyt kyse oikeasti viemisistä vai ihmisten välisistä ongelmallisista suhteista. Jos toista sanotaan herkkuperseeksi tai lapsia kiljuviksi samalla kun omia kehutaan, niin herää vaan kysymys, että mikä aloituksen takana olikaan...

Välit ovat olleet tähän miehen siskoon asiallisen viileät, ei olla kovinkaan samankaltaisia ihmisiä, joten mitään syntyjä syviä emme ole koskaan keskenämme rupatelleet. Tulleet kuitenkin juuri tälläisissä illanistujaisissa toimeen ja vietetty miehen tiivisti yhtä pitävän suvun takia useinkin yhteyttä.

Ehkä minulla on myös vähän asenneongelmaa, mutta se koskee juurikin noita puuttuvia käytöstapoja. Ei aikuinen ihminen voi tosissaan kiukutella makeisten perään, usean ihmisen kuullen.

Jos isäntäväen menu koostuu kaljasta ja makkarasta, niin juuston ja viinirypäleiden vieminen "herkuksi" on kuin toiselta planeetalta. Kaksi kiloa Candykingiä olis varmaan lähempänä heidän herkkuaan, lasten JA aikuisten. Ehkä yhteisiin illanviettoihin on jatkossa parasta ottaa suosiolla kaikille jotakin, junttiutta ja kermaperseyttä tyylikkäästi yhdistellen...

• Tykkää
Reactions: Rockwood
[QUOTE="Aloittaja";28504851]Miehen sisko sanoi siis, että he hoitavat oluet ja makkarat, että tuokaa _herkkuja_ mukananne. Minun käsityksen mukaan juurikin juustot ovat herkkuja, sillä ei niitä nyt päivittäin syödä. Mutta olis pitänyt arvata, ettei tuolle perheelle kelpaa... En tiedä, he ovat _herkku_perseitä ja minä nyt kuulemma kermaperse.

Ja lapsille viinirypäleet ja suolakeksit ovat ihan riittävästi naposteltavaa yhdeksi illaksi, kun kerran jäätelötkin isäntäväki tarjosi.[/QUOTE]

Etkö osaa alleviivata? :headwall:

Yhteistyössä