En voi sietää mieheni junttisukua... Eilen oli taas ilo ylimmillään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahtava meno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";28698392]Nyt menee väärällä tavalla käyttäytymispsykologian puolelle :) Nuita ei voi erotella vaan molemmat vaikuttavat. Toimintaahan ei voi perustella usein (tosin tämä ei ole niin selvää vrt. moderni rationaalisuus ja lainsäädäntö...), mutta taustalla on silti käsityksiä ja ideologioita, jotka vaikuttavat.

Feminismi on pahimmillaan miesvastainen ideologia, jossa miehen rooliksi jää pahiksen rooli ryhmänä. Kyynisesti joudun toteamaan, että enemmistö ihmisistä, miehistä ja naisista, ei hirveän mutkikkaasti asioita katsele. Ei ole tuulesta temmattua, että nainen X hakkaa miestä Y, koska miehetkin ovat toimineet näin.[/QUOTE]

Seleevä. Juu ei mulla ole factaa kumota sun väitettäs enkä tohri nyt kuukkeloidakaan, menis varmaan useampi päivä.:saint:
Huvittaa tää palsta...99% palstalaisista on ihan taviksia fiilispohjalta kirjoittaen ja sit joskus mukaan eksyy se 1% joka nöödinöödää etusormella mustapokasiaan ja kaivaa ulkomuistista teorioitaan...jotka by the way, ei ole sen enempää tieteellisesti julkituotavissa kuin tavisten fiilistelytkään.:hug:

Seleevä. Juu ei mulla ole factaa kumota sun väitettäs enkä tohri nyt kuukkeloidakaan, menis varmaan useampi päivä.:saint:
Huvittaa tää palsta...99% palstalaisista on ihan taviksia fiilispohjalta kirjoittaen ja sit joskus mukaan eksyy se 1% joka nöödinöödää etusormella mustapokasiaan ja kaivaa ulkomuistista teorioitaan...jotka by the way, ei ole sen enempää tieteellisesti julkituotavissa kuin tavisten fiilistelytkään.:hug:

:D Kiitos halauksesta :) Hyvää yötä!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Minulle henkilökohtaisesti tasa-arvo tarkoittaa sitä, että ihmiset ovat ihmisiä ennen kuin miehiä tai naisia. Tällä ei ole mitään tekemistä patriarkaalisen historian hyljeksinnän kanssa ja sen takia en paheksu jos mies auttaa naista. Mies voi auttaa naista, nainen voi auttaa naista, nainen voi auttaa miestä ja mies voi auttaa miestä. Kyse on siitä, että ihminen auttaa ihmistä.

Mulla on ollut tapana auttaa takki vieraitteni yltä, olivat nämä miehiä tai naisia ja oven avaan sekä miehelle että naiselle jos satun olemaan oveen nähden asemoituna siten, että kätevintä on, että minä avaan oven jos olemme molemmat aikeissa kulkea siitä :)

Näin just, ja olen itsekin useamman kerran avannut oven miehelle, jolla on rollaattorin takia - tai vaikkapa kauppakassien - vaikeuksia sitä itse avata; tai paikallisjunassa, jossa ihmisillä on kiire ja heiluriovi pamahtaa seuraajan naamalle, jos sitä ei pidä auki. Enkä ole kokenut olevani "alistettu", koska kyse on ollut miehestä, sillä näissä tilanteissa on ollut yksi ja sama, mitä sukupuolta kohteliaan eleeni kohde on edustanut.

Olettekohan meidän mökkinaapurina? Se jäätävän kokoinen sukulaisryhmä tulee aina torstaina tai perjantaina ja viipyvät aina sunnuntai- tai maanantai-iltaan ja ryyppäävät koko ajan 24h. Autoja on mökkitien varret täynnä ja telttojan on melkein jo meidänkin puolella. K*sella käydään estoitta meidän pihan rajamailla telttojensa takana. Heillä on oikein perinteenä, että vanha isäntä istuu aamusta iltaan ja välillä yli yönkin grillikatoksessa ja grilli on päällä myös koko ajan, että riittää ruokaa kaikille. Melu on myös sen mukainen kuin n. 20hlö ryyppyporukasta lähteekin.

Olettekohan meidän mökkinaapurina? Se jäätävän kokoinen sukulaisryhmä tulee aina torstaina tai perjantaina ja viipyvät aina sunnuntai- tai maanantai-iltaan ja ryyppäävät koko ajan 24h. Autoja on mökkitien varret täynnä ja telttojan on melkein jo meidänkin puolella. K*sella käydään estoitta meidän pihan rajamailla telttojensa takana. Heillä on oikein perinteenä, että vanha isäntä istuu aamusta iltaan ja välillä yli yönkin grillikatoksessa ja grilli on päällä myös koko ajan, että riittää ruokaa kaikille. Melu on myös sen mukainen kuin n. 20hlö ryyppyporukasta lähteekin.

Varmaan on sama lössi, koska nyt se vanha isä on sairaana, kun se unohdettiin yöksi ulos.

[QUOTE="Vieras";28698629]Varmaan on sama lössi, koska nyt se vanha isä on sairaana, kun se unohdettiin yöksi ulos.[/QUOTE]

Eniten sääliksi käy naapuriporukan alle 10v lapset, jotka vain pyörivät ja hyörivät siellä kännisten jaloissa. Hyvää oppia tulevalle nuorisolle tuollainen ryyppäily :(

Mielestäni voi hylätä suvun, jos siltä tuntuu. Ei sukulaisuus itsessään mielestäni velvoita mihinkään.

Tai no, pitää asiallisen kylmät välit, eikä nähdä kuin pakon edessä. Mutta kai se on sitä hylkäämistä sitten.
Mutta jos teidät juhlistakin ajetaan pois, niin eiköhän homma ole sillä selvä.

Itse olen ottanut sen kannan, etten tapaa omia tai miehen niitä sukulaisia, joiden tapaaminen ei tuota minulle minkään tason mielihyvää. Tai ei nyt mielihyvää tarvitse erityisesti tuottaa, mutta ne, joiden tapaaminen tuottaa joka kerta mielipahaa. Kaikki eivät vain osaa käyttäytyä ja osaavat kerta toisensa jälkeen yllättää typeryydellään.

[QUOTE="mies";28698364]Minä itse taas tulkitsisin niin, että nimenomaan sukupuoli on tärkeä tekijä. Sukupuoleen vetoaminen on naisilla kokemuksen mukaan aika yleinen toiminnan oikeutus puhuttaessa vallasta. Tästä ei ole pitkä matka siihen, että naiset lyövät miehiä entistä enemmän siksi, koska miehetkin ovat lyöneet tai saavat lyödä. Taviksen on helpoin ymmärtää tällaista simppeliä ajatuskaavaa (ennen miehet, nyt naiset / koska miehet, niin myös naiset) ja olen itse törmännyt siihen monesti.[/QUOTE]

Sukupuoli ei ole tärkeä tekijä, vaan se, että ketään ei nyt yksinkertaisesti lyödä (paitsi itsepuolustustarkoituksessa).

Ja toinen asia, mikä tähän ajatustapaan johtaa voi tietysti olla se, mitä monille lapsena opetetaan, eli pienempiä ja heikompia ei kiusata. Tuohan on sinänsä hölmö sääntö, koska se antaa ymmärtää, että isompia tai samankokoisia tai yhtä vahvoja saa kiusata, mutta lähinnä se varmaankin tarkoittaa, että pienempien ja heikompien kanssa pitää olla vähän varovaisempi. Nainenhan on useimmiten miestä heikompi fyysisesti, joten tuo "naista ei saa lyödä" -ajatus selkeästi viittaa siihen, eikä jalkovälin varustukseen. Mutta tämä on kuitenkin mielestäni toissijainen asia siinä keskustelussa ketä saa lyödä ja ketä ei. Lähtökohtaisesti ketään ei mennä lyömään.

[QUOTE="vieras";28698409]Minulle henkilökohtaisesti tasa-arvo tarkoittaa sitä, että ihmiset ovat ihmisiä ennen kuin miehiä tai naisia. Tällä ei ole mitään tekemistä patriarkaalisen historian hyljeksinnän kanssa ja sen takia en paheksu jos mies auttaa naista. Mies voi auttaa naista, nainen voi auttaa naista, nainen voi auttaa miestä ja mies voi auttaa miestä. Kyse on siitä, että ihminen auttaa ihmistä.[/QUOTE]

Näin juuri. :flower: Huomaa, että "mies" ei ainakaan elä ja ajattele kovin tasa-arvoisesti, kun _ihan_kaiken_ hän kykenee käsittelemään ainoastaan sukupuolen kautta. Tästäkään avauksesta kukaan muu ei ajatellut, että mies on puolustamassa naisensa kunniaa, vaan päästiin ongelmassa paljon pidemmälle ja keskittymään varsinaiseen asiaan. Miten valtavan ihmeellinen maailma "miehelle" avautuisikaan, kun pystyisi näkemään ympärillään muitakin asioita, kuin miehen ja naisen välisen epäloogisen tasa-arvo/epätasa-arvo -asetelman.

[QUOTE="mies";28697799]Toki voidaan. Mutta naisen itsenäisyyden kannalta olisi hyvä, ettei mies puolustele, suojele tms. niin hirveästi naista, koska sellainen oli patriarkaalisen yhteiskunnan tapa toimia.[/QUOTE]

Jösses että sinä olet sekaisin. LÄÄKKEET!

Juntit on juntteja, mutta toisaalta ap. sinun ja miehesi käytöksestä varmasti myös on näkynyt, mitä ajattelette heistä. Ovat sitten alkaneet varsin suorasukaisesti vittuilemaanteille. Kuten joku täällä jo mainitsi, niin monet junttityypin edustajat pitävät ns. sivistynyttä käytöstä nirppanokkaisena ja alentuvana. Kyse on siis lopulta kulttuurieroista. Itse olen aika lailla kuin kala vedessä seurassa kuin seurassa, koska ymmärrän ihmisten erilaisuutta. Toki kaikenlaisten tyyppien kestäminen verottaa voimavaroja, mutta yhdet juhlat vuodessa kestää kuka vaan.

Yhteistyössä