heliko bakteeri

Minulla todettiin tänään helikobakteeri ja sain viikon antibiootti kuurin. 10 tablettia päivässä :'(

Tietääkö kukaan mitään tästä?

Luin et vois jopa aiheuttaa maha/suolisto haavaa ja mahasyöpää.
 
helikoa häädellyt
On se annostus ihan oikein. Helikonhäätökuuri on yksi rankimmista antibioottikuureista. Kannattaa syödä sen ohella jotain probioteetteja ettei mahan bakteerikanta mene ihan sekasin.
Mä on syönyt kaksi kertaa tuollasen kuurin ja toisella kertaa vielä voimakkaamman. Mulla ei edes toinen kuuri antanut täysin puhdasta tulosta.
Mutta useimmilla toi yksi kuuri jo tehoaa.
 
Nickki
Joo. Ja alkuperäiselle vielä, että helikobakteeri tosiaan edesauttaa mahasyövän kehittymistä.

Nykyään ollaan selvillä jo niinkin hyvin lääketieteessä, että mahahaavan syntyyn tiedetään hlikobakteeri vaikuttavan olennaisesti. lisäksi helikobakteeri jossa erittää ammoniakkia yms saa vuosien varrella aikaan sen että mahanlimakalvo surkastii eli tulee atrofinen gastriitti koska näin limakalvo saa suojauduttua helikon aiheuttamalta krooniselta tulehdukselta. Atrofinen gatriitti taas on mahasyövän riskitekijä eli sitä kautta heliko edesauttaa mahasyövän kehittymistä.

täytyy muistaa että helikoposiitivisista jopa ne joilla ei helikoa hoideta vain jokunen saa mahasyövän. Suurempi riski on saada mahahaava. Joissain harvoissa tapauksissa heliko voi aiheuttaa myös malt:n eli pahanlaatuisen rauhaskudonkasvaimen mahaan.

Jokatapauksessa heliko kannattaa häädättää pois, annostus on oikea kuten edellä jo joku kirjoittikin. Kuuri voi olla rankkaa, voi tulla todella sekava olo yms mutta kuuri kannattaa syödä loppuun. Lisäksi juuri maitohappobakteerit tekee hyvää mahallesi ja suolistolle joille antibiootti on koba rääkki.

 

Yhteistyössä