Hel Looks?

  • Viestiketjun aloittaja Hooop
  • Ensimmäinen viesti
Hooop
Olenkohan jotenkin tosi tyylitajuton ihminen, kun mun mielestä 99% noista Hel Looksiin kuvatuista asuista on kamalia? :O

Siis ihailtavaa, että uskaltaa pukeutua persoonallisesti, mutta jotenkin omaan silmään ihan hirveitä ja osassa vähän (ei niin vähääkään) sellaista "olen nyt TOSI erilainen, näettekö"-meininkiä. Yrittämällä yritettyä "tekotaitellisuutta".

Ehkä olen vaan juntti joka tykkää henkkamaukasta liikaa. :D
 
mies pimeästä
No minunkin mielestäni tuossa on vähän sellaista liiallista yrittämistä, juurikin tuota "kattokaa ku erikoinen mä oon siis". Arvostan ihmisiä jotka pukeutuvat kuten itse haluavat mutta erikoisuutta erikoisuuden vuoksi en arvosta tippaakaan. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vähän sellaista hesalaista hipsterimeininkiä tuo on.
 
tukholmalainen
[QUOTE="vieras";27999184]Homottaako?[/QUOTE]

Minua homottaa aina mutta vituttaa tuollaiset ihmiset jotka nappaavat junttikortin pöytään heti kun joku on eri mieltä kuin he. Eikä tuo homottelu ainakaan paranna asemaasi silmissäni.
 
vainoharhainen
Mun vaatteeni on aina vähän eriparia eikä niin hienoja (enkä siis yritä olla mikään hipsteri), niin mua pelottaa että noi kuvaajat tulee joskus kaupungilla ottamaan musta kuvan kun luulevat että olen tarkoituksella pukeutunut niin tyhmästi :D
 
Hooop
Mä kyllä kans ajattelin et noissa on hirveä yrittämisen halu, että puetaan vaikka pikkarit päähän kuhan ollaan erilaisia. En kyl ajatellu mitään homo/hetero-puolta.

Aika jännä, että kun ite olin yläasteella oli tärkeintä näyttää TISMALLEEN samalta kun muut; Levis 505:t jne. Nykyään nuorilla on sama pakko pukeutua mahdollisemman erilaisesti. Musta aika hienoa kun miettii omia tyttöjä; kauniiita ne ovat vaikka jätesäkkiin laittaisi (kuullostipa pahalta :D).
 
"vieras"
Mä kyllä kans ajattelin et noissa on hirveä yrittämisen halu, että puetaan vaikka pikkarit päähän kuhan ollaan erilaisia. En kyl ajatellu mitään homo/hetero-puolta.

Aika jännä, että kun ite olin yläasteella oli tärkeintä näyttää TISMALLEEN samalta kun muut; Levis 505:t jne. Nykyään nuorilla on sama pakko pukeutua mahdollisemman erilaisesti. Musta aika hienoa kun miettii omia tyttöjä; kauniiita ne ovat vaikka jätesäkkiin laittaisi (kuullostipa pahalta :D).
Selailin muutaman hetken noita kuvia ja äkkiä arvioituna n.95% kuvatuista oli ihan normisiisteissä vaatteissa. Millä tavalla erikoisia siellä sitten on? Tuulipukuja/verkkareita/huppareita näkyi vähemmän, jos ollenkaan, mutta mitä erikoisuuden tavoittelua on pukeutua kaupungille vähän siistimmin, kuin kotioloissa?
 
Noita katsellessa tulee aina sellanen olo, että pitäskö munkin hakea vintiltä joku räikeä sinipunainen tuulipuvun takki ja yhdistää se kukallisiin kalsareihin (tai mihin vaan vaatteisiin, joiden mainoksia oli Sinä&Minä-lehtien takakannessa) ja laittaa vielä kruunuksi tädin vanhat puoli naamaa peittävät kärpässilmälasit.

Jotenkin on sellanen fiilis, että jos täällä maalla pukeutuisi noin, se olisi niin sairaan junttia, stadissa se onkin sitten Hel Looks beibee. :D
 
Sen sivuston tarkoitushan on esitellä helsingin katumuotia. Osa kuvatuista selkeästi pyrkii olemaan räikeän persoonallisia, osa taas selkeästi on sitä tietämättään. Välillä on sitte eri ala-kulttuureita, välillä todella tyylikkäitä ja kaikkea siltä väliltä.

Minusta se on erittäin hauska ja piristävä ja inspiroivakin blogi, hipstereillä ja ilman :)
 
kaupunkilainen
Mä en kyllä nähnyt tuolla mitään kauhean ihmeellistä kun muutamia kymmeniä nyt selasin. Tuolla on useinkin joistain tapahtumista, kuten Flow-festareista, Kaapelin tapahtumista yms kuvia, joten ei ihme että sattuu hiukan erikoisempia mukaan. Ei tarkoitus ole kuvata niitä tavisvaatteita joita joka toisella on, vaan jotain vähän persoonallisempaa. Noitahan tulee joka päivä kadulla vastaan, eli ei ne mitään superihmeellisiä ole. Itse tykkään, että ihmiset uskaltaa pukeutua eri tavoin.
 

Yhteistyössä