Hel Looks- Mikä helsinkiläisiä vaivaa.. ?! :D :D

• Viestiketjun aloittaja muah muah
  • Ensimmäinen viesti
muah muah
Eksyin taas muutaman vuoden tauon jälkeen kyseiselle sivustolle ja voi luoja että tuli taas hihitettyä useamman päivän edestä noita vaatteita ja uskomattoman pinnallista erilaisuuden tavoittelua.. :D

Miten te voitte kulkea kadulla nauramatta noille ilmestyksille, ei ne ainakaan huomaamatta voi jäädä?

En enää edes muista mikä tuon sivuston alkuperäinen tarkoitus on ollut. Kai siinä jokin syvällinen ajatus oli taustalla?

Kerrankin junttius ei vaikuttanut yhtään hassummalta vaihtoehdolta.. :D

Ville - Hel Looks - Street Style from Helsinki

Junttius...
"Eksyin taas muutaman vuoden tauon jälkeen kyseiselle sivustolle ja voi luoja että tuli taas hihitettyä useamman päivän edestä noita vaatteita ja uskomattoman pinnallista erilaisuuden tavoittelua.. :D"
- Eivät kaikki erikoiset ilmestykset tahallaan tavoittele mahdollisimman erilaista lookia. Pitäisikö sitten kaikkien kulkea samanlaisissa vaatteissa, että olisit tyytyväinen? Ai mutta, sittenhän olisi tylsä tusina-teuvo joka menee massan mukana, ja sekään ei ole OK.

"Miten te voitte kulkea kadulla nauramatta noille ilmestyksille, ei ne ainakaan huomaamatta voi jäädä?"
- No ei ne huomaamatta jää, mutta miksi naureskelisin noille. Olen kyllä itse nähnyt niin paljon maailmalla monenlaista kulkijaa, että nuo on ihan tavallisia. Esimerkiksi Japanissa eivät juuri herättäisi huomiota esimerkiksi Tokiossa Shibuyan Harajukun alueella.

"En enää edes muista mikä tuon sivuston alkuperäinen tarkoitus on ollut. Kai siinä jokin syvällinen ajatus oli taustalla?"
- Tarkoituksena on kyllä ollut kuvata ihan helsinkiläistä katumuotia. Tosi syvällistä siis.

"Kerrankin junttius ei vaikuttanut yhtään hassummalta vaihtoehdolta.. :D"
- Juntti oletkin, kun koet niin tärkeäksi miten muut pukeutuvat ja pyörittelet niille silmiäsi samalla kämmenen sisään hihitellen. Hohhoi.

• Tykkää
Reactions: Kerpele
"aloittaja"
"Eksyin taas muutaman vuoden tauon jälkeen kyseiselle sivustolle ja voi luoja että tuli taas hihitettyä useamman päivän edestä noita vaatteita ja uskomattoman pinnallista erilaisuuden tavoittelua.. :D"
- Eivät kaikki erikoiset ilmestykset tahallaan tavoittele mahdollisimman erilaista lookia. Pitäisikö sitten kaikkien kulkea samanlaisissa vaatteissa, että olisit tyytyväinen? Ai mutta, sittenhän olisi tylsä tusina-teuvo joka menee massan mukana, ja sekään ei ole OK.

"Miten te voitte kulkea kadulla nauramatta noille ilmestyksille, ei ne ainakaan huomaamatta voi jäädä?"
- No ei ne huomaamatta jää, mutta miksi naureskelisin noille. Olen kyllä itse nähnyt niin paljon maailmalla monenlaista kulkijaa, että nuo on ihan tavallisia. Esimerkiksi Japanissa eivät juuri herättäisi huomiota esimerkiksi Tokiossa Shibuyan Harajukun alueella.

"En enää edes muista mikä tuon sivuston alkuperäinen tarkoitus on ollut. Kai siinä jokin syvällinen ajatus oli taustalla?"
- Tarkoituksena on kyllä ollut kuvata ihan helsinkiläistä katumuotia. Tosi syvällistä siis.

"Kerrankin junttius ei vaikuttanut yhtään hassummalta vaihtoehdolta.. :D"
- Juntti oletkin, kun koet niin tärkeäksi miten muut pukeutuvat ja pyörittelet niille silmiäsi samalla kämmenen sisään hihitellen. Hohhoi.
Mikä noista on sinun kuvasi?

Junttius...
[QUOTE="aloittaja";26188924]Mikä noista on sinun kuvasi?[/QUOTE]

Ei mikään. En ole edes käynyt Helsingissä 6 vuoteen jos pikaista lentokentälle menemistä ei lasketa.
Asun Inarissa.

mau mau
... että kaikki ei ole samannäköisiä ja on vapaus valita!
Joo, ja joku voi hymyilyttääkin, miks ei mutta kun hymyilläkin kadulla saa jos haluttaa- parempi sekin kun ainainen maahan tuijotus tai myrtsillä ilmeellä!
Ehkä sun mielestä pinnallista mutta mitäs sitten on "henkkamaukka"-tyyli? Eiks se oo just sitä?
Mä tuun hyvälle tuulelle noista kuvista, en ota niin vakavasti :)

"aloittaja"
... että kaikki ei ole samannäköisiä ja on vapaus valita!
Joo, ja joku voi hymyilyttääkin, miks ei mutta kun hymyilläkin kadulla saa jos haluttaa- parempi sekin kun ainainen maahan tuijotus tai myrtsillä ilmeellä!
Ehkä sun mielestä pinnallista mutta mitäs sitten on "henkkamaukka"-tyyli? Eiks se oo just sitä?
Mä tuun hyvälle tuulelle noista kuvista, en ota niin vakavasti :)
Minun mielestä nuo sivuston tyylit ovat juurikin "henkkamaukkaa".
Kaikki saman kaavan mukaan koottu päälle, käytettyä, kierrätettyä, rähjäistä, muodotonta ja samannäköistä.
Jotenkin tulee vielä kuva että halutaan vaatteiden huutavan huomiota, mä tykkään kohdistaa huomion siihen ihmiseen vaatteiden alla.

Hih, no kyllähän noista jotkut ovat tosiaan ainakin valtavirrasta poikkeavia! :D Mutta minulle tulee vain hyvä mieli kun näkee erikoisesti pukeutuneita ihmisiä, ainakin jos osaavat itsekin suhtautua itseensä ei-niin-vakavasti... :)

Sitä vaan aina ihmettelen, että vaikka miten pukeutuisi eri tavalla kuin kaikki muut, niin silti jotenkin samalla tavalla "muodin mukaan"... :) Tai siis että esim. nyt kun pillilahkeet ja legginsit ovat olleet vuosikaudet muotia, niin myös niillä erikoisesti pukeutuvilla on jotkut kapeat hiihtarit, trikoot tai pillifarkut jalassa, mutta missään ei näe niitä (mitä vielä 2000-luvun alussa) joilla on oikein hippityyliin reisistä kapeat mutta alaspäin levenevät liehulahkeet ja vaikka kelsiturkki. Se on vaan jotenkin jo ihan väärällä tavalla erilaista...

Junttius...
[QUOTE="aloittaja";26188988]Tämä oli ainoa poikkeus. Kaunis mutta persoonallinen look. Miksi erilaisen pukeutumisen on pakko olla rumaa?

Hel Looks archive[/QUOTE]

Pakko olla rumaa..? Kauneus on katsojan silmässä. Jos joku asukokonaisuus ei sinun silmääsi miellytä, se ei tarkoita sitä, että se on ruma kaikkien muidenkin mielestä.

Juu täällä Helsingissähän on ihan eri näköisiä ihmisiä kuin missään muualla Suomessa. Voi huoh, jos jollekin on jääny epäselväksi niin Stadissa kuitenkin yli puol miljoonaa ihmistä ja turistit päälle niin joukkoon mahtuu aika erinäköistä porukkaa. Ihan sama...

stadist
Niin. Stadissa asuvana, ihan tyylikkäänä ja vaatteista pitävänä taviksena olen huomannut että usein nämä "persoonalliset" pukeutujat ovat niin täynnä omaa erinomaisuuttaan ja luuserityötä jossain media- mainos- whatnotbullshitsosiaalinenmediafreelancertoimistossa, etteivät voi kuvitella edes hengittävänsä samaa ilmaa meidän junttien kanssa :D Eli ehkä olen leimannut koko possen muutaman mädän omenan takia, mutta en ota riskiä joutua tekemisiin tason 80 röyhkimysten ja ilkimysten kanssa ja kierrän suosiolla kaikki tuollaiset keekoilijat kaukaa. Sielläpä saavat kulkea nenä pystyssä trendikahvilasta toiseen ja arvostella koinsyömiä kirpparilöytöjään ja imeä soijalattea läppärin valossa.

Ei kosketa mua, paitsi että avomiehen kanssa pelataan hipsteribingoa jossa aina tuollaisen tullessa kadulla vastaan katsotaan ensin pitkään sitä, sitten toisiamme ja todetaan että jumalalle kiitos kun ei ole meillä ainakaan tuollaista aivovammaa ja vaikeutta elämässä!!

Mun ystävistä muutama on tuolla, osa useampaankin kertaan. Minusta on kiva kun pukeutuvat erilaisemmin. Itsekin olin ennen erikoisempi, mutta nykyään varsin peruspirkko. Käytännön syyt ovat vähentäneet peilin edessä pohdiskelua.

Minusta on hienoa, että ihmisillä on erilaisia tyylejä. Noita oli ihan kiva katsella. Muissakin kaupungeissa voisi rohkaistua enemmän persoonalliseen pukeutumiseen.
Minusta katumuotia on ihana katsella, vaikka harvoin tulee vastaan sellaista mitä itse laittaisin päälle. Mutta se ei olekaan se pointti vaan juuri tuo toisten oma tyyli. Itsessään ja vaatteissaan viihtyvää ihmistä on ilo katsella :)

foodia
Eihän nuo nyt niin kummallisia ollu. En suurinta osaa edes huomais kadulla. Enkä asu Helsingissä vaan paljon pienemmässä kaupungissa, mut täälläkin tulee tuollaisia tasaisesti vastaan. Kiva et toiset uskaltaa olla "valopilkkuja" kadulla

Yhteistyössä