heitänpä minäkin! mitä mieltä olette tämän talon pohjasta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Olisin ihan onnessani, jos tuollaisen talon saisin! Ja kerrankin järkevästi tuo yläkerta, ettei ole tarpeettoman isoa aulaa. Vielä enemmän tykkäisin, jos olisi isompi kodinhoitohuone ja kylppäri. Kodinhoitohuoneen tilan tarve toki riippuu paljon siitä käyttääkö kuivausrumpua. Itse en tykkäisi käyttää, koska kuluttaa vaatteita, joten tilaa ripustella pyykkejä kaipaisin nykyisessä kämpässäni kovasti.
 
"juups"
Ihan toimivan näköinen peruspohja. Ongelmanahan tuossa on (niinkuin useimmissa valmismalleissa) liian pieni ja putkimainen khh ainakin lapsiperheen käyttöä ajatellen. Ainakin jos tuossa tila toimii yhtäaikaa vaatehuoltotilana,kuraeteisenä ja pukuhuoneena on kokonaisuus aika kestämätön. Keittiön laitteiden sijoittelu näyttää toimivalta, astianpesukone vielä korotettuna tuohon päätyyn niin toimii samalla näkösuojana.
 
"vieras"
Tuo on musta kiva valmistalopohja. Ehkä mä pidän vähän vanhanaikaisista pohjista. Alakerrassa ei ole sellaisia ihmeellisiä hukkaneliöitä. Keittiö ja oh ovat yhtä tilaa, mutta silti on ehjää seinääkin, niin sisustaminen on helpompaa. Kylppäristä heittäisin pytyn pois ja laittaisin toisen suihkun. Toisen vessan kyllä haluisin, mutta en tiedä, miten sen tohon khh sijoittaisin. Mutta ei tuo musta niin iso miinus olisi
 
Täällä mietitään myös
Ihan ok. Olen itse tykästynyt enemmän tuohon Isolahti-malliin, koska siinä mm. suurempi khh.

Muurametaloissa mietityttää meitä tällä hetkellä eniten seuraavat:

- en pidä keittiö-olohuone yhdistelmästä, pitäisi saada jotain väliin

- olohuoneet niin pirun pieniä, toive olisi väh. 25 neliötä

- haluaisin yläkerran aulasta parvekkeen, joka avautuisi ns. olohuone- makkari osion päälle, en tiedä onnistuisiko.

Olen tykästynyt enemmän Kannustalojen-malleihin. Yllättäen heiltä löytyisikin meille sopiva talo. Mutta Muurametaloihin verrattuna hintaa + 50 000 euroa... Tosin uskon kyllä, että pesevät laadullisesti Muurametalot.
 
"vieras"
Vaihtaisin alakerrassa makuuhuoneen ja keittiön paikkaa, vaatehuoneen tilalle läpikulku keittiöstä olohuoneeseen. Suurentaisin wc:tä sen verran että sinne saisi mahtumaan ainakin vaatehuoneessa olevan sähkökojeen(?). Uudella paikalla olevaan makkariin sitten rivi vaatekaappeja.
 
"hml"
Mitättömän pienet oleskelutilat eli keittiö&olohuone. En suosittele, tutuilla tämä talomalli ja hekin valittaneet jälkikäteen että olisi pitänyt rakentaa isompi talo.
 
"hml"
[QUOTE="vieras";25788818]Vaihtaisin alakerrassa makuuhuoneen ja keittiön paikkaa, vaatehuoneen tilalle läpikulku keittiöstä olohuoneeseen. Suurentaisin wc:tä sen verran että sinne saisi mahtumaan ainakin vaatehuoneessa olevan sähkökojeen(?). Uudella paikalla olevaan makkariin sitten rivi vaatekaappeja.[/QUOTE]

Tämä on valmistalo (Muurametalot), ei taida keittiön ja makuuhuoneen vaihtaminen päittäin edes onnistua.
 
"vieras"
[QUOTE="hml";25788834]Tämä on valmistalo (Muurametalot), ei taida keittiön ja makuuhuoneen vaihtaminen päittäin edes onnistua.[/QUOTE]

Voihan tuota joku vaikka haluta käyttää mallina/pohjana ihan omallekin suunnitelmalle jos/kun tekee/teettää pitkästä tavarasta.
 
"vieras"
Onpas täydellinen. Ainut huono asia minkä keksin, on se, että yläkertaan mennessä täytyy kulkea likaisen kynnysmaton kautta. Ratkaisisin sen niin, että laittaisin siihen kapean käytävän eli matto ei olisi yhtä leveä kuin ulko-ovi.
 
"naapuri"
Naapurissa on tämä talo, siinä on vain lämmin kuisti lisänä.

Meillä tämä talo omilla muutoksilla, esim lämpimällä kuistilla, yläk. suihku, ja alakerrassa muutoksia khh+ wc + ph alueella:

http://www.kotitalo.net/kotitalo/default_talot.asp?taloid=265&category=
 
zxc
mikä on yläkertavaraus? joskus oon kuullu että se olisi vain lämmitetty ullakko ilmaan mitään, mutta tässä ku esim saa muuttovalmiin, niin onko se silti vielä käyttökelvoton vaikka on muuttovalmis talo jos siinä luke !yläkertavaraus!?
 
Kiva malli. Minä taas pidän tuosta, että WC on samassa tilassa suihkun kanssa. Onhan tuossa alakerrassa myös erillinen WC ja yläkerrassa erillinen WC. Mielestäni on inhottava, että suihkusta pitäisi lähteä kauas vessaan jos tulee vessahätä.
 
Alakerta aavistuksen sokkeloinen, kun eteisaulasta on kulku joka huoneeseen ja ovia paljon.

Nakkaisin keittiön ja olohuoneen toisinpäin, jotta piippu tulisi yk makkarissa toiselle seinälle. Yläkerrassa aulatila ihan turha. Vaihtaisin yk vessan ja vaatehuoneen paikkaa, käynti vh toisesta makkarista. Aulatilan paikalle saisi sitten myös toiselle makkarille vh/komeron. Tällöin yläkertaankin kyllä muodostuisi aika hölmö käytävä, mutta onhan se sitä ikkunattomana tuollaisenaankin.
 

Yhteistyössä