Heippa palstan viherpeukalot.

Eikö aloittelija sittenkin olisi viisainta aloittaa kasvatus ihan vain siemenestä?
Siinä on riskit pienemmät ja taito ja kokemus karttuvat samaan tahtiin kuin kasvitkin kasvavat.
Varsin mielenkiintoisienkin kasvien siemeniä löytyy ihan vain ruokakaupasta. Niitten kanssa kun opettelee, osaa sitten aikanaan kyllä hoitaa ja kasvatella vaikka isompinakin hankittuja kasveja.
On aika orpo olo, kun hankkii jonkun ison ja kalliin kasvin, eikä ole hajuakaan siitä, miten se saadaan pysymään hengissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Eikö aloittelija sittenkin olisi viisainta aloittaa kasvatus ihan vain siemenestä?
Siinä on riskit pienemmät ja taito ja kokemus karttuvat samaan tahtiin kuin kasvitkin kasvavat.
Varsin mielenkiintoisienkin kasvien siemeniä löytyy ihan vain ruokakaupasta. Niitten kanssa kun opettelee, osaa sitten aikanaan kyllä hoitaa ja kasvatella vaikka isompinakin hankittuja kasveja.
On aika orpo olo, kun hankkii jonkun ison ja kalliin kasvin, eikä ole hajuakaan siitä, miten se saadaan pysymään hengissä.
Nooh tyttö halusi jo kasvia ni otan valmiimman paketin. Ja onhan tässä tullut luettuakin kasvien ohjeita ja helppo hoitoisia kasvei kyselinkin. Tyttö kaipasi viihtyvyyttä nih nyt pitkä aikainen kasvatus projekti ei onnaa vaan vihtyvyys astetta on lisättävä hetkoht
 
  • Tykkää
Reactions: -riivinrauta-
Molemmat ovat okei.
Seuraa mainontaa, joskus etenkin isommissa kasveissa on reiluja alennuksia.
Joo mainostajat löytää hyvin sun tarpees netissä. Esim monesti facen meses jutellut frendin kaa et nyt tartteis uudet kengät ni on heti niit mainoksii alkanut tulemaan. Viimeks toissaviikolla juttelin et se tarvii rekkaa et saa kaikki kamat siirretgyä kerralla ni faceen alko tuleen. Vuokraa tästä rekka😆 kauppiaat on jatkuvasti hereillä ja myynti ihmiset. Ja jos tulee viel jotain muut kasvii mieleen ni paa tuleen vaan
 
Freesian mukuloita voi istuttaa sisäruukkuun nytkin. Ne tuoksuvat ihanalle
Kävin kattoo noit freesi
Freesian mukuloita voi istuttaa sisäruukkuun nytkin. Ne tuoksuvat ihanalle
Siis mä en ihan saannut kiinni. Onko se mukula kokonainen sipuli ?joka laitetaan multiin upotetaanko se kokonaan mullan alle ja sit siitä tulee kukka?. Näyttää ainakin itseä mielyttäville tässä kuvassa. Mut siis loput mukulat minne viileeseen talveksi? Miksei ne voi olla ruukussa talvella? ja voiko noita kasvattaa koko ajan sisällä?.
 
vierailija
Kävin kattoo noit freesi
Siis mä en ihan saannut kiinni. Onko se mukula kokonainen sipuli ?joka laitetaan multiin upotetaanko se kokonaan mullan alle ja sit siitä tulee kukka?. Näyttää ainakin itseä mielyttäville tässä kuvassa. Mut siis loput mukulat minne viileeseen talveksi? Miksei ne voi olla ruukussa talvella? ja voiko noita kasvattaa koko ajan sisällä?.
Voi kasvattaa koko ajan sisällä. Styroxruukussa aloitin jo keväällä niin multa pysyy lämpimänä. Pohjalle reilusti ruukkusoraa ja sitten vaikka lähikaupan kylvömultaa. Mukula ei ole sipuli
 
vierailija
Kysele paikan päällä, että mitä he suosittelisivat sinulle. Tsekkaa asuntoasi, miten aurinko siellä viihtyy, niin osaat siitäkin heille sanoa tarvittaessa. Ja paikan päällä näet heti miltä kasvi näyttää. Ehkä alkuun kuitenkin hyvinkin helppohoitoisia kasveja, edullisiakin, niin ei harmita siihen tehty rahallinen sijoitus.
Kaikki mehikasvit ovat ihanan helppoja ja huolettomia! Kauniitakin, itse nappaan aiemmin mainostetun akvaariovinkin käyttöön. Myös erilaiset kaktukset ovat hienoja. Eikä niille tarvii vaihdella alvariinsa ruukkuja, kuten ei mehikasveillekaan. Ja voi juku, kun saat kaktuksen kukkimaan - se on kuule 😊! Tai sitten just erilaiset vehkat. Viirivehka on mun mielestä nätti. Sen kukka myös, semmonen vaatimaton mutta siksi kaunis.

Tuupa kertomaan sitten, mitä kaikkea hankitte silmäniloksi.
 
Kysele paikan päällä, että mitä he suosittelisivat sinulle. Tsekkaa asuntoasi, miten aurinko siellä viihtyy, niin osaat siitäkin heille sanoa tarvittaessa. Ja paikan päällä näet heti miltä kasvi näyttää. Ehkä alkuun kuitenkin hyvinkin helppohoitoisia kasveja, edullisiakin, niin ei harmita siihen tehty rahallinen sijoitus.
Kaikki mehikasvit ovat ihanan helppoja ja huolettomia! Kauniitakin, itse nappaan aiemmin mainostetun akvaariovinkin käyttöön. Myös erilaiset kaktukset ovat hienoja. Eikä niille tarvii vaihdella alvariinsa ruukkuja, kuten ei mehikasveillekaan. Ja voi juku, kun saat kaktuksen kukkimaan - se on kuule 😊! Tai sitten just erilaiset vehkat. Viirivehka on mun mielestä nätti. Sen kukka myös, semmonen vaatimaton mutta siksi kaunis.

Tuupa kertomaan sitten, mitä kaikkea hankitte silmäniloksi.
Meen kohta kattomaan noita kasvei mitä laitoit. Mut jaa kattelin vähän kulutusta ni tupakkaan ja päihteisiin oli mennyt vuoden aikana yli kymppitonni et ehkä siihen kasviin sijoittaminen ei haittaa. Kova yritys päästä kessusta eroon pelkkään röökiin oli mennyt vuodes 2.4k et kasvi budjetti ei olis ongelma veikkaan et tol kahel tonnil sais vaik mitä
 
vierailija
Ja hei onko joku teistä niin tuttavallinen kukalle et puhelee sille tai jopa laulelee sille? Huomioitteko kukkaa päivittäin? Mitä eleitä teette sille? Muutakuin kastelu?
 
Eikö aloittelija sittenkin olisi viisainta aloittaa kasvatus ihan vain siemenestä?
Siinä on riskit pienemmät ja taito ja kokemus karttuvat samaan tahtiin kuin kasvitkin kasvavat.
Varsin mielenkiintoisienkin kasvien siemeniä löytyy ihan vain ruokakaupasta. Niitten kanssa kun opettelee, osaa sitten aikanaan kyllä hoitaa ja kasvatella vaikka isompinakin hankittuja kasveja.
On aika orpo olo, kun hankkii jonkun ison ja kalliin kasvin, eikä ole hajuakaan siitä, miten se saadaan pysymään hengissä.
9mm, tee niinkuin Diogenes57 neuvoo. Lapsi ei jaksa odottaa kaktuksen kasvua, mutta esim. värinokkonen (=isokirjopeipi) kasvaa siemenestä nopeasti ja kasvatuksessa on jännitystekijänä myös se, minkä värisiä sattuu itämään. Syksy tosin on hankala aika aloittaa valon puutteen takia.

 
Mä kyllä ostaisin oitis puolimetrisen kasvin.

Sen saa muutaman röökiaskin hinnalla! Ja vaikka se kuolisi talven aikana niin siitä ehtii nauttia kuukausia pidempään kuin sadasta savukkeesta.
Joo siis kyl mäkin ostan valmiin paketin. Mul muutenkin huonoo tuurii siemenis ne ei vaan mulla lähe kasvamaan. Mun ongelma on et kyl mä oikeesti nautin savukkeesta. Nytkin juon bussi pysäkil kahvii ja polttelen tupangin blunttia. Se on et saa jotenkin sillon tauon varsinki jos miettii jotain ni tupakoidessa se jotenkin rauhoittuu ja oli mieli millanen tahansa ni rööki muka on siihen lääke. Mut joku keino et pääsis irti.
 

Yhteistyössä