Heippa palstan viherpeukalot.

vierailija
Mut eihän tos viel ollu miten pärjää talvella. Haluutko linkkaa vaik marraskuus miten toi banaani kasvi jakselee. Luoko hikoilu kosteaa ilmastoa jos näin ni talon isäntä ja emäntä juoksee marsupyörää et kasvi saa tarvittavan ilmaston. Meinasikko jos noi onnistuu niin itsekkin yrittää banaanin kasvatusta?
Meillä on ollut. Sattui vaan liian matalaan huoneeseen, annettiin pois. Nykyään monet talot ovat hyvin korkeita. Jos valoa tulee kattoikkunasta, ei tarvi kääntää
 
Meillä on ollut. Sattui vaan liian matalaan huoneeseen, annettiin pois. Nykyään monet talot ovat hyvin korkeita. Jos valoa tulee kattoikkunasta, ei tarvi kääntää
Joo mä just aattelin et jos ostaisin versaillesin linnan ku eiks ranskakin oo vähän persauki. Oisko 10 miljardia jolla lähtis? Ja hei sitkun mulla se linna ni haluisitko ryhtyy mun ylipuutarhuriks linnassa ja saisit linnan itäsiivestä itsellesi huoneen sisustettaisiinko se gothilaisin tyylein. Voisimme aina aamulla klo 7 juoda sinun luomassa puutarhassa aamu sitruuna teet vai pidätkö sitruuna teestä edes? ja juteltaisiin kukista? Millain sä alkaisit sellaista jättimäistä puutarhaa laittamaan? Pidätkö okaruusuista? Siellä saisi olla tulppaaneja orkiedoita.
Mitäs mieltä tupakka kasvista törmäsin siihenkin eilen ja ihan nätti sekin tai ainakin virginian tupakka?.
Tässä kuva.

 
Onko sulla parveke?

Jos, niin sitruksia suosittelen. Plantagenista pari vuotta sitten ostamani on jo reilusti yli metrin korkea. Ja leveä.

Rehu maksoi jtn 39 euroa, suuri ruukku 30 euroa ja kevytsora (ruukun pohjalle) ja mullat noin kympin. Sitruslannoiteputeli noin kympin.

Alle satasella siis saat puun joka ei muuta muutmaan vuoteen rahallisesti kaipaa.

Keväällä toi kukkii ja tuoksuu ja jos nappaat irti lehden ja rutistelet niin sitruksen aromi vie kesään keskellä talveakin. Siis mikä rehu kasville?

On parveke mut ei oo lasitettu ja tienvieressä ni ei taitaisi tykätä kasvi siitä.ainiin mikä rehu kasville?
 
Ei sitä tie haittaa. Mun sitruuna on pihalla toukokuusta siihen kunnes lämpötila alkaa laskea alle viiden asteen.

Ja kasvi=rehu, siis mun maailmassa :D
Mut siis kun sanoit et kasvi maksaa oliko 39e ja sit rehu 39e? Eiku luinkin väärin ja tarkoitit ruukkua. Toi plantagen itelle aika vaikee saada jospa äiti vaik käyttäis ni pääsis autol hakee. Onko sul paljon kasvei sisällä ympäri talven mikä on mieluisin?
 
Mut siis kun sanoit et kasvi maksaa oliko 39e ja sit rehu 39e? Eiku luinkin väärin ja tarkoitit ruukkua. Toi plantagen itelle aika vaikee saada jospa äiti vaik käyttäis ni pääsis autol hakee. Onko sul paljon kasvei sisällä ympäri talven mikä on mieluisin?
Huomioi että noi oli edellisvioden hinnat. Mutta sitruksia tulee taattu taas syksyllä sinne sun tänne, halvimm7llaan voi saada 25 eurollakin suht ison.

Mulla on varmaan 50 kasvia talvisaikaan sisällä. :D tykkään asua "viidakossa"

Sitrukset on kivoja, viikuna myös. Ja mulla on aina kukkiva orkidea pöydällä koska ne ovat kauniita.

Laakerinlehtikin on kiva ku siitä voi heittää lehden tai pari melkein mihin tahansa soppaan tai pataan
 
Huomioi että noi oli edellisvioden hinnat. Mutta sitruksia tulee taattu taas syksyllä sinne sun tänne, halvimm7llaan voi saada 25 eurollakin suht ison.

Mulla on varmaan 50 kasvia talvisaikaan sisällä. :D tykkään asua "viidakossa"

Sitrukset on kivoja, viikuna myös. Ja mulla on aina kukkiva orkidea pöydällä koska ne ovat kauniita.

Laakerinlehtikin on kiva ku siitä voi heittää lehden tai pari melkein mihin tahansa soppaan tai pataan
Kävin lukee tost viikunasta ja on näköjään terveellinenkin en oo ikinä maistanut viikunaa onko se sun mielestä hyvän makuinenkin? Ja onko niitä ihan prismas? Ja millanen viikuna olis sellanen mikä kantsii ottaa himaan sielt kaupast?. Vois huomenna ottaa testiin jos prismas niit on. Vai syyskauden sato ei ole viellä valmis et joutuuko odottamaan jos joutuu odottaa ni mikä kuukausi niitä voisi syksyllä odottaa kauppaan?.
Vaikuttaako jo noin monta kasvia ilman laatuun? Kauan uusi orkidea säilyy?
 
Kävin lukee tost viikunasta ja on näköjään terveellinenkin en oo ikinä maistanut viikunaa onko se sun mielestä hyvän makuinenkin? Ja onko niitä ihan prismas? Ja millanen viikuna olis sellanen mikä kantsii ottaa himaan sielt kaupast?. Vois huomenna ottaa testiin jos prismas niit on. Vai syyskauden sato ei ole viellä valmis et joutuuko odottamaan jos joutuu odottaa ni mikä kuukausi niitä voisi syksyllä odottaa kauppaan?.
Vaikuttaako jo noin monta kasvia ilman laatuun? Kauan uusi orkidea säilyy?

Pehmeähkö hedelmä on makein. Tykkään, juuston kanssa ne on hyviä.

Mun mielestä noita on ollut paikallisessa taimiliikkeessä myynnissä koko kesän. Hinta, siis sen puun, noin kaksikymppiä.

Ja ku otat orkidean missä on vasta pari kolme kukkaa auki niin kukkii se ainakin kuukauden ellei kaksikin.
 
Pehmeähkö hedelmä on makein. Tykkään, juuston kanssa ne on hyviä.

Mun mielestä noita on ollut paikallisessa taimiliikkeessä myynnissä koko kesän. Hinta, siis sen puun, noin kaksikymppiä.

Ja ku otat orkidean missä on vasta pari kolme kukkaa auki niin kukkii se ainakin kuukauden ellei kaksikin.
Huh kävin lukees plantagenista orkieasta kuullostaa hankalalle ku pitää joku kasvualusta kaarnanpaloista tehdä vai mihkä sä laitoit orkidean? No hitto mutsi lähtee kuukaudeks lappiin ni voissit lokakuun alussa koittaa järkkää kukka ja kasvikaupat ku palaa sieltä.
 
vierailija
Huh kävin lukees plantagenista orkieasta kuullostaa hankalalle ku pitää joku kasvualusta kaarnanpaloista tehdä vai mihkä sä laitoit orkidean? No hitto mutsi lähtee kuukaudeks lappiin ni voissit lokakuun alussa koittaa järkkää kukka ja kasvikaupat ku palaa sieltä.
Naapurin mummot antaa sulle omistaan pistokkaita. Käyt vaan ostaa multaa ja ruukkuja. Tai osta vihanneshyllyltä basilika ja laita ikkunalle
 
Naapurin mummot antaa sulle omistaan pistokkaita. Käyt vaan ostaa multaa ja ruukkuja. Tai osta vihanneshyllyltä basilika ja laita ikkunalle
Noh joku heitti et mennään tytön kaa yhdes. Mä heitinkin just äitille viestii et vois joku päivä kun tulee reissust ni tehä kukka treffit. Iskikö teille vauhtisokeus kun olitte ekaa kertaa kukka kaupassa et tuli liikaa kaikkea kerralla? Paljon te laitatte vuodessa kasveihin? Saas nähä innostunko kuinka ei oo kuitenkaan ominta aluetta kasvien kasvatus jotenki mul tulee siitä kiireen tuntua ja kuinka hyvin osaan perehtyä kasvin kasvatukseen ja mitä eri kasvunvaiheet vaatii et jääkö ne mieleen vai vaatiko se tankkausta. Okei entäs tämä onko siitä mitään haittaa et jos ostaa kerralla ison kukkaruukun missä paljon tilaa ni jättää ne pienemmät välivaiheet pois ettei tarvii niin montaa ruukkua ostaa jos alottaa sillä kahella kasvilla ja kattoo luonnistuuko multa puutarhuriuus ja mille se kasvin hoitaminen tuntuu pitkästynkö vai huomaanko sitä edes. Mut joo se traakkipuu on yks se me valittiin jo. Ja 1 on auki mut ite hakisin kyl toisesks yhtä värikästä kasvii et olis vähän eri ku se eka. Orkidea oli yks tulisko teille jotain pitempi aikaista kukkaa mieleen muita? Riittääkö teillä joka päivä kukalle aikaa ja käykö se aina mielessä joka päivä? Ainiin ja täs rapus asuu sellast porukkaa joka ei varmastikkaan kasvata orkideaa. Enneminkin niil partseil kasvaa ohramallas😂
 
Jos laittaa liian isoon ruukkuun, kasvi kasvattaa vain juuria, ei lehtiä
Okei kiitos todsahan on sit paljon selvitettävää aikataulutusta joka ei ole vahvaa. Ajoissa olen kyl yleensä ja jopa paljonkin liian ajoissa. Emmä tiiä uudet tapaamiset ehkä jännittää ni siksi olen kyl yleensä sit liian aikaseen. Ootko sä mattimyöhäinen vai jetsulleen paikal vai liian aikasin? Kelaa täs sattui hämmästyttävä ajoitus kaveri sanoi et on puolelta ja sillo nähään noh mä olin taas ajoissa mut tiiäks aloin kattoo kelloo ja aattelin et se joutuu käveleen ja katoin kello löi täsmälleen puoli ja se oli mun luona täsmälleen kun sekuntti löi puoli oli sekunnilleen puoli se jos mikä oli hämmästyttävä ajoitus ei sekuntia liian aikaisin eikä sekunttia liian myöhään. Onko sulla joku kellonaika joka pompsahtaa usein sun elämässä?
 
Joo mä just aattelin et jos ostaisin versaillesin linnan ku eiks ranskakin oo vähän persauki. Oisko 10 miljardia jolla lähtis? Ja hei sitkun mulla se linna ni haluisitko ryhtyy mun ylipuutarhuriks linnassa ja saisit linnan itäsiivestä itsellesi huoneen sisustettaisiinko se gothilaisin tyylein. Voisimme aina aamulla klo 7 juoda sinun luomassa puutarhassa aamu sitruuna teet vai pidätkö sitruuna teestä edes? ja juteltaisiin kukista? Millain sä alkaisit sellaista jättimäistä puutarhaa laittamaan? Pidätkö okaruusuista? Siellä saisi olla tulppaaneja orkiedoita.
Mitäs mieltä tupakka kasvista törmäsin siihenkin eilen ja ihan nätti sekin tai ainakin virginian tupakka?.
Tässä kuva.

Ainiin ja sit voisi osallistua vuotuisiin kenellä on kaunein puutarha kilpailuihin tai sit olis joku puutarhan alue vain joka osallistuisi kilpailuihin. Osaisikko vaihdella näitä puutarhoja aina eriksi viime vuoden kilpailusta?
 
Ainiin ja jos versailles olisi myynnissä. Paljon siitä voisi maksaa jotain 10-1000 miljardin välillä? Ja pitäisittekö jotain jotain osaa turisteille auki? Ja paljon velottaisitte turistilta mashia jos pääsis käymään ja vip paketil näkis enempi huoneita vai koko paketin? Vai maksaisko extraa et siellä olisi rauhallista ja vaik valkosia heppoi ratsastelisi tiluksilla. Ja sit vaik kesällä olisi kaksikuukautta niin et turistit pääsee ilmatteeks sisään ja te olisitte vaik suomes sen ajan mökillä? Tai mitä nyt teettekään 😊
 

Yhteistyössä