Heippa kouluista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9mmmm

Vieras
siis itellä aika selvää nyt mitä haluaa tehdä "isona" siihen liittyy diagnostiikka ja sairauksien tutkimus ja mahdollisien parannus keinojen löytäminen lisäksi nuorisopäihde psykiatria ne vaan kuullostaa luonnolisimalle itelle ja sitä haluun oikeesti tehäkkin. Oon jo ottanut paljon selvää mut jotkut viralliset asiat on hankalia hahmottaa. esim voiko koulun opettajalle soitella ja kysellä että nuita haluan tehdä se varmaan osaisi neuvoa että mikä koulu polku olisi minua varten?

tiedän onko muuten lääkärien hommissa eroteltu se käytännön työ ja sitten tutkimus työ kun mun parhaus tulee siin enempi siinä tutkimus työssä. en siis voisi kuvitella itseäni siinä verisuonten yhdistelyssä onko tuo noin mahdollista että jo koulussa vaan saisi paneutua siihen tutkimukseen tietty pitää ne perus hommat opetella.

tää varmuus syttyi kun sain tinnun päähäi eli tinnituksen ja se on nyt soinnu muutaman päivän mutta nyt löysin itselleni sopivan haasteen ja sytty palava halu selvittää ikuisen tinnituksen mysteeri ja sitä unelmaa kohdin alan mennä. sitä mä rakastan ja sitä mä joskus teen helkatti tää alku on tietty tapani mukaan hiukka sotkuinen mut kyl se siitä :)..

Ei sun lukihäiriöllä ole mitään asiaa tuohon.
kyllä on meen äidinkielen kurssille ja sit jos pääsen toteuttaa sitä tukimus työtä . se onkun syttyy palo jotai ntehä niin siirtää kivet mun etuna on helvetin hyvä muisti niin kyllä mä opin myös pilkut vuttua vääntäen. mutta jos tosiaan ilman latteita vastauksia jollain ois neuvoo hiukka tuohon koulu hommaaan.

suunnittelen jos siis täyttä häkää tuota koulupakettia ja mitä kaikkee tarvin mukaan :) onkohan työkkärissä joku opn tyylinen joka osaa kertoa mitä tarvitsen osaan kyllä heikkouteni myöntää jotta osaa ohjata mitä harjotusta tarviin lisää ja missä

niin ja osaan mä kyllä virallisestikkin kirjottaa jos pinnistän se pitää vaan saada selkä rankaan ja lisäksi täällä palstalla annan enemmän tunteen ja ilon viedää kirjotusta niin voi olla sekavaa. miksi vitussa haluisin elää joka hetki pilkulleeen? mä rakastan kevyttäkin lentoo :)

jokohan EWI on lääketieteen tohtori. ainakin kovasti touhusi koulutukseen menoa. :ROFLMAO:
kuka on ewi? mä huomasin ittelläni sen että noitten asioitten tukiminen ja mahdollinen parannuskeinon löytäminen on se mun juttu. jos saan helpotettua sillä tavalla ihmiste narkee luin tossa karmeita juttui ikuisesta tinnituksesta ja siihen ei olla perhedytty kunnolla koskaa no mä haluan viehän se aikaa ja vaivaa.

Mut sinällään nyt kun itellä lievä tinni joka varmaan sitten jatkuu loppuelämän niinsekin motivoi.

hauskaa lisäks on nyt se että mun on saatava aina tehdä kotiötiä ja puhua pälpättää niin tinnu häviää ja nyt oon "vetelehtiny" ihan tarpeeks. vihdoinkin löysin työunelmani ja kaikki ennen valmistumista on vaan hienoo ja oppimista.

Ihan oikeasti :D
Ne pitää sua pöpinä ja laittaa hoitoon.
miks ihmeessä pitäis vai ootko niin harmaa että et ymmärrä mielkuvitus puheen ja normi puheen eroa?. siis jos alat vertailemaan mun puhetta mitä täällä palstalla puhellu? kato kaikkee pitää olla elämässä ja noh se on voi voi jos sulta puuttuu mielikuvitus elämä on jotenkin niin harmaata silloin. mut normi arjessa puhelen ne jutut sitten toisaalla rakastan puhumista maan ja taivaan väliltä mulel hirvitys parisuuhteessa on nainen jolla ei ooo tippaakaan mielikuvitusta.

Menet pääsykokeisiin (niihin pitää ilmoittautua etukäteen, btw) haluamaasi tiedekuntaan, ja odotat tuloksia. Ennen pääsykokeita kannattaa vähän opiskella etukäteen. Jos lääkikseen pyrit, toivottavasti olet myös hyvä laskemaan. Sama biotieteellisessä. Kasvatuspsykologiasta en tiedä mitään.

Menet pääsykokeisiin (niihin pitää ilmoittautua etukäteen, btw) haluamaasi tiedekuntaan, ja odotat tuloksia. Ennen pääsykokeita kannattaa vähän opiskella etukäteen. Jos lääkikseen pyrit, toivottavasti olet myös hyvä laskemaan. Sama biotieteellisessä. Kasvatuspsykologiasta en tiedä mitään.
kiitos tällästä puhetta ootinkin. joo toi pääsykoe homma viel kun sinne ei voi mennä vissiin pystymetsätä mulla on kyllä paljon käytännönkokekmusta esim juuri tuosta päihdepuolesta mut paperillahan lukee pyöree nolla.

tarkotin et ennenkuin voin mennä pääsykokeeseen siinä luki että tarvii olla valmistava koulutus. tiiätkö sä mikä sitä tukisi sitten parhaiten että voin mennä myöhemmin tulevaisuudessa tonne jatko koulutukseen ? siis kun kysyttiin sitä pohjakouluu. mä oon siis omatoimisesti paljon lukenu neurolgiaa ja psykologiaa. noh psykkahan on sillain "simppeli" että potilaan tunteeseen eläytyminen ja aito keskustelu vuorovaikutus on kaiken a ja o sitten on tietenkin potilas suhteen ulkopuoliset jutut.

palaan viellä tohon valmistavaan koultukseen verran esim pitääkö alottaa se ns hoitaja koultuksella ja sitten edetä ylöspäin? muista että mä oon kadun kasvatti jota ei aiemmin kiinnostanu koulu eli perjaatteessa alulla mennään?.

muuten muistakko kuinka paljon merkkaa se pääsykokeen pisteet ja sitten koulu numero kumpaa siellä painotetaan enemmän?

miks ihmeessä pitäis vai ootko niin harmaa että et ymmärrä mielkuvitus puheen ja normi puheen eroa?. siis jos alat vertailemaan mun puhetta mitä täällä palstalla puhellu? kato kaikkee pitää olla elämässä ja noh se on voi voi jos sulta puuttuu mielikuvitus elämä on jotenkin niin harmaata silloin. mut normi arjessa puhelen ne jutut sitten toisaalla rakastan puhumista maan ja taivaan väliltä mulel hirvitys parisuuhteessa on nainen jolla ei ooo tippaakaan mielikuvitusta.

Ei luoja :D mikä sekopää.

• Tykkää
Reactions: päätön
Kirjoitapas 9mm 2-3 lausetta ihan järkevää suomenkieltä tänne, niin katotaan.
Tutkimusteksteissä tarvitaan hyviä äidinkielen taitoja, kykyä erottaa olennainen ja epäolennainen. Varsinaisessa lääkärintyössä pitää sanella potilaan asiat selkeästi.

Kirjoitapas 9mm 2-3 lausetta ihan järkevää suomenkieltä tänne, niin katotaan.
Tutkimusteksteissä tarvitaan hyviä äidinkielen taitoja, kykyä erottaa olennainen ja epäolennainen. Varsinaisessa lääkärintyössä pitää sanella potilaan asiat selkeästi.
totta ja jos tuota varten pitää mennä äidinkilen kursseille nyt menen. lisäksi täällä teidän seurassa innostuu et kirjotuskin tulee nopiasti :)

totta ja jos tuota varten pitää mennä äidinkilen kursseille nyt menen. lisäksi täällä teidän seurassa innostuu et kirjotuskin tulee nopiasti :)
Öö, lääkäri ei saa työssään "innostuilla" vaikka positiivinen saa olla. Lääkäri ei saa pomppia aiheesta toiseen.
Ja sä olet käynyt peruskoulun ja olet suomalainen, joten miksei tavallinen suomen kieli kirjoitettuna tartu sun päähän? Ei tavis suomalainen äikän kursseja tarvitse.

kiitos tällästä puhetta ootinkin. joo toi pääsykoe homma viel kun sinne ei voi mennä vissiin pystymetsätä mulla on kyllä paljon käytännönkokekmusta esim juuri tuosta päihdepuolesta mut paperillahan lukee pyöree nolla.

tarkotin et ennenkuin voin mennä pääsykokeeseen siinä luki että tarvii olla valmistava koulutus. tiiätkö sä mikä sitä tukisi sitten parhaiten että voin mennä myöhemmin tulevaisuudessa tonne jatko koulutukseen ? siis kun kysyttiin sitä pohjakouluu. mä oon siis omatoimisesti paljon lukenu neurolgiaa ja psykologiaa. noh psykkahan on sillain "simppeli" että potilaan tunteeseen eläytyminen ja aito keskustelu vuorovaikutus on kaiken a ja o sitten on tietenkin potilas suhteen ulkopuoliset jutut.

palaan viellä tohon valmistavaan koultukseen verran esim pitääkö alottaa se ns hoitaja koultuksella ja sitten edetä ylöspäin? muista että mä oon kadun kasvatti jota ei aiemmin kiinnostanu koulu eli perjaatteessa alulla mennään?.

muuten muistakko kuinka paljon merkkaa se pääsykokeen pisteet ja sitten koulu numero kumpaa siellä painotetaan enemmän?

Yliopistotutkinnon arvosanat otetaan huomioon (kohottavasti), jos ovat aiheeseen kuuluvista aihepiireistä kirjoitettu. Peruskoulutodistuksen arvosanoilla ei ole merkitystä.
Oletko siis käynyt lukion? Siitä olisi ainakin hyvä aloittaa.

Anteeksi kun latistan sua.
Mutta on eri asia tykätä jostain alasta kuin osata sitä. Mäkään en pärjäisi lääkiksessä, vaikka lääkärihommista olen usein haaveillut.

sorry sun totuutes oli liian tyhmää et ottaisin sen totuutena. sä oot mutenkin aika ykstavunen ihminen et kannattais sitä omaa todeliisuutta laajentaa
ymmärtämisen vastuu jää lukijalle, ilmeisesti ei älli riitä ymmärtämään asiaa jos sitä ei rautalangasta väännetä monisanaisesti.

• Tykkää
Reactions: vierailijatartar

Yhteistyössä