heinix

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antihistamiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antihistamiini

Vieras
Onko kukaan syönyt ed. antihistamiinia raskausaikana? Mulla paha allergia ja joku lääkäri sanoo et voi syödä toinen ei suosittelisi. Tuoteseloste sanoo, ei tiedetä vaikuttaako? Toinen juttu ulkoisesti käytettävä rasva jalkasieneen (lamisol) käytin sitä ja vasta jälkeen luin tuoteselostuksen, jossa taas sama, ei tiedetä vaikutusta raskaana olevaan. Tosin silloin apteekissa mainitsin tädille olevani raskaana ja luotin häneen...

Mulla on sellanen käsitys, että mitään tabuja ei saa syödä, ainoastaan käyttää suihkeita ja tippoja. Itselläni kans välillä paha allergia ja kaksi raskautta jo mennyt pelkillä suihkeilla.

Suositellaan, että mielummin käyttäisi tippoja ja suihkeita, mutta jos eivät auta niin kyllä silloin käytetään tabletteja. Heinixin sisältämä setiritsiini (samaa ainetta kuin Zyrtec) on todennäköisesti turvallista. Mitään lääkkeitähän ei oikeastaan ole testattu raskaana olevilla (tietenkään, kuka olisi vapaaehtoinen!) eikä lääketehdas voi silloin suositella käyttöä raskaana.

Hei!

Minä olen syönyt varsinkin alkuraskauden aikana, joka sattui pahimpaan kesäallergia-aikaan, xyzalia, joka on vähän tuota zyrteckiä uudempi tuote. Kannattaa soittaa äitiyspoliklinikalle, sillä yleensä neuvolankaan lääkärit eivät osaa vastata erikoisempiin allergiaan liittyviin kysymyksiin.

Mulle lääkäri antoi kans vaan Nasonexia, silmätippoja ja astampiiput, kuulemma ei suositella tabletteja... Ja jostain syystä mun raskaus piti allergiaoireet tosi vähäsinä, jopa kesän ajan.

Tää onkin semmoinen kysymys joka vaivaa. Tänään kysyin lääkäriltä ja hän oli sitä mieltä että esim. puolikas Zyrtec ei silloin tällöin käytettynä aiheuta haittaa. Kyllähän tietty pitää minimoida lääkkeet, mutta joskus on varmaankin vaan pakko turvautua.

Mulle sanottiin yksityisellä ennen raskautta, että nimenomaan zyrtec ja heinix ja vastaavat vanhemmat allergialääkkeet on aivan turvallisia käyttää. Äitiyspolilta tarkistin asian vielä raskauden plussattua ja samaa sanoivat siellä, joten olen ainakin itse luottanut näihin neuvoihin ja käyttänyt heinixiä koko kesän ajan ja vielä tarvittaessa. Sanoivat vielä, että suurempi haitta lapselle on stressihormoneista, joita tuotat kun allergiaoireet on valtavat.