*HEINIKSET 2008*

Neuvolassa käyty;
Pituus 62,2 cm
Paino 6390 g
Pää 42,7 cm
Nyt oli painokayrä jo nousu suunnassa eli jatketaan samaan malliin.

Kolmesti päivässä olen antanut soseita menee noin purkki kasvista (kaikkia 4 kk lajeja on syöty) terästettynä ruokaöljyllä ja purkki hedelmää päivässä.

Sit juo imetyksen lisäksi velliä noin 1-2 purkkia päivässä. Ei suostu maitoa pullosta juomaan vaan velliä (perunaporkkana ja maissi) maitotutilla juo, vellitutista tulee liikaa ja ei suostu sillä juomaan.

Nyt ulkona nukkuu vaikka oli aamulla 6,5 astetta pakkasta.

anjamarita ja Sara ensi ti 4 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja anjamarita:
Neuvolassa käyty;
Pituus 62,2 cm
Paino 6390 g
Pää 42,7 cm
Nyt oli painokayrä jo nousu suunnassa eli jatketaan samaan malliin.

Kolmesti päivässä olen antanut soseita menee noin purkki kasvista (kaikkia 4 kk lajeja on syöty) terästettynä ruokaöljyllä ja purkki hedelmää päivässä.

Sit juo imetyksen lisäksi velliä noin 1-2 purkkia päivässä. Ei suostu maitoa pullosta juomaan vaan velliä (perunaporkkana ja maissi) maitotutilla juo, vellitutista tulee liikaa ja ei suostu sillä juomaan.

Nyt ulkona nukkuu vaikka oli aamulla 6,5 astetta pakkasta.

anjamarita ja Sara ensi ti 4 kk
Oh-hoh :D Ompas melkonen määrä sapuskaa!! :whistle: Ihme jos ei paino nousis :D
Meille sanottiin 4kk lääkärissä ettei ole kiinteille vielä kiire (just annoin maistella kyl peruna-porkkanaa muutaman lusikallisen) ja koska ei huoli tuttipulloa ollenkaan, jää meillä vellivaihe välistä. Siirrytään sit suoraan puuroille aikanaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jemima:
Vilma Meilläkään ei poika huoli pulloa eikä tutia.
ei meidänkää pimu.
Tuttia ollaan yrittämällä yritetty tyrkyttää välillä että tuo imemisen tarve sillä tyydyttyis mutta likka sylkäsee sen kaaressa ja kauas :LOL:
Pullotuttia järsii ja pyörittää suussa kielellään ja sieltä tulevat sitten valuu pitkin leukoja vaatteille. Ei mitään yritystäkään pulloiluille!!
 
Niin mutta silloin viimeksi oli paino käyrä laskenut kuin lehmän häntä, kun maitoo ei vaan enää tule paljoa. Neuvolassa tänään kerroin ruoan ja juoman määrän ja voi kuulemma jatkaa samaan tahtiin.

Sarallakin valui maidot pitkin rinnuksia mutta sitten kun kokeilin sitä velliä maitotutilla meni heti 80 ml. Eihän siinä vellissä ole kuin muutama prosentti maissia tai perunaporkkanaa muuten on korviketta. Näin sitten mennään 5 kk asti. Kokeilen aina sitä maitoakin antaa mutta ei niin ei.

anjamarita taas
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Pullotuttia järsii ja pyörittää suussa kielellään ja sieltä tulevat sitten valuu pitkin leukoja vaatteille. Ei mitään yritystäkään pulloiluille!!
Meillä sama homma pullon kans. Näppärästi vaan kaikki valuu suupielestä ulos, mitä sisään on menny :headwall: Nyt sitten soseita syödessä oon antanu vesihörppyjä pehmeenokkasesta nokkamukista, ja siitä on jopa välillä ihan imeny kunnolla. Vesi vaan ei taida olla parasta juomaa, mutta kyllä sitä vähän alaskin menee. Pitänee tässä joskus kokeillakin antaa maitoo tosta mukista.
 
4kk neuvolassa käytiin tiistaina.Meidän"pikku prinssin"upeat mitat on jo 9030g ja 66cm! :D Pilttejä ollaan popsittu pari viikkoa.Hedelmät on herkkua,mutta perunasotkut tulee välillä samantien ylös...eli herra ymmärtää jo herkkujen päälle... :whistle:
Velliä ollaan juotu aina välillä.Sillä ei kuitenkaan ollut mitään merkitystä yöunien mittaan.
Ainoeinarin pikkuisella kuulostais rytmit aika samoilta kuin meillä.Nukkumaan käydään jonain iltoina vasta puolilta öin ja aamulla kympiltä heräillään.Ruokaa vaaditaan vähintään 2-3 kertaa yössä,joten tää äippä on kyllä välillä toosiiii väsyny!Täytyy vissiin kokeilla sitä hedelmäsoseen antamista vielä illallakin.

Mukavia pakkaspäiviä kaikille!
 
Yösyöppöjä ollaan täälläkin. Musta tuntuu, että mitä enemmän tuo kaveri vetelee päivällä soseita, niin sitä enemmän vedellään maitoa öisin. Ja sitä kuitenki menee päivälläkin ihan entiseen tahtiin. Vaikka eihän noita kiinteitä vielä mene kun n.purkillinen kahdella eri ruokailulla, toinen päivällä ja toinen vähän ennen iltamaitoja. Ja meillä siis syödään nykyisin taas yöllä 2-3h välein kun viime viikko meni jo 2 syönnillä. Vähän on ollu tokkurainen olo aamulla kun imetyksiin lisätään 1-1,5h ähräys sessio aamuyöstä, millon poikaa ei saa oikein millään rauhottumaan nukkumaan kun tuttia kiskoo koko ajan suusta ja herätys on kuitenkin kasin pintaan. Tänä aamuna tosin ihmeesti koisattiin yli ysiin :eek:

Mutta nyt kattoon miehen kans leffaa kun lapsoset on sängyissään :D
 
Hei!

Kultatiukun perheelle paljon voimia tulevaan! :hug:

Meidän mies tänään tasan 5 kk ja täysimetyksellä mennään, vaikka perunasosetta ollaankin vähän maisteltu. Meillä herätään yöllä myös vieläkin 3 tunnin välein, miltei tasan. Unille painutaan aikalailla 20-21 välillä. Aamulla herätään kasilta. Yösin syö ja jatkaa kyllä hyvin uniaan. Kiinteitä aloitellaan syömään nyt enemmän, vaikka ei painon takia viel tarvittis, mutta josko yöt rauhottuis. 5kk neuvola on vasta ens perjantaina. Aluksi näyttää siltä, että pienet perunamäärät ovat alkaneet vaivata herran vatsaa iltaisin. Kakkan tekeminen vaatii itkua, vaikka vatsa toimiikin edelleen päivittäin. Mikäs kasvissose olis miedoin vatsalle? Entä miksi perunalla neuvotaan aloittamaan syöpöttely eikä hedelmäsoseilla?

Viivi ja pikkuS 5 kk

 
Moikka vaan!

4 kk neuvolassa käyty, mitat 7630 g ja 65,3 cm. Samalla sai toisen annoksen TODELLA edullista Rotarixiä ;)
Nyt ollaan kuukausi harjoiteltu kiinteitä imetyksen lisäksi ja niitä poika odottaa aina innolla suu auki kuin pienellä linnunpojalla. Pullosta ei suostu vieläkään juomaan kuin ihan pakolla 20 ml.
Tähän asti olen antanut vielä just ennen nukkumaanmenoa vajaan purkin sosetta ja sillä jaksaakin porskuttaa unia n. klo 9-02. Sen jälkeen loppuyö on usein kauheeta äheltämistä, aina ei heräile todellakaan nälkään.
Neuvolasta saatiinkin nyt neuvo että aletaan kokeilemaan velliä nokkamukista, se kun on paljon rasvaisempaa kun soseet ja pitää paremmin nälkää. Ja parin viikon päästä voidaan ottaa jo puurotkin kokeiluun.
Sain myös neuvoksi öihin olla reagoimatta jokaiseen ähkäisyyn... mutta se nyt on helpommin sanottu kun tehty kun on herkkäuninen. Pitää varmaan siirtää sänky pois oman sängyn vierestä.
Varmaan osa ähinöistä kuuluu kehitykseen, kova tahti menee uniinkin. Päivisin on alkanut tulla hurjasti jokeltelua ja mikä parasta myös kikattaa...se on vaan niin suloisen kuulosta aina ja saa kenen vaan hyvälle tuulelle. Vielä ei käänny mahalleen mutta kova yritys jo on.

Aikamoista sohjoa alkaa täällä etelässä olemaan teillä, tulin just vaunulenkiltä ja kyllä se ihan kuntoilusta käy ;)

Nyt voi siis hyvällä omallatunnolla keittää pullakahvit :D

Vilma-Annika
 
RouvaSumppisuu
Heippa Viivi ja pikkuS :wave: ja toki muutkin =) ! Tosta perunasta ja iltakitinöistä kirjoittelit, meillä tuntuu pottu tekevän ihan samaa :/ . Ikää pojulla nyt 4,5 kk, aloittelin kiinteät tuossa pari viikkoa sitten. Pienet makuannokset oli ihan ok (perunalla aloitin, sit porkkanaa), mutta kun ekan kerran annoin enemmän perunaa niin jopas oli iltahulinoita ja vatsanväänteitä, kakka oli vihertävää. Nyt on pikku paussin jälkeen kokeilussa päärynä, joka näyttäis sopivan. Maissia ajattelin kokeilla sit seuraavaksi, se taitaa olla niitä miedoimpia tai vatsaystävällisimpiä kasviksia, jostain niin muistelen kuulleeni. Ja ehkä mä vaan annoin liikaa tuota perunaa silloin kerralla :ashamed: , mutta kun herralle näytti maistuvan ja availi suutaan niin innolla, niin enhän mä malttanut ajoissa lopettaa. Rintamaidolla mekin mennään muuten.

Vilma-Annika, mulla tuo vaunuilu on tältä päivältä vielä edessä *pyyhkii hikeä jo valmiiksi :D *. Eilen oli sarjassamme taas epätoivoisia vaunulenkkejä; esikoinen pulkassa, vauva vaunuissa, koira hyppimässä hihnassa ja minä yrittämässä saada tuota konkkaronkkaa eteenpäin...vahingosta viisastuneena tänään jää kyllä pulkka kotiin ja tuplarattaat mukaan :whistle: . Mutta pakko tänään vielä nauttia talvesta, huomenna se on vissiin jo mennyttä...

Jaksuja kaikille,
Sumppis ja poju 4,5kk
 
Hellou vaan kaikille heiniksille ! bella-74 kyllä on upet mitat teidän pikku ukkelilla :)
Meilläkin tänään käyty 4kk neuvolassa. Kyllä aika mennee nopsaan ukkeli kasvaa kovaa vauhtia. En yhtään ihmettele jos 68 vaatteet alkavat tuntua nafteilta. Herra nääs 68cm pitkä ja painoa 7560... pussillisen vaatetta taas sai kaapista ottaa, pitäis vaan alkaa hamstraa kaappiin lisää isompaa. Meilläkin oli pari levotonta yötä tossa pari yötä taaksepäin, mut nyt taas alkanut pitempiä pätkiä nukkuu. ( 21-4 normaali pätkä ja 4-7) Herra E.llä vaan nuha vaivannut pikkasen, niinkuin monella muullakin täälläpäin suomea.
Huomenna olisi isosiskon 7v synttäri...just sain kakun valmiiksi, Huh huh. Pitäis vissiin alkaa kömpii kohti sänkyä ettei aamulla ihan kauhia väsy päällä.
Ainiin...täälläkin syöty purkkiruokaa jo ehkä noin kuukausi ja hyvin maistunee ( 1-2 purk. / päivä). Kohtahan saa jo aloitella puurojen syöntikin. Nyt iltasin perunaporkkanavellillä menty nukkumaan.
Mutta, nyt pakko alkaa kömpii.... Terkkuja kaikille !!!!!! :)

Terv. Äippä ja E 4kk 1viikko
 
Moi!

Pääseekö porukoihin? Mie kun luulin että menittekin kaikki kirjoittelemaan jonnekkin suljetulle foorumille enkä ole suoraan sanoen ehtinyt montaa kertaa konetta availemaan. Mulla siis vauvat syntyi 7.7. ja ovat kohta jo 5kk ikäisiä vauhtipakkauksia.

Käännytään välillä aina selältä mahalle ja takaisin, mutta ilmeisesti eivät oikeen muista/tajua tehdä sitä temppuaan aina. Soseita on maisteltu muutama viikko ja tyttö syö niitä oikein hyvin. Poika sylkee kaiken suustaan ihan sama mitä hänelle maistattaa.

Ostin unipussit ja tytön yöunet rauhoittui niillä niin hyvin että herää enää vain satunnaisesti yöllä. En häntä syötä vaan tutitan uneen. Poika heräilee klo 24 jälkeen joka ainut tasatunti, joten olen sitten valloittanut poitsun kanssa meidän parisängyn että saisin itse vähän nukkua. Hän syö kerran yössä pullosta maidot.

Eipäs tänne ihmeempää! Hurjan nopeasti aika kyllä menee!

t: Etsiväkaksoset & Aada & Beetu
 
Anjamaritalle mun piti kommentoidakin, mutta laho pää jätti sen sitten pois tosta edellisestä viestistä... Eli oletko kokeillut useampaa merkkiä korviketta jos vauva ei suostu korviketta juomaan? Niissä on nimittäin aika isot makuerot. Jos vauva on tottunut rintamaitoon niin ei kaikki laadut kenties kelpaa. Mun ystävän vauvalla ei mennyt alas Nan millään mutta kun osti Semperiä niin kelpasi. Ainut miinus Semperissä on se, että pulaukset haisee aivan kamalan pahalle jos on korvikkeena käyttänyt semppiä.
 
Heippa heippa!
Tervetuloo Etsiväkaksoset mukaan! :flower:

Me käytiin aamulla 5kk neuvolassa ja nyt on painon nousu vihdoin tasaantunut. Eihän siitä kukaan oo mitenkään huolissaan ollu, minä vaan panikoinu, et kohta en jaksa jässikkää kantaa... :snotty:
Eli mitat on nyt 9260g ja 68cm . Kaikki oli hyvin, kehotti alottamaan vähän soseita (luumua, ruusunmarjaa) että sais masun toimimaan. Muutamana päivänä oon koittanu antaa porkkanaa soseena, mut ei oikeen uppoo. :whistle: Ja samoin sano, että vois kokeilla puuroa antaa, jos yöunille meno parantuis ja muutenki nukkuminen. Toissayönä meinaan sain jätkän nukkumaan vasta klo1! |O Pikkasen ketutti! Nyt tilasin netistä ne keinutassut pinnikseen, ku kovasti tykkää heijauksesta ja siihen nukahtaa helpoiten.
Selkä suorana istuma-asennossa on ja varaa hyvin jaloilleen. Alkaa tulla ne heijasteet, ku meinaa sivulle kaatua.
Rokotteen sai myös eikä huomannu ees ku se laitettiin, söi mun kättä siinä vaiheessa. :D

Tämmöstä tänne pikaseen vaan! :wave:
 
Niin ne vauvat on erikokoisia. Eilen oltiin 4kk neuvolassa (ikää jo vko päälle). Neiti on 61cm pitkä ja painaa 5900g. Pitkät mahakipuraivarit ovat kai niin rankkoja, ettei painokaan hirmuisesti nouse (tai sitten mun maito on vähän laimeeta...). Lotta se ei myöskään käänny ympäri selältään eikä vatsaltaan. Tai vatsaltaan pari kertaa vahingossa... Tänään tökkäsin teelusikan, jossa oli perunaa vedellä löysytettynä, sille käteen ja upposi suuhun ja masuun heti... En tiennytkään, että kiinteiden aloitus on noin helppoa. Toinen lusikka meni samantien. Enempää en antanut. Tarkistin vielä ruuan jk. paidan ym, ettei mitään tosiaan tullut ulos. Pitkät kulaukset tissimaitoa päälle ja nyt nukkuu kiltisti päiväunia. Mäkin taidan liittyä seuraan, kun yöpätkät on max 1,5 h kerrallaan... Viime yönä herätti 7 kertaa. Pari kertaa ähisi kakkaa, pari kertaa läheisyyttä ja kolmesti ruokaa...
 
Bee
Moikka!

En vissiin ole tähän ketjuun ilmoittautunutkaan.. Meidän tyttö syntyi 31.07, la oli 26.07.

Virtanen: Meidänkin Lotta :) on aika kirppu, eilisessä 4kk neuvolassa pituutta 62cm ja painoa 5864g.. Lääkärin mielestä kasvaa hyvin käyrälään, eikä kiirettä kiinteille olisi. Luumua ja hedelmäsoseita ollaan kyllä maisteltu jo reilun viikon verran ja hyvin uppoavat. Eilen maistettiin ekan kerran perunaa. Hissukseen aloitellaan.. Tissiä syödään kuitenkin edelleen.

Yöt menee n.4 syötöllä ja parilla ähinällä.. Kovin pitkiä unipätkiä ei siis äiti saa.. :| Toivottavasti unet paranee kiinteiden myötä.. :ashamed:

Maanantaina opittiin kääntymään mahalleen ja sitä touhua tehdäänkin sitten jatkuvasti. Myös yöllä! Samoihin aikoihin opittiin punnertamaan istuma-asentoon sitterissä, kyllä on tytöllä ainakin lihakset kovassa käytössä! :D

B ja Lotta kohta 4kk
 
Voin lämpimästi suositella kirjaa Pehmeä matka höyhensaarille jos satutte sen saamaan lainaan vaikka kirjastosta. Sen tutin irrotusmenetelmän avulla oon saanut tytön nukkumaan yöt läpi ilman huoltoa. pojan kans unikoulu jatkuu, ilman huutoa. Kirjassa neuvotaan irrottamaan rinta/tutti suusta just kun vauva on nukahtamassa. Jos protestoi, tutti hetkeksi takaisin ja vähän ajan päästä uusi yritys. Voi auttaa painamalla leuasta suun kiinni samalla kun tutin irrottaa. Tällä konstilla tyttömme osaa nyt jo nukahtaa uudestaan ilman tuttia.

Mutta nyt räjähti tuolla matolla neiti. Meen apuun.
 
meillä Topille on puhjenneet alaetuhampaat !!! :heart:

ja vauvauinti aloitettiin sunnuntaina, ja kyllä Topi tykkäsi kovasti. Uni ja ruoka maittoivat hienosti session jälkeen.

Täällä käännytään vasemman kyljen kautta masulleen jo vauhdilla ja jalat on kovan kiinnostuksen kohteena. Topi jo melkein maistelee varpaitaan tai ihailee hyvin läheltä sukkiaan :LOL:

Soseita ei enää täällä maistella vaan SYÖDÄÄN ! Puurot vedän huomenna kehiin. Velleistä on jo siirrytty 5-6 kk purkeihin.

Huomenna taas rokotukseen, sinne tutkimuskeskukseen. Voi poika raasua, huuto tulee jälleen olevaan valtava :/

Näin pikakuulumiset tänään.

Minttis & Topi 4,5 kk
 
Muutaman kerran olen etsinyt tätä palstaa, en ole löytänyt, tai huomannut väsymykseltäni.

Vauvamme sai kaksi viikkoa sitten nimen Niilo aatos.
vihdoinkin ristiäiset ohi!!
4kk mittamme ovat 5970g ja 61cm, samat mitat kuin esikoisellakin. hieman menemme miinus käyrällä.
En ole vielä aloittanut kiinteitä, koska vauva on ihan tyytyväinen näin. herää kerran tai kaksi yössä. viime viikolla heräsi vain kerran, kuten viime yönäkin. Eikä neuvolassa vielä suositeltukkaan kiinteitä, koska esikoisella on paha allergia tausta. Kitinät ovat meillä lakanneet, vain ilta huutoa 10min ennen nukahtamistaan. viihtyy jo hienosti yksin, jokeltelee, vastaa hymyyn, ja pitää kovasti tavaroista kiinni, ja kääntyilee jo vatsalleen, ja takaisin. Kovasti jo haluaa pönkiä ylös istumaan.

Niin se aika vain rientää esikoinen täytti juuri kaksi, ja lauantaina kakkonen jo 4kk.

Me mennään torstaina rokotetutkimukseen, ei kauheasti huutanut ekalla kerralla, eikä tullut mitään oireita.

huomenna pitkästä aikaan shoppailemaan, ja kaffelle kahden kaverin kanssa. stressaan jo nyt reissuamme. Termiitti kaupassa,kuin duracell pupu, joka vain kiukkuaa, kun ei pääse minne halua, jippii.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
 
heippis !

en ole kerenny käydä muutakun lukasemas juttuja ja sitten taas pitää poistuu erotuomariksi tai muuta tekee..huoh..

meijän Jemina on huomannu että purulelut on ihan huono juttu ja rätti on parempi kun sen saa suuhun kokonaan...no imeytyyhän sitten kuolatkin samalla :whistle: :whistle:
nyt hää on hokassu että voi jaloilla potkutella ja näin voipi siirtää iteensä eri asentoon ja kyljelleen hän jo on kääntynny mutta ei viel ympäri asti....
syöttäris tykkää nököttää ja hamuta kaiken käsiinsä osuvan suuhunsa....

olen jo antannu hälle lihasosetta ja kaurapuuroo sitä muksun lempee uni vai mitä se oli...lihasose ei oikein ollu myyntimenestys ekalla kerralla mutta toisella ja kolmannella meni jo paremmin...tota puuroo tykkää syödä jos siihen laittaa hiukan hedelmäsosetta mukaan ..heh herkkusuu..tullu äitiinsä :LOL: :LOL:

5kk neuvola meillä on tiistaina ja sitten näkee taas paljonko typy on kasvannu.....
yöt menee edelleen hyvin ja rytmi alkaa olemaan melko kohillaan jo...

neiti 3v ilmotti mulle että hän tekee sitten äitille 2 vauvaa kun kasvaa isoksi :LOL: :LOL:
mä olin et just just...

mutta nyt itelle iltapalaa ja kahtoo joko toi kinkku olis valmista :p :p :p ( me ollaan jo 1 syöty )

bambiino ja Jemina 5kk
 
Listautuneena olen tuolla elokuisissa, kun silloin oli tuo laskettuaika. Olen kuitenkin seuraillut teidän heinisten keskustekuita, kun tuo tyttöni on heinäkuun 26. päivä syntynyt. Nyt oli ilo huomata että täältä löytyy pienikokoisia vauvoja ja sellaisia joille ei pullosta maito kelpaa. Elokuistan vauvat on enimmäkseen 3kk ikäisinä olleet saman kokiosi kuin meidän Aino 4kk iässä, vaikka tyttö kuitenin on pullukka tapaus.

Siis meillä ei pullo ole kelvannut ja tuttiakaan ei ole käytössä. tuttia en ole tarjonnutkaan, kun kaksi edellistä on ilman pärjänneet (eivät ole huolineet).

Täältä teidän keskusteluista varmaan sain vinkin siitä että velliä annetaan maitotutilla. Ja se tepsi, jos tyttö on tosi nälkänen, niin velliä menee pullosta MAITOTUILLA....jee. Ja olen opettanut tytön siihen että kun herää ulkoa 2,5 -3 tunnin päikkäreiden jälkeen, niin saa aina pumpattua rintamaitoa ja 1-2 teelusikkaa sosetta. Aluksi maitoa meni noin 30 ml, mutta nyt 3 viikkoa myöhemmin maitoa menee pullosta 60-70 ml ja sosetta 2 tl.

ideana on tuntunut olevan se että lapsella tosiaan on nälkä, niin pullokin kelpaa. Nyt tämä äiti tuntee, että voi poistua lapsen läheidyydestä ehkä neljäksi tunniksi ja lapsi ei kuole nälkään siinä ajassa. Toivottavasti joku saa vinkkiä midän kokemuksista.

Yösyönti meillä on aloitttu uudelleen. 3,5kk -4kk nukkui yöt 9 -11 tuntia heräämättä syömään, mutta nyt reilu 4kk herää 1-2 kertaa syömään. Mistähän johtuu.....liikaan kiinteää ruokaa?


Tissitakiaisen äiti (toiottavasti kohta entinen)
äiti 39 v ja Aino 4 kk + viikko
 
Pikkumiehemme sai sitten ensimmäisen korvatulehduksen ja ikää 5,5 kk. Flunssaa oli meillä molemmilla viikko sitten ja pikkuS oli silloin aika räkäinen. Nyt sitten tuli korvapipi. PikkuS on nukkunut huonosti muutaman yön, mutta eilen osasin epäillä korvatulehdusta, kun alkoi hieroa toista korvaa ja teki päivällä kahdeksan tunnin mittaisen tissilakon samoin nukkui päikkärit aika levottomasti. Itkulla sitten söi illalla ja annoin panadolin yöksi. Nukuttiin yö vaihtelevasti ja käytiin lääkärissä tänään. Toisessa korvassa tulehduksen alku ja saatiin antibioottikuuri viikoks. Onneksi ei oo kuumetta ja muuten on ollut tänään paremman oloinen. Pieni määrä mansikanmakuista lääkettä uppos miehelle onneks hyvin. Tällaista meillä..

Viivi ja PikkuS 5,5 kk
 
Meillä esikoinen joi kans vellit (sen muutaman kerran mitä niitä sai) maitotutilla, koska vellitutin reikä oli aivan liian iso. Tällä toiselle tapaukselle ei sitten tosiaankaan kelpaa pullo, ei minkään mallinen, vaikka kuinka nälkä olisi. Pullosta ei mene korvike eikä pumpattu maito. Joten pitkäksi aikaa ei tämä äiti vielä pääse läheisyydestä poistumaan =) Mutta toisaalta nyt kun imetys kerran onnistuu, niin antaa toisen nauttia siitä kun on vielä mitä nauttia :D Sitähän ei tiedä, vaikka maidon tulo kovastikin alkais vähentymään kunhan kiinteitä alkaa menemään isompia määriä päivässä.

Me maisteltiin eilen ekaa kertaa kaurapuuroo ja hyvin tuntu kelpaavan. Alko yöheräiyt tiheentymään taas sen verran, että ajattelin lisäillä ruokamäärää. Puuron tein ihan normi pikakaurahiutaleista, vähän hienonsin niitä sormin. Ei onneksi tuntunu pienet sattumat haittaavan ja hedelmäsoseen kans maistu hyvin :p

Meidän ukkeli käänty tänään 5kk synttärin kunniaks ekan kerran selältä masulleen =) Ja sängyllä mahallaan ollessa vetää jo kovasti jalkoja mahan alle, että liikkeelle tekis mieli!

Mutta nyt alko huutelu vaunuista, joiten heippa!

Änkkis ja poju, tasan 5kk
 
tervehdys taas..

5kk neuvolas käytiin tänään ja Jemina oli 61,5 cm ja painoo 5300g, pipo oli 40 cm
kasvaa tasasesti...

rokoteesta neiti ei ilahtunnu kauheesti vaan pisti huudon pystyyn...

neiti tekee hampaita ja nenä on tukossa ja kiukunen kun mikä.....no onneksi on ohi menevää se....

5v :llä oli sitten näkö ja kuulo tarkastus ..kaikki muuten ok paitsi kaukonäkö on huono joten lääkärille mentävä sitten ja lähete saadaan päksiin silmäpolille...

nyt Jemina pisti metelin pystyyn pitää mennä

bambiino ja Jemina 5kk 9pvä
 

Yhteistyössä