Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iitulle!!
Mä keitän tai oikeastaan pesun jälkeen vedenkeittimellä kiehautan veden ja kaadan purkkiin jossa pumpun osat.ELi en kiehuta sitä 10 minuuttia niitä osia.Kerran päivässä teen tämän,aamusella yleensä.Aina lypsyn jälkeen kylmällä vedellä huuhtelen vaan.

Mulla ois muistikuva että äidinmaito säilyis vuorokauden jääkaapissa ja pakkasessa olikos se jopa 3 kk.EN ihan satavarma ole,mutta kysy neuvolasta tai jossain imetyskirjasessakin se varmaan on.

Tosi hyvin sulla tulee maitoa,ja toi on kyllä sikamaisen hyvä tuo pumppu!!!

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS* poika 12.7 klo 19.16, 3830g ja 54cm
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää *tyttö 16.7. klo 03.25,4092g ja 53 cm
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka* poika 9.7, 4094 kg ja 51 cm
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä*poika 21.7. klo 16.15, 4250g ja 52,5cm
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS* poika 15.7, 3730 kg ja 54 cm
13.7 Tiikeri,1,Vammala/TAYS *tyttö 17.7. klo 16.03, 3220g ja 50cm
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS* poika 22.7, 4720 kg ja 54,5 cm
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS* poika 14.7, 3280 kg ja 47 cm
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto *17.7 poika, 4290g ja 54cm
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS*tyttö 23.7, klo 19.58, 4235kg ja 52cm
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
26.7 Mare, 3.,SKS (Savonlinna)*tyttö 22.7, klo 1.47, 3700kg ja 51cm
26.7 Niina, 1., KAKS *tyttö 22.7, klo 10.50, 3360kg ja 50cm
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS* poika 16.7. klo 18.00, 3710g ja 50cm
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Heippa KAta ja muut jälleen,

se on kyllä totta kun vaavi on vieressä, uni on aika varovaista. Koko ajan on käsi ns. suojana. Meillä on nyt muutaman yön tyttö nukkunut pitkän pätkän, illalla on roikkunut tississä tuntikausia, ilmeisesti tankannut, eilenkin alotti jo varhain ja vasta yhden aikaan kunnolla nukahti, annoin lisämaitoakin pariin otteeseen kun meinasi jo usko loppua sen syömiseen. Sitten kaveri nukkui 6 tunnin unet, omassa sängyssään, jonka jälkeen rinnalle ja sitten jäikin viereen kun tahtoi niin usein taas tissille ja ehkäpä myös itsestäni tuntui jotenkin hyvälle jättää kaveri siihen. Tietysti itse sai levättyä aika hyvin kun otti pitkät unet, mutta mietin juuri mitä se tekee maidon tuololle, kun syöttöväli on kuitenkin noinkin pitkä...Päivällä kaveri sitten syö tiheämmin.

Niin, perhepetihommasta hyvin usein mielipiteet jakaantuu, on jyrkkiä ""eitä"", toiset kannattaa ja toiset ei oikein tiedä tai vähän pakostakin joutuu ottamaan rinnalle, jos lapsi ei oikein muuten tahdo nukkua. Meillä taisi anoppi järkyttyä kun kuuli, että vauva on välillä vieressä. Mutta näinhän se on, jokainen taaplaa tavallaan ja tietää omat tapansa toimia:)

Meillä tuo tiitiäinen on nyt reilun viikon vanha ja olen joutunut turvautumaan kyllä välillä lisämaitoon, joka kyllä meinaa vähän harmittaakin (toivottavasti tuota maitoa vaan saisi tulemaan), miten teillä muilla? Ja millaisia määriä te olette noin suunnilleen saanut maitoa vauvalle alas, jos pumppailette ja syötätte?

Mukavaa sunnuntaipäivää, palillaan taas,

Mare ja tiitiäinen

Heips,

ja sydänlämpöiset onnittelut kaikille haikaran jo kohdanneille. En ole pitkään aikaan omia kuulumisia rustaillut, mutta vähintään kerran viikossa olen tippa linssissä käynyt lukemassa synnytyskertomuksia ja muita kuulumisia.

Mamma78, et ole yksin kärvistelemässä. Mullakin oli la torstaina, mutta mitään merkkejä ei synnytyksen lähestymisestä ole ilmaantunut. Vai tarkoittaako sf-mitan lasku jotain? Neuvolassa pyydettiin siirtämään tunnin aamulenkki metsästä katujen varsille, jos vaikka lapsivesi lurahtaa kesken lenkin. Ei kuulemma saisi kilometritolkulla sen jälkeen kävellä, joten pitäisi miehen tulla noutamaan reitin varrelta. Vointi on tosiaan ihan ok ja puutarhassakin jaksaa vielä puuhastella, mutta rehellisesti sanottuna alkaa tämä odotus jo tylsistyttää ja vauvallisten kastiin mielisin kovasti, kukapa ei.

Tsemppiä kaikille odotuksen loppumetreille. Kalkkiviivat häämöttää jo!

Pia 40+3

Täällä kiirusta ja väsymystä etten oo jaksanu nettiä avata. Mut hei Kata meillä tyttö pitää kanssa kauheeta murinaa,ähinää,narinaa ja välistä kun naurua nukkuessaan. Mitä tarkoitit että kärsiny hapenpuutteesta?? Ollaan mietitty että onko tuo normaalia, mutta välistä se vaan venyttelee ja pitää sellasta venytysääntä. Hereillä ollessa on aika hiljakseen ja rauhallinen.

Mua häiritsee kanssa ja heräilen sen ääniin ja mietin että pitäiskö jo kohta siirtää omaan huoneeseen. Mutta tyttö vasta 2 vkoa. No viime yönä koitin asennoitua että herään vasta itkuun ja osasin hiukka paremmin nukkua. Tyttö nukku viime yönä 6,5 h putkeen, aika huima!

Huimaa oli lukea muiden synnytyskertomuksia Iitullakin oli kamala =(. No ei olla yksin kamalien synnytystemme kanssa!

Pullosta ollaan aateltu alkaa kokeileen syöttöä. Mutta mietityttää tuo pumppaaminen että miten kestän sen maidon paineen jos syökin pullosta ja jää syöttö väliin? Saman vrk:n aikana pitäis ainakin pumpata että saa maidon jossain vaiheessa pois rinnasta, jos syö pullosta. Olen keränny maitoa maidonkerääjällä pakkaseen, mutta enhän sitä maitoa ainakaan vielä voi käyttää kun tisseistä tulee ja paine on kova jos vaavi ei tyhjennä... ihmettelen täällä..

Tarvis se aventin pumppu joo hommata tuo ainu on kamala!

Tikru ja tytsy 2 vkoa nyt syömään...

heippa Mare ja Tiikeri!!
Meillä meni kerralla jo kun tyttö oli pariviikkoinen-miltei desi kerralla!!!Ja silloin nukkuikin jopa 7 tuntia.Nyt edelleen samoja määriä,tosin tankkailee useammi.Iltasella ja alkuyöstä tohon aamu 4 asti on pitkiä univälit,sitten alkaa tankkauksen parin tunnin välein.Päivällä taas pidempiä pätkiä ja iltasella tankkaa,jopa 1,5 dl kerralla kun olen pumpannut ja pullosta antanut.Jos haluaa että säilyy tuo imetyshommeli,niin kannattaa ostaa myös niitä aventin tuttipulloja.

Ja Tiikeri,juu tuollaista mekkalaa meilläkin tyttö pitää,venyttelee kovasti paljon!!On ihan normaalia ja ihn samalta kuulostaa meidän tytön tohinat!!!Joo,ja tuo hapenpuute oli vähän,osittainen huuli,kun meidän tytöllä oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympäri ja tuosta nauramisesta ja hymyilystä unissaan olenkin sanonut miehele,että onkohan tyttö vähän ""onnellinen"".ELi ei kyllä mitään vakavaa,lääkäri tarkasti heti silloin syntymän jälestä,terve oli mutta hurjat mustelmat kaulalla.Napanuora jouduttiin katkaisemaan jo kun pää oli ulkona.Vähän kakoen tyttö hengitti ja apgar oli 7 mutta jo seuraavat pisteet ihan 9.Mutta kyllä pelästytti ja olen kaikki mahdolliset ADHD-syndroomat pohtinut.Mutta lääkärin mukaan ei hapenpuutteesta kärsinyt.

Olen myös miettinyt tuota siirtoa toiseen huoneeseen.mä nukun korvatulppa korvassa ja heräilen jatkuvasti tytön murinaan,ähinään sun muuhun tohinaan.Ja luulen että osa yösyötöistä on ihan mun omaa aiheuttamaa,nappaan tytön sängystä jo ennen kun itkee ja voi olla että hän vaan ähisisi,eikä olisi lainkaan nälkä.MEinaan kun tissille nukahtaa melko pian.

Pumppaamisesta,luulen että kauheesti ei kannattais pumppailla,jos imetys menee ok,ettei vauva ala hylkiä tissiä.Mä pumppailen silloin kun tuntuu täysiltä eli kun tyttö nukkuu pidempiä välejä ja kun molemmista tulee reilun desin verran,pumppaan toisesta ja imetän toisesta.Ja jos jää nälkä,annan pumpattua.JA iltasella kun kova tankkaus,annan ne mitä on päivän aikana pumpattu.Välillä ei tarvita ollenkaan ja silloin olen laittanut pakkaseen satsin.

Kivaa saada höpistä näitä vaavi juttujakin,mutta oikein kovasti jaksamista teille muutamalle odottajallekin!!HEinäkuisissa on mun mielestä ollut yllättävän monta kellä mennyt yliaikaiseksi.
Se päivät on varmasti yliylipitkiä!!Voimia ja tsemppiä kaikille!!!

kata ja maisa 1kk

Siis voi härreguud mitä määriä teillä tulee maitoa!! Nyt alkaa ahistaa että oma loppuu. Mä kun syötön jälkeen yritän pumpata (ainun käsikäyttönen) niin saan hikisesti 30 ml kummastakin yhteensä :o( Miten mä sit ikinä pystyn ruokkia tuota pientä, kun se alkaa oikein kunnolla tankata? Voi kääk. En kyl ikinä raskausaikana ajatellu, et nää imetysjutut nousee näin suurex peikox päässä :o(

Mulla on alkanut tuo leikkaushaavakin temppuilemaan. Haavan sivuilla on sellaset kananmunan kokoset kovat patit, mitä lienevätkään, ja tänään vähän koko alavatsaa aristanut. Täytyy huomenna neuvolan hoitsulta kysellä, et mikä on homman nimi, kun kotikäynnille tulee....

Jaksamisia
Tiiti -73 ja Pikkumies 1vko

Täällä odotetaan yhä! Vähiin käy odottajat heinämammojen keskuudessa. Jo niin toivoin, että synnytys olisi käynnistynyt tässä viikonlopun aikana, mutta mitä vielä. Eilen käveltiin pariin otteeseen yhteensä noin 10 kilsaa, ja loppuvaiheesta alkoi hieman supistella, ei kuitenkaan kivuliaita. Aloin jo toivoa, että jospa tämä tästä joksikin vielä kehkeytyisi. No ei kehkeytynyt.

Huomenna menen taas äitiyspolille ja toivottavasti käynnistävät jo huomenna. Tiistaina kai ne viimeistään alkaa savustamaan tuota vekaraa tuolta ulos, kun silloin alkaisi jo viikko 42!

Kyllä kai täältäkin päin alkaa kuulua vauvauutisia, vaikka tällä hetkellä tuntuu tosissaan siltä, että taidan olla ikuisesti raskaana.

T.Kati 41+5

kyllä se tarjonta aika nopeesti vastaa kysyntään,meillä typy kun jo kuukaude,määrät aikalailla suurempia.kilo tullut kuukaudessa lisää,kasvu in hurjaa!!!

ja tosiaan,pumpuissa eroja,ehkei tolla ainulla saakaan kaikkea ulos mitä vauva saa.
juu,imetys mullakin ollu vaikeinta,sillon kun mato nousi oikein ahdisti että tissit repee,halkee-millä mä saan ne tyhjiks!!nyt murheena et riittäis vaan tyttöselle mahd kauan...

Rusinalle ja Moonalle!

Oikein paljon onnea vauvojen johdosta!:) ja kuinka sattumaa, että synnytitte samassa paikassa ja samana päivänä ja olitte ilmeisesti nähneetkin toisenne sairaalassa!:) (kuten huomaatte olen seuraillut teidän ketjua aika tarkoin, kuten myös kesäkuuta silloin kun he synnyttivät, synnytyksen lähetessä se kiinnostaa aina vain enemmän...)

no mutta asiaan. Ajattelin taas vaivata teitä tällä OYS-asialla (kuten aiemminkin kertaalleen). Olen menossa synnyttämään sinne, mutta en tunne ketään siellä synnyttänyttä (koska ei ole meillä päin yleisin synnytyspaikka) ja haluaisin nyt kuulla sieltä kokemuksia. Eli jos vain suinkin jaksatte ja ehditte niin kertokaa kokemuksia sieltä. Minkälaisia kätilöt ja lääkärit olivat? Kyselivätkö, kertoivatko, ehdotttelivatko esim. synnytyksessä kipulääkkeitä tms. vai pitikö kaikki väkisin udella heiltä ja ""tentata"" heitä? Saitteko opastusta imetykseen ja hoitamiseen (esim. kylvettämiseen, en ole ikinä kylvettänyt vauvaa ja hädin tuskin nähnytkään, että miten se tapahtuu)? Pitääkö perhehuone ""varata"" etukäteen vai voiko sen vielä saada sitten myöhemminkin? ja olisiko se pitänyt merkata siihen toiveita synnytyssairaalalle lappuun vai mihin?

Jos vain viitsitte vastata niin olisin todella iloinen siitä, sillä kaikki mietityttää synnytyksessä (ja yleensäkin sairaalassa olossa, en ole ikinä ollut!) ja kaikki kokemus olisi tervetullutta. Onnea teille vielä vauvoista!
perässä tullaan.... marjaana 35+1

*Katille* ja muille odottajille jaksamista, voin kuvitella et raskasta vielä masua kanniskella ja odottava aika pitkää!!

Kata: meinaat että tyttö alkais hylkiin tissiä jos antaa pulloa. Haluisin vaan että isäkin voisi joskus osallistua syöttöpuuhiin kun olis halukaskin siihen. Jos kerran päivässä antais pulloa niin voiko vaikuttaa että alkaa hylkiin tissiä? Netistä jostain luin että pulloa pitäisi pikkuhiljaa alkaa antamaan 2-3 vkon kuluessa jos aikoo antaa, muuten ei pian huoli pulloa ollenkaan. Kaverille kävi näin, ei huoli pulloa enää(4kk vaavi). Mulla ois tavallisia pulloja kaappi pullollaan mutta pitäiskö silti ostaa aventin pulloja, tuliko siinä aventin punpun mukana jotain pulloja? Meidän Cittarissa pumppu oli muistaakseni 59 €.

Kuinka ootte toipunu synnytyksestä? Mulla vatsa toimii liian hyvin, tuntuu että kaikki ruoka tulee heti läpi ja juon hirveitä määriä. Helposti heikko olo ja pyörryttää jos ei vähän väliä syö ja juo. Haava alkaa paraneen mutta vieläkään en kykene istumaan, odotan että ne pirun tikit sulais alapäästä. Nyt kulunu 2 vkoa, luulis kohta häipyvän! Kauhee väsymys jatkuvasti päällä, ei jaksa mitään oikein tehdä. Kotona pieniä kotihommia juuri ja juuri mutta reissuun = kauppaan jos lähteen niin tuntuu että pyörryn = liikaa rasitusta. Kaipa tää toipuminen kestää vielä monta viikkoa, vai mitä kokemuksia muilla on? En osannu odottaa enkä ajatella että toipuminen tosissaan kestää näin ja olo on tämmönen vetämätön.

Tyttö on tosi sulonen! Annoin tänään ekan kerran d-vitamiini tippoja, kaapissa oli vain siskon tuomia dee-tippoja. Ei tyttö tykänny vaikka maistuu lähes sokerivedeltä. Kieli tuli ulos ja pulkkas pois hih! Osaa noinkin pieni nirsoilla =) No puolet meni ehkä masuun asti, koitetaan pikkuhiljaa.

Miehellä loppu isyysloma, aapuva kuinka jaksan täällä yksin. Huomenna siis eka päivä tytön kanssa kaksin, no koitan relata ja ottaa hetki kerrallaan. Ollu vaan hirmu apu kun mies vaihtaa vaipat ja on mun apuna kokoajan. On työtön kanssa kun mua väsyttää tms. Tytöllä kun alkaa oleen pisempi valveaikoja päivisin ja pitäis jaksaa seurustella.

Tiikeri & Tytsy 2 vkoa

Aventin pumppu on kyllä hyvä vaikkei muista kokemusta,mulla lypsää tosi hyvin.Sain ystävältä lainax mutta myydään lastentarvikeliikkeissä ja isommissa marketeissa,esim.citymarket.Hinta muistaakseni noin 65 e.

Odotus on ohi ennemmin kuin oletin la oli 31.7 ja odottelin vasta elokuussa syntyväksi pienokaista.Viikko sitten ma 25.7 syntyi pitkällä tummalla tukalla ja suurilla sinisillä silmillä varusteltu tyttö!Painoa 3675g(ei peloteltua 5kg lähelläkään siis)ja pituutta 50,5cm.Kaikki meni nopeasti ja ollaan molemmat hyvissä voimissa!Onnea kaikille muille käärönsä myös jo saaneille ja onnellista loppuodotusta vielä odotuksen kannalla oleville!!! T:onnellinen perheestään,Manni.

Kovin on hiljasta ketjussa,suurimmalla osalla vauva vie nyt ajan mutta taitaa muutama vielä odottaakin.Onko teiän vaaveilla paljon vatsaväänteitä?Me se yx yö valvottiin mutta muuten nukkuu öisin 3-3.5 h:n putkia.Näkee kyllä että massua välillä kivistää kun kitisee ja jalat sätkii,joskus rääkäseekin.Toivon sydämestäni ettei tuu koliikkia,ois kamalaa kattoa kun toiseen koskee eikä rauhotu millään,kauhistuttaa ajatuskin jos huutais pää punasena ja niska hikisenä.Onkohan normaalia että kun navan tynkää putsaa niin on puikko vähän verinen?Mä vähän ihmettelen rintojen kanssa,maitoa tulee tosi hyvin mutta vähän on tissit aran tuntuset.Kun en tiiä onko liian täydet eikä vauva ehi tarpeex tyhjentää vai onko normaalia että vähän arat ovat kun maitoa kehittyy?En usko että tulehtuneet on,ainaka vielä ei kovin paljoo särje.Välillä tuntuu vaikeelta kun niin paljon uutta asiaa tulee kerralla eikä aina tiiä onko kaikki niinku pitääkin.Ehkäpä tämä tästä lähtee kunnolla sujumaan.

Hei auttakaa oikeesti, Katakin, jos sullakin on isot ryntäät ja syöttöasentoja saa hakea, niin miten sit onnistuu ulos lähtö ja siellä syöttö? Mä oon ihan ahdistunut, ku mietin, et joudun koko imetysajan oleen sisällä, kun imetys onnistuu vaan makuu asennossa, ja kumilla. Joskus kovan työn jälkeen ilman kumia.

Saatte olla mun oma imetystukiryhmä :o)

Kivasti oli muuten Maisa saanu painoa....

Ja Moonallakin hauska yhteensattuma, et löyty ""sukulaisia"" täältä sivuilta, ja sit samaan aikaan synnäriltä...

Tiiti,mä olen kyllä ulkosalla imettänyt,hesburgerillakin juur eilen. oli peitto vähän suojana ja meni ihan ok. samaten yhellä luonto-eläinpolulla istahdin kesäkukkien viereen ja ei kun syömään.

toi kumi asia voi tietty hankaloittaa asiaa,mut,jossain rasiassa vaan mukana. mulla on tosi pitkät ja isot nännitkin,saa otteen hyvin.

mut kyllä se onnistuu isoillakin ryntäillä jaihan pystyasennossakin.
löysin mustat imetysliivit,tosi hyvät ja halvatkin,25 e ja kokoa 75 f.
olin tosi häpi.

meil ollu tänään ihme kiukku huutopäivä.en tiä mikä on,kakkaa ei ole tullut kun kerran.nyt mennään taas....grrr...

Huomenta!

Vihdoin suostuivat ottamaan minut sairaalaan käynnistykseen. Täällä siis lähdetään vauvanhakureissulle! :) Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja synnytys alkaisi käynnistyä, ettei synnytyskin menisi yhtä pitkän kaavan mukaan kuin tämä raskauskin.

Ilmoittelen sitten kuulumisia, kunhan ollaan asetuttu takaisin kotiin.

T.Kati 42+0

Juu vauva vie tehokkaasti ajan. Juuri kun ehdin innostua pitkistä yöunista, syödään täällä taas 1-3 h välein. Toissayönä vielä herättiin puoli seiska eikä koko päivänä nukuttu paitsi tunti hikisesti vaunuissa heijaten. Onneks tänään näyttää olevan eri päivä. Ei noita eilisiä kauheen usein jaksais, väänsin jo itkua kun mies tuli viideltä. En ollu ehtiny syödä enkä nukkua ja tyttö söi, puklas, kaipas seuraa, söi puklas, kakki koko ajan. Välillä puklaa tosi paljon ja välillä vähempi, mistähän johtuu?

Vatsavaivoja meillä ei ainakaan huudeta mutta on niin äänekäs unissaan etten tiedä onko vatsavaivaa vai mitä. Miten ootte röyhtäyttäny, joka kerta heti syötön jälk, yölläkin? Meillä jääny väliin kun tyttö nukahtaa tissille mutta oon alkanu miettiin että jos äänekkyys johtuu ilmasta vatsassa, että pitäiskö aina koittaa röyhtäyttää?

Tissit on arat mulla vieläkin, mutta oli tosi kipeet aiemmin. Kuuluu asiaan. Jos tulehdusta niin nostaa kuúmeen ainakin.

Meillä tyttö alkaa selvästi kaipaan seuraa ja syliä unissaankin. Viime yönä heräsi muka nälkään, nostin meidän sänkyyn ja menin käymään vessassa. Oli nukahtanu sillä aikaa ja nukku 1,5 h vielä mun vieressä. Samoin äsken huusi nälkää unissaan,nostin tähän syliin ja jatkaa uniaan. Hellyttävä sylivaavi..

Syömisissäkin eroja, välistä syö tosi hanakkaasti kun oikeesti nälkä. Mut paljon kertoja et imasee ja puottaa tissin pois ja jatkaa tällasta.. tai et pitää tissiä suussa tunnin niin et alussa syö kunnolla mut viimenen puoli tuntia lähes nukkuu tissi suussa välillä vähän imasten. Mut pitää tosi kovaa kii ettei viittis väkisin irrottaa mut turhauttavaa maata ja syöttää kun toinen nukkuu..

Mies hakee tänään aventin pumpun, et hänkin pääsis mukaan syöttöpuuhin. Ja helpottaa jos reissussakin vois antaa välillä pullosta. Mut sattuuko sillä pumppaaminen? Kun Ainun pumppu sattuu paljon enempi kun vauvan imu, eikä sellasta mun nännit kestä. Tuleeko hartiat kipeeks kun sillä pumppaa? Toiv. joku ehtis vastaan.

Tiikeri & Tytsy 16 pvaa

Iitulle viel: on normaalia että navan tyngästä tulee verta, sitä pitää vaan putsata ja kuivata usein mitä enempi verta ja muuta erittyy. Meillä tippu tynkä vkonloppuna eli 2 vkon ikäsenä. Ja talkilla voi helpottaa irtoamista kun laittaa aina napaan niin kuivattaa tyngän nopeemmin pois.

Synnytyksestä toipumisesta: Tyttö täyttää siis huomenna tasan kuukauden. Olen toipunut vähän niin ja näin. Johtunee kai sitten hormonimäärän romahduksesta, mutta mielialani ovat aika arvaamattomia. Loppuraskauden energisyys ja optimismi poissa, olen välillä varsin kärttyisä, itkuinen, väsynyt ja oikukas. Yritän tietoisesti vääntää itseäni positiiviseksi, mutta aina ei onnistu. Kävin hakemassa itselleni kunnon vitamiinilisät jos se auttaisi ja yritän syödä terveellisesti, että pysyisi edes siltä osin vitaliteetti kunnossa. Tekis mieli liikkua paljon, mutta alaselkä kipuilee kovasti synnytyksen tiimoilta vielä pidemmillä lenkeillä. Sitten mulla on ollut merkillisiä suolisto- ja vatsakipuja synnytyksen jälkeen ja yritän eliminoida vatsanväänteitä aiheuttavia ruokia ja juoda gefilusta päivittäin, vaan ei auta :(. Viikon päästä onneksi lopputarkastus.

Mulla on samoja ongelmia kuin sulla Tikru, että hartiat kipeytyy karmeasti ja rinnat ei siedä Ainun pumppua ensinkään! Mun nännit on sellaiset matalat pehmeät nysät, että ei ihme jos aristavat vielä. Tyttökään ei osaa niitä oikein käyttää, joten rintakumi on meidän juttu. Tyttö syö varsin usein, myös öisin. Välillä en meinaa pysyä hereillä yösyöttöjern aikaan.. ironista kun muistan että nukkumisesta ei meinannut tulla mitään loppuraskauden aikoihin, kun touhutarmoa riitti armeijan verran. Nyt sitä tarvittais! Miksi luonto sen näin suunnitteli?????? Ei mene jakeluun...

Tyttöni on kovin kultainen ja kiltti, joskin erittäin sylilapsi, mikä vaikeuttaa joskus isin poissaollessa äidin arkivälttämättömyyksiä, kuten vessassa ja suihkussa käyntejä ;). Pari huutopäivääkin hänellä oli sopivasti juuri kun isi oli lopettanut lomansa ja lähtenyt töihin ja olin ensimmäistä kertaa kahden neidon kanssa. Teoriassa kaikki on ollut sellaista kuin kuvittelinkin vauvan kanssa alkuun olevan. Käytännössä olen hämmentynyt omasta väsymyksestäni. Mutta lasken tämän niiden hormonien piikkiin. Kai se sitä sitten on. Ja tasaantuu...kai? Kö?

Minähän täällä taas!!!
Tiikeri,mä röyhtäytän joka syötön jälkeen vielä ainakin.Miellä tyttö ähisee ja puhisee vinkuu ja vikisee jos jää ilmaa massuun.Toisinaan käännän toviks mahalleen ja kun niin on röyhtäissyt,käännän kyljelleen.

Siitä pumpusta,mulla sattui sairaalassa se sähköpumppu vaikka pienellä pidin,mutta tää aventti ei satu.Saahan sitä ite vähän säädettyä sitä imuvoimaa,ja ajan myötä tottuu rinnanpäät paremmin.
Kannattaa samalla ostaa niitä pulloja ja nro 1 tuttiosalla.Niihin pulloihin kun saa suoraan pumpattua ja kaappiin,tosi kätevät.
Toi syöminen kuulostaa ihan samalta,meillä tytttö on kauhee sylivaavi myös.Nyt kuuluu heränneen,heippa!!!

kata ja maisa 1 kk ja 1pvä

Hei Heinämammat!

Poika, 50 cm ja 3170 g syntyi viime to 28.7. eli kolmisen päivää ennen laskettua aikaa. Hän pelästytti äitinsä ja isänsä muuten hyvin menneen synnytyksen lopussa, kun sydänäänet romahtivat ja päädyttiin pikaiseen hätäsektioon.

Kertomusta myöhemmin. Nyt totutellaan imetykseen ja uuteen perheen jäseneen. Kiltti, nukkuu ja syö aika hyvin, tosin ilman rintakumia ei varmaan.

Tsemppiä muille vielä odottaville.

Kukka ja poika 4 pv

Ps. Mamma78, en päässyt Haikaranpesään koska synnytyspäivänä osastoilla on täyttä eli sulku. Kiva ylläri, supistuksista kärsivälle!

Yhteistyössä