Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi

Vieras
Onnea kaikille vauvan saaneille!MOONA,me saatiin tytöt samana päivänä!Oltiin siis sairaalassa yhtä aikaa!Oltiin os.13/1 perhehuoneessa nro.3.Eilen päästiin kotiin.Missä osastolla te olitte ja miten synnytys meni?Mulla ei lähtenyt perjantaina käynnistys kunnolla käyntiin,mutta supisteli niin paljon,että lauantaina klo.16.55 lääkäri puhkaisi kalvot jonka jälkeen alkoi supistella ja kunnolla.Istuin kiikkutuolissa ja vetelin ilokaasua minkä kerkesin.Klo.18.30 sain spinaalipuudutuksen ja kivut loppui ku seinään.Klo.19.30 tuntui paineen tunnetta alapäässä ja kätilö totesi kohdunsuun olevan 10cm auki.Klo.19.40 aloin ponnistelemaan (joka oli vaikeata kun en tuntenut mitään!) ja klo.19.58 meille syntyi ihana musta hiuksinen tyttö.Vauva on ku herran enkeli,nukkuu,syö tissiä ja kakkaa.Ihan erilainen ku esikoinen mutta tosi paljon saman näköinen :) Arki sujuu siis kivasti!Voimia kaikille viimemetriläisille kuten myös vauvojen äideille :) Kirjoitelkaa vauvallisetkin kuulumisia! T.Rusina ja Maisa 5vrk.

Heippa!!
Eilen oli 1 kk neuvola ja tyttö painoi 4 kg ja 54 cm(3160g ja 49 cm syntyessään)Eli hyvin on kasvanut!
En ole aloittanut vielä d-tippoja ja onneton kun menin sen tunnustamaan,th oli tarkkana heti että nyt annat vaan.Olen aatellut että kesäaika kuuitenkin,vaikkei suoranaisessa auringon paisteessa vaavi olekaan,vois riittää ja kun ikää vähän enemmän ja masu vahvempi,alkaisin ne pirun tipat!
Maistoin ite niit Jekovit tippoja ja jestas-en ole mitään niin karmeeta maistanut.Kieltä sai pestä vaikka kuinka kauan,ennen kuin karvas maku häipyi.

Maisa nukkui tosi kivasti viime yön,nukahti ilta-9 ja heräsi vähän jälkeen 4 aamuyöstä.No,sitten tosin tankkasi 6 ja puol 9 noustiin jo ylös.Mut ihanaa kun on pidempi jakso tuos sydänyöllä.Tosin se saattoi olla vahinko,tyttö syönyt useasti yöllä klo 2 ja 6 eli kaks syöttöä yöllä.ihanaa jos alkai menee vähän pidempiä yöunia.

koskas perustetaan ketjua tuonne vauvan hoito puolelle? Kuu on lopuillaan,tosin moni on vielä vaavi masussaan.Mut voishan silti kirjotella sinne nekin jotka syntymää oottaa vai jatketaanko täällä?

kata ja maisa 4 vkoa tasan

Hello, ja onnea kaikille synnyttäneille.
Meille syntyi sunnuntailapsi, poika 3755 gr, ja 52 cm pitkä, ja aivan mahottoman suloinen :o)

Perjantai-iltana tänne kirjottelin, että nytkö ois menoa, ja niinhän se oli, vedet tuli iltasella, ja siitä heti synnärille. Synnytys oli pitkä ja tuskallinen, koska mäkään (huomasin IITU että sulla sama) en auennut enempää ku 6 senttiä,vaikka mitä tehtiin. Supparit oli kyllä kokoajan säännölliset, ja 5 min tai ali. En nukkunut silmällistäkään, kun kipu oli kyllä iha mojova. Lopulta sitten sunnuntai-yönä lääkäri päättyi leikkaukseen. Ja minä paruin kun olin niin valtavan pettynty, ja oisin halunnut alatiesynnytystä. Mutta lopputulos ratkaisee, eikö. Mitään kammoa ei jäänyt, vaikka synntys niin kauan kestikin (yli 30 tuntia).
Kerron sitten enempi, jos jotain kiinnostaa, kuhan asiat tästä alkaa sujumaan.

Osastolla muhun iski valtava masennus ja ahdistus, se oli kyllä kamala tunne. Onneksi oli perhehuone, ja mies kokoajan tukena, muuen oisin kyllä varmaan jo hoitolassa.

Imetys ei onnistunut, eka ei tullut maitoa, ja nyt sitä kyllä tulee, mutta se ei muuten vaan onnistu. Mulla on niin isot hinkit, ja pienet nännit, että vesseli ei saa niistä otetta.
Otin siis rintakumit käyttöön, niillä homma pelaa, JOS NE VAAN SUOSTUIS PYSYMÄÄN KIINNI RINNASSA!!! Argh.

Muuten täällä kotonakin (eilen päästiin) menis ihan ok, jos tuo imetys ei ois niin hankalaa.
Just kun on isot tissit (nyt on kuppikoko F, eikä isompikaan koko varmaan väöljäx jäis), niin jo pelkästään sen asennon hakeminen on hanakalaa, ja sit kun sen löytää, kumi irtoaa ja kaveri hermostuu. Ja sitten tässä kaikessa välissä leikkaushaavaanki sattuu julmetusti, eikä tietenkään asennonvaihdot ole yhtään helppoja :o(
Otan ihan kaikki vinkit vastaan mitä kokeneemmilta löytyy, kiitos jo valmiiksi, ja antakaa niitä paljon.
Öisin varsinkin kun saa vehtailla tollasen asian kanssa, ja toinen itkee odottaessa, niin kyllä on mieli maassa.
Pulloa en kuitenkaan haluis antaa, kun sitten kaiken mennessä nappiin, hän niin onnellisena sitä tissiä lutkuttaa :o)

Mutta nyt kuulostais siltä, että pikkuveijari heräilee, joten palataan asiaan myöhemmin,.

Onnea kaikille vaavintuoksusille, ja zemppiä odottajille.

Ai niin KATA, kehuit jossain ketjussa jotain rintapumppua, mikähän se oli?

Terveisin Tiiti -73 ja pikkuveijari

Moikkis ja kovasti onnea poitsun syntymän johdosta!!Rankkaa kärsiä tavallaan molemmat kivut,sekä synnytys eettä leikkaus.Vaan voimia kovasti!!

Tosta imetyksestä,mulla myös f kupin tankit ja parhaiten onnistuu istuen syöttäminen.Myös osamakuulla eli olen tyynyjen päällä soffalla ja tyttö vieressä niin silloin tissi ei ole niin pinkeenä ja pyöreenä.Aina painan nenän eestä että saa henkeä.Myös jos tosi pinkee rinta,kannattaa lypsää vähän pois.Aluksi ne rinnat on tosi kireet,mutta mulla nyt jo tasaantunut,on suurimman osan ajasta melko pehmeet,vain kun maito pamahtaa niihin,kiristyy ja täyttyy taas.

Jaksamisia!!

Onpa ollut hurjan kuuloiset synnytykset Tiiti-73:lla ja Iitulla! Huh, onneksi ne on nyt takanapäin ja toivotaan, että leikkaushaavat paranevat nopeasti. Mun veli on syntynyt myös leikkauksella, kun äiti oli ollut jo 10cm auki mutta onneksi lääkäri oli huomannut, että poika oli tulossa väärässä tarjonnassa, otsa edellä. Mutta äiti on tosiaan kertonut, ettei ollut mitenkään erityisen mukavaa ensin kärsiä supistukset ja sitten vielä se leikkaushaava :( Moona: Joo, mun mies oli kans arvannut, että te olette se pariskunta josta oon kertonut :) Ja meidän miehet taitaa itseasiassa olla jotain sukua toisilleen, sun mies on ilmeisesti mun miehen pikkuserkun poika. Tulipa vaikeasti selitettyä,mutta anoppi tiesi vaan kertoa näin. Voiskohan tuo olla? Mä en nyt hoksaa sua sieltä osastolta,mutta mulla on musta lyhyt tukka ja silmälasit ja ei siellä muita lyhyttukkaisia ollut niin varmaan hoksaat kuka olin :) Ja meidän huoneessa kävi aina välillä uskomaton huuto kun esikoinen kävi siellä riehumassa :-O Kirjoitellaan!

Terkkuja äippäpolilta! Kävin siellä aamulla yliaikakontrollissa ja lähettivät sitten kotiin. Kaikki oli pikkuisella hyvin, joten ei vielä alettu käynnistää ja kun kohdunsuukin oli alkanut kypsymään (kanava hävinnyt ja kohdunsuu sormelle auki) laittoi lääkäri odottelemaan jos synnytys vaikka käynnistyisi spontaanisti viikonlopun aikana. Maanantaina sitten taas aamusta polille, jos ei mitään ala tapahtumaan ja voipi olla, että ottaavat mut sitten jo sisälle. Tiistainahan alkaisi jo viikko 42, joten eivät varmaan anna sen pidemmälle mennä.

Painoarvio oli 3.2-3.4 kg, tosin sanoi että saattaa olla isompikin, mutta onneksi ei ole ihan mahottoman isoksi jötkäleeksi kasvanut vaikka onkin köllötellyt mahassa jo puolitoista viikkoa yli lasketun ajan.

Jännä juttu, kun olin niissä käyrissä niin kätilö kysyi, että supistaako, kun siihen piirtyi säännöllistä supistuskäyrääkin. No, itse en ainakaan tuntenut, mutta näköjään se kohtu siellä treenailee vaikka ei kipeää teekään.

Nyt vaan illalla saunomaan niin pääsisinköhän minäkin tästä jo pian synnyttämään. :)

T. Kati rv 41+3

Imettämisestä että mulla viidentenä päivänä nous maito kunnolla rintoihin ja nyt oon imettäny 2 päivää ilman lisämaitoa eikä ole tarvinu pumpata ainaka vielä eli nappiin osunu.En osaa sanoa kauan mun synnytys kesti kun aikaa vaikea kätilön mukaan laskea jos loppupelissä leikataan.Ke-to yön kotona supistelin,sairaalaan torstaina klo 14,pe aamuna puhkastii kalvot ja suppareita lisättiin jotka tuli kuvitelkaa 1 min välein ja niin kipeitä että itkin ja oksensin ilokaasusta huolimatta,epiduraali autto tasan tunnin ja senkin läpi vähän tunsin.Perjantai oli kamala päivä kun poika synty vasta klo 18 aikaan.En ois kuvitellu noin kauheex kokemukseks mut viimein se on ohi ja toivutaan hyvää vauhtia.Kohta nlatäti tulee ottaa tikit pois.Kauan tuli putkeen valvottua ja syömättä oltua synnytyksen aikaan,verta meni leikkauksessa 7 dl.Mun mies laitto tänne seuraavana päivänä syntymästä viestin,ite en oo paljo ehtiny nyt lukee muiden kuulumisia,toivotaan että ne on ilosia!

Moi,

ja ONNITTELUT vauvasta!

Meilläkin on ollut rintakumit käytössä, kun muuten ei imetys onnistu. Ne kumit kannattaa kääntää sivuilta ylöspäin ja sitten laittaa nännin päälle ja kääntää sivut takaisin, pysyy paremmin kiinni. Kukaan ei mulle tätä neuvonut laitoksella, mutta kun meillä oli imetysohjaaja, niin hän kertoi tän jutun. Onneksi.

Mulla Aventin Isis pumppu, on tosi miellyttävä verrattuna Ainun pumppuun (meillä oli Väestöliitosta lainassa sähköpumppu, jossa samat osat kuin Ainun käsipumpussa). Avent on kyllä kalliimpi, mutta mun mielestäni ehdottomasti hintansa väärti!!

Heippa Kata ym., mitä mieltä olette vauvan vieressä nukuttamisesta (yölläkin)? Ja oletteko sitä tehneet?

Itsellä oli ensimmäisen lapsen kanssa ongelmia nukkumisen kanssa ja tuntui, että jos aikoi hetken yöllä nukkua itsekin, oli kaverin oltava vieressä, tai sitten sai kävellä vauvan kanssa lähes koko ajan, ne oli ainoat konstit, istumaan ei uskaltanut käydä, ettei nukahada vauva sylissä.

Niin, nyt tämä kolmonen on aina silloin tällöin nukkunut jonkin pätkän vieressä, väliimme en ole laittanut, vaikkei sellaista olekaan ollut kuten ekan kanssa, oikeastaan vain halua pitää vauvaa lähellä:) Mitäpä mieltä olette?

terv. Mare ja tiitiäinen 1 viikko

Heippa kaikille pitkästä aikaa...

Ja onnittelut kaikille vauvansa saaneille :)
En ole ehtinyt kirjoittelemaan tänne aikaisemmin synnytyksestäni mitään, joten nyt tekstiä tulee...

Elikkäs maanantaina 11.7. kävin TYKS:ssä yliaikaiskontrollissa iltapäivällä. Kaikki oli silloin kunnossa vauvalla ja minulla, eikä merkkejäkään et synnytys alkaisi. No lähdettyäni tyksistä käytiin mieheni kanssa myllyssä kiertelemässä, niin silloin alkoi selkäsäryt... joku varmaan ajatteli et menis toikin jo synnyttämään/älä nyt siihen synnytä ;)
Selkäsärky vaan paheni koko ajan ja oli tuskallista kävelläkin. Kotiin päästyäni selkää särki napakasti noin 10 minuutin välein ja ihmettelin et mitä tää on olevinaan... en tiennyt silloin et ne on niitä supistuksia (ei ollut mitenkään kovin kivuliaita ;) ). Istuinkin silloin pari kolme tuntia naapurissa ja valittelin selkäsärkyä. Kello 21 sitten alkoi supistukset tulemaan 5 min välein... ja olin just soittanut synnytysosastolle, et mitä nää mahtaa olla. Ei ne mun mielestä ollu mitenkään kovin kipeitä vielä. Kello 22 soitin sitten uudestaan synnärille ja sanoin et supistukset tulee 5 min välein, no vihdoin sain sit luvan lähteä synnärille :)
Kello 23 lähdettiin ajelemaan kohti TYKS:ä ja oli tosi kivaa istua autossa tunnin verran... mies oli pikkuisen jo paniikissa :) TYKS:ssä ottivat heti saliin, eikä lähettänyt onneksi enään kotio...
No ei niissä supistuksissa loppujen lopuksi ollut tarpeeksi tehoa (sain kärvistellä niitä koko yön aina seuraavaan päivään...) niin klo 11 tiistaina 12. päivä puhkastiin kalvot. Supistuksiin tuli onneksi tehoa lisää. Klo 13 sain epiduraalin ja vaikutus kesti onneksi klo 16 saakka (luojan kiitos). Siinä välillä sitten vaihtui kätilökin taas... nyt oli jo kolmas vuorossa ;) sain sitten oksitosiinitipan vauhdittamaan suppareita klo 15. No sitten rupes tapahtumaan... supistukset senkun kovenivat vaan. Klo 18 olinkin sitten noin 8 cm auki ja sain ruveta harjoittelemaan ponnistamista... vauva kert oli viel aika ylhäällä. Ja sitten sain vielä uuden annoksen epiduraalia... vei onneksi kaikki säryt selästä, mut ei ponnistamisen tarvetta. Siinä sitten ponnisteltiin noin tunnin verran... ennen kuin vauva oli tarpeeksi alhaalla. Klo 19 pääsin kokeilemaan synnytysjakkaraa, mut en kuiteskaan jaksanut saattaa hommaa loppuun siinä, mut auttoi asiaan huomattavasti. Nousin sänkyyn puoli-istuvaan asentoon viimeisiin ponnistuksiin (olin jo tosi väsynyt koko touhuun). Klo 19.16 poika syntyi maailmaan.

Toivottavasti ei ollut liian sekava tarina.

Mie täällä hermoilen myös imetyksestä... Käytän jatkuvasti rintakumeja, ei suostu kunnolla imemään ilman sitä/hermostuu parin minuutin jälkeen. Mulla pienet nännit ei poju oikein saa otetta niistä. Joten kumeja käytän varmaankin koko sen ajan mitä imetän pojua.

Vinkkinä muille rintakumien käyttäjille: kastakaa kumit ennen imetystä, niin tarrautuu paremmin ihoon kiinni.

Mulla ei jäänyt mitään kammoa synnytyksestä, ihan hyvin se meni.

Terv. Sussu ja poju

Moikkis Mare!!
Nukuttamisesta-mä koitan aina laittaa tytön omaan sänkyyn,joka on meidän sängyn vieressä,mutta jos näyttää että yö on rikkonainen ja on tissillä vähän väliä-en ole jaksanut nostella ees taas sitä väliä,eli välillä nukkuu välissä.Se huono puoli siinä on,että itse nukun silloin tosi kevyesti,mies kun käänähtää,mä ""vahdin""ettei käänny vaavin päälle.Ja ite nukun kyllä aika jäykkiksenä.

Välillä olen nukahtanut niinkin,että tyttö rinnan päällä ja mä olen tyynyihin nojaten nukahtanut.Aina koitan katsoa että jos nukahdan,olis turvallinen asento.Imettää mun täytyy ainakin toisesta tisusta istuen,on niin iso pallukka tuo hinkki,että tytön vaikee saada otetta ja maitoa tulee niin paljon,että menee nenään ja joka puolelle.

Jos se on ok kaikille,niin mikäs siinä-perhepeti on hyvä ja toimiva ratkaisu.Mulla on niin kevuttä ja herkkää tuo uni,että olen oikeesti harkinnut vauvan siirtämistä toiseen huoneesees,on meinaan kuin rekkamies,murisee ja ähisee,vinkuu ja kikattaa unissaan.En ole ennen kuullut kyllä että vauva kikattaisi noin,sitä teki ihan pariviikkoisesta alkaen!!aiemmat muksut ei ainakaan,toivottavasti tämä ei kärsinyt hapenpuutteesta ja ole sen vuoksi vähän ""onnellinen""!!

Heippa!!

Katjuska,mulla tuo samainen Avent isis pumppu ja on kyllä sikamaisen hyvä!!Mulla kokemusta muista käsikäyttöisistä ja tää on kyllä hintansa väärti.

Muillekin,jos tarvetta-siinä on toimiva pumppu!!noin 10 minuutissa saa desin pumpattua.

moi. kirjotan nyt hieman synnytystarinaa kun pikku kulta nukkuu.

supistukset alkoi keskiviikkoyönä 21.7 kolmen aikaan ja voimistui aika vauhdilla, olin suihkussa viiteen, kunnes herätin mieheni ja sanoin että alkaa valmistumaan lähtöön. väli oli 3-5min. oltiin sairaalalla kuudelta ja siitä mentiin tutkittavaksi. olin jo 4cm auki ja siinä sitten menin suihkuun ja tehtiin suolihuuhtelu..:)
sieltä minut siirrettiin suoraan synnytyssaliin jossa sain ilokaasua joka auttoikin mukavasti , ukkokultakin sitä välillä imaisi :D no, lääkäri tuli puhkaisemaan kalvt josta kivut yltyivät aika kamaliksi ja pyysin epiduraalin joka ei minuun vaikuttanut lainkaan!! tiikeri taisi myös kirjoitella että ei tehonnut, noh samassa veneessä ollaan. vihdoin gynegologin laittaessa kohdunsuun puudutuksen kivut lakkasivat ja saatiin miehen kanssa nukuttua kaksi tuntia. sitten kätilö herätti että ala ponnistamaan. sain itkukohtauksen kun pelko vei voiton ja siinä kätilö vaan tuumas että ei auta itku markkinoilla, sanoin takasin aika pahasti!! ponnistus vaihe oli kamala, kesti 1h15min ja kivut oli tuskalliset.myös väliliha leikattiin mikä oli loppujen lopuksi helpottavaa. puoliistuvassa asennossa meidän ihana poika syntyi maailmaan klo 16.15 ja painoa oli se 4250g . olo oli sanoin kuvaamattoman onnellinen. osaston kätilöt oli tosi mukavia. nyt ollaan kotona oltu viisi päivää ja kaikki sujuu ihanasti. vauva nukkuu paljon ja on kiltti.

No voi kökkö. Eilen just laitoin miehen ostamaan Ainun pumpun :o( No, kaipa sekin asiansa kuitenkin ajaa.

Mulla onnistuu tuo imetys taas parhaiten makuu asennossa. Pikkumies on kyl sit ihan maidossa sen jälkeen, mut istuen en löydä asentoa, missä hän ei tukehtuis mun valtaisaan tissiini. Ihan kauhulla panikoin täällä, että miten sitä sitten pystyy imettää, kun lähtee jonnekin vaavin kanssa, ja hälle tulee nälkä Pari kertaa vaan oon onnistunut istuen, ja sillonkin valtavan tyynyvuoren tukiessa häntä:o/
On se meinaan sellasta asennon hakua aina ennen imetystä, ja sit vielä ne ku pitää niitä hemmetin kumeja käyttää....
En ois ikinä uskonut ennen synnytystä, että tästä imetyksestä tule näin suuri peikko. Eilen oikein ahdistuin, kun ajattelin, että kohta pieni herää, ja sit alkaa taas imetys-show. Ja mitä väsyneempi, oonsitä kamalammalta asia tietty tuntuu....
Mut koska se kuitenkin edes välillä sujuu sutjakasti, niin eikai se auta kun yrittää...

Meillä muuten poitsu oli kans sitten loppupelissä virhetarjonnassa, mikä saattoi olla syy siihen, etten loppupelissä auennutkaan kunsen 6 senttiä. Herra oli meinaan tulossa korva edellä maailmaan, voi toista.
Ajatteli kai ensin kuunnella kannattaako tuonne ollenkaan mennä :o)

No, mutta nyt meen taas aamu tirsoille, kirjotelkaa vaan lisää kokemuksia ja vinkkejä, kaikki tulee tarpeeseen...

Tiiti -73 ja pikkuveijari kohta jo viikon vanha

Heips!Olipahan väsyttävä yö,poika itkeskeli 4 asti,ihan selvästi massu pipi kun väänsi ja käänsi,kitis eikä tissikään aina kelvannu.Äsken haettiin cuplatonia ja rela-maitohappobakteereja.Sydäntä särkevää kun toinen vaan kitisee eikä voi auttaa.Taitaa vauvakin olla väsy kun nyt koko aamupäivän nukkunu,välillä unissaan kiemurtelee ja inisee,pari kertaa tissiä vähän ottanu ja taas nukahtaa.Nyt otetaan kiitollisena kaikki neuvot vastaan mitä tehdä kun sama toistuu?Kun täällä kokeneempia löytyy.Urakalla miehen kanssa kannettiin,omaan sänkyyn ei nukkunut vaan meiän sänkyyn.Sääliksi kävi raukkaa...

heippa!onko täällä vielä odottajia?mulla tänään laskettu aika ja kotona viel ollaan...jännittää milloin lähtö tulee..voikun ei menis kauheesti ylite..yöt on tosi levottomia..Kirjotelkaa kuulumisia!:)mites kukka voi?

Iitu: meidän esikoispoika oli samanlainen, itki aamuneljään-viiteen asti ja nukkui aamupäivän. Päivä-ja yöunet oli vuoden ikään asti melko rikkonaiset. Sen jälkeen jotain vaan tapahtui ja poika alkoi nukkumaan paremmin. Meidän illat ja yöt kului poikaa kantaessa ja turvakaukalossa heijatessa. Lohdutukseksi poika söi tissiä kun mikään muu ei rauhoittanut. Kannattaa opettaa syömään tuttia jos vaan millään huolii, se vähän auttaa. Cuplaton ei auttanut pätkääkään mutta oon kuullut että Disflatylistä olis apua. Katso myös itse mitä syöt, ne äidin syömingit kun vaikuttaa vauvaan kans, jos imettää. Kirjoittelen myöhemmin vinkkejä jos jotain hoksaan. Yritä jaksaa, se menee ajan kanssa ohi. Ei paljon lohduta, mutta kohta huomaat että se pikku vauva on jo 1-v. :) t.Rusina ja Maisa 1vko.

hitsikun kiirettä pukkaa niin en kerkee edes kaikkia tekstejä lukemaan, ja kirjoittelen kuulumisiakin sitten myöhemmin lisää, mutta Rusina:
Mulla kans musta pitkä tukka, joka oli varmaan jotenki sykeröllä kiinni:) en kyllä hoksaa sua, kävelin kai niin horteessa etten paljon ympärille katellut (heh). Hitsi aika sattuma jos ukot on sukua toisilleen, mies ei kyl heti hoksannu ainakaan et kenestä on kyse mut voi olla et selviää kun kysäsee vanhemmiltaan.

-pitänee kirjoitella myöhemmin lisää!! :+)

joo, kyl me samoista ihmisistä puhutaan! kyl on maailma pieni:) mieskin hoksas et kenestä puhutaan kun kysästiin sen vanhemmilta.
Aika sattumaa kun ollaan koko talvi täällä höpisty, ja viel sukuakin (vaikkakin kaukaista, mut kumminkin)...
Meil oli ollu häätkin viime kesänä samoihin aikoihin, ja hauskaa et vauvatkin synty viel samana päivänä ;+))

Mitähän mä teen väärin kun en saa sitä toimimaan? Mulla on kotona lainassa elektroninen pumppu neuvolasta, ja se on niin hyvä että käytän sitä niin kauan kuin saan lainata. Ostin Aventin pumpun matkoja ym. varten. Harjottelin kotona, ja sain vähän pumpattua, mut ei todellakaan mitään desiä. Nyt sitten oltiin tänään mökillä ja homma ei toiminut alkuunkaan. Mulla tuli maitoa kyllä, mut ihan vähän ja se meni sinne silikonin ja muovin väliin (vaikka katoin että silikoni on kunnolla paikallaan), ja sit ei tullut kunnon imua siihen masiinaan. Oli kyllä niin kallis että paree ois saada toimimaan... Ja kohta lähetään pitemmälle ajomatkalle, se ois välttämätön siellä...
Ylipäätään mua oikeesti nyppii vieläkin sikana kun imetys ei onnistu. Yritän ja yritän vielä, mutta vauva ei ime kun saa tissin suuhun... Tottunut pulloon... Vinkkejä?

Tuosta rintapumpun pesusta ja pullojenkin:keitättekö joka käytön jälkeen?vai pelkkä pesu käytön jälkeen ja kuin usein keitto?Mulla myös Avent ja äsken ekaa kertaa testasin ja toimi hyvin,5 min ja sain 120 ml,enemmän ois tullu mutta pumppasin vaan pahimman pakotuksen pois ettei ala maitoa tulemaan älyttömästi,en taho joutua kamalaan kierteeseen.Tosi hyvin maitoa tulee.Kun vaan muistasin kauan rintamaito säilyy jääkaapissa ja pakkasessa?

heippa!
kuulostaa siltä,että oisko sulla jotenkin väärin koottu se pumppu.Se silikoni on mullakin välillä temppuillut,sen kun oikein kunnolla painaa reunojen yli,niin ei falskaa. mullakin välillä tökkii tuo alipaine niin.ettei tahdo ""lähteä"" käyntiin.pumpun suu täytyy todellakin olla tiiviisti rintaa vasten ja mun mielestä kun rinta on hikinen,se jotenkin tarttuu paremmin.

mitä tuttipulloja käytät?meillä ne aventin pullot vain käytössä jis lisämaitoa joudun antamaan,en tiiä uskoako , mutta sanovat että niitä vois käyttää rintaruokinnan ohessa,tuttiosa rinnanmallinen ja siitä saa hankalammin kuin esim Ainun tuttipulloista maitoa imettyä.

esikko hylkäs rinnan heti kun oli 2 viikkoa saanut lisämaitoa pullosta,nyt menee ihan ok,vaikka olen vähän väliä antanut pullosta,nimenomaan tosta aventin pullosta.

mulla tosiaan tulee alta vartin tuo desi per rinta.koita antaavauvan imeä niin usein kuin mahdollista.yösyötö parhaiten vaikuttaa tuohon herumiseen.

tsemppiä ja toiv onnistuu tuon pumpun kanssa

kata ja maisa 1 kk

Yhteistyössä